What is "Circumcision" in the Bible?
Searching for: Circumcision in the Bible Generating answers for you… Circumcision in the Bible is the removal of the foreskin of the male genital organ, as a sign of the covenant between God and Abraham and his descendants. It was also a mark of distinction between the Jews and the Gentiles, and a requirement for the Jewish law12 Circumcision was first commanded by God to Abraham in Genesis 17, and it was to be performed on the eighth day after birth for every male in his household. It symbolized God’s promise to make Abraham the father of many nations, and to give him the land of Canaan as an inheritance34 Circumcision was also a spiritual metaphor for the need to cut off the sinful nature and to obey God with a pure heart. The prophets Moses and Jeremiah called the people of Israel to circumcise their hearts and to repent of their idolatry and wickedness. In the New Testament, circumcision became a controversial issue for the early church, as some Jewish Christians insisted that the Gentile converts had to be circumcised and follow the law of Moses to be saved. The apostles Paul and Peter opposed this view, and argued that circumcision was not necessary for salvation, but only faith in Jesus Christ. They affirmed that God had accepted the Gentiles by giving them the Holy Spirit, and that they were justified by grace, not by works. Circumcision is still practiced by some Christians today, mainly for cultural or medical reasons, but it is not a requirement for being a follower of Christ. The Bible teaches that the true circumcision is not physical, but spiritual, and that it is a matter of the heart, not of the flesh.
성경에서의 할례란 하나님과 아브라함과 그 후손들 사이의 언약의 표시로 남성 생식기의 포피를 제거하는 것입니다. 이것은 또한 유대인과 이방인을 구별하는 표식이었고 유대법의 요구사항이었습니다.
할례는 창세기 17장에서 하나님께서 아브라함에게 처음 명령하셨고, 그의 가정의 모든 남자아이에게 출생 후 8일째에 시행되어야 했습니다. 이것은 하나님께서 아브라함을 많은 민족의 아버지로 삼으시겠다는 약속과 가나안 땅을 상속으로 주시겠다는 약속을 상징했습니다.
할례는 또한 죄성을 벗어내고 순결한 마음으로 하나님을 순종할 필요성에 대한 영적 비유였습니다. 선지자 모세와 예레미야는 이스라엘 백성에게 마음을 할례하고 우상 숭배와 악행에서 회개하라고 부르셨습니다.
신약에서는 할례가 초기 교회에서 논쟁의 대상이 되었습니다. 일부 유대인 기독교인들은 이방인 회유자들이 구원을 얻기 위해서는 할례를 받고 모세의 법을 따라야 한다고 주장했습니다. 사도 바울과 베드로는 이것에 반대하고, 할례는 구원에 필요하지 않고 예수 그리스도를 믿는 것만으로 충분하다고 주장했습니다. 그들은 하나님께서 성령을 주시면서 이방인들을 받아주셨고, 그들은 행위가 아니라 은혜로써 의롭다고 선포했습니다.
할례는 오늘날 일부 기독교인들에 의해 여전히 행해지고 있습니다. 주로 문화적이나 의료적인 이유로 하지만, 그리스도의 제자가 되기 위한 요구사항은 아닙니다. 성경은 진정한 할례는 육체적인 것이 아니라 영적인 것이며, 살아있는 것이 아니라 마음의 문제라고 가르칩니다.