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유수풀 있는 풀장과 2 헬기장 갖춘 3억 달러 규모의 놀라운 슈퍼요트 '소어' 사진: 유수풀이 있는 수영장과 2개의 헬기 착륙장을 갖춘 거대한 맹금류의 부리처럼 보이는 2억 3200만 파운드의 놀라운 슈퍼요트 Pictured: The incredible £232million superyacht that looks like the beak of a giant bird of prey, featuring a swimming pool with a lazy river and two helipads 🛶The 345ft-long superyacht 'Soar' features two helipads and two swimming pools, one with a 'lazy river'. 103.5m 길이의 슈퍼요트 '소어(Soar)'는 2개의 헬기 착륙장과 2개의 수영장을 갖추고 있으며 하나는 '유수풀'이 있다. 🛶The vessel was designed in collaboration with racing and sailing yacht experts and boasts' exciting speeds'. 이 선박은 레이싱 및 세일링 요트 전문가들과 협력하여 설계되었으며 '흥미진진한 속도'를 자랑한다. By Laura Sharman and Ailbhe Macmahon Updated: 18:00 BST, 21 July 2023 잠재적 슈퍼요트 소유자들은 거대한 맹금류의 부리처럼 보이는 이 2억 3,200만 파운드(3억 달러) 규모의 배를 급하게 찾을 것이 확실하다. 103.5m 길이의 인상적인 선박인 '소어(Soar)'는 설계자들이 '큰 맹금류가 날아오를 때 하늘을 수 놓는 비행의 우아함'에서 영감을 받았다고 말한다. '고속 크루즈선'은 새의 두개골을 닮은 뾰족한 강철 선체를 가지고 있을 뿐만 아니라 미래지향적인 내부는 새의 뼈대에서 영감을 받아 더 많은 곡선을 가지고 있다. 디자인노바(독일)의 다비트 바이스는 경주 및 세일링 요트 전문가와 공동으로 개발했으며 '흥미로운 속도'를 자랑하는 선박의 두뇌라고 말했다. 선내에서 소어(Soa)號에는 '곳곳에 있는 독특한 은신처 알프레스코(야외) 안식처' 그뿐만 아니라 '사회생활공간'으로 가득 차 있다고 다비트 바이스는는 말했다. Potential superyacht owners are sure to swoop on this £232million ($300million) vessel that looks like the beak of an enormous predatory bird. Behold 'Soar', a striking 345ft-long vessel that its designers say was inspired by 'the elegance of flight that large birds of prey carve in the skies when they soar'. Not only does the 'fast cruiser' have a pointy steel hull resembling a bird's skull - the futuristic interior has more curves, inspired by birds' skeletons. David Weiss, of Designova, is the brain behind the vessel, which he said was developed in collaboration with racing and sailing yacht specialists and boasts 'exciting speeds'. Onboard, Soar is packed with 'social living space' as well as 'unique sheltered alfresco havens throughout', Weiss said. 🏖유수풀(Lazy river) 이란 어떤 한 방향으로 물이 흐르게 만든 풀이다. 주로 중형이나 대형 워터파크에 설치되어있다. 1. Behold 'Soar', a striking 345ft-long vessel that its designers say was inspired by 'the elegance of flight that large birds of prey carve in the skies when they soar'. 103.5m 길이의 인상적인 선박인 '소어'號는 설계자들이 '큰 맹금류가 날아오를 때 하늘을 수 놓는 비행의 우아함'에서 영감을 받았다고 말한다. 2. Not only does the 'fast cruiser' have a pointy steel hull resembling a bird's skull - the futuristic interior has more curves, inspired by birds' skeletons. '고속 크루즈선'은 새의 두개골을 닮은 뾰족한 강철 선체를 가지고 있을 뿐만 아니라 새의 뼈대에서 영감을 받은 미래적인 인테리어가 더 많은 곡선을 가지고 있다. 3. Making a splash: No self-respecting superyacht can be without a pool or two. 물놀이: 자존심이 강한 슈퍼요트는 수영장이 한두 개 없이는 존재할 수 없다. 4. Soar is packed with 'social living space' as well as 'unique sheltered alfresco havens throughout', Weiss said. 소어(Soa)號는 '곳곳에 있는 독특한 은신처 알프레스코(야외) 안식처' 그뿐만 아니라 '사회생활공간'으로 가득 차 있다고 다비트 바이스는는 말했다. The exterior features an entertainment area as well as two swimming pools and two helipads. One helipad sits at the back, next to the flybridge (a steering station), while another is positioned at the front. Yachters can even store a small electric quad copter in a special custom hangar below. Also positioned on the front and the back deck are the yacht's two pools. At the front is a 'private owners pool' shaped like a figure of eight, with an 'infinity flow system for exercise'. It even has a 'lazy river' setting for children. The second pool is positioned at the back of the yacht on the entertainment deck, next to an outdoor lounge area. 외관에는 엔터테인먼트(연회) 공간과 2개의 수영장, 2개의 헬기 착륙장이 있다. 하나의 헬기 이착륙장은 비행교(조향 스테이션) 옆 뒤쪽에 있고 다른 하나는 앞쪽에 있다. 요터스(Yachters)는 아래의 특수 맞춤형 격납고에 작은 전기 쿼드 헬리콥터를 보관할 수도 있다. 또한 앞쪽 갑판과 뒤쪽 갑판에는 요트의 두 수영장이 있다. 전면에는 '운동을 위한 무한 흐름 시스템'을 갖춘 8자 형상의 '소유주 전용 풀'이 있다. 아이들을 위한 '유수풀' 설정도 있다. 두 번째 수영장은 야외 라운지 공간 옆에 있는 연회 갑판의 요트 뒤쪽에 있다. 5. Soar features two helipads, one at the back next to the flybridge (a steering station), while another is positioned at the front. 소어(Soar)號에는 2개의 헬기 착륙장이 있으며 하나는 비행교(조종 스테이션) 옆 뒤쪽에 있고 다른 하나는 앞쪽에 있다. 6. Soar could cost from £123million ($160million) to more than £232million ($300million), depending on the finished design. 소어(Soar)號는 완성된 디자인에 따라 12,300만 파운드(16,000만 달러)에서 23,200만 파운드(3억 달러) 이상의 비용이 들 수 있다. 7. Above is the foredeck swimming pool 'shaped like a figure of eight' and boasting an 'infinity flow system for exercise'. 상부는 '8자 모양'의 앞 갑판 수영장이며 '운동을 위한 무한 흐름 시스템'을 자랑한다. Inside is a main salon with 'large swathes of glass offering unbroken views through the vessel's interiors'. This includes an owners' suite as well as a meeting lounge, library, and the main salon. As shown here, there's a modern bar within the salon, plus sofas and coffee tables spread throughout a long living space featuring a spiral staircase at the end. On the upper deck is the captain's cabin, a sky lounge and sundeck with a wet bar. The lower deck houses five staterooms, two owners' staff rooms, crew cabins, an engine room and the chief engineer office. 내부에는 '선박의 내부를 한눈에 볼 수 있는 넓은 유리창'이 있는 메인 살롱(큰 홀)이 있다. 여기에는 오너 스위트와 회의 라운지, 도서관, 메인 살롱이 포함된다. 여기에서 볼 수 있듯이 살롱 내에는 현대적인 바가 있으며 끝에 나선형 계단이 있는 긴 거실 공간 전체에 소파와 커피 테이블이 놓여있다. 상부 데크에는 선장실, 스카이 라운지, 웨트 바가 있는 선데크*가 있다. 하부 데크에는 5개의 전용실, 2개의 선주 직원실, 승무원 선실, 기관실 및 수석 엔지니어 사무실이 있다. 🏖선데크(sundeck)*는 여객선의 일광욕용으로 사용되는 상부 개방 갑판. 8. Inside is a main salon with 'large swathes of glass offering unbroken views'. 내부에는 '한눈에 볼 수 있는 넓은 유리창'이 있는 메인 살롱(큰 홀)이 있다. 9. There's a modern bar within the salon, plus sofas and coffee tables spread throughout a long living space featuring a spiral staircase at the end. 살롱 내에는 현대적인 바가 있으며 끝에 나선형 계단이 있는 긴 거실 공간 전체에 소파와 커피 테이블이 놓여있다. 10. Weiss said: 'This vessel is envisaged as a fast cruiser and entertainment and social living space, with easy passages between decks'. 다비트 바이스는 "이 선박은 갑판 사이를 쉽게 통과할 수 있는 고속 크루즈선이자 엔터테인먼트(연회) 및 사회생활공간으로 예상된다"라고 말했다. 11. Still a concept at present, Weiss said it is 'available to be built and evolved further by a new client as of now'. 현재는 여전히 개념이지만 다비트 바이스가 "현재로서는 새로운 고객이 추가로 구축하고 발전시킬 수 있다"고 말했다. Soar is able to accommodate 50 crew and up to 18 guests, with a cruising speed of 20 knots (23mph) and a maximum speed of 30 knots (34mph). Weiss said: 'This vessel is envisaged as a fast cruiser and entertainment and social living space, with easy passages between decks.' A buyer with a keen interest in Formula One had been lined up to purchase Soar, but opted for another of Weiss's designs, which means that the stunning superyacht is a concept at present. However, Weiss said the eye-catching vessel is 'available to be built and evolved further by a new client as of now'. It could cost from £123million ($160million) to more than £232million ($300million), depending on the finished design, layout, materials, special features, and building company. Weiss, who has spoken with yacht builders in Europe, estimated the build will take at least three years to complete - and possibly four depending on the final plans. 'The slimmer volume of the vessel, compared to other vessels of this length, would have a significant potential to trim down the build time as well as the cost,' he added. 소어號는 50명의 승무원과 최대 18명의 승객을 수용할 수 있으며 순항 속도는 20노트(23mph), 최대 속도는 30노트(34mph)다. 다비트 바이스는 "이 선박은 갑판 사이를 쉽게 통과할 수 있는 고속 크루즈선이자 엔터테인먼트(연회) 및 사회생활공간으로 예상된다"라고 말했다. 포뮬러 원에 깊은 관심을 가진 구매자가 소어號를 구매하기 위해 줄을 섰지만 다비트 바이스의 또 다른 디자인을 선택했다. 이는 멋진 슈퍼요트가 현재 컨셉임을 의미한다. 그러나 다비트 바이스가 눈길을 끄는 이 선박은 "현재로서는 새로운 고객이 제작하고 더욱 발전시킬 수 있다"라고 말했다. 완성된 디자인, 레이아웃, 재료, 특수 기능 및 건축 회사에 따라 12,300만 파운드(16,000만 달러)에서 23,200만 파운드(3억 달러) 이상의 비용이 들 수 있다. 유럽의 요트 제작자와 이야기를 나눈 다비트 바이스는 건설을 완료하는 데 최소 3년이 걸릴 것으로 예상했으며 최종 계획에 따라 4년이 걸릴 수도 있다. "이 길이의 다른 선박에 비해 선박의 부피가 더 얇기 때문에 건조 시간과 비용을 줄일 수 있는 상당한 가능성이 있다"라고 그는 덧붙였다.
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