Author: Zephaniah 1:1 identifies the author of the Book of Zephaniah as the Prophet Zephaniah. The name Zephaniah means "defended by God." Full article: Who wrote the book of Zephaniah? Who was the author of Zephaniah?
저자 스바냐서 1장 1절은 스바냐서의 저자를 선지자 스바냐로 밝히고 있습니다. 스바냐라는 이름은 “하나님의 보호”라는 뜻입니다. 전체 기사: 스바냐서는 누가 썼나요? 스바냐서의 저자는 누구인가요?
Date of Writing: The book of Zephaniah was written during the reign of King Josiah, likely in the early part of his reign, between 635 and 625 BC.
기록 날짜: 스바냐서는 요시야 왕의 통치 기간, 아마도 그의 통치 초기인 기원전 635년에서 625년 사이에 기록된 것으로 추정됩니다.
Purpose of Writing: Zephaniah’s message of judgment and encouragement contains three major doctrines: 1) God is sovereign over all nations. 2) The wicked will be punished and the righteous will be vindicated on the day of judgment. 3) God blesses those who repent and trust in Him.
기록 목적: 스바냐의 심판과 격려의 메시지에는 세 가지 주요 교리가 담겨 있습니다: 1) 하나님은 모든 나라의 주권자이십니다. 2) 심판의 날에 악인은 벌을 받고 의인은 옹호받게 될 것입니다. 3) 하나님은 회개하고 그분을 신뢰하는 자에게 복을 주신다.
Key Verses:
Zephaniah 1:18, "Neither their silver nor their gold will be able to save them on the day of the LORD’s wrath. In the fire of his jealousy the whole world will be consumed, for he will make a sudden end of all who live in the earth."
스바냐 1:18, “여호와의 진노의 날에는 그들의 은이나 금도 그들을 구원할 수 없을 것입니다. 그분의 질투의 불로 온 세상이 불타 버릴 것이니, 이는 그가 땅에 사는 모든 사람을 갑자기 멸망시킬 것이기 때문입니다.”
Zephaniah 2:3, "Seek the LORD, all you humble of the land, you who do what he commands. Seek righteousness, seek humility; perhaps you will be sheltered on the day of the LORD’s anger."
스바냐 2:3, “이 땅의 겸손한 자들아, 그분의 명령대로 행하는 너희는 모두 여호와를 찾을지어다. 의를 구하고 겸손을 구하라 그리하면 여호와의 진노의 날에 피난처를 얻으리라.”
Zephaniah 3:17, "The LORD your God is with you, he is mighty to save. He will take great delight in you, he will quiet you with his love, he will rejoice over you with singing."
스바냐 3:17, “너희 하나님 여호와께서 너희와 함께 계시니 그는 구원하시는 능력이 크시다. 그는 너희를 크게 기뻐하시며, 사랑으로 너희를 평안케 하시며, 노래로 너희를 즐거워하실 것이다.”
Brief Summary: Zephaniah pronounces the Lord’s judgment on the whole earth, on Judah, on the surrounding nations, on Jerusalem, and on all nations. This is followed by proclamations of the Lord’s blessing on all nations and especially on the faithful remnant of His people in Judah.
요약: 스바냐는 온 땅과 유다, 주변 나라들, 예루살렘과 모든 민족에 대한 주님의 심판을 선포합니다. 그 다음에는 모든 민족, 특히 유다에 있는 주님의 신실한 남은 자들에 대한 주님의 축복을 선포합니다.
Zephaniah had the courage to speak bluntly because he knew he was proclaiming the Word of the Lord. His book begins with "The word of the Lord" and ends with "says the Lord." He knew that neither the many gods the people worshiped nor even the might of the Assyrian army could save them. God is gracious and compassionate, but when all His warnings are ignored, judgment is to be expected. God’s day of judgment is frequently mentioned in the Scriptures. The prophets called it the "Day of the Lord." They referred to various events such as the fall of Jerusalem as manifestations of God’s Day, each of which pointed toward the ultimate Day of the Lord.
스바냐는 자신이 주님의 말씀을 선포하고 있다는 것을 알았기에 직설적으로 말할 용기를 가졌습니다. 그의 책은 “여호와의 말씀”으로 시작하여 “여호와의 말씀”으로 끝납니다. 그는 백성들이 숭배하는 수많은 신도, 앗수르 군대의 힘도 그들을 구원할 수 없다는 것을 알고 있었습니다. 하나님은 은혜롭고 자비로우시지만, 그분의 모든 경고를 무시하면 심판을 내리십니다. 하나님의 심판의 날은 성경에서 자주 언급됩니다. 선지자들은 이를 “주님의 날”이라고 불렀습니다. 그들은 예루살렘 함락과 같은 다양한 사건을 하나님의 날의 징후로 언급했으며, 각 사건은 궁극적인 주님의 날을 가리켰습니다.
Foreshadowings: The final blessings on Zion pronounced in 3:14-20 are largely unfulfilled, leading us to conclude that these are messianic prophecies that await the Second Coming of Christ to be completed. The Lord has taken away our punishment only through Christ who came to die for the sins of His people (Zephaniah 3:15; John 3:16). But Israel has not yet recognized her true Savior. This is yet to happen (Romans 11:25-27).
예표들: 3:14-20에 예언된 시온에 대한 마지막 축복은 대부분 성취되지 않았으며, 우리는 이것이 그리스도의 재림이 완성되기를 기다리는 메시아 예언이라고 결론을 내릴 수 있습니다. 주님은 자기 백성의 죄를 위해 죽으러 오신 그리스도를 통해서만 우리의 형벌을 없애셨습니다(스바냐 3:15, 요한 3:16). 그러나 이스라엘은 아직 진정한 구세주를 알아보지 못했습니다. 이것은 아직 일어나지 않은 일입니다(로마서 11:25-27).
The promise of peace and safety for Israel, a time when their King is in their midst, will be fulfilled when Christ returns to judge the world and redeem it for Himself. Just as He ascended to heaven after His resurrection, so will He return and set up a new Jerusalem on earth (Revelation 21). At that time, all God’s promises to Israel will be fulfilled.
이스라엘의 평화와 안전에 대한 약속, 즉 그들의 왕이 그들 가운데 계실 때의 약속은 그리스도께서 세상을 심판하고 자신을 위해 세상을 구속하기 위해 재림하실 때 성취될 것입니다. 부활하신 후 하늘로 승천하신 것처럼, 그분도 다시 오셔서 지상에 새 예루살렘을 세우실 것입니다(요한계시록 21장). 그 때 이스라엘에 대한 하나님의 모든 약속이 성취될 것입니다.
Practical Application: With a few adjustments in names and situations, this prophet of 7th century B.C. could stand in our pulpits today and deliver the same message of judgment of the wicked and hope for the faithful. Zephaniah reminds us that God is offended by the moral and religious sins of His people. God’s people will not escape punishment when they sin willfully. Punishment may be painful, but its purpose may be redemptive rather than punitive. The inevitability of the punishment of wickedness gives comfort in a time when it seems that evil is unbridled and victorious. We have the freedom to disobey God but not the freedom to escape the consequences of that disobedience. Those who are faithful to God may be relatively few, but He does not forget them.
실제 적용: 기원전 7세기의 이 선지자는 이름과 상황을 조금만 바꾸면 오늘날 강단에 서서 악인에 대한 심판과 신자에 대한 희망의 메시지를 똑같이 전할 수 있습니다. 스바냐는 하나님께서 자기 백성의 도덕적, 종교적 죄에 대해 불쾌감을 느끼신다는 사실을 상기시켜 줍니다. 하나님의 백성은 고의로 죄를 지으면 형벌을 피할 수 없습니다. 형벌은 고통스러울 수 있지만 그 목적은 징벌보다는 구속에 있을 수 있습니다. 악에 대한 형벌의 불가피성은 악이 무소불위하고 승리하는 것처럼 보이는 시대에 위안을 줍니다. 우리에게는 하나님께 불순종할 자유가 있지만 그 불순종의 결과에서 벗어날 자유는 없습니다. 하나님께 충실한 사람들은 상대적으로 소수일지 모르지만 하나님은 그들을 잊지 않으십니다.
For Further Study Nahum-Malachi, Holman Old Testament Commentary by Stephen MillerNahum, Habakkuk, & Zephaniah, New International Commentary on the Old Testament by O. Palmer RobertsonMicah, Nahum, Habakkuk, and Zephaniah, New American Commentary by Kenneth BarkerMore insights from your Bible study - Get Started with Logos Bible Software for Free!
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