T : Hello, everyone. S : Hello, Mr. Kim.
T : Good morning, class. S : Good morning, Mr. Kim.
T : Good afternoon, children. S : Good afternoon, Mr. Kim.
T : How are you? S : (I'm) Fine, thank you. And you? T : (I'm) Fine, too. thank you.
T : Hi, class. How are you this morning? S : Hi, Mr. Kim. How are you.
T : How are you doing? S : Very well.
T : How are things with you this morning? S : Very good.
T : What did you do yesterday? S : I played soccer
T : Nice day, isn't it? S : Yes, it is.
T : Let me introduce myself. My name is Kim Jung-su. S : Hello, Mr. Kim.
T : My name is Mr. Kim. I'm your new English teacher. S : Hello, Mr. Kim. 교사 : 나는 김 선생님입니다. 여러분에게 새로 영어를 가르치게 되었어요. 학생 : 안녕하세요, 김 선생님.
T : My full name is Kim Chang-su. (Write your full name on the board.) Please call me Mr. Kim. S : Hello, Mr. Kim 교사 : 내 이름은 김창수입니다.(칠판에 성명을 쓴다.) 김 선생님이라고 불러 주세요. 학생 : 안녕하세요, 김 선생님.
T : (I'm) Glad to see you. S : (I'm) Glad to see you, too.
T : (It's) Nice to meet you. S : (It's) Nice to meet you, too.
T : How have you been? S : Very well.
T : How is it going? S : Great!
T : How is everything? S : Wonderful! .
T : How are you feeling today? S : Excellent.
T : I hope you have all had a nice weekend. S : Yes, I have.
T : Na-ra, did you have a nice weekend? S : Yes, I did, Mr. Kim.
T : Did you enjoy your holiday, Soo-mi? S : Yes, I did, I went to the zoo.
T : Oh, you're wearing a new dress, Song-i. It looks very nice. S : Thank you, Mrs. Kim. 교사 : 송이, 새 옷을 입고 있군요. 아주 멋있네요. 학생 : 감사합니다, 김 선생님.
T : You've got a new hair style. You look very pretty today. S : Thank you. 교사 : 머리 모양이 달라졌군요. 아주 미남이 됐어요. 학생 : 감사합니다.
T : I'd like to introduce myself. I an Kim Chang-su. S : Hello. Mr. Kim.
T : I'll be teaching you English this year. S : Hello, Mr. Kim. 교사 : 금년에 여러분에게 영어를 가르치게 되었습니다. 학생 : 안녕하세요, 김 선생님.
T : I'll do my best and I hope you'll be good students. S : Yes. We will. 교사 : 최선을 다하겠습니다. 여러분도 열심히 해주세요. 학생 : 네. 그렇게 하겠습니다.
T : Class, will you introduce yourselves? S : Sure I will. 교사 : 여러분, 자신을 소개해 볼까요? 학생 : 네, 그렇게 하겠습니다.
T : Say "Hello." And say your name, please. 교사 : "안녕"이라고 인사하고, 이름을 말해 보세요.
T : Just say your name to the class. S : Yes, Mrs. Kim. 교사 : 반 친구들에게 이름을 소개해 보세요. 학생 : 네, 김 선생님.
It's time to start now. 자, 시작할 시간입니다.
Now, let's begin today's lesson. 자, 오늘 수업을 시작합시다.
T : Are you ready? S : Yes, we are.
I think we can start now. 자, 시작합시다.
We are going to start today's lesson. 오늘 수업을 시작해야겠네요.
T : Are you ready to start? S : Yes, we are, Mr. Kim. 교사 : 모두 시작할 준비가 됐나요?
We are studying lesson 3 today. 오늘은 3과를 공부합니다.
Everybody, sit down and let's get started. 모두 앉으세요, 공부 시작합시다.
Everyone turn to page 10. 모두 10쪽을 펴세요.
T : Have you all found page 10? S : Yes, I have. 교사 : 10쪽을 찾았나요?
T : Song-i, help Min-soo find the page. S : OK, Mr. Kim. Min-soo, we are on page 10. 교사 : 송이, 민수가 페이지를 찾도록 도와주세요. 학생 : 네, 김 선생님. 민수야, 우리는 지금 10쪽을 공부하고 있어.
T : Na-ra, show Min-soo where we are. S : Sure, Mr. Kim. 교사 : 나라, 우리가 지금 어디 공부하고 있는지 민수에게 가르쳐주세요. 학생 : 네, 선생님.
Let's review the last lesson. 지난 번 배운 것을 복습해 봅시다.
Last time we studied 'Colors.' 지난 번에는 '색깔'에 대해 공부했어요.
T : Who can remember what we did? S : Yes, I can, Mr. Kim. We learned abut 'Animals' T : How about doing it again quickly, OK? S : OK. 교사 : 우리가 무얼 배웠는지 누가 아세요? 학생 : 네, 선생님. 동물에 대해 배웠습니다. 교사 : 그걸 다시 한번 빨리 해 보는 게 ?錚㎰?, 좋지요? 학생 : 좋아요.
T : Can anybody tell me what we talked about? S : Yes, I can, Mr. Kim. We talked about 'Foods'. T : Let's do it once more, shall we? S : Yes, we will, Mr. Kim. 교사 : 무엇에 대해 공부했는지 누가 말해 볼래요? 학생 : 네, 선생님, '음식'에 대해 공부했습니다. 교사 : 다시 한번 더해 볼까요? 학생 : 네, 선생님.
Let's go over our last lesson. 지난 번에 배운 것을 복습합시다.
T : Do you remember this picture? S : Yes, I do. 교사 : 이 그림이 생각나요?
Don't forget what you learned last week. 지난 주에 배운 것을 잊지 마세요.
T : Where were we? S : We worked lesson 6. 교사 : 우리가 배운 곳이 어디였죠? 학생 : 6과까지 배웠어요.
T : Do you know where we were? S : Yes, we studied page 15. 교사 : 어디까지 배웠는지 아세요? 학생 : 15쪽까지 배웠습니다.
T : What was the last lesson about? S : (It was) About numbers, Mr. Kim. 교사 : 지난 번 수업 때 무엇에 대해 배웠지요? 학생 : 수에 대해서 배웠습니다, 선생님.
T : Can anybody remember what we did? S : Yes, I can, Mr. Kim. We studied 'Numbers'. 교사 : 무슨 공부를 했는지 누가 아세요? 학생 : 네, 선생님. '수'를 공부했어요.
T : What about going over it again? S : All right. 교사 : 그걸 다시 한번 복습해 보는게 어때요. 학생 : 좋아요.
T : I asked you to read lesson 1 at home. Have you done that? S : Yes, of course, Mr. Kim. 교사 : 집에서 1과를 읽어보라고 했는데, 읽었어요? 학생 : 물론 했어요. 선생님.
Will you read this page five times at home? 집에서 이쪽을 다섯 번 읽으세요.
Memorize this dialogue. 이 대화를 외우세요.
Please practice it over and over.그것을 반복 연습하세요.
This is your homework for today. 이것이 오늘 숙제입니다.
Don't forget your homework. 숙제를 잊지 마세요.
Practice this dialogue ten times. 이 대화를 10번 연습하세요
Write the sentences on page 10. 10쪽에 있는 문장을 쓰세요.
Learn this dialogue by heart. 이 대화를 외우세요.
Make the same sentences using "there is" or "there are." "There is"와 "There are"를 이용해서 문장을 만드세요.
Draw other animals. They will be used for the next lesson. 다른 동물을 그리세요. 다음 시간에 쓸 겁니다.
Time is up. 시간이 다 끝났습니다.
All right. That's all for today. 좋습니다. 오늘은 이것으로 마치겠습니다.
That's all for this time. Thank you. 이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. 고마워요.
It's (almost) time to stop. 끝날 시간이 거의 다 됐어요.
We'll have to stop here. 이만 끝내겠습니다.
Wash your hands before lunch. 점심을 먹기 전에 손을 씻으세요.
Now, enjoy your meal. 자, 식사를 맛있게 하세요.
Let's call it a day. 이만 끝냅시다.
We'll finish at this time. 이만 끝내겠습니다.
It's a mess. Arrange your seat and clean up the classroom, please. 지저분하군요. 자리를 좀 정돈하세요.
You did a good job, so I'm very proud of you. 오늘 공부 잘 했습니다. 자랑스러워요.
T : Goody-bye, everyone. S : Goody-bye, Mr.Kim..
T : See you on Monday. S : See you on Monday.
T : Take care (of yourself), Min-soo. S : Take care, Mr.Kim.
T : Have a good day. S : Have a good day.
T : Enjoy your holiday! S : Same to you!
T : I hope you all have a nice weekend. S : Same to you, Mr.Kim. 교사 : 여러분 모두 멋진 방학/주말/휴가를 보내세요. 학생 : 선생님도요.
T : You've all done quite well. See you! S : Thank you. see you! 교사 : 여러분 모두 잘 했어요. 학생 : 감사합니다. 안녕히 계세요! |
Keep silent, please. 조용히 하세요 Please, be quiet, will you? 제발 좀 조용히 하세요. 네? Calm down now. 조용히 하세요. Hush! 조용히! Pay attention, please. 주목해 보세요. Stop doing that. 그 일 그만하세요. It's too noisy. 너무 시끄러워요. Not more talking. 더 이상 말하지 마세요. Not another word, please. 더 이상 말하지 마세요. Look straight ahead. 똑 바로 앞을 보세요. Eyes to the front. 앞쪽을 보세요. Stop it! 그만 둬! Look to the left. 왼쪽을 보세요. Look on your right. 오른쪽을 잘 보세요. Nobody move. 움직이지 마세요. (Everybody) Stay where you are.그 자리에 가만히 있어요. Listen to what I'm saying. 내 말을 잘 들으세요. Be a good boy. 장난치지 마세요. Turn this way. 이 쪽을 돌아 보세요. Turn round and face me. 돌아서 나를 보세요.
Stay in your seat. 의자에 가만히 앉아 있어요.
Go and sit next to Na-ra. 가서 나라 옆에 앉으세요.
(Go) Back to your seat. 자기 자리로 돌아 가세요.
Turn and face the board 돌아서 칠판을 보세요.
Turn and face the left side. 돌아서 왼쪽을 보세요.
Put your pencils down. 연필을 내려 놓으세요.
Close your books and close your eyes. 책을 덮고 눈을 감으세요.
Sit up straight and put your hands on your heads. 똑바로 앉아서 손을 머리 위에 얹으세요.
Can I have your attention, please? 주목해 주세요.
Stop talking and look at me. 이야기 하지 말고 나를 보세요.
Stop talking now so that we can start. 조용히 해야 시작할 수 있지요.
I'm waiting for you to be quiet. 조용해질 때까지 기다리겠습니다.
Shut up, all of you. 모두 조용히 해!
Sit up straight, please. 똑 바로 좀 앉으세요.
Face the front. 앞쪽을 보세요.
Don't be in a hurry. 서두르지 마세요.
Look straight in front of you. 앞쪽을 똑바로 보세요.
Settle down, all of you. 모두 조용히 하세요.
Stand still. 움직이지 말고 가만히 있어요.
Don't be such a nuisance. 성가시게 굴지 마세요.
Don't keep turning around. 계속 돌아다니지 마세요.
Don't look out of the window. 창밖을 보지 마세요.
Don't bang your desks. 책상을 두드리지 마세요.
Get into a queue. 줄을 서세요.
Go and join the back of the row. 가서 줄 뒤에 서세요.
Turn your desks round so that they face Na-ra. 책상을 돌려서 나라 쪽으로 향하게 하세요.
Let's have some fresh air. Why don't you open the windows? 환기를 해야겠네요. 창문 좀 열어 주세요.
It's very stuffy in here. Please open the door and the windows. 여긴 공기가 참 나쁘군요. 문과 창문 좀 열어 주세요.
Clap your hands two times and put them on your heads. 손뼉을 두 번 치고 손을 머리에 얹으세요.
If you know the answer, raise your hands. (Put your) Hands down, please. Don't put your hands up. I'll just point. 답을 아는 사람은 손을 드세요. 손을 내리세요. 손을 들지마세요. 내가 시킬 거예요.
Do it like this. 이렇게 해 보세요.
Do as I say. 내가 말하는대로 하세요.
Do what I'm doing. 내가 하는 그대로 하세요.
Please say what I'm saying. 내가 말하는 대로 따라서 말하세요.
All right, you can do it now. 좋아요. 지금 시작해봐요.
Let's listen to Song-i and Na-ra's dialogue. 나라와 송이의 대화를 들어봅시다.
Let's look up the new words first. 우선 새 단어를 찾아봅시다.
Work with your friends. 친구와 함께 하세요.
Work in groups of five. Make two groups. 다섯 사람씩 두 그룹을 만들어 해 보세요.
Find your partner. 짝을 찾아보세요.
T : Who can do this? S : Mr. Kim, I can (do that). 교사 : 누가 할 수 있지요? 학생 : 김 선생님, 제가 할 수 있어요.
Don't shout out, just put your hands up. Then I'll point one by one. 소리 지르지 말고, 그냥 손을 드세요. 그러면 한 사람씩 지명하겠습니다.
T : Everybody can try, but one at a time. Na-ra, will you try? S : Yes, I will. 교사 : 한 사람씩만 하세요. 나라, 해 보겠어요? 학생 : 네.
Work in pairs. 짝끼리 하세요.
I want you to do this exercise in pairs. 짝끼리 연습을 했으면 좋겠어요.
Work by yourself. 혼자 해 보세요.
Get into groups of four. I'll divide the class into 5 groups. 네 사람씩 그룹을 만드세요. 다섯 그룹으로 나누겠어요.
T : Any volunteers? S : Yes, I'll try it. 교사 : 자진해서 할 수 있는 사람? 학생 : 제가 할게요.
T : Can I have a volunteer? S : Me, let me try it (them). 교사 : 자진해서 할 수 있는 사람? 학생 : 제가 해 볼게요.
It's your turn, Song-i. 송이 차례예요
T : Who's next? S1 : (It's) My turn. 교사 : 다음 차례는 누구지요? 학생1: 제 차례예요.
You are first, Eun-hee. 은희, 첫 번째예요.
Now you next, Soo-mi. 다음엔 수미 차례예요.
T : Who's left? S : Min-soo is. 교사 : 누가 남았지요? 학생: 민수요.
T : Who is the next one to try? S : I am, Mr. Kim. 교사 : 그 다음 해 볼 사람, 누구지요? 학생 : 저요. 김 선생님.
Line up here. 여기에 줄서요.
T : Whose turn is it next? S : Na-ra is next. 교사 : 다음은 누구 차례인가요? 학생 : 나라가 다음이에요.
T : Who hasn't had a turn yet? S : No one 교사 : 아직 한번도 한지 않은 사람 누구지요? 학생 : 아무도 없어요.
T : Who else is there? S : Soo-mi is. 교사 : 또 다른 사람 있어요? 학생 : 수미요.
T : You've already had a turn, haven't you? I'll let you do that next time, Ji-young. 교사 : 이미 한번 해 봤죠? 지영이는 다음에 시킬게요.
(Take) Your books out, please. 책을 꺼내세요.
Open your books at page 10. 10쪽을 펴세요.
Look at page 15. 15쪽을 보세요.
Now, turn to page 20. 자, 20쪽을 펴세요.
Close your book. 책을 덮으세요.
Put your books down. 책을 내려놓으세요.
Let's look at the picture on page 12. 12쪽에 있는 그림을 봅시다.
You will find this picture on page 7. 이 그림은 7쪽에 있어요
Next page, please. 다음 쪽을 보세요.
Turn to the next page. 다음 쪽을 보세요.
Turn (over) the page. 책장을 넘기세요.
Turn back to page 8. 8쪽을 다시 보세요.
Look back at the last lesson. 지난 시간에 배운 것을 보세요.
T : Where are we in the book, Min-soo? S1 : Sorry, I don't know. S2: Yes, we are on page 12 now. 교사 : 민수야, 지금 어디를 배우고 있지? 학생1 : 잘 모르겠어요. 학생2 : 12쪽을 공부하고 있어요.
T : Have you all found page 19? S : Yes, we have. 교사 : 모두 19쪽을 찾았어요? 학생 : 네.
(It's the) Second line from the top. 위에서 둘째 줄입니다.
Hold your books up. 책을 드세요.
We're going to look at pictures on page 14. 14쪽에 있는 그림을 봅시다.
Let's first look up the new words. 먼저 새 낱말을 찾아봅시다.
Let's move on to the next page. 다음 쪽을 계속 봅시다.
T : Haven't you got your book, Chul-soo? S : I'm sorry, I haven't. T : Na-ra, Will you share your book with Chul-soo? S : Yes. 교사 : 철수, 책 안 가지고 왔나요? 학생 : 네, 안 가지고 왔어요. 교사 : 나라, 철수와 같이 책을 볼까요. 학생 : 네.
T : I'm telling you about the picture at the top of page 15. 교사 : 15쪽 위에 있는 그림 말이에요.
Let's take a look at the words form page 30 to 31. 30쪽부터 31쪽에 있는 낱말들을 살펴 봅시다.
Put away your books. 책을 치우세요.
I don't want to see any books on the desks. 책상 위에 있는 책을 모두 치우세요.
|