Died. Jackson Pollock, 44, bearded shock trooper of modern painting, who spread his
canvases on the floor, dribbled paint, sand and broken glass on them, smeared and
scratched them, named them with numbers...; at the wheel of his convertible in a side
road crack-up near East Hampton, N.Y.
--Time Magazine
August 20, 1956
사진은 턱수염을 기른 잭슨 폴락,
그는 캔버스를 바닥에 펼쳐 놓고 그위에 모래와 깨진 유리조각과 물감을 떨어 뜨리고,
바르고 긁고 거기에 숫자로 이름을 붙이는 기법으로 현대화단에 큰 충격을 끼쳤으며,
뉴욕 이스트햄턴에서 자동차 사고로 사망하였다.
-- 1956년 8월 20일
타임지
Jackson Pollock, Number 1, 1950 (Lavender Mist),1950, National Gallery of Art, Ailsa
Mellon Bruce Fund, 1976.37.1
"It is impossible to make a forgery of Jackson Pollock's work," Time magazine critic
Robert Hughes claimed in 1982. It is a telling comment that gets to the heart of Pollock's
authenticity as an artist." Lavender Mist about sums up his most ravishing, atmospheric
painting....Pollock used the patterns caused by the separation and marbling of one
enamel wet in another, the tiny black striations in the dusty pink, to produce an infinity
of tones."
" 잭슨 폴락의 작품은 위조가 불가능하다 ." 라고 1982년 타임지의 비평가 로버트 휴즈는
선언했다.
이것은 예술가로서의 잭슨의 진위에 핵심을 찌르는 코맨트라 할수 있다.
" 그의 작품 Lavender Mist 는 가장 매력적이고 그의 분위기를 잘 말해준다....
폴락은 지저분한 핑크빛속에 작고 검은 줄무늬같은 무한대의 색조를 만들기 위해서
덜마른 에나멜 위에 다른 에나멜을 마블리하고 분리시켜서 생기는 패턴을 사용하였다."
Photograph © 1999 Estate of Hans Namuth. Courtesy Pollock-Krasner House
In the 1950s art critic Harold Rosenberg described the archetypal "action painter" as an
artist who transformed his canvas into a modern-day arena wherein an epic struggle
between man and material might unfold. Process was paramount. With grand, heroically
scaled gestures, the action painter created an art of confrontation and catharsis. Nearly
half a century later, contemporary response to the rhetorical excesses that helped
establish action painting as a "heroic" art form has been tempered, and the view of
abstract expression!!ism as the triumph of American painting has fallen out of fashion.
There is, however, no denying Pollock's monumental impact on the history of American
art.
" 1950년대 비평가 헤럴드 로젠버그는,전형적인 " 액션 페인터 "를 -- 그 안에서 인간과
펼쳐진 물질사이에서 서사적인 투쟁을 벌이는 -- 현대의 투기장으로 캔버스를 변형시키는
예술가로서 묘사했다.
그 과정은 탁월했다. 액션 페인터는 크고 용감한 제스쳐로써 대립과 카타르시스의
예술을 창조해 내었다.
거의 반세기 이후, 당대의 수사학적인 과도함에 대한 반응은 유행에 뒤떨어진 미국화단
의 승리로서의 추상주의의 관점과, " 과장된" 성격지어진 예술 형식으로서
액션 페인팅을 정립하는데 도움을 주었다.
그렇지만 폴락이 미국 에술사에 준 영향을 부정하는 사람은 없었다.