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인도 고 부가가치 모바일 서비스 시장이 2년 내 95억 달러 규모로 성장할 듯
- 인도의 Wipro Technologies와 인도 인터넷?핸드폰 협회(Internet and Mobile Association of India-IAMAI)의 공동
조사보고서는 인도의 고 부가가치 모바일 서비스 시장이 2012년 49억 달러에서 2015년 95억 달러로 성장할 것
이라고 예상함
- Future Thought of Business의 보고서에 따르면, 인도 고 부가가치 모바일 서비스 시장은 2012년에서 2015년
사이에 연평균 성장률이 25% 증가할 것이라고 해석함
- mEntertainment는 가장 거대한 고 부가가치 모바일 공급자이며 지역언어 컨텐츠, 음악과 비디오 컨텐츠 그리고
생방송 TV프로, 이벤트 등의 중요한 기회들을 제공함
- mEducation은 대화형 영어공부 서비스와 자격증 대비 솔루션, 전화 가정교사와 직업 훈련 제공을 통해 인도
내 교육기회의 확대와 교육의 질을 높이는데 중요한 역할을 하고 있음
- mHealth는 인도의 건강관리 접근성과 적당한 비용, 특히 장거리 검진, 만성질병 관리, 산모관리를 향상시킬
것으로 보임
- 휴대폰 금융 서비스를 이용하지 못하는 인도 인구 40%에 대한 금융 서비스의 확대에 중요한 역할을 하게 될
것으로 예상 됨
- 이 연구는 고 부가가치 모바일 서비스 제공자 및 450여명의 소비자들을 대상으로 위 시장의 성장 동인과
위협 요인을 밝히는 것을 목적으로 추진되었음
[원문] MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET WILL TOUCH $9.5 B IN 2 YEARS
Wipro Technologies and the Internet and Mobile Association of India (IAMAI) in a joint research report said the mobile value-added services (MVAS) market will reach $9.5 billion in 2015, from $4.9 billion in 2012.
The report ? Future Thought of Business: MVAS ? predicts that the Indian MVAS market will grow at a compounded annual growth rate of 25 per cent between 2012 and 2015.
It said there are opportunities for different participants in the Indian MVAS market, including domestic mobile operators, which could focus on providing better network and connectivity, and global operators that can increase their base by testing new VAS offerings in the Indian market.
Also, content and VAS technology providers can focus on developing personalised content based on consumer experience, and original equipment manufacturers that can innovate with low-cost smartphones and mobile devices to drive penetration, the report said.
“India’s consumers will increasingly purchase enriched and transformational education, health, finance and entertainment services,” Ayan Mukerji, Senior Vice-President, Global Head - Media and Telecom, Wipro Technologies, said.
The research found that mEntertainment is the largest contributor to operators’ MVAS revenues and provides key opportunities in localised vernacular content, on-demand music and video content and live TV shows and events.
On the other hand, mEducation can play a key role in expanding the reach and quality of education in India through interactive English language learning services, competitive examination preparation solutions, tutor-on-call and vocational training.
mHealth has the potential to improve healthcare access and affordability in India, especially through remote diagnostics, chronic disease management and maternal care, it said.
Mobile phones will also play a key role in extending financial services to 40 per cent of India’s population who are unbanked.
mFinance through mobile wallet services, mobile remittance services and business correspondence model-based services will contribute to MVAS revenues, it said.
“By forging mutually agreeable partnerships, we can improve customisation and localisation of content and create services with a compelling consumer value proposition,” Subho Ray, President, IAMAI, said.
The research involved over 450 consumers and providers of MVAS in India to identify the major drivers and barriers of the Indian MVAS market.
출처: KITA's Marketing Info