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출처: 패러매니아 원문보기 글쓴이: 김대수
아래의 본문은 본인이 직접 번역한것이라
오역이 많습니다.
원문은 저스트아크로에서 가져온것입니다.
This manoeuvre was invented by Raul Rodriguez in 1999.
이기동은 라울 로드리게즈에 의해서 발명되었다.
The name comes from the name of his team, the Safety Acro Team.
그의 팀이름은 세이프티 아크로 팀이었다. 여기서 딴명칭이다.
Actually it's a kind of spiral,
실제로는, 스파이럴의 한종류이다
wherein the center of the rotation is between the glider and the pilot.
(회전의 중심센터가 글라이더와 파일럿 사이에 있다)
It means, the glider turns forward, (positive) while the pilot turns backward (negative).
이의미는 글라이더가 앞으로 회전할때,(포지티브) 파일럿은 뒤로 회전한다(네거티브)
The sinking rate is pretty low,
싱크는 매우작다
somewhere between 2-6 m/s, depends on the glider and the execution of the manoeuvre.
어떤때는 2-6미터정도로 하강한다. 기동의 실행에 의해서 글라이더에 의존한다.
The SAT is the basis of some other manoeuvres such as Asymmetric SAT, Tumbling and Rythmic SAT.
SAT는 비대칭 SAT,텀블링, Rythmic SAT를 넣기 위한 기초이다.
Enter:
진입
If you want to do a SAT to the right, grab the left riser, push it out as much as you can,
오른쪽으로 하길원한다면 왼쪽 라이저를 잡고, 밀수있는만큼 밀고
and shift all your weight to the right. It’s called SAT position.
그리고 오른쪽으로 체중을 싣는다. 그것이 SAT의 포지션이다.
Take one or two wraps on the right brake (If your brakelines are long,
한바퀴나 두바퀴를 손으로 감아쥔다( 자신의 브레이크라인이 길다면,
it's more comfortable to take two, because then you don't have to pull the brake so deep,
안전하게 두바퀴를 감싸고, 때문에 그리고 너는 브레이크를 깊게 당기지말아야 한다.
however I advise to do the first attempts only with one wrap, because there's
첨시도는 단지 한바퀴를 감고 하라고 충고하고싶다.
less risk to pull an unintended Spin.
스핀의 위험이 있기 때문이다.
Probably you’ll be able to enter the SAT like this,
아마도 당신은 SAT가 들어가는것을 알것이다.
but maybe you cannot turn it up very steep).
매우 험하게 할수없을것이다.
Start to pull down the brake gradually,
브레이크는 점진적으로 당긴다.
just like as you lead in a Deep Spiral but dynamically.
딥스파이럴같이 좀더 동적으로 넣어라
After about 3/4-1 turn,
3/4 -1 턴이 된후 -_-;; 90도정도이다해보니까.
as the leading edge starts to be facing the ground and the brake is getting heavier,
리딩에지가 땅으로 보기 시작하고, 브레이크가 점점 무거워진다.
pull the brake even further just a little bit faster (but still gradually!),
이때 좀더 빠르게 약간 더 당겨준다면(그러나 여전히 점진적으로)
around to your nipple (but of course it depends on the glider's type and the brake setting).
당신의 젖꼭지에 주변에 (그러나 물론, 글라이더의 타입에 의존한다. 그리고 브레이크 세팅)
Now the center of the rotation is changed, the right side of the wing will be higher and you'll
회전의 중심은 변화하게 된다, 오른쪽의 윙이 더 올라가게 될거구, 그리고 너는
lean down to the left in your harness.
하네스에서 왼쪽으로 기울어질것이다.
Keep yourself in SAT position by your left hand, don't let yourself slide down.
스스로 아래로 미끄러지지 않게 왼손을 놓으면 안되구 SAT 포지션을 유지하라.
You'll see there's almost silence in the SAT, you are turning slowly, unlike in Deep Spiral.
SAT는 딥스파이럴과 다르게 회전은 느리고 조용하게 느껴진다
Once you're in, you can adjust the steepness (the angle between the leading edge and the horizon)
and the speed of the rotation by the right brake.
SAT 중에있으면, 더 깊지않게 조종해야한다(리딩에지와 지면사이의 앵글)
오른쪽브레이크에 조종에의해서 깊은회전에 들어가지않게
As you add more brake, the leading edge will be steeper according to the horizon,
브래이크를 더당기면, 리딩에에지는 수평으로 깊어질것이구
and it decreases the speed of the rotation, the sink rate and the G-Force also.
회전은 더 깊어지고 하강률이 증가한다. G포스또한 증가한다.
But be careful, do not pull a Coconut Spin unintentionally.
그러나 주의할것은 의도하지않게 코코넛스핀을 넣을수가 있다.
The maximum angle of the SAT,
SAT의 최대각은,
where the profile of canopy is still unbroked is various from glider to glider.
캐노피의 프로파일(맆부분에 딱딱한거) 글아이더에서 글라이더로 깨지지않게 유지하는것이다.
날개찌부러뜨리지 말란말인듯
In a stable SAT, you can release your left hand, but keep yourself in SAT position (One-Handed SAT).
SAT의 안정되면, 왼손을 놓을수있다., 그러나 SAT 포지션은 유지해야한다(한손 SAT)
From my experience, it's easier to SAT low DHV rated gliders (like DHV 1, 1-2),
내경험에 의하면, DHV1 이나 1-2급 글라이더는 쉽게 들어간다.
because on these types you have much more time to enter (you don’t have to be so precise)
정확하지 않아도 더많은 시간을 넣어야 하니까.(정확할 필요가 없다. 핸들링반응이 늦기때문에)
and due to the lower Spin tendency, it’s also much safer.
스핀의 경향이 낮기 때문에 더 안전하다.
I advise to learn this manoeuvre on one of these gliders, and once you did some successful SATs,
이 글라이더들중하나로 이기동을 배울때 충고한다, 그리고 SAT들을 성공했을때,
it will be pretty easy to do it on other gliders.
다ㅏ른글라이더들로도 쉽게 할수있을것이다.
Anyway, there are some gliders, especially older types, but also some of the newer designs,
어쨋든, 새로운디자인이 아니고 오랜된타입들은 SAT를 할수없다.
which are not able to do the SAT.
Make sure you don't fly with one of these wings before you try this trick.
이런 윙들로는 이기술을 절대로 시도하지마라..
Exit:
탈출
Just center your body and release the right brake quickly.
단지 중심으로 몸과 오른브레이크를 풀어준다
The movement will transform into a simple Spiral Dive.
단순한 스파이럴다이브로 변화시켜갈것이다.
Lead it out gradually by few turns.
아주조금뿐인 회전들에 의해 점진적으로 그것을 끌어내지마라.
Usually the lower wingtip collapses for a moment at the exit,
but it doesn’t matter.
일반적으로 탈출할때 잠시동안 낮은 윙팁이 붕괴한다.
별상관없다.
With some gliders, you can prevent it by releasing the brake a bit slower,
or use some outer brake at the exit.
어떤글라이더들과 함께, 당신은 약간의 브레이크를 풀어주거나 바깥날개의 브레이크로
방지하면서 빠져나갈수있다.
Dangers!
위험
Like in almost all acro manoeuvres, the most important thing is the right timing.
대부분의 모든 아크로기동들은, 올바른 타이밍이 중요하다.
If you try to lead in too early, the glider won't have enough energy to enter the SAT
만약 너무빨리 리드를 시도하건, 글라이더가 에너지가 충분하지 못하거나
(too big angle between the leading edge and the horizon), and as you pull the brake very
(리딩에지와 지평선 사이에 앵글이너무크거나) 그리고 브레이크를 너무 강하게 당겨서
hard you’ll end up in a dynamic Spin and you can easily get a riser twist, big cravattes etc.
다이나믹 스핀이 들어갈것이다, 그리고 쉽게 라이저가 꼬이거나 크래밧 될것이다.
Please read carefully the dangers of Spin, especially riser twisting. Anyway, if it happens,
스핀의 위험에 대해 주의사항을 읽어보라, 특히 라이저꼬임 어쨋든 일어난다면,
Full Stall is the safest way to return normal flight. Before you try this manoeuvre, be very confident with Full Stalls!
풀스톨을 넣어 정상비행으로 돌려주는것이 안전하다. 그전에 당신은 풀스톨을 매우자신있게 넣어야 겠지요.
If you don't brake enough or try to enter too late, the glider will have too much energy to SAT
진입후에 브레이크가 중분하지 않거나 늦게 진입하면, 글라이더는 SAT를 위한 에너지를 충분히 가지지 못할것이다.
and you will enter a very dynamic Spiral Dive. In this case you won't be able to enter the SAT anymore,
당신은 동적인 스파이럴 다이브를 넣게 될것이다. 이런경우는 당신은 SAT를 넣을수 없을것이다.
even if you pull down the brake really hard, so immediately release it and lead out the Spiral
정말로 세게 당겨도 , 즉시 풀고 스파이럴에서 나와야 한다.
(Ok, it's not impossible with some damped gliders, but it's better to exit anyway).
오케이, 그런것은 멈추는것이 불가능하다 그러나 어쨋든 종료
If you leave your body in SAT position at the exit (still lean to the right pretty hard),
만약 SAT포지션에서 몸이 탈출되어져버렸다면 (아직도 꽤많이 오른쪽으로 기울어진다)
you may enter a Nose Down Spiral. This kind of spiral is very fast and stable and it doesn't
너는 노즈다운 스파이럴에 들어간다. 이러한 종류의 스파이럴은 매우 빠르고 안적적이고,
recover for itself if the pilot doesn't do anything!
그렇지만 조종사가 아무것도 하지않으면 회복된다.
Please read very carefully the dangers of Nose Down Spiral and before you try this trick,
노즈 스파이럴다운의 위험을 읽어라. 그리고 스파이럴 다이브로 부터 나오는 방법을 배워라.
learn how to exit from fast descending Spiral Dives.
Acro tricks: SAT from justACRO on Vimeo.
1st scene
Glider: Swing Astral 4 „M” (DHV 1-2)
Note: SAT from inside. Take a look at the body position and timing.
2nd scene
Glider: Aerodyne Dune „S” (Afnor performance)
Note: The sinking rate is not so much because after the entry the pilot pulls the brake even deeper to make the SAT steeper. At the end the shape of the wing even starts to break (beginning of a Coconut Spin).
3th scene
Glider: Aerodyne Dune „S” (Afnor performance)
Note: For the exit you just have to release the brake
Acro tricks: SAT failures from justACRO on Vimeo.
SAT failures performed by Lukas and Csabi.
justACRO archive videos from 2004.
See description in the Tricks section.
1st scene
Glider: Aerodyne Dune „S” (Afnor performance)
Note: The pilot doesn’t pull the brake enough to enter the SAT, so he enters an ugly spiral wherein the braked side of the wing is a bit higher, but the lower tip is collapsed. However he pulls the brake very hard so it’s not possible to enter the SAT anymore.
2nd scene
Glider: Swing Astral 2 (DHV 1-2)
Note: The pilot try to enter too early so the glider Spins.
3th scene
Glider: Airwave Magic 1 (DHV 2-3)
Note: The pilot try to enter too early so the glider Spins.
Posted 2009 March 05
코멘트들
Duuuudes, yesterday i made my first SAT!!!!! It made my day!!! You're tricks instructions are extemely precise man!!! I've done Asymmetric spirals, loops and now the SAT with a lot of help from this page!!! Thanks a lot!!
Now, when i do the sat, the downward wing collapses a bit. My acro friends told me it is because XC wings are very rounded. (Nova FActor LTF2 EN C) Any advise on how to keep the wing inflated? Apply little brake maybe?
regards!
Mac Para Eden III doesn't SAT.
After a long time of banging my head against it, I gave it to a very experienced acro pilot to figure out what I was doing wrong. He said it really didn't want to go. It's a dhv 1.2
I'd been SATing an Ozone Atom (dhv1) for ages.
I sold the Eden and bought an Airwave Mustang (dhv2)
SATs with ease.
Anyone done a SAT in a Swing Astra 5? Also is the decent rate slower or faster than a spiral? I know my spirals can be quite slow sometimes.
Hi guys!
Did enyone tried to SAT any AXIS??? Mostly I'm wandering about Pluto or Vega.
thx for respond... =]
Hi Eduard!
Yes I know Ricky and Basti very well! They are very good pilots and if i have a question they are always very helpful.
But I think this forum is very good because there are lots of pilots with different experiences!
So it is a big hope to meet someone who had exactly the same problems! (oh my bad english, but mayby it is getting better her) :-)
Sorry but the cable cars are not open in Westendorf at the moment.
But in december if they have enough snow the cable cars are open again.
I wish you a nice sunday and mayby we meet us for a winterfly in Westendorf. Monika
Hi Monika,
At these places there are several acro pilots, one I know is Ricky. He flies a WOC Acrominator. If you see him I think there is no problem to ask him about SAT etc.
It is much easier to give good advice when one can see you flying. I am also around sometimes there. Are the cable cars (Lifte) running at the moment?
Well, for this weekend there is little hope of flying, though :).
Best, Eduard.
Thx for answering my question!
I don´t know that it´s not allowed to write in german, but for me it is not so easy to explain my problems in english. :-)
My favourit flying places are Westendorf, Hohe Salve and Markbachjoch because this places are nearby my home!
Nice greetings to all of you, Monika
Hi Erlend,
I saw that you have an Aspen Freestyle. Please write to me in the Wing for XC and ACRO topic how it works...
Thanks,
Zoli
Get a grip. The question was in German (maybe by error) and I answered in German. The question had nothing to do with what was written before.
Why do you guys write in a different language?????
I find it disrespectful. I have a feeling that I might not be the only one with this feeling..?!
So ungefaehr kann man das sagen. Bei der Ausleitung Gewicht neutral, Aussenbremse dazu, Innenbremse nachlassen, eigentlich moeglichst symmetrisch rausbremsen (es ist aber durchaus ein deutlicher Bremsimpuls notwendig), Schirm stoppt dann mit einer Nachdrehung ueber ca. 180 Grad die Drehung (geht dabei aus dem SAT raus) und geht aber nicht in volle Spirale. Im Optimalfall also den SAT auf Achse einleiten und auf Achse ausleiten (d.h. rechtzeitig rausbremsen). Dann noch den folgenden Pendler ausleiten.
Habe da aber schon lange nicht mehr so explizit drueber nachgedacht, hoffe meine Beschreibung stimmt ungefaehr :). Wo fliegst denn normalerweise?
Hallo!
Wie verhindere ich, dass der Schirm bei der Sat-Ausleiung nicht in eine stabile Steinspirale kommt?
Muss ich sofort bei der Ausleitung an der Außenbremse dran sein, damit er nicht so abbohrt?
Danke
위의 설명은 노멀 SAT이고 아래는 비대칭 SAT입니다
Asymmetric SAT
비대칭 SAT
Description:
기술
This trick was invented by Raul Rodriguez in 2000.
이기술은 라울로드리게즈에의해 2000년에 발명되었다.
It's a SAT, leaded in from an Asymmetric Spiral.
SAT이다, 비대칭 스파이럴로 부터 리드된다.
The axle of the rotation is steep (could be around 135 degrees),
so the pilot swings above and under the level of the glider.
회전의 축이 험하다. (135도정도로 될수있다.) 파일럿은 글라이더보다 아래에 가서
흔들거리게 될것이다.
Normally the energy run out after few turns.
일반적으로 에너지는 몇번의 턴후에 빠져나간다.
The Asymmetric SAT is a perfect practice for the Tumbling,
비대칭 SAT는 텀블링을위한 완벽한 연습이다.
so if you want to learn that, you have to master this trick!
이걸 배우길원한다면, 이 트릭을 마스터하라.
During this manouvre you can experience 3-4 positive G's,
3-4G의 포지티브한 가속도를 느끼게 될것이다.
so it's also great to get to know and get used to these higher loadings.
이걸 아는건 굉장하다. 높은 하중을 얻게 될것이다.
Enter:
진입
Build up a dynamic and well timed Asymmetric Spiral to the right.
동적으로 만들어라 그리고 오른쪽으로 비대칭스파이럴을 잘넣어라.
After you pass the highest point in the last asymmetric turn, grab the left riser,
quickly take a wrap on the right brake (if it’s needed to enter a SAT normally),
마지막 대칭턴에 들어갈때 가장높은 점을 지난후, 왼쪽 라이저를 손에 쥐어라,
재빠르게 오른쪽 브레이크를 한바퀴감아 쥐어라( 일반적으로 SAT를 넣는게 필요하다면)
and pull a SAT to the right with extremely weight shifting,
오른쪽으로 극한점까지 체중을 싣고 SAT를 당겨라
at the same moment you would make the next asymmetric turn
(when you are straight under the glider).
이와 동시에 비대칭 턴을 만들어라. (글라이더가 아래로 갈때)
You should pull in the brake quickly and hard, but be careful, don't do a MacTwist unintended!
당신은 빠르고 강하게 브레이크를 당겨야할것이다, 그러나 주의해라, 의도되지않게 맥트위스트를 할수있다!
When you try this manouvre at first, start weight shifting and braking
before you reach the lowest point.
이기동을 처음 시도한다면, 최저점에 도달하기전에. 체중이동과 브레이킹을 시도해라.
By this the Asymmetric SAT won't be so high, but more dynamic and safer.
이 비대칭 SAT에 의해 아주 높지는 않을것이지만, 역동적이고 안전할것이다.
Than you can start it later and later to make it higher.
그것을 늦게 시작할수있고,늦어서 더 높게 만들수있다.
Or
혹은
You can also enter from a Wing-Over with the same technique,
같은 테크닉을 가진 윙오버로 부터 들어갈수도 있다.
but only to the same side as you did the last turn!
그러나 마지막 턴에서 했던것처럼 한쪽 측면에서만..
If you do it to the opposite side that would be more like a Tumbling!
만약 당신이 반대쪽에서 한다면, 텀블링을 할것이다.
Acutally there's more energy in an Asymmetric Spiral, than in a Wing-Over,
so it's better to choose the first way. Don't forget: speed = safety.
실제로 더 많은 에너지가 비대칭 스파이럴에 있다, 그러나 첫번째 방법으로 윙오버에서
의 선택이 더 나을수있따. 있지마라 속도 = 안전이라는것을
Advanced technique:
고급기술
It's possible to keep the energy of the Asymmetric SAT for few more turns by rhythmical braking.
리듬있는 브레이킹에 의해 몇번의 턴들을 비대칭 SAT에서 유지할수있다면
Pull more right brake immediately when you start to swing above the glider again
즉시 오른쪽 브레이크를 좀더 당기면, 글라이더는 다시 스윙을 시작할때,
(at the moment you feel the highest G-Force), and release it on the opposite side of the turn.
(당신이 최고의 G포스를 느낄때), 회전의 반대편으로 그것을 풀어라.
If your timing is bad, the Asymmetric SAT will transform into a simple SAT,
instead of keep it’s energy or even getting higher.
만약 타이밍이 나쁘다면, 더많은 에너지를 같는것 대신에 비대칭 SAT는 단순한 SAT로 변화될것이다.
Exit:
탈출
Depends on the height of the Asymmetric SAT, you can exit 2 different ways:
비대칭의 SAT 높은위치를 의지한다. 당신은 두가지방법의 탈출을 할수있다.
If the Asymmetric SAT is not soo high, the movement will transform into a simple SAT just
만약에 비대칭 SAT할때 높지않다면, 브레이크의 유지에 의해서 단순한 SAT로 변할것이다.
by keeping the brake (you can help it by pulling it a little bit deeper as the energy run out).
(당신은 도울수있다/ 에너지가 빠져나감에 따라서 약간더깊에 그것을 당긴다)
So in this case, lead it out as a SAT.
그래서 이경우 SAT으로 끌어내어라
However you doesn't swing above the glider anymore, you'll feel it pulsing a
little bit in each turn!
그러나 당신은 글라이더 보다 더위로 흔들지 않는다. 각턴에 들어갔을때 조금 진동하는것을
느낄것이다!
유추: 아주쎄다면 글라이더가 몸보다 밑에서 회전하는모양 뜨아..
If the amplitude is bigger (the angle is around 135 degrees or even more)
you have to brake the glider to stop the rotation, just like in a Tumbling.
만약 진폭이 더 크다면 (각은 135도이상일것이다) 텀블링과 같을것이다.
회전을 멈추기위해서 글라이더에 브레이크를 걸어야 한다.
Usually you can do 2-3 turns safe, depend on your technique and the type of the glider.
보통 당신은 2-3회의 턴들은 안전할게 할수있을것이다. 당신의 글라이더의 형태와 기술에 의존적이다.
I advise to exit these kind of Asymmetric SATs after 2 turns at the beginning.
처음처럼 2회의 턴이 된후에 비대칭턴같은것을 빠저나가는 것을 조언한다.
Than later if your technique is advanced and you're sure there's enough energy for
more rotation(s), you can keep on the manovure.
그리고 나중에 당신이 기술적으로 고급화되었고, 그리고 당신이 더많은 회전을위한 에너지를 충분히
가지고 있다면 당신은 이기동을 유지할수있을것이다.
Look at your glider.
글라이더를 보라.
During the Asymmetric SAT,
비대칭 SAT을 하는동안,
as you are swinging above and below the level of the glider,
당신은 위에서 스윙할것이고, 글라이더의 높이보다 아래에 있을것이다.
the canopy looks under the over the horizon from the inside
캐노피는 아래에서 보이는 수평선위의 내부 부터
(you see the ground and the sky behind the glider.
당신의 글라이더 뒤에 지면과 하늘을 본다.
At the end of the second turn, when the glider would reach the horizon
두번째 턴을 할차례에, 글라이더는 수평선에 도달한다.
(and starts to shoot below you for the third time),
(그리고 세번째에 슈팅을 시작한다.
stop it by both brakes to exit the Asymmetric SAT.
비대칭 SAT의 탈출은 양쪽브레이크를 사용하여, 그것을 멈춘다.
Actually you already brake the right side pretty hard, so you need to pull
down only the left one (but sometimes strongly!).
실제적으로 당신은 이미 굉장히 강하게 오른편으로 브레이크했고, 그래서 당신은
왼쪽으로 한번 당겨줄필요가 있다 (그러나 때때로 강열하게)
Release the brakes as the glider stops in front and you start to swing back under the wing.
정면에서 글라이더를 멈추는것처럼 브레이크를 늦춰라, 당신은 날개의 아래로 스윙백하기 시작할것이다.
Dangers!
위험
The most important thing is the right timing of the exit.
가장 중요한것은 빠져나가는 올바른 시점이다.
Don't try this manouvre until you can imagine absolutely clearly what will
이러한 기동을 시도해서는 안된다. 당신이 깨끗하게 나갈수있다고 추측할수있을때까지.
you see from the inside, (anyway it concern to all aerobatics manouvre!),
당신이 보기엔 비대칭SAT에서 빠져나가는것이 (모든 아크로바틱 기술들을 중요하다.)
otherwise you can easily loose the orientation and you wouldn't know what and when to do.
반면에 당신이 오리엔테애션을 쉽게 늦출수있다, 그리고 무엇을 언제를 모른다면,
If you don't stop the glider in time, and it starts another turn without enough speed,
글아리더를 멈춰햐할시간에 하지않는다면, 그리고, 충분한 스피드 없이 다른 턴을 시작하거나,
the energy could run out when you're over the glider, and you can get a huge collapse
당신은 글라이더의 위에 있을때 에너기가 다할것이다, 그리고 거대한 붕괴를 가져올수있다.
and fall down next to the canopy or even into the lines!
그리고 캐노피의 선들도 심지어서 캐노피로 부터 떨어질수있다.
Because of the big pendulum it's more difficult to pull a negative at the enter,
큰진자이기때문에, 더큰 네가티브에 들어가기위해 반대쪽을(네거티브를) 당기는것은 어렵다.
but be careful, don't do a big MacTwist unintented!
그러나 주의해라, 대신에 맥트위스트가 들어갈수있다.
During this manouvre the glider is under extremely increased loading.
글라이더가 이기동을 하는동안 하중증가가 극단적으로 아래로 내려간다.
Make sure your glider's condition is good enough to stand out these high G's,
물론글라이더의 조건이 이높은 G들이 돌출하는것이 충분하게 좋다면
otherwise the lines and even some parts of the canopy can break!
반면에 라인들과 캐노피의 어떤 부분조차 깨질수 있다.
It's also not much fun if your brakeline gone in the middle of the manouvre
기동의 중간에 브레이크라인들이 지나간다면 즐길수없을것이다.
In this case you manage to stabilize the glider, go to land as soon as possible using the 'D' riser.
이경우 글라이더를 안정시키는것을 그럭저럭할수있다, 땅에 가기전에 D라이저를 사용할수있다.
If one of the 'A' or 'B' lines break, the loading on the rest will increases
만약 A나 B라인들이 붕괴되면, 남은 하중은 증가할것이고, 만은 다른것들이 따르게 될것이다.
and many others will follow.
If the canopy is not safely steerable anymore, don't hesitate to throw your reserve!
이 캐노피가 안전하게 조종이 불가능하면, 당신의 보조산을 던지는 것을 망설이지 마라.