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Triumph of a Dreamer : 꿈을 꾸며 노력하는 자의 트라이엄프(승리,성공)
Any time anyone tells you that a dream is impossible, any time you’re discouraged by impossible challenges, just mutter this mantra: Tererai Trent. Of all the people earning university degrees this year, perhaps the most remarkable story belongs to Tererai (pronounced TEH-reh-rye), a middle-aged woman who is one of my heroes. She is celebrating a personal triumph, but she’s also a monument to the aid organizations and individuals who helped her. When you hear that foreign-aid groups just squander money or build dependency, remember that by all odds Tererai should be an illiterate, battered cattle-herd in Zimbabwe and instead — ah, but I’m getting ahead of my story. Tererai was born in a village in rural Zimbabwe, probably sometime in 1965, and attended elementary school for less than one year. Her father married her off when she was about 11 to a man who beat her regularly. She seemed destined to be one more squandered African asset. A dozen years passed. Jo Luck, the head of an aid group called Heifer International, passed through the village and told the women there that they should stand up, nurture dreams, change their lives. Inspired, Tererai scribbled down four absurd goals based on accomplishments she had vaguely heard of among famous Africans. She wrote that she wanted to study abroad, and to earn a B.A., a master’s and a doctorate. Tererai began to work for Heifer and several Christian organizations as a community organizer. She used the income to take correspondence courses, while saving every penny she could. In 1998 she was accepted to Oklahoma State University, but she insisted on taking all five of her children with her rather than leave them with her husband. “I couldn’t abandon my kids,” she recalled. “I knew that they might end up getting married off.”
언젠가 다른 사람이 당신에게 불가능하다고 말하면, 언젠가 당신은 그냥 테레라이 트렌트인 멘트러(기도,주문)만을 머터(중얼거리다,불만을말하다)하면서 불가능한 문제에 좌절감을 격게 될것이다. 올해 대학학위를 딴 사람들중에는 아마 가장 주목할수 있는 이야기가 나의 영웅의 한 사람인 중년여성인 테레레 이야기다(테레레로 발음됨). 그녀는 개인적인 성공을 세상에 알렸지만 그녀에게는 또한 그녀의 성공을 돕는 단체와 개인들에게는 큰 기념비적 사건이었다. 여러분은 외국인을 돕는 지원자 그룹의 지원이 돈을 그냥 스콴더(기회를노치다,탕진하다)하고 남에게 기대기만 하는 의존심만 키운다는 이야기를 들을때 바이올아즈(아마,십중팔구) 테레레는 틀림없이 짐바브웨에 살고 있는 문맹자에 베터드(박살난,생활고에 찌들린) 소몰이꾼으로 계속 살았어야만 그런 돈만 낭비하고 아무런 성과도 없다는 말이 맞겠지만 대신 아 하는 나의 이야기를 한 여성의 성공이야기로 전개한다. 테레레는 1965년의 어느때에 짐바브웨의 농촌에서 태어나 초등학교를 1년정도 다녔다. 그녀의 아버지는 딸이 11살때 한 남자에게 메리오프(시집,장가보내다)하였는대 결혼생활중에 그녀는 정기적으로 남편에게 두들겨 맞았다. 그녀는 생활고에 찌들린 정기적으로 두들겨 맞는 아프리카의 하나의 재산에 불과한 운명을 타고난 여자로 보였다. 그 이후 10여년의 새월이 흘렀다. 하이퍼 인터네셔널이라고 불리는 지원그룹의 대표인 조럭씨는 그 흑인 마을을 지나가다 지원자 그룹이 스텐드업(일어서다,기다리다,두각을나타내다)하고 꿈을 키워주고 흑인들의 삶을 변화시켜야 하는 의무가 있다고 그곳에 있는 여성들에게 말 했다. 그 말에 영감을 받은 흑인아줌마 테레이는 4개의 업서드(어리석은,터무니없는) 급조한 희망을 스크리블(휘갈겨쓰다)하였고 그녀가 막연이 유명한 아프리카인들에 대하여 들었던 이야기들을 그냥 막 지껄여 썼다. 그녀는 그녀가 해외 유학하여 석사와 박사학위인 버첼러오브아츠(문학사) 학위를 따고 싶다고 글을 썼다. 테레레는 하이퍼 인터네이셔널 그룹과 몇개의 천주교 단체에서 공동체를 만드는 부서에서 일하기 시작했다. 그녀는 학비를 벌기위해 한푼이라도 아껴 특파원 과정을 테이크코스(이수하다)하는대 사용하였다. 1998년 그녀는 오클호마주립대학에 입학하여 그녀는 아프리카에 있는 자녀들을 남편에 맞겨 두기 보다는 5명의 자녀를 모두 미국에 대려와야 한다고 주장했다. 나는 나의 아이들을 버려둘순 없었어요 라고 그녀는 회상했다. 나는 자식들이 일찍 결혼해 떠나가 연락이 닿지 않을수도 있다는 것을 알았다
Tererai’s husband eventually agreed that she could take the children to America — as long as he went too. Heifer helped with the plane tickets, Tererai’s mother sold a cow, and neighbors sold goats to help raise money. With $4,000 in cash wrapped in a stocking and tied around her waist, Tererai set off for Oklahoma. An impossible dream had come true, but it soon looked like a nightmare. Tererai and her family had little money and lived in a ramshackle trailer, shivering and hungry. Her husband refused to do any housework — he was a man! — and coped by beating her. “There was very little food,” she said. “The kids would come home from school, and they would be hungry.” Tererai found herself eating from trash cans, and she thought about quitting — but felt that doing so would let down other African women. “I knew that I was getting an opportunity that other women were dying to get,” she recalled. So she struggled on, holding several jobs, taking every class she could, washing and scrubbing, enduring beatings, barely sleeping. At one point the university tried to expel Tererai for falling behind on tuition payments. A university official, Ron Beer, intervened on her behalf and rallied the faculty and community behind her with donations and support. “I saw that she had enormous talent,” Dr. Beer said. His church helped with food, Habitat for Humanity provided housing, and a friend at Wal-Mart carefully put expired fruits and vegetables in boxes beside the Dumpster and tipped her off. Soon afterward, Tererai had her husband deported back to Zimbabwe for beating her, and she earned her B.A. — and started on her M.A. Then her husband returned, now frail and sick with a disease that turned out to be AIDS. Tererai tested negative for H.I.V., and then — feeling sorry for her husband — she took in her former tormentor and nursed him as he grew sicker and eventually died.
테레레의 남편은 결국 부인이 미국에 체류하고 있는동안 미국으로 자녀들을 대려 오는대 동의했다. 하이퍼는 비행기 티켓사는대 도움을 주었고 테레레의 어머니는 소를 팔고 이웃들은 염소를 팔아 돈을 마련하는대 도움을 주었다. 4천달라를 스타킹에 싸 그녀의 허리에 바짝 조여매고 테레레는 오클라호마로 셋오프(출발하다)하였다. 불가능할것 만 같았던 꿈이 실현되었지만 곧 미국에서의 생활은 악몽같았다. 테레레와 그녀의 가족은 돈이 없어 렘쉐클(다쓰러져가는) 트레일러에서 살면서 쉬버(추위에떨다)하고 굶주렸다. 남편은 꼴에 남자라고 손끗까딱하지 않았고 여자가 뭐라하면 절라 패대어 끽소리 못하게 했다. 자식들은 학교에서 집으로 돌아와 굶주렸다. 테레레는 자신이 쓰레기 같은 켄을 먹고 있다는 것을 알았고 그녀는 그냥 중도에 포기할까도 생각했지만 그렇게 중간에 포기하는 것은 다른 아프리카 여성들을 렛다운(실망시키다,저버리다)할것이라고 느꼈다. 그래서 그녀는 몇개의 직업을 가지고 최대한 많은 수업을 들으면서 접시도 닥고 스크러브(손빨래하다),조터져 가면서 겨우 눈만붙이는 잠을 자면서 악전 고투를 벌였다. 한때 대학은 그녀가 수업료를 안내고 있다고 하여 퇴교 처리하려고 하였다. 대학 관계자인 론비어는 그녀를 대리하여 그 문제에 개입하여 교직원과 지역사회는 기부와 지원으로 렐리어게인스트(지원하다)하였다. 나는 그녀가 큰 재주가 있다는 것을 지켜 보았다 라고 박사 비어는 말 했다. 비어박사의 교회는 음식으로 그녀의 삶을 도왔고 휴메니티해비탓(서식지)는 집을 제공했고 월마트에 근무하는 한 친구는 회사몰래 조심스럽게 덤스터옆에의 박스에다 유통기간이 지난 수과와 수채를 넣어 전달했다가 팁오프(쭉들이키다,밀고하다)되었다. 얼마후 테레레는 그녀의 남편이 그녀를 두들겨 팼다는 이유로 남편을 짐바브웨로 추방했고 그리고 그녀는 문학사 학위를 취득하였고 그런 다음 마스터오프아츠(문학석사) 학위를 취득하였다. 그러고 나서 남편이 다시 미국으로 돌아왔고 지금 남편은 에이즈로 판명받은 병으로 프레일(여린,연약한,가능성의희박한)하게 살아가게 되었다. 테레이는 에이즈검사에서 음성반응이 나왔고 그녀는 전에 남편을 인간쓰레로 생각한것 때문에 남편에게 미안하게 느껴 남편이 점점 병이 도져 죽을때까지 성심성의로 남편을 간호하였다
Through all this blur of pressures, Tererai excelled at school, pursuing a Ph.D at Western Michigan University and writing a dissertation on AIDS prevention in Africa even as she began working for Heifer as a program evaluator. On top of all that, she was remarried, to Mark Trent, a plant pathologist she had met at Oklahoma State. Tererai is a reminder of the adage that talent is universal, while opportunity is not. There are still 75 million children who are not attending primary school around the world. We could educate them all for far less than the cost of the proposed military “surge” in Afghanistan. Each time Tererai accomplished one of those goals that she had written long ago, she checked it off on that old, worn paper. Last month, she ticked off the very last goal, after successfully defending her dissertation. She’ll receive her Ph.D next month, and so a one-time impoverished cattle-herd from Zimbabwe with less than a year of elementary school education will don academic robes and become Dr. Tererai Trent. I invite you to comment on this column on my blog, On the Ground. Please also join me on Facebook, watch my YouTube videos and follow me on Twitter.
이런 모든 오리무중의 블러(흐릿한) 압력속에서도 테레레는 웨스턴 미시간대학에서 박사학위취득을 위해 노력하면서 그녀가 하이퍼에서 프로그램 평가자로 일하고 있을때에도 아프리카의 에이즈방지를 위한 디서테이션(박사학위논문)을 쓰면서 학교에서 발군의 뛰어난 성적을 얻었다. 그중에 최고는 그녀가 오클라호마주에서 만났던 식물병리학자인 마크 트렌트와 재혼한것 이었다. 테레레는 재능은 있지만 그 재능을 활용할 기회를 잡지 못하는 에디지(금연,격언)의 연상자이다. 전세계에는 초등학교 조차도 다니지 못하는 어린이들이 아직 7500만명이 있다. 우리는 미국이 아프리칸으로 몰려간 서지(쇄도)할려고 생각하는 비용보다 훨씬 적은 돈으로 7500만 어린이 모두를 교육시킬수 있다. 매번 그녀는 오래전에 작성한 그녀가 오래된 찢어진 종이에 체크오프(대조표시를하다)하였던 그녀의 목표를 하나씩 이루어 갔다. 지난달 그녀는 성공적으로 박사학위논문을 잘 방어한후 바로 마지막 목표을 이루었음을 틱오프(표를하다,체크하다)하였다. 그녀는 다음달 박사학위를 받게 될것이고 불과 초등학교를 1년다닌 학력으로 짐바브웨에서 한때 가난에 찌든 소 목동생활을 하였던 그녀는 학복을 입은 박사학위를 취득하는 아메리칸 드림을 이룬 테레레 트렌트가 될것이다. 나는 독자들이 나의 블러그 온그라운드를 방문하여 이 칼럼에 대한 댓글을 달아 주기를 바란다. 재발 페이스북에 동참 해 주시고 유투비에 올려진 비디오도 보시고 트위터에 있는 저를 방문해 주세요
Selling Lessons Online Raises Cash and Questions
온라인 교육자료 판매로 돈버는 행위와 정당성
Published: November 14, 2009
Between Craigslist and eBay, the Internet is well established as a marketplace where one person’s trash is transformed into another’s treasure. Now, thousands of teachers are cashing in on a commodity they used to give away, selling lesson plans online for exercises as simple as M&M sorting and as sophisticated as Shakespeare. While some of this extra money is going to buy books and classroom supplies in a time of tight budgets, the new teacher-entrepreneurs are also spending it on dinners out, mortgage payments, credit card bills, vacation travel and even home renovation, leading some school officials to raise questions over who owns material developed for public school classrooms. “To the extent that school district resources are used, then I think it’s fair to ask whether the district should share in the proceeds,” said Robert N. Lowry, deputy director of the New York State Council of School Superintendents. The marketplace for educational tips and tricks is too new to have generated policies or guidelines in most places. In Fairfax County, Va., officials had been studying the issue when they discovered this fall that a former football coach was selling his playbook and instructional DVDs online for $197; they investigated but let him keep selling. A high school English teacher in upstate New York said her bosses barred her from selling plans used in her classroom; she spoke on the condition that she not be named.
크레이그슬리스트와 이베이 사이에 인터넷은 한사람의 쓰레기 물건에 불과한 물건이 다른 사람에게는 소중한 보물로 변할수 있는 거래시장의 역할을 하는 기능으로서 훌륭이 자리를 잡고 있다. 미국 교사들이 그들이 과거에는 공짜로 주어 버렸던 학습자료 상품들을 엠엔엠분류와 색스피어처럼 현인되기 같은 단순한 엑서사이즈(연습문제,과제)들을 온라인 레슨플렌(수업지도안,학습안)으로 팔아 지금 미국교사들은 돈을 벌고 있다. 일부 교사들은 이렇게 학습안을 온라인을 통해 팔아 번 과외 돈으로 돈이 궁할때 책을 사거나 수업에 필요한 학습 용품을 사는대 요긴하고 쓰고 일부 교사 기업가들은 학습안 장사를 하여 번 돈으로 또한 디너아웃(외식)을 하거나 모기지 대출금 상환,신용카드 청구 상환,휴가여행과 심지어 홈리노베이션(리모델링) 하는대 요긴하게 쓰고 있는대 일부 학교관계자들은 공교육을 위해 개발된 학습자료를 소유하고 있는 사람들에 대한 정당성에 관한 문제를 제기하고 있다. 일부 교육구 학습자료까지 사용되고 있는 정도라면 그때는 우리는 저작권법을 적용하여 프로시즈(이익금,수익금)을 나눠가져야 하는가에 대한 문제를 제기하는 것은 당연한 일이다 라고 뉴욕주 교육위원회의 부교육감 로리씨가 말 했다. 교육적인팁과 깃법을 거래하는 시장은 대부분의 시장에서 정책과 가이드라인을 만든 계기 또한 새로운 일이다. 버지니아주의 페어펙스카운티 교육관계자들은 그들이 이번가을에 전 풋볼코치가 운동경기책과 풋볼지도 디비디를 197달라 받고 파는 온라인을 발견하여 그대로 계속 온라인 판매를 하도록 내버려두면서 이 문제에 대한 연구를 시작하여 왔었다. 업스테이트 뉴욕주 고등학교 영어 교사는 그녀의 상사가 수업에 사용된 학습안을 판매하는 것을 금지시켰다라고 이름을 밝히지 않는 익명을 조건으로 말 했다
Beyond the unresolved legal questions, there are philosophical ones. Joseph McDonald, a professor at the Steinhardt School of Culture, Education and Human Development at New York University, said the online selling cheapens what teachers do and undermines efforts to build sites where educators freely exchange ideas and lesson plans. “Teachers swapping ideas with one another, that’s a great thing,” he said. “But somebody asking 75 cents for a word puzzle reduces the power of the learning community and is ultimately destructive to the profession.” Teachers like Erica Bohrer, though, see the new demand for lessons as long-awaited recognition of their worth. “Teaching can be a thankless job,” said Ms. Bohrer, 30, who has used the $650 she earned in the past year to add books to a reading nook in her first-grade classroom at Daniel Street Elementary School on Long Island and to help with mortgage payments. “I put my hard-earned time and effort into creating these things, and I just would like credit.” The humble lesson plan has gained value as focus on testing and individualized instruction has increased. At the same time, the Internet has diminished the isolation of classroom teachers. Just about every imaginable lesson for preschool through college is now up for sale — on individual teachers’ blogs as well as commercial sites where buyers can review and grade the material. Teachers Pay Teachers, one of the largest such sites, with more than 200,000 registered users, has recorded $600,000 in sales since it was started in 2006 — $450,000 of that in the past year, said its founder, Paul Edelman, a former New York City teacher. The top seller, a high school English teacher in California, has made $36,000 in sales. Another site, We Are Teachers, went online last year with a “knowledge marketplace” that includes lesson plans and online tutoring.
미해결의 법적인 문제를 넘어서는 선생님들의 양심에 관한 철학적인 문제도 있다. 뉴욕대학의 문화교육인적자원부의 교수 멕도날도씨는 교사들의 온라인 학습지도안 판매가 선생도 어쩔수 없는 백묵 장사치라는 생각을 하게 하고 교사들의 자유로운 생각과 학습지도안을 공유하는 사이트 구축에 대한 노력의 근간을 해칠수 있다고 말 했다. 교사들이 서로 교육적인 생각을 공유하는 것은 참 좋은 것이다 라고 그 교수는 말 했다. 그러나 일부 교사들이 말장난(낮말마추기퍼즐)에 75센트의 돈을 내라고 요구하는 것은 교육계의 파워를 실추시키고 결국은 교육전문직 세계를 파괴하는 것이다 라고 그 교수는 말 했다. 하지만 에리카같은 교사들은 학습지도안에 대한 새로운 수요가 오래 기달려 왔던 학습지도안에 대한 돈으로 평가한 가치의 재발견으로 생각한다. 학생들 글 갈치는 것은 돈벌이가 안되는 보람없는 일일수 있다 라고 지난해 교수안을 돈 받고 팔아 650달라를 벌어 롱아일렌드의 다니엘스트리트 프라이머리 스쿨에서의 도서 눅(구석)에다 책들을 보충하는대 요긴하게 쓰고 모기지 지불에도 쓰기도한 30세 교사 보러양이 말 했다. 나는 애써서번 시간과 노력을 이런 돈되는 곳에 투자하였다고 나는 그러케 미들레요 라고 말 했다. 초라한 학습지도안은 시험에 집중하여 점수를 높어야만 평판을 얻고 특성에 맞는 개별지도형 교수법이 증가하고 있다. 동시에 인터넷이라는 뭐티는 교사들의 고립감을 줄이고 있다. 대학시절 유치원생에 적용될 모든 수업안에 대한 것들이 수업안 구매자들이 비교검토하여 학습자료에 대한 수준을 평가하게되는 개별교사들의 브러그나 상업사이트에서 지금 판매가 늘어나고 있다. 20만명이상의 교사들이 등록한 그런 형태의 대형사이트중의 하나인 티처스 페이 티처스라는 교사들 공유사이트는 지난해 45만달라의 매출을 기록하는등 2006년 시작된 이래로 65만달라의 학습지도안 판매를 기록했다 라고 그 사이트 설립자이자 전에 뉴욕주에서 선생을 했었던 에델만씨가 말 했다. 탑셀러인 켈리포니아주 고등학교 영어 교사는 교수안 판매로 36,000달라를 벌었다. 다른 사인트인 위아 티처스라는 사이트도 수업지도안 판매와 온라인 강의 같은 지식시장을 지난해 온라인화 하였다.
Kelly Gionti, a teacher at the High School for Law, Advocacy and Community Justice in Manhattan, has sold $2,544 worth of unit plans for “The Catcher in the Rye” and “The Great Gatsby,” among others, helping finance trips to Rome and Ireland, as well as class supplies. Margaret Whisnant, a retired teacher in North Carolina, earns an average of $750 a month from lessons based on her three decades of teaching middle school classics like “The Outsiders,” enough to pay for new kitchen counters and appliances. “I have wanted to redo my kitchen for 20 years, and I just could not get the funds together,” she said. “Well, now I’m going to have to learn to cook.” Lisa Michalek, 40, who taught for six years in Rochester and now works for Aventa Learning, a for-profit online education company, said she spent about five hours a week tweaking old lesson plans and creating new ones, like an earth science curriculum that sells for $59.95. “I knew I had good lessons, so I thought, ‘Why not see what other people think of it?’ ” Ms. Michalek said. After $31,000 in sales, she has her answer. Alice Coburn, 56, a vocational education teacher in Goshen, N.Y., said she saved two to three hours each time she downloaded Ms. Michalek’s PowerPoint presentations instead of starting from scratch. “I hate reinventing the wheel,” Ms. Coburn said. Others find comfort in having a class-tested lesson by a more experienced teacher. Lauren Perreca, 24, used a $10 lesson on the Vietnam War novel “Fallen Angels” as a reference last year while creating her own lesson for her classes at Weston High School in Connecticut. She also revised her reading questions about “Lord of the Flies” after comparing them with two other lesson plans.
맨허턴에 있는 법,옹호 그리고 사회정의 고등학교 교사인 기온티씨는 여러것 중에 더 케처 인터라이 와 더 그레잇 케츠비라는 단원 학습안을 2,544달라 받고 팔아 로마와 아일렌드로 여행하는 여행비용에 보태쓰고 수업 용품 구입에 보태썼다. 노스케롤라이나주의 은퇴교사 위스난트씨는 더 아웃사이더 같은 중학교 고전을 수십년간 가르처온 노하우를 바탕으로 학습지도안을 만들어 한달에 평균 750달라 정도를 벌어들이고 있는대 키친카운터와 가전제품을 사고도 남는 돈을 벌고 있다. 나는 키친카운터를 바꾸려고 20년간이나 학수고대 했는대 나는 그 돈을 모을 방법이 없었다 라고 그녀는 말 했다. 지금 나는 온라인 교육자료 판매로 돈벌어 요리 배울꺼예요 라고 6년간 로체스터에서 학생을 가르켰었고 지금은 영리 온라인 교육회사인 아벤타 러닝에서 일하고 있는 40세 미첼렉씨는 자신이 59.95달라에 판매하는 지구과학 교육과정같은 학습자료인 시간이 지난 학습지도안을 트윅(미세조정하다)하여 새로운 자료로 만드는대 1주일에 약5시간을 쓰고 있다고 말 했다. 나는 내가 좋은 학습 지도안을 가지고 있다는 것을 알고 다른 사람은 그것을 교사들에게 팔아 돈을 벌고 있는대 나는 왜 그생각을 못했을까 하고 생각했다 라고 미첼렉씨가 말 했다. 31,000달라를 벌어들인후 그녀는 해답을 얻었다. 고션 뉴욕이라는 학교의 실기교사 56세 코번씨는 자신이 혼자 연구해 궁상떨며 스크레취하는 것 대신에 남이한 모범 학습지도안을 돈주고 다운로드받아 2,3시간을 절약한다 라고 그녀는 말 했다. 나는 이미 발명된 바퀴가 존재하는대 다시 바퀴를 발명하려고 애쓰긴 실어요 라고 코번양이 말 했다. 다른 교사들도 경험이 풍부한 교사들에 의해 수업효과 테스트를 받은 학습자료를 돈 주고 사는것이 더 편안하다는 것을 잘 알고 있다. 24세 교사 페레카는 코네티컷주의 웨스턴 하이스쿨에서의 자신의 학습자료를 만드는동안 지난해 누군가가 써 먹은 베트남 전쟁에 관한 소설 쓰러진 천사라는 학습자료 구매에 10달라를 사용했다. 그녀는 또한 두개의 다른 학습지도안과 상호 비교한후 로드오프 더 파일즈라는 것에 대한 그녀의 리딩질문을 고첬다.
“At first I was self-conscious I had bought something, because what did that say about me?” she said. “But I realized I wasn’t just taking it and using it, I was adapting it to fill in the gaps of my knowledge.” Now Ms. Perreca has started selling her own lesson plans, like a 54-page “Macbeth” unit with quizzes and homework assignments ($10) that she wrote in graduate school. She said she spent $140 of her $523 in earnings on cookies and books for her students, and used the rest to splurge on dinners out that she could not otherwise afford. Her students are incredulous. “They’re like, ‘Who would want to buy those? They’re so boring,’ ” Ms. Perreca said. “I’m like, ‘Hey, I’m making money.’ ” In Ms. Bohrer’s class the other day in Lindenhurst, N.Y., five children were counting M&Ms while she made sure they digested the lesson before the candy. The exercise, which comes with directions, sorting mats and work sheets, has sold 31 times for $3 a pop. A variation with Lucky Charms is popular around St. Patrick’s Day, she said. “M&M sorting is not a new concept,” said Ms. Bohrer, who has been teaching since 2001. “I made it easier for teachers to do. They just have to click and print.” Daniel Street’s principal, Frank Picozzi, said he supported Ms. Bohrer’s online business because his students reaped the benefits of her initiative and creativity. Ms. Bohrer recalled that when she used to share her lesson plans at no charge, a poster of her reading strategies was passed around so many times that it ended up with a teacher in another school who had no idea where it came from. “I’ll share with friends,” Ms. Bohrer said, “and if anyone else likes it, I’ll tell them where to buy it.”
처음 나는 본인이 노력하지 않고 남의 학습지도안을 돈주고 산다는 것에 대하여 양심상의 가책을 느꼈다 라고 그녀는 말 했다. 그러나 나는 그 자료를 사 그것을 그대로 사용하는 것이 아니라 나는 그 자료를 나의 지식의 격차를 매우는 것으로 받아들이고 있다는 것을 깨달았다 라고 말 했다. 지금 페레카양은 그녀가 대학원다닐때 작성했던 퀴즈와 숙제가 들어 있는 54페이지 멕베스 유닛(단원)을 10달라 받고 팔기 시작했다. 그녀는 자신이 가르치는 학생들을 위한 쿠키와 책을 사는대 학습지도안 팔아 번돈 523달라중에 140달라를 사용했고 나머지는 적은 교사봉급으로는 꿈도 못 꾸었던 외식하는대 마구 내 질렀다. 학생들은 나를 학습지도안 팔아 돈버는 것이 꼭 조선 봉이 김선달 같다라고 놀라워 한다 라고 그녀는 말 했다. 학생들은 그런 학습 지도안을 누가 사고 싶겠어요. 선생님 학습지도안은 너무 따분해요 라고 이렇게 말들 합니다 라고 페레카양은 말 했다. 그럼 나는 이렇게 말해요 야들아 그런 소리를 하덜덜덜 말아라 나 그것 팔아 돈벌고 있다 라고 말 입니다 라고 페레카양은 말 했다. 뉴욕시의 린덴허스트에서의 요전날 보러씨 수업에서 선생이 학생들이 캔디를 먹기전 그 학습안을 완전이 이해했다고 확인할때 5명의 학생들은 엠엔엠들을 세고 있었다. 매트와 워크시트(연습문제지)를 분류하는 지시가 따르는 과제를 1회당 3달라 받고 31회 팔았다. 러키참의 다양함은 페트릭스데이에서 인기가 있다 라고 그녀는 말 했다. 엠엔엠 분류 정리는 새로운 개념이 아닙니다 라고 2001년부터 학생들을 가르처온 교사 보허양이 말 했다. 나는 다른 선생들이 쉽게 이용할수 있도록 그것을 단순화 했어요. 선생들은 그냥 클릭해 프린트만 하면 되요 라고 그 여교사는 말 했다. 다니엘 스트릿 초교 교장 피코지씨는 학생들이 그 여고사의 독창성과 창조성의 혜택을 립(수확하다,성과를거두다)하기 떼무네 보허교사의 온라인 수업지도안 판매를 지지한다 라고 말 했다. 교사 보허는 자신이 공짜로 다른 선생들과 자신의 학습지도자료를 공유하곤 했을때 리딩 전략을 함양하고자 한것이 그냥 수많은 교사들에게 마구 배포되어 다른 교사들이 그자료를 누가 올린것인지에 대한 관심도 없이 공짜로 마구 활용하는것으로만 끝났던 것을 떠올렸다. 나는 같은 교사들과 나의 자료를 공유하고 다른 교사가 내 자료를 좋아한다면 나는 그 교사들에게 그 학습지도안(학습자료)를 살수 있는 곳을 알려 줄것이라고 교사 보허양은 말 했다
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