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120개 지역 40일 개척전도 참아버님께서는 1957년 7월 1일 식구들과 7일 금식을 함께 하신 데 이어 7월 20일부터 전국 120개 지역에 2명씩 40일 개척전도사를 파송하셨다. 이렇듯 본격적인 전도활동으로 식구들이 늘어나고 지방 곳곳에 교회가 세워지자 1958년 들어 지방전도 체제를 강화하셨다. 1959년 들어 협회 주관의 40일 전국전도사수련회가 3차에 걸쳐 열렸으며, 이후 계속하여 40일 원리수련회가 지도자 교육과정으로 실시되었다. 1 하나님이 뜻을 성취해 드려야 할 우리는 어떻게 살아야 할 것인가? 자기 자신의 내외적인 문제만을 해결하는 삶이 되어서는 안 됩니다. 자신의 문제를 넘어서 전체적인 문제와 관계를 지어 영원한 가치를 실현해 놓겠다는 책임감을 갖고 나서야 됩니다. 그럴 때 여러분은 천적인 복음의 뜻을 성취해 드릴 수 있습니다. 여러분이 그런 사명감을 가지고 전도의 길을 나서면 하나님이 같이한다는 것입니다. 여러분이 그러한 마음을 갖고 위하는 생활을 한다면 거기에는 반드시 사랑의 재창조역사가 벌어진다는 것입니다. 2 40일 특별활동은 1957년 7월 20일부터 시작했습니다. 한국 통일교회 전 식구가 7월 1일부터 일주일 금식을 시작했습니다. 일주일 금식을 하면서 출발한 것입니다. 아버님도 그때 금식을 하면서 40일 특별활동을 선언했습니다. 통일교회에서는 언제나 7월 20일을 중심삼고 하계 40일 전도활동을 합니다. 이때는 학교도 방학을 하는 제일 더운 때입니다. 제일 더운 때에 뜻을 위해 땀을 흘리면서 노력해야 됩니다. 그것이 탕감조건을 세우는 데 유용합니다. 탕감조건이 크게 세워진다는 것입니다. 그렇기 때문에 그 기간을 택한 것입니다. 제일 어려운 때입니다. 전도하러 나갈 때에는 돈을 못 가지고 갑니다. 돈이 있으면 전부 한 곳에 모여서 다른 사람에게 나누어 주고 갑니다. 자기 생활은 현지에 가서 해결하는 것입니다. 피땀을 흘리며 노동을 하든가 뭘 하든가 생활을 하면서 그 지방 사람들을 도와주는 운동을 해야 됩니다. 그것이 훈련입니다. 3 1957년에 통일교회에 처음으로 120곳에 전도를 내보내게 되었는데, 그때 돈을 갈 수 있는 차비만 가지고 옷도 두 벌만 가져가게 했습니다. 40일 동안 금식도 하는데 가서 미숫가루만 먹고 40일 동안 일하라고 한 것입니다. 그리고 노동하고 얻어먹는 데서부터 시작하라고 했습니다. 그렇게 가서 그것을 극복하고 나왔습니다. 인간 최하의 자리에서 시작한 것입니다. 아버님은 3년 동안 생일날 금식을 했습니다. 식탁도 없이 음식을 바닥에 놓고 먹었습니다. 그리고 반찬은 김치, 간장을 비롯해 세 가지만 먹었습니다. 이렇게 해서 올라왔습니다. 탕감복귀입니다. 입는 것도 얻어 입었습니다. 4 초창기에 식구들이 전도를 나갈 때 불평불만을 하거나 돈 타령을 하면서 출발하지 않았습니다. 욕을 먹으면서도 한 생명을 구하겠다고 새벽에 동네방네 모든 개를 짖게 만들었습니다. 그래서 동네 사람들의 손가락질을 받았고, 그 동네에서 일할 수는 없었기 때문에 새벽에 일어나서 버스를 타고 백리 길을 일하기 위해 가야 했습니다. 그렇게 노동해서 번 돈으로 동네에 돌아가서 뻥튀기 과자라도 사서 잔치를 하면서 사람들을 모아 강의를 했습니다. 그런 일들이 찬란한 섭리사의 자료로 남아졌습니다. 초대교회의 역사에 남을 수 있는 자료를 남긴 것입니다. 5 1957년부터 전도기간을 정해 놓고 전도를 나갔습니다. 서로서로 길가에서 만나 기뻐하던 그 시간, 또 서로가 헤어질 때 다시 만나기를 바라며 산허리를 돌면서 눈물로 이별하던 시간들은 여러분이 억천만금을 주고도 못 살 시간입니다. 그것이 어떤 가치가 있는지 여러분이 알고나 있습니까? 지극히 귀한 사연들을 전부 흘려버린다면 그 무엇이 귀할 것 같습니까? 앞으로 국내뿐만이 아니라 세계적 무대에서까지 여러분이 아버님과 동행해서 만민 앞에 하늘의 전통을 자랑하고 새로운 사상을 심어 줄 수 있는 일을 해야 됩니다. 그런데 어느 때에 여러분이 그 재료를 만들고 어느 때에 그 재료를 수습할 것이냐? 이때밖에 없습니다. 6 아버님이 1950년대 통일교회를 출발하기 전에 많은 사람에게 훈련시키지 않은 것이 없습니다. 금식을 하게 하고 개척전도를 시키면서 모든 분야의 훈련을 시켰습니다. 아버님이 보고파서 찾아왔다가 돌아갈 때 늦으면 데려다주고, 밤을 새워 왔다 갔다 하는 일들이 많았습니다. 그것은 아버님만이 아니고 우리 식구들도 그랬습니다. 그때 한국에는 자동차가 귀해서 전부 걸어 다녔습니다. 달밤, 새벽에 서로서로 눈물 흘리면서 나라를 위하고 하늘을 위하고 미래를 위해 선서하고 떠나던 그런 잊을 수 없는 사연들이 많습니다. 거기에서 애국심이 생겨나는 것입니다. 세상에서 첫사랑에 빠진 그 이상의 고차적인 영적 분위기에서 움직이던 것이 언제나 그립습니다. 그런 인연을 어떻게 유발하느냐 하는 것이 교회를 지도하는 사람들의 책임이고, 자기들의 활동 목표로 세워야 할 일입니다. 그 전통 기반을 어떻게 연결시키느냐 하는 것이 여러분이 노력해야 될 표준입니다. 아버님이 그렇게 이 기반을 일으켜 나온 전통을 존중시하고 전통과 교육과 행동을 생각하면서 자기 후계자들을 길러야 됩니다. 지금 아무리 잘했더라도 미래의 후계자들이 지금보다 못하면 떨어져 내려가는 것입니다. 지금보다도 미래가 더 잘돼야 합니다. 미래를 위해서 지금 투입해야 된다는 것을 잊지 말라는 것입니다. 7 책임자들은 말씀 선포도 중요하지만 반드시 실적을 거둘 수 있어야 합니다. 뿌리는 책임자가 되지 말고 뿌리고 나서 거두는 책임자가 되라는 것입니다. 거두기까지에는 3년 이상 걸립니다. 대번에 거두려고 해서는 안 됩니다. 그것이 원리입니다. 그렇기 때문에 3년을 수고하라는 것입니다. 그래서 아버님이 1957년에 120군데의 전도지를 설정해 파송하면서 ‘여러분이 3년 동안복역하고, 거기에 팔려가 고용살이한다는 입장에서 마을이면 마을에 가서 충성을 하라. 그리고 그들에게 충성의 도리를 가르쳐 줘라. 이뿐만 아니라 실천해서 보여 줘라. 그러면 반드시 여러분이 말하지 않더라도 자기들이 할 수 있는 것을 인계받겠다고 할 것이다. 너도나도 이렇게 나올 때 여러분은 그 마을에서 완전히 자리 잡을 수 있다.’라고 얘기했습니다. |
百二十地域における四十日開拓伝道 真のお父様は、一九五七年七月一日、食口たちと七日断食を共にされたのに続き、七月二十日から全国百二十カ所に二人ずつ四十日開拓伝道師を派遣された。このように、本格的な伝道活動によって食口たちが増え、地方の至る所に教会が建てられると、一九五八年には、地方伝道体制を強化された。一九五九年には、協会主管の四十日全国伝道師修練会が三次にわたって開かれ、以後、継続して四十日原理修練会が指導者の教育課程として実施された。 1 神様のみ旨を成就してさしあげなければならない私たちは、どのように生きるべきでしょうか。自分自身の内外の問題ばかりを解決する人生になってはいけません。自らの問題を越えて全体的な問題と関係を結び、永遠の価値を実現させようという責任感をもって立ち上がらなければならないのです。そのようにするとき、皆さんは天的な福音のみ旨を成就してさしあげることができます。皆さんがそのような使命感をもって伝道の道に進めば、神様が共にいらっしゃるのです。皆さんがそのような心をもって「ために生きる生活」をすれば、そこには必ず愛の再創造の役事が展開するというのです。 2 四十日特別活動は、一九五七年七月二十日から始まりました。韓国統一教会の全食口が、七月一日から一週間断食を始めました。一週間断食をしながら出発したのです。お父様もその時に、断食をしながら四十日特別活動を宣言しました。統一教会では、常に七月二十日を中心として、夏季四十日伝道活動をします。この時期は、学校も夏休みに入る最も暑い時です。一番暑い時に、み旨のために汗を流しながら努力しなければなりません。それが蕩減条件を立てる上で有用なのです。大きな蕩減条件になります。ですから、その期間を選んだのです。最も大変な時です。 伝道に出る時は、お金を持たずに行きます。お金があれば、すべて一カ所に集め、ほかの人に分け与えてから行くのです。自分の生活は現地に行って解決するのです。血の汗を流して労働をしたり、何かをしたりして生活しながら、その地方の人々を助ける運動をしなければなりません。それが訓練です。 3 一九五七年に、統一教会として初めて百二十カ所に、(食口を)伝道に送り出したのですが、その時は、お金は行きの交通費だけを持ち、服も二着だけ持たせました。「四十日の間、断食もするのだから、行って、はったい粉を食べながら、四十日間、活動しなさい」と言ったのです。そして、「働きながら食べる物をもらうところから始めなさい」と言いました。 そのように(して任地に)行って、それを克服してきました。人間として最低の立場から始めたのです。お父様は三年間、誕生日に断食をしました。食卓もなく、御飯を床に置いて食べました。また、おかずはキムチ、しょう油をはじめ、三つだけ食べました。このようにして上がってきたのです。蕩減復帰です。服も、もらい物を着たのです。4 草創期に食口たちが伝道に出ていく時、不平不満を言ったり、お金のことで愚痴をこぼしたりしながら出発することはありませんでした。人から批判されながらも、一人の生命を救おうとして、明け方に町中のあらゆる犬からほえられたのです。 ですから、町の人々から後ろ指をさされて、その町では働くことができないので、早朝に起きてバスに乗り、働くために十里の道を行かなければなりませんでした。そうして、町に帰ってきて、働いて稼いだお金でポン菓子を買い、宴を開きながら人を集めて講義をしました。そのようなことが輝かしい摂理史の資料として残っています。初代教会の歴史に残り得る資料を残したのです。 5 一九五七年から伝道期間を定めておき、伝道に出掛けました。互いに道端で出会って喜んだその時間や、また互いに別れる時、山腹を巡りながら再会を期して涙で離別した時間は、皆さんが億万のお金を出しても買えない時間です。それにどのような価値があるのか、皆さんは分かっているでしょうか。 この上なく貴い事情をすべて流してしまうとすれば、何が貴いと言えるのでしょうか。今後、国内だけでなく、世界的舞台まで、皆さんはお父様と同行し、万民の前に天の伝統を誇り、新しい思想を植えてあげられるみ業をしなければなりません。それでは、皆さんはいつその材料をつくり、いつその材料を収拾するのでしょうか。この時しかありません。 6 一九五〇年代、統一教会を出発する以前に、お父様は多くの人にあらゆる訓練をさせました。断食をさせ、開拓伝道をさせながら、すべての分野の訓練をしたのです。 お父様に会いたくて訪ねてきて、帰るのが遅くなれば送ってあげ、夜を明かして行ったり来たりすることがたくさんありました。それはお父様だけでなく、食口たちもそうでした。 当時、韓国には自動車があまりなく、みな歩いて通いました。月夜や夜明けに、互いに涙を流しながら、国のために、天のために、未来のために誓って出発した、そのような忘れられない事情がたくさんあります。そこから愛国心が生まれるのです。 この世で初恋に夢中になる、それ以上に次元の高い霊的雰囲気の中で活動していたことが、いつも懐かしく思われます。そのような絆をいかに誘発するかということが、教会を指導する人たちの責任であり、自分たちの活動目標として立てるべき事柄です。その伝統基盤をいかに連結させるかということが、皆さんが努力すべき標準なのです。 お父様が、そのようにこの基盤を築いてきた伝統を尊重し、伝統と教育と行動を考えながら、自分の後継者たちを育てなければなりません。今いくらうまくやったとしても、未来の後継者たちが今よりも劣るならば、落ちて下がっていくのです。今よりも未来のほうがさらに良くならなければなりません。未来のために今、投入しなければならないことを忘れないでください。 7 責任者たちは、み言の宣布も重要ですが、必ず実績を刈り取ることができなければなりません。蒔く責任者になるのではなく、蒔いたあとに刈り取る責任者になりなさいというのです。刈り取るまでには三年以上かかります。すぐに刈り取ろうとしてはいけません。それが原理です。ですから、三年苦労しなさいというのです。 それで、お父様は、一九五七年に百二十カ所の伝道地を設定し、派遣しながら、「皆さんは、三年間、服役し、そこに売られていって奉公するという立場で、村なら村に行って忠誠を尽くしなさい。そして、彼らに忠誠の道理を教えてあげなさい。それだけでなく、実践して見せてあげなさい。そうすれば必ず、皆さんが語らずとも、自分たちができることを引き継ごうと言ってくるだろう。誰も彼もがそのように言ってくるとき、皆さんはその村で完全に定着することができる」と言ったのです。 |
Forty-day pioneering Beginning July 1, 1957, the members fasted for seven days together with True Father, who continued this fast for a total of 40 days. Then, beginning on July 20 he dispatched the members in two-member missionary teams for a 40-day pioneer outreach campaign in 120 areas throughout Korea. Through this full-scale outreach activity, membership increased and new local churches were established. In 1958 Father further strengthened the system of outreach. In 1959 headquarters organized three different 40-day workshops to train evangelists. Later, 40-day Divine Principle workshops were held regularly as part of the work to raise up leaders. 1 How are we to live when carrying out God's Will? You cannot live just for yourself and be concerned only with solving your own personal problems. You need to go beyond that and be concerned with the problems of the whole. You must make a pure offering of eternal value. Engage in providential activity as an evangelist of heaven. If you feel called for this mission and go out to witness, God will be with you. If you live with this heart, the historical re-creation of love will surely take place. (002-014, 1957/01/06) 2 A special 40-day outreach campaign started on July 20, 1957. All the members in Korea began a seven-day fast on July 1. Through fasting they made a new start. I fasted with them and announced this special 40-day campaign. In the Unification Church, we hold a 40-day witnessing campaign starting on July 20 every year. This is during the school break, the hottest time of the year. We need to sweat and work intensely for the providence during the hottest period of the year. This is a good way to pay indemnity. Indemnity conditions have to be set strategically. That was why I chose this most difficult time for witnessing. When you go out witnessing, you are not to carry any money with you. If you have money, you should give it away. You have to go to your assigned area and meet your expenses by doing manual labor or whatever jobs you can do that will help the people in your area. By shedding your blood and sweat in activities to help the people, you are undergoing training. (167-240, 1987/07/19) 3 In 1957, when the Unification Church started its outreach activities for the first time, I sent missionaries out to 120 locations throughout Korea. I instructed them to go to their assigned areas with only two changes of clothes and enough money for a one-way trip. It was during my 40-day fast, and I encouraged them to do a limited fast, such as a liquid fast with a drink made from mixed grain powder. I said they had to start by doing manual labor for their food, then later they could accept the food that people offered them. This is what they did, starting from the lowest position of having nothing and overcoming. I too went this path. For three years I fasted on my birthday. I ate sitting on the floor, setting my food on a newspaper as if it were a dining table. I ate only a bowl of grains with no more than three side-dishes, including kimchi and soy sauce. This was how we climbed up through all the stages. This is restoration through indemnity. Even the clothes I wore were hand-me-downs. (125-126, 1983/03/14) 4 When the members left to begin the 40-day outreach campaign, they did not complain or ask for money. Even though they were persecuted in their areas, they went from house to house to save even one more soul. As they went around early in the morning, all the dogs in the village barked at them. That irritated the villagers, so they would not give our members any work there to earn money. That is why they had to take a bus early in the morning and work far away. With the money they made from their labor, they bought puffed rice. Then they offered that as a snack to guests before giving lectures. You need to know that practices like these are recorded as part of the providential history of the early days of the church. (215-043, 1991/02/06) 5 During the outreach campaign that we held in 1957, there were memorable moments. When members ran into each other on the street, they were so happy. They shed tears when they said their goodbyes, hating to separate from each other and looking forward to meeting each other again. This was also the bond that members created with their spiritual children, with whom they spent many hours walking along mountain ridges together. When they had to separate, they were so sad to have to say goodbye to each other. You cannot buy such moments, not with any amount of gold. Do you feel how priceless they are? If you forget such memories, what do you think will be precious in your life? In the future, you must accompany me not only in Korea but throughout the world, implanting my new teaching and introducing the heavenly tradition. That will be the source of your pride. Yet, when can you make and collect the precious stories and teaching materials that you will need to share in order to do this work? There is no better time than now. (051-272, 1971/11/28) 6 Throughout the 1950s, even before the Unification Church was officially launched, I gave members all kinds of training. I directed them to fast, go pioneering, and much more. In those days members missed me very deeply. They came to the church to see me, staying late into the evening. I would walk with them to their homes, but even then we could not say goodbye and ended up walking back to the church together. Sometimes we spent all night like that, coming and going. And it was not only with me; the members did the same with each other. In those days in Korea, we did not have many vehicles like we do today. Most people walked. On many occasions as we walked home in the moonlight or at dawn, we shed tears with burning desire and determination, pledging to live for the nation, the world and heaven. I have many unforgettable memories of those times. They were circumstances that taught us the real meaning of patriotism, of putting the nation ahead of one's family. The high spiritual atmosphere moved us in those days. It was stronger than one's first love in the secular world. I will always remember that time. As church leaders, it is your responsibility to maintain that atmosphere. It has to be one of the goals of your activities. Make effort to maintain the standard that connects your church to this foundational tradition. Understand how I established this tradition and teach your successor how to inherit it. Even if you are doing well now, if your successor cannot do better than you are doing today, the Unification Church will decline. The future must always be better than today. Always keep in mind that you need to invest yourself into the members now, for the sake of the future. (184-112, 1988/12/20) 7 It is not enough for you leaders to just speak or lecture about the Word. More importantly, you have to be able to plant the Word so that it yields a harvest. You cannot harvest these fruits in an instant. It takes more than three years. That is a principle. That is why you need to work hard for three years. Hence, in 19571 chose 120 locations for witnessing activities and sent our members there as missionaries, saying, "Go with the attitude that this 40-day assignment to your area will continue for three years. Take the position of servants. Be loyal to the people you meet in your village, and work for them as hard as you would if they were paying you to work as an employee. This is how you can teach them the way of loyalty. Don't just talk about loyalty, but demonstrate it through your actions. Then, even if you do not say anything, other people will contribute to keep the work going after you have left. When people begin to respond this way, your work can truly take root in that village." (029-194, 1970/02/28) |
첫댓글 감사합니다 아주