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https://tribune.com.pk/story/2447213/towards-environmentally-cleaner-alternative-fuels
Towards environmentally cleaner alternative fuels
환경친화적인 대체 연료를 추구
TRIBUNE Nov 20, 2023 (요약)
ISLAMABAD: 이슬라마바드
Petrol, diesel, gas and liquefied petroleum gas (LPG) are widely known and used fuels. But there are other alternative fuels as well which can be used independently or can be mixed with the aforementioned fuels in various proportions.
가솔린, 디젤, 가스 및 액화석유(LPG)는 널리 알려진 연료이다. 그러나 독립적 사용이나 혼합 사용할 수 있는 다른 대체 연료도 있다.
Motivations for the alternative fuels can vary depending on individual circumstances. These are environmentally cleaner, local resource endowment, lower cost and foreign exchange savings. We will discuss here the already developed fuels like bio-ethanol and methanol. We may in passing discuss biogas as well, as its resource base is there but is not being used as widely as it could have been.
대체 연료를 사용함은 여러 이점이 있다. 환경적으로 더 깨끗하고, 지역 자원 활용, 더 낮은 비용 및 외화 절감 효과가 있다.여기서는 바이오에탄올, 메탄올에 대한 논의를 할 것이다.
Bio-ethanol : 바이오에탄올
The main alternative fuels are ethanol (bio-ethanol) and methanol. Pakistan State Oil (PSO) had introduced E5 (5% mixture of ethanol and 95% gasoline) more than a decade ago. For unknown reasons or market scepticism, the E5 grade has been dropped.
주요대체연료는 에탄올과 메탄올이다. 파키스탄 국영석유(PSO)는 10년전부터 E5(에탄올5% 혼합 휘발유)를 도입했으나 알수 없는 사유로 시장에서 회의적이기에 E5는 사라졌다.
However, amazingly, the Oil and Gas Regulatory Authority (Ogra) continues to issue tariff for this product probably leaving options for those oil marketing companies (OMCs) which may have some new thoughts about it and may like to enter into this segment. Ethanol is being locally produced by the sugar industry and is exported. Competition with export possibilities may be another constraint. Economics of exports vs equivalent amount of petrol should be re-examined.
그러나 놀랍게도 석유 및 가스 규제 당국(Ogra)은 이 제품에 대해 계속해서 관세를 부과하고 있으며 아마도 이 부문에 진출하기를 원하는 석유 마케팅 회사(OMC)를 위한 준비로 남겨 둔 것 같다. 에탄올은 설탕 산업에 의해 현지(파키스탄)에서 생산되어 수출된다. 수출 가능성과의 경쟁은 또 다른 제약이 될 수 있다. 수출 또는 휘발유의 경제성을 재검토해야 한다.
Technically, there should be no scepticism as E5 and even E10 are being widely used in most countries including the US, EU, Asean and other regions. Even higher percentages of ethanol are being envisaged. India is already doing it in case of E5 and E10. It had a goal of introducing even E20 by 2030. However, recently, India has advanced its target to 2025.
기술적으로 E5 와 E10은 미국, EU, 아세안 및 기타 지역을 포함한 대부분의 국가에서 널리 사용되고 있기에 회의적인 시각은 없어야 한다. 많은 국가들은 훨씬 더 높은 비율의 에탄올 혼합사용을 준비하고 있다. 인도는 E5와 E10를 진행 하고 있으며, 2030년까지 E20까지 도입한다는 목표를 세웠으나 최근 인도는 목표를 2025년으로 앞당겼다.
The motivation is cleaner fuel environment has become a major issue in South Asia, as we are seeing the smog issue on both sides of the border.
첫번째 논의 사항은 인도와 파키스탄은 국경 양쪽에서 스모그 문제가 나타나고 있기 때문에 청정 연료 환경이 남아시아의 주요 문제가 되고 있다.
The second motivation is resource base. Bio-ethanol can now be produced out of crop waste and even MSW (municipal solid waste).
두 번째 논의 사항은 국내 자원 활용이다. 이제 바이오에탄올은 농작물 폐기물은 물론 MSW(도시 생활 고형 폐기물)에서도 생산될 수 있다.
On both sides of the border, crop waste like rice stubble is being burnt and contributing to smog and pollution. There are other crop wastes also. Similarly, there is a lot of MSW burning in both countries.
국경 양쪽에서는 벼등 농작물 폐기물이 소각되며 스모그와 오염을 유발하고 있다. 두 나라 모두 MSW 소각이 많이 일어나고 있다.
Under the new circumstances when environmental issues have become so serious, E5 and E10 issue should be taken up afresh and appropriate programme and policy be introduced.
환경 문제가 심각해지는 새로운 상황에서 E5와 E10 문제는 새롭게 논의되고 적절한 프로그램과 정책이 도입되어야 한다.
Methanol 메탄올
Now coming to methanol (CH3OH), which is a versatile chemical. It is used both as a starting chemical for producing many chemicals and petrochemicals. It is used as energy compound as well. It is mixed with gasoline and diesel as ethanol is.
메탄올은 다재 다능한 제품으로 많은 석유 화학 물질과 석유 화학물질을 생산하기 위한 기초 화학 물질로 사용되는 에너지 화합물이다. 에탄올과 마찬가지로 휘발유, 경유와 혼합 사용 할 수 있다.
In small percentage mixtures, it can be used without any change in engines. In larger percentages, however, some small adjustments are required in IC engines. Methanol is a clean burning fuel which can replace all fuels, partly or wholly, such as gasoline, diesel, LPG and kerosene. Methanol burns efficiently in all internal combustion engines without producing any particulate matters, soot, NOx, Sox, etc.
소량 비율 혼합물은 엔진 변경 없이 사용할 수 있다. 그러나 더 큰 비율에서는 IC 엔진에 약간의 변형이 필요하다. 메탄올은 휘발유, 경유, LPG, 등유 등 모든 연료를 부분적으로 또는 전체적으로 대체할 수 있는 청정 연소 연료이다. 메탄올은 모든 내연 기관에서 입자상 물질, 그을음, NOx, SOx 등을 생성하지 않고 효율적으로 연소된다.
A wide grade of methanol blend is used in China from M5 (5% methanol) to M100 (100% methanol). It is also being used in industries in boilers and power applications. In the West, however, its use in pure methanol form is limited. Only 3% mixture is allowed. Methanol is also used in fuel cells which have many applications including automotives. Methanol is the choice of fuel for world marine fleet wherein bunker oil is being replaced fast.
중국에서는 M5(5% 메탄올)부터 M100(100% 메탄올)까지 다양한 등급의 메탄올 혼합물이 사용된다. 또한 보일러 및 전력 응용 분야의 산업에서도 사용되고 있다. 그러나 서양에서는 순수한 메탄올 형태의 사용이 제한되어 3% 혼합만 허용된다. 메탄올은 자동차를 비롯한 다양한 응용 분야인 연료 전지에도 사용되고 있으며, 벙커C유를 대체하여 세계 많은 해상 연료로 선택되고 있다.
In China, all methanol is produced from coal via coal gasification route. These days, CO2 coming out of industrial or power plant exhaust is being converted into methanol as well. Why methanol is important for us. We have Thar coal which can be used to produce methanol and methane through syngas route. Methanol is nothing new. There are more than 90 methanol plants in the world producing 120 million tons per year. China is betting big on it. It consumes 9% of its total fuel consumption in the form of methanol.
중국에서는 모든 메탄올이 석탄 가스화 경로를 통해 석탄에서 생산된다. 요즘에는 산업이나 발전소 배기가스에서 나오는 CO2를 메탄올로 전환하고 있다. 메탄올이 우리(파키스탄)에게 중요한 이유는 합성가스를 통해 메탄올을 생산하는 데 사용할 수 있는 석탄을 파키스탄이 보유하고 있다는 것이다. 메탄올은 새로운 것이 아니다. 전 세계에는 연간 1억 2천만 톤을 생산하는 메탄올 공장이 90개 이상 있다. 중국은 이에 큰 투자를 하고 있다. 이는 총 연료 소비량의 9%를 메탄올 형태로 소비하고 있다.
A large and credible Chinese company had shown interest in a methanol project in Pakistan. Reportedly, methanol is 30% cheaper than gasoline and diesel.
신뢰할 수 있는 대규모 중국 회사가 파키스탄의 메탄올 프로젝트에 관심을 보이고 있다. 메탄올은 휘발유나 경유에 비해 가격이 30% 더 저렴하다.
Methanol being liquid is much easier to transport than gas which requires gas grid for transportation. Most of all, methanol would add to self sufficiency and would save foreign exchange.
액체인 메탄올은 운송에 있어서 가스보다 운송이 훨씬 쉽다. 무엇보다도 메탄올은 자급자족을 늘리고 외환을 절약할 것이다.