John’s
commission is restated and the interpretation of the vision continues
in vv 19–20.
요한의 임무가 다시
언급되고 있으며 환상에 대한 해석이 19-20절에서
이어진다.
19
On
the basis (οὖν)
of who Christ is, what he has done, and the confidence which that is
to inspire in his followers (so vv 12–18),
John is reissued the commission to write, which was first given in v
11.
그리스도가 누구인지,
그가 어떤
일을 하셨는지,
그리고
그의 제자들에게 심어 줄 확신에 기초하여(12-18절이
그렇다),
요한은
기록하라는 명령을 받는데 이는 그가 11절에서
처음 받았던 것이다.
The
threefold object clause in v 19
may be an adaptation of vv 4a
and 8b
(cf. v 18a).
The third part of the formula, like 1:1a,
has been composed with terminology from Daniel
2.
19절의
3중
목적절은 4a절과
8b절(18a절
참조)에서
따온 것 같다.
형식의
세 번째 부분은 1:1a절처럼
다니엘 2장의
용어로 구성되어 있다.
As
already argued, μετὰ
ταῦτα (“after
these things”) may have an end-time nuance, since Daniel
2
employs the same phrase synonymously with ἐσχάτων
τῶν ἡμερῶν (“latter
days”; cf. likewise the use of Joel
3:1
in Acts
2:17;
see p. 155 above).
In
fact, it likely has an inaugurated
end-time meaning in the light of its context in ch. 1,
which has expressed in various ways that the OT prophecies about the
end of the age have begun to be fulfilled.
Among
the numerous interpretations of this notoriously difficult threefold
clause, the following six appear to be most plausible:
이런 심히(악명
높게)어려운
3중절의
많은 해석들 중에서 다음의 6가지가
가장 타당성이 있어 보인다.
(1)
John is to write down the entire vision (v 19a),
in particular that of chs. 1–3
(v 19b)
and those of chs. 4ff.,
which follow historically after those of chs. 1–3
(v 19c).
요한은 환상 전체를
기록하는데(19a),
특히
1-3장(19b)과
4장
전반부의 것들을 가리키며,
이(4장
전반부)는
역사적으로 1-3장
이후에(19c)
뒤따른다.
(2)
John is to write down the vision in 1:12–18
(v 19a),
as well as that of chs. 2–3
(v 19b),
and those visions of chs. 4ff.
that come in order after those of chs. 1–3
(v 19c).
요한은 1:12-18의
환상과 4장
전반부의 것들을 기록하는데(19a),
2-3장의
것과 함께(19b),
4장
전반부의 환상들은 (19c)
1-3장의
환상 다음에 이어진다.
(3)
John is to write down the entire vision that he saw (v 19a),
which concerns realities pertaining to the present (v 19b)
and the future (v 19c).
요한은 자신이 본 환상
전부를 기록하는데(19a),
이는
현재의 실제 형편과(19b)
미래의
실상에(19c)
관한
것이다.
(4)
In line with the threefold clauses of 1:4
and 1:8,
the threefold clause of v 19
expresses not only eternal duration, but a revelation which
transcends historical time and uncovers the meaning of existence and
of history in its totality.
1:4와
1:8의
3중절과
동일선상에서,
19절의
3중절은
영원한 지속성을 표현할 뿐 아니라 역사적 시간을
초월하며 존재와 역사의 의미를 총체적으로 드러내
주는 계시를 표현하는 것이다.
(5)
John is to write down the entire vision that he saw (v 19a)
pertaining to present realities (v 19b),
which are to be understood as the beginning of the latter days and
which will be concluded by the end of history (v 19c).
요한은 자신이 본 현재의
실상과 관련된(19b)
환상
전체를 적고 있는데(19a),
이
환상은 나중 시대가 시작되면 이해될 것이며 이는
역사의 종말로 결론이 날 것이다(19c).
(6)
John is commanded to write a book containing a threefold literary
genre, which is visionary-apocalyptic (v 19a),
figurative (v 19b,
rendered as “what they mean”), and eschatological (v 19c,
viewed in an already-and-not-yet sense).
요한은 3중의
문학적 장르를 포함하는 책을 기록하는데,
이는
환상적이며 묵시적이고(19a)
상징적이며(19b,
“그것들의
의미”에 해당함)
종말론적(19c,
‘이미와
아직’의 관점에서 봐야 할)이다.
Among
these six alternatives, the last three are preferable.
이 여섯 중에 마지막
3개가
바람직하다.
The
least plausible view is that which understands the verse as a
sequential chronological outline of the entire book, v 19a
as pertaining only to the time of the vision in 1:12–18,
v 19b
pertaining only to the church age described in chs. 2–3,
and v 19c
pertaining only to the future tribulation period directly preceding
and including Christ’s final coming (portrayed in chs. 4–21).
가장 타당하지 않은 견해는
이 구절을 이 책 전체의 연속적이고 연대기적인 개요로
보는 것이다.
19a는
1:12-18의
환상에만 관한 것이고,
19b는
2-3장에서
묘사되고 있는 교회들에만 해당하는 것이며,
그리고
19c는
바로 이어지는 미래의 박해 시대(여기에는
4-21장에
묘사되고 있는 그리스도의 최후의 도래가 포함된다)만을
가리킨다고 하는 견해이다.
The
meaning of v 19
is crucial since it is usually understood to be paradigmatic for the
structure and the content of the whole book. For thorough discussion
of the exegesis, alternative views, and interpretative problems of
this verse see further pp. 152–70 above.1
19절은
일반적으로 이 책 전체의 구조와
내용에 대한 틀로 이해되기 때문에 매우 중요하다.
이에
대한 전반적인 석의적 논의와 다른 견해들,
그리고
해석상의 문제점들에 대해서는 앞 부분 152-170쪽을
보라.
1.
Beale, G. K. (1999). The book of Revelation : A commentary on the
Greek text (215). Grand Rapids, Mich.; Carlisle, Cumbria: W.B.
Eerdmans; Paternoster Press.