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참된 자녀의 도리는 '효'
천성경
제3권 참사랑
제 2 장 사랑의 실제
6) 자녀의 사랑
부모를 알았으면 부모 앞에 뭘해야 됩니까? 효도를 해야 됩니다. 효자가 되어야 해요. 또 부모를 중심삼고 그 나라의 충신이 되어야 됩니다. 부모가 나라를 거느리고 세계를 거느려 왔기 때문입니다.
충신이 되기 전에 효자가 되어야 하고, 효자가 되기 전에 참된 형제를 놓고 사랑할 수 있는 식구가 되어야 합니다. 식구는 형제지간에 찬양할 수 있는 권을 내세운 이름입니다. 그렇지 않습니까? (30-220, 1970.3.23) p.368
효자가 귀한 것은 변함 없는 사랑으로, 어릴 때나 장성할 때나 노년시대나 부모를 공경하기 때문입니다. 그런 사람을 효자라고 하는 것입니다.
효자가 되려면 어떻게 되어야 하느냐? 언제나 부모의 마음 방향과 일치되어야 하는 것입니다. 효자의 길을 가는 사람은 부모와 동떨어진 행동을 하는 사람이 아닙니다. 부모가 동으로 가면 동으로 가야 되는 것이고, 부모가 서로 가면 서로 가야 되는 것입니다. 거기에는 이의가 없어야 하는 것입니다. 열 번 갔다가 열 번 돌아서라 하더라도 또 돌아서서 따라가야 되는 것입니다.
가정에서 '효도해라' 하는데 이것은 부모를 중심삼고 부모가 가야 할 사랑의 길에 동참자가 되라는 겁니다. 부모의 참된 사랑의 길에는 천륜이 따라갑니다. 부모만 가는 것이 아니라 보이지 않는 종적인 천륜이 여기에 인연되어 함께 가는 것입니다. 때문에 부모와 하나되라는 것은, 종적인 역사와 횡적인 역사의 심정권을 이어서 가라는 것입니다. 이것이 부모 앞에 효도하라는 것입니다.
가정을 중심삼고 볼 때 부모 앞에 효도하는 것이 아들딸로서의 책임이라는 겁니다. 왜 효도해야 되느냐? 효도하는 길은 나라에 대한 충신의 길과 연결된다는 겁니다. 대나무와 같이 연결된다는 겁니다. 충신, 나라에 충성을 하는 사람은 어떻게 해야 되느냐 하면, 세계에 대해 성인의 길을 가야 된다는 겁니다. 그것이 한 직선이 되어야 됩니다.
이렇게 볼 때 효도는 못하더라도 나라에 충신이 된다면 그 부모가 '아, 너, 나한테 효도를 안 했다'고 못하는 겁니다. '너, 참 잘했다' 하는 겁니다. 부모를 버리고 집을 떠나서 불효를 했더라도 나라의 충신이 될 때는 어머니 아버지가 죽어서 영계에 갔더라도 '야, 너 참 잘했다'고 칭찬하는 것입니다.
효자가 뭐냐? 효자는 부모의 슬픔을 대신 책임지기 위해 어려운 자리를 찾아가서 책임을 다함으로써 부모에게 기쁨을 드리는 사람입니다. 부모가 열만큼 일을 하는데 자식은 열 다섯만큼 노력하였다면 부모는 다섯에 해당하는 기쁨을 느끼게 될 것입니다. 그러한 분야를 어떻게 보충하여 부모를 위해 드릴 수 있겠는가를 생각하면서 노력하는 사람이 효자인 것입니다.
참된 부모는 어떤 부모냐? 자식을 영원무궁토록 사랑하기에 끝이 없는 부모입니다. 그러면 참된 자녀는 어떤 자녀냐? 참된 자녀는 참된 부모의 사랑 앞에 영원무궁토록 부모를 사랑하고 또 사랑이 넘칠 수 있는 사랑의 마음을 가진 자녀다. 그런 자리가 참된 효자의 자리입니다.
하나님이 자녀에게 바라는 것이 무엇이겠습니까? 돈 많이 번 백만장자가 되는 것입니까? 나라의 최고 권력을 손에 쥔 대통령이 되는 겁니까? 하나님이 아들딸인 아담과 해와에게 바라신 것은 그들이 자라서 효자-충신-성인-성자가 되는 것이었습니다.
그러면 여러분은 하나님께서 바라시는 것과 같이 가정에서 효자가 되겠다는 생각, 나라에서 충신이 되겠다는 생각, 세계에서 성인이 되겠다는 생각, 그리고 하늘 땅 앞에 성자가 되겠다는 생각을 해봤습니까? 역사적으로 볼 때 모든 성인들은 효자가 되고 충신-성인-성자가 되라고 가르쳐 왔습니다.
사랑의 전통 속에서 자라난 자녀들이, 만일 부모가 이혼을 원한다면 무관심할 수 있겠습니까? 절대로 그럴 수 없습니다. 자녀들은 모두 '나는 부모님들의 자녀입니다. 나는 부모님의 결합체입니다. 나를 위해 부모님은 어떠한 타협이라도 해야 하며, 나에게 훌륭하신 부모님이 되어 주셔야 합니다. 나는 부모님이 필요해요' 라고 주장할 것입니다. 우리는 젊은이들에게 '부모란 그들의 자녀들 때문에 이혼할 권리가 없다'는 것을 부모들에게 일깨워 주어야 합니다. (미래의 주인공) p.369
真なる子女の道理は「孝」
真の愛「真なる子女の道理は」より抜粋
父母を知ったなら父母の前に何をしなければならないでしょうか。孝行をしなければなりません。孝子にならなければならず、また父母を中心としてその国の忠臣にならなければなりません。父母が国を抱え、世界を抱えてきたからです。忠臣になる前に、孝子にならなければならず、孝子になる前に、真なる兄弟を愛せる食口(家族)にならなければなりません。食口とは、兄弟間で褒めたたえ合える圏を立てた者の名前です。そうではありませんか。
孝子が貴いのは、変わりのない愛によって幼い時も、成長する時も、老年時代も父母を敬うからです。そのような人を、孝子と言うのです。
孝子になろうとすれば、どのようにしなければならないでしょうか。常に、父母の心の方向と一致しなければなりません。孝行者の道を行く人は、父母と全く違った行動をする人ではありません。父母が東に行けば東に行かなければならないのであり、父母が西に行けば西に行かなければならないのです。そこに異議があってはなりません。十回行って、十回帰れと言われても、また振り返ってついていかなければならないのです。
家庭で「孝行をしなさい」と言うのですが、これは父母を中心として、父母が行かなければならない愛の道の同参者になりなさいということです。父母の真の愛の道には、天倫がついていきます。父母のみ行くのではなくて、見えない縦的な天倫がここに因縁づけられて、共に行くのです。ですから父母と一つになりなさいというのは、縦的な歴史と横的な歴史の心情圏をつなげていきなさいということです。これが父母の前に孝行だというのです。
家庭を中心として見る時、父母の前に孝行をすることが息子、娘としての責任ですが、なぜ孝行しなければならないのでしょうか。孝行する道は、国に対する忠臣の道と連結されるのです。竹のように連結されるというのです。忠臣、つまり国に忠誠を誓う人はどのようにしなければならないかというと、世界に対して聖人の道を行かなければならないのです。それが一人の子供にならなければなりません。このように見る時に、孝行はできなくても、国の忠臣になるなら、その父母が「ああ、お前は私に孝行をしなかった」と言うことはできないのです。「本当によくやった」と言うのです。父母を捨てて家を出て親不孝をしたとしても、国の忠臣になる時は、母親や父親が死んで霊界に行っても、「やあ、本当にお前はよくやった」と褒めるというのです。
孝子とは何でしょうか。孝子は父母の悲しみに代わって責任をもつために、困難な場を探していって、責任を果たすことによって父母に喜びを捧げる人です。父母が十の仕事をするのに子供は十五ほど努力をしたならば、父母は五に対する喜びを感じるようになります。そのような分野をどのように補充して、父母のために捧げることができるかを考えながら努力する人が孝子なのです。
真の父母とは、どのような父母でしょうか。子供を永遠無窮に愛することに切りのない父母です。
それでは真の子女とは、どのような子女でしょうか。真の子女は、真の父母の愛の前に永遠無窮に父母を愛し、また愛があふれることのできる愛の心をもった子女です。そのような立場が真の孝子の立場です。
神様が子女に願うこととは何でしょうか。お金をたくさんもうけた百万長者になることでしょうか。国の最高権力を手中にする大統領になることでしょうか。神様が息子、娘であるアダム・エバに願われたのは、彼らが育って孝子、忠臣、聖人、聖子になることでした。それでは皆さんは、神様が願われるように家庭では孝子になろうという気持ち、国では忠臣になろうという気持ち、世界では聖人になろうという気持ち、そして天地の前に聖子になろうという気持ちをもったことがありますか。歴史的に見る時、すべての聖人は、孝子となり、忠臣、聖人、聖子になれと教えてきました。
愛の伝統の中で育った子女たちが、もし父母が離婚しようとしているなら無関心でいられるでしょうか。絶対にそうではありません。子供たちはすべて「私はあなたの子女です。私はあなたの結合体です。私のためにはどのような妥協もしなければならず、私の立派な父母とならなければなりません。私は父母が必要です」と主張するでしょう。私たちは若者に「父母とはその子女のゆえに離婚する権利がない者だ」と、父母の責任を悟らせなければなりません。
The way of true children is filial piety
Cheon Seong Gyeong
Book 3: True Love
Chapter 2: Section 6.2
When you have come to know your parents, what do you have to do for them? You should carry out acts of filial piety and become a child of filial piety. Also, going beyond your parents, you should be a patriot in your nation, because your parents have had authority within the nation and the world. Before becoming a patriot, you should be a child of filial piety, and before becoming a child of filial piety, you should be a member of a family who can be proud of true brothers and sisters. “Family member” is a title that brings the right to sing the praises of your brothers and sisters. (30-220, 1970.3.23)
The reason a child of filial piety is precious is that he respects and serves his parents with unchanging love, whether in childhood, as an adult, or in old age. We call such a person a child of filial piety. (168-161, 1987.9.20)
What do you have to do to be a child of filial piety? You must always align yourself with the direction of your parents’ heart. The one who walks the path of filial piety does not do things separately from his parents. When his parents go east, he should also go east, and when they go west, he should also go west. There should be no question about it. Even if you are told to go a certain way and then to turn back ten times, you should again turn back and follow your parents. (62-32, 1972.9.10)
In your family you are asked to offer your filial duty, and this requires that you become a fellow traveler on the path of love your parents walk, centering on your parents. The parents’ path of true love follows along with the heavenly principles. It is not just the parents standing by themselves, but there are invisible, vertical heavenly principles that are connected to them and work through them. Thus, exhorting you to be one with your parents is to ask you to go the way which connects the realms of heart of the vertical and horizontal history. This is the reason behind your fulfilling your duty of filial piety toward your parents. (136-203, 1985.12.29)
In the family, fulfilling one’s filial duty toward one’s parents is the responsibility of the sons and daughters. Why do you have to fulfill your filial duty? The path of filial piety is connected to the path of the patriot, like the sections in a bamboo shoot. What should patriots who faithfully serve their country do? They should walk the path of saints for the world. There has to be one straight line. From this viewpoint, if you have been unable to fulfill your filial duty yet have become a patriot in your country, your parents will not be able to say, “Ah, you have not fulfilled your filial duty toward me.” They will say, “You have done so well.” Even if you have not accomplished your filial duty and have abandoned your parents and left home, if you become a patriot in your nation, your mother and father – even though they may have died and gone to the spirit world – will praise you, saying, “You have done extremely well”. (100-155, 1978.10.9)
What is a child of filial piety? It is the person, who in order to take responsibility for the parents’ sorrow, seeks out the difficult places and fulfills his responsibility, thereby bringing joy to his parents. If the parents have done ten loads of work and the child has made effort to do fifteen loads, the parents will feel joy that corresponds to five loads. The one who makes effort serving the parents and thinking how to fulfill such a supplementary amount is a child of filial piety. (24-261, 1969.8.24)
What kind of parents are genuine parents? They are the parents who know no limits because they love their children eternally. Then, what kind of children are genuine children? Genuine children are the ones who reciprocate the love of their parents eternally with a loving heart overflowing with love. Such is the way of the genuine child of filial piety. (127-16, 1983.5.1)
What do you think God wants from His children? Is it for them to make a lot of money and become millionaires? Is it to be the president, holding the most power in the country? What God wanted from His son and daughter, Adam and Eve, was for them to grow up to be children of filial piety, patriots, saints, and divine sons and daughters. (299-117, 1999.2.7)
Have you ever thought to become a child of filial piety in the family, to become a patriot in the nation, to become a saint in the world, or to become a divine son or daughter before heaven and earth in accordance with God’s own thinking? From the viewpoint of history, all the saints have been teaching about becoming children of filial piety, patriots, saints, and divine sons and daughters. (287-23, 1997.8.10)
When children have grown up in the tradition of love, do you think they could be indifferent if their parents wanted a divorce? Absolutely not. The children would all insist, “I am your child. I am the one in whom you are combined. For me, you have to make whatever negotiation is necessary, and you have to be great parents for me. I need you.” We must make young people and parents awaken to the fact, that because of their children, parents have no right to divorce. (Blessed Family - 1009)
真正的子女要盡孝道
天聖經
第三篇 真愛
第2章 愛的具體內容
6) 子女的愛
2.真正的子女要盡孝道
既然理解了父母,那要為父母做什麼呢?要盡孝、成為孝子;還要以父母為中心成為那個國家的忠臣,因為父母就是帶領著國家和世界走過來的。在成為忠臣之前,要 先成為孝子;在成為孝子之前,則應成為擁有真正的兄弟姊妹並誇耀他們的「食口」。「食口」就是為誇耀兄弟之間彼此稱道的領域而樹立的稱謂,不是嗎?(30–220, 1970.3.23)
孝子之所以可貴是因為他們不論是在小的時候、成長的時候還是年老的時候,都能以不變的愛孝敬父母。也只有這樣的人才配得上「孝子」的稱號。(168–161, 1987.9.20)
若想成為孝子,應該怎麼做?要時刻與父母內心所指的方向保持一致。行走孝子之路的人不會採取違背父母的行動,父母往東,就要往東;父母往西,就要往西,在此不能有任何異議。即使父母走過十趟之後再返回十趟,也要照樣跟隨父母。(62–32, 1972.9.10)
之所以讓你在家庭中盡孝,是為了讓你以父母為中心而成為父母愛之路上的參與者。天倫伴隨著父母所走的真愛之路,也就是說,在那條路上不僅有父母在走,更有看 不見的縱向天倫與此建立因緣、相伴同行。因此,讓你與父母成為一體,就是讓你連接縱向歷史與橫向歷史的心情圈,這就是讓你對父母盡孝的理由。(136–203, 1985.12.29)
以家庭為中心來看,對父母盡孝是為人子女者的責任。為什麼要盡孝呢?為父母盡孝的孝子之路連接著對國家盡忠的忠臣之路,他們就像竹節一樣緊密相扣。而忠臣――忠誠於國家的人要怎麼做呢?要為了世界而踏上聖人之路。這三者要構成一條直線。
如此看來,即使不能盡孝,但只要為國家成為忠臣,父母就無法說他不孝,而是會表揚他:「你做得很好!」縱使撇下父母和家庭而擔下不孝的罪名,但只要能成為國家的忠臣,父母就是去了靈界也會讚許他:「你做得真的很好!」(100–155, 1978.10.9)
孝子是什麼?孝子是為了替父母分憂解勞而自動前往最困難的地方盡職盡責、帶給父母喜悅的人。如果父母付出的是十倍,子女卻做出了十五倍的努力,父母便可以得到相當於五倍的喜悅。如此,為了父母的喜悅而努力的人便是孝子。(24–261, 1969.8.24)
什麼是真正的父母?是對子女傾注無窮無盡之愛心的父母。那麼,什麼是真正的子女?真正的子女是面對父母的真愛而能永遠地愛父母並且洋溢著這種愛的心情的子女,這也是真孝子的立足之本。(127–16, 1983.5.1)
神對子女的希望是什麼呢?是成為很有錢的百萬富翁嗎?是成為掌握國家最高權力的總統嗎?神對子女――亞當夏娃的期待是長大後成為孝子、忠臣、聖人、聖子。(299–117, 1999.2.7)
那麼,各位有沒有像神所希望的那樣考慮過要在家庭裡成為孝子、在國家中成為忠臣、在世界裡成為聖人、在天地間成為聖子呢?歷史上所有聖人的教導也無非就是要人們成為孝子、忠臣、聖人、聖子。(287–23, 1997.8.10)
當父母要離婚時,在愛的傳統中成長起來的子女們可以漠不關心嗎?絕對不能。子女們會紛紛主張:「我是父母的子女,是父母的結合體。為了我,父母要互相妥協並 且為我而成為優秀的父母。我需要父母。」我們要讓年輕人和所有為人父母者領悟一個道理:「為了子女,父母沒有離婚的權利。」
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첫댓글 고맙습니다*^^*