지식과 가르침 (새로운 개혁의 기초)
Lee Shulman
Harvard Educational Review (1987) 57 (1): 1–23.
Lee S. Shulman builds his foundation for teaching reform on an idea of teaching that emphasizes comprehension and reasoning, transformation and reflection. "This emphasis is justified," he writes, "by the resoluteness with which research and policy have so blatantly ignored those aspects of teaching in the past." To articulate and justify this conception, Shulman responds to four questions: What are the sources of the knowledge base for teaching?In what terms can these sources be conceptualized? What are the processes of pedagogical reasoning and action? and What are the implications for teaching policy and educational reform? The answers — informed by philosophy, psychology, and a growing body of casework based on young and experienced practitioners — go far beyond current reform assumptions and initiatives. The outcome for educational practitioners, scholars, and policymakers is a major redirection in how teaching is to be understood and teachers are to be trained and evaluated.
This article was selected for the November 1986 special issue on "Teachers, Teaching,and Teacher Education," but appears here because of the exigencies of publishing.
리 슐만은 이해와 추론, 변화, 반성을 강조하는 가르침의 아이디어에 대한 개혁을 가르치는 토대를 구축한다. "이 강조는 정당화된다", 그는 기록, "연구와 정책이 너무 노골적으로 과거에 가르치는 이러한 측면을 무시한 단호한에 의해." 이 개념을 명료하게 하고 정당화하기 위해 슐만은 네 가지 질문에 답합니다: 가르침을 위한 지식 기반의 출처는 무엇인가? 이러한 소스는 어떤 용어로 개념화될 수 있습니까? 교육학적 추론과 행동의 과정은 무엇입니까? 그리고 교육 정책과 교육 개혁에 미치는 영향은 무엇입니까? 철학, 심리학, 젊고 숙련된 실무자에 기반한 사례 작업의 성장함에 의해 통보된 해답은 현재의 개혁 가정과 이니셔티브를 훨씬 뛰어넘습니다. 교육 실무자, 학자 및 정책 입안자의 결과는 교육이 이해되어야하고 교사가 훈련되고 평가되어야하는 방법에 대한 중요한 리디렉션입니다.
이 기사는 1986년 11월 "교사, 교육, 교사 교육"에 대한 특별 호에 선정되었지만 출판의 정신으로 여기에 나타납니다.
Conventional teacher education programs follow an apprenticeship model and, in so doing,aspire to provide student teachers with pedagogical skills and techniques derived from a preexisting body of knowledge. In this contribution to HER's special series, "Teachers, Teaching,and Teacher Education," Kenneth M. Zeichner and Daniel P. Liston argue that the conventional approach inhibits the self-directed growth of student teachers and thereby fails to promote their full professional development. Illustrating an alternative model, the authors describe and assess the elementary student teaching program at the University of Wisconsin,Madison — a program oriented toward the goals of reflective teaching, greater teacher autonomy,and increasing democratic participation in systems of educational governance.
기존의 교사 교육 프로그램은 견습 모델을 따르고, 그렇게함으로써, 지식의 기존의 몸에서 파생 된 교육 적 기술과 기술을 학생 교사에게 제공하기 위해 열망. 케네스 M. 자이크너와 다니엘 P. 리스턴은 HER의특별 시리즈인 "교사, 교육 및 교사 교육"에 대한 이 공헌에서 기존의 접근 방식이 학생 교사의 자기 주도적 성장을 저해하고 완전한 전문성 개발을 촉진하지 못한다고 주장합니다. 대체 모델을 설명하는 저자는 위스콘신 대학교 매디슨(Madison)의 초등학생 교육 프로그램을 설명하고 평가합니다.
Francis Keppel, former United States Commissioner of Education, 1962-1965, and Chairman, National Student Aid Coalition, 1981-1986, here gives his view of the evolution of the historic Higher Education Act of 1965 from the time of its passage to its reauthorization in 1986. He focuses particularly upon those sections of the law that deal with undergraduate education and student financial aid, for which the act is now best known. While the basic intent of the act — increasing equality of educational opportunity — has remained constant, there have been important shifts both in the methods chosen to approach that goal and in the social context within which the act operates. The present political and economic atmosphere differs markedly from that of 1965. Federal support for higher education has shifted in emphasis from financing of physical resources to support for students themselves, and has come to rely increasingly on loan programs. Priorities for serving different kinds of institutions and student populations have changed in attempts to meet new needs. Yet, the author remarks, several difficult challenges and unresolved problems in the field of higher education finance remain. Careful collaboration among the branches of government and the higher education community will be required if we are to achieve the full potential of the Higher Education Act in the coming years.
프랜시스 케펠( Francis Keppel) 전 미국 교육위원장, 1962-1965년, 1981-1986년 전국 학생 지원 연합 회장은 1986년 재승인시기부터 1965년 역사적인 고등교육법의 진화에 대한 견해를 제시한다. 그는 특히 학부 교육과 학생 재정 지원을 다루는 법의 그 섹션에 초점을 맞추고, 이는 법이 지금 가장 잘 알려져있다. 교육 기회의 평등을 높이는 행위의 기본 의도는 변함없이 유지되었지만, 그 목표에 접근하기 위해 선택된 방법과 법이 작동하는 사회적 맥락에서 중요한 변화가 있었습니다. 현재의 정치 및 경제 분위기는 1965년과 현저히 다릅니다. 고등 교육에 대한 연방 정부의 지원은 학생들 스스로를 지원하기 위해 물리적 자원의 자금 조달에서 강조 이동하고, 대출 프로그램에 점점 더 의존하고있다. 다양한 종류의 교육 기관과 학생 인구를 제공하기 위한 우선 순위는 새로운 요구를 충족시키려는 시도로 변경되었습니다. 그러나 저자의 발언, 몇 가지 어려운 도전과 고등 교육 금융 분야에서 해결되지 않은 문제는 남아있다. 향후 고등교육법의 잠재력을 최대한 발휘하려면 정부 부처와 고등교육공동체 간의 신중한 협력이 필요할 것이다.