Fish Tail" Men! Read This!
Sometimes a little detail makes all the difference in the world specially if you are the "Leader". In my earlier days I thought Quickstep was the most fascinating dance and only an accomplished dancer could do a Natural Spin Turn in QS and I used to dream of a day when I would be able to do it. That did not take too long and soon I also understood the difference between an underturned and an overturned spin turn.
어떤 때는 작은 일 하나가 전체를 바꾸는 일이 일어난다. 특히 리더일 때 그렇다. 내가 초급일 때 퀵스텝이 가장 매력적인 춤이고 어느 정도 잘 하는 사람만이 내추럴 스핀 턴을 QS로 할 수 있다고 생각했었다. 나도 그렇게 할 수 있을 때를 늘 꿈을 꾸어 왔다. 그것은 그리 오래 걸리지 않아 나도 스핀 턴에서 언더 턴과 오번 턴을 이해할 수 있게 되었다.
Then came the Fish Tail which I prepared for a Showcase and I found this figure to be very fascinating and I got quite an applause doing it; thanks to my teacher Tanya who did it and I followed. But since then, I have been analyzing all the little details and I really think there are some intricacies that every man must know. It is not a difficult figure at all and let me share some thoughts.
그 다음에 휘쉬 테일을 하게 되었는데 시범으로 준비 했는데 이 휘겨가 아주 매력적이었고 박수를 받았다. 내 선생인 타냐 덕분에 배웠는데 그 때 이후로 나는 작은 세부적인 것에 분석하는 버릇이 생겼고 모두가 알아야할 난해한 것이 있다고 생각했다. 전혀 어려운 휘겨는 아닌데 내 생각을 나눠본다.
What is Fish Tail? It is named because it resembles the movement of a "flip" of a fish tail hence the name "Fish Tail". Men!.. Let's assume you are facing DC, weight on LF
휘쉬 테일이 무엇인가? 생선이 펄떡거리는 무브먼트와 유사하다하여 이름이 붙여진 것이다. 남성 Facing DC 왼발 체중이다.
1. RF forward in CBMP in right outside position with a 'check' feeling (S)
오른발 CBMP로 전진, 오른발 체크하는 느낌으로 아웃사이드 포지션임.
2. Move LF slightly forward, crossing behind the RF (Q) and start to Turn R
왼발 약간 전진, Q에서 오른발 뒤로 크로스 하고 오른쪽 턴.
3. Step 3 is the key to success. Move RF "forward and slightly to right" (Q) in "Right Outside Position" and finish 1/4 of turn to right, end facing diag. wall and now simply do a forward lock step as follows....
스텝 3가 성공의 열쇠이다. 오른발 오른쪽 아웃사이드 포지션에서 “전진 그리고 약간 오른쪽”(Q) 그리고 오른쪽으로 1/4 턴하고 종료. Facing DW. 그리고 나서 포워드 록스텝..
4. LF diag forward (Q)
왼발 사선 앞으로(Q)
5. Cross RF behind LF, (Q)
오른발 왼발 뒤에 크로스(Q)
6. LF diag forward (S)
왼발 사선 앞으로(Q)
7. RF forward in right outside position (S), end with any Natural Figure.
오른발 오른쪽 아웃사이드 포지션에서 전진(S), 내추럴 휘겨로 끝낸다.
The only reason that I am writing this tidbit is that when I was doing it with Mirrelieux the other day, I did not step outside partner on step 3 and I ended up tangling with her right foot and it felt clumsy. Then I recalled my earlier research and I assured her it will not happen again and this time I did it with attention to details of step 3 as written below and she said "VOILA" which I like.
내가 이 글을 쓰는 한 가지 이유는 어느 날 미어룩스랑 춤을 췄는데 내가 스텝 3에서 아웃사이드 파트너 스텝을 안 한 것이다. 그래서 그녀와 엉키면서 끝나고 꼴사납게 되어버린 것이다. 그때 내가 그전에 분석했던 것을 기억해내고 주의를 기울여 아래 쓴 대로 다시는 그런 일이 없도록 했더니 그녀가 잘했다고 했다.
1. The step RF, is forward and "slightly" to side
2. The step is "small"
3. The step is "just" outside partner's RF (not LF).
4. It is a step just outside partner's RF so it tends not to be in CBMP.
5. All this because the timing is "Q" as opposed to "S" in normal forward lock
6. You are UP and footwork is T
MY Confusion: If you read the recent edition (July '94) of Ballroom Technique from ISTD on page 87, it says "step 3 is just outside partner's LF and this I find difficult to understand, I mean the partners LF business. So I went to Alex Moores "Ballroom dancing" and he did mention "outside partner" but did not say any thing about partners LF. Guy Howard did not even mention the outside partner on step 3 and I think it is an omission by error. So I sought some guidance from a well respected coach, Miriam Ellis, Examiner and Fellow ISTD and it is her opinion also that the footnote should be RF and not LF which is possibly an errata. Actually it is nothing that unusual; we always do step RF forward outside partner when we ( Men) do a forward lock step, so what's the big deal?
내 결론: ISTD 책을 읽어 보면 “스텝 3는 아웃사이드 파트너의 왼발”이라고 나와 있는데 이해하기 어려웠다. 파트너의 왼발이라니? 그래서 알렉스 무어의 볼룸 댄싱 책을 봤는데 “아웃사이드 파트너” 라고 만 하고 파트너의 왼발에 대해서는 언급이 없었다. 가이 하워드 역시 스텝 3에서 아웃사이드를 언급하지 않아서 내 생각에 에러로 빠진 것 같다. 그래서 이그재미너이고 ISTD 펠로우인 유명한 코치 미리암 엘리스의 지도를 받았는데 그녀의 의견도 풋노트로 오른발이 되어야 하고 왼발은 아마 정오표로 수정되어야한다고 했다. 실제로 그것은 일반적인 것이 아닌 것이다. 우리는 항상 남성 포워드 록스텝 할 때 오른발 전진 아웃사이드 파트너로 스텝 하는 것이다. 무슨 큰 문제 되는 가?
-글:번역:캉캉-http://cafe,daum.net/dancenjoy-