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9. The second coming of the Lord, the altar and the blessing of salvation.(Is.19:19-25).
9. 주의 재림과 제단과 구원의 축복.(사19:19-25).
A rough look at the righteous altars in the Bible includes Abel’s altar in Genesis.4:4 after being driven out of the Garden of Eden, Noah’s altar in Genesis.8:20 in the Age of Conscience, Abraham’s altar in Genesis.15:9 in the Age of Covenant Faith, In the age of the patriarchs, Gen.35:1 below. and Gen.46:1 below, the Bethel Jacob’s altar; During the Age of Law, there was the Passover Altar of Moses and Aaron and the Altar of the Temple of the Tabernacle in the Age of Law, in the kingdom age the Altar of Solomon’s Temple in 1 Kings.6:14, and the Altar of Zerubbabel’s Temple in Ezra.6:15-18 after the Babylonian captivity.
성경 상에서 의로운 제단을 대충 살펴보면 에덴동산에서 쫓겨난 후에 창:4:4절에 아벨의 제단, 양심시대에 창8:20에 노아의 제단, 언약신앙시대에 창15:9절에 아브라함의 제단, 족장시대에 창35:1절 이하와 창46:1절 이하에 벧엘 야곱의 제단, 율법시대에 출애굽기, 민수기에 모세와 아론의 유월절 제단 및 성막 성전 제단, 왕정시대에 왕상6:14절에 솔로몬 성전 제단, 바벨론 포로 시대 이후에 스6:15~18절에 스룹바벨 성전 제단이 있고,
After that, in the age of the Lord, the age of Herod’s temple, The upper room altar of Mark where the Holy Spirit came on the day of Pentecost, the cross temple throughout the world in the age of grace in Is.2:2 and Micah.4:1, and the sanctuary of the cross, in the end of Christianity, Is.2:3 and Micah.4:2 in verse The temple of the God of Jacob , that is, the central altar for Jehovah in the center of the land of Egypt in Is.19:19 (Haggai.2:18),
그 이후 주님시대에 헤롯 성전 시대, 오순절에 성령이 임한 마가의 다락방 제단, 사2:2절과 미4:1절에 은혜시대에 온 세상에 십자가 성전, 기독교 종말에 사2:3절과 미4:2절에 야곱의 하나님의 전, 즉, 사19:19절에 애굽 땅 중앙에 여호와를 위한 중앙제단(학2:18)과,
At the end of mankind, in Haggai.2:6~7 and 21~23, Zechariah 1:7, Zechariah.4:2, the pure gold lampstand of the altar that will shake the heavens and the earth and overthrow the thrones of the nations, the early 21st century that has become a secularized Babel In Zechariah.6:10~12, Zechariah.3:8, the altar of the servant of The BRANCH in Josiah’s house, and in Rev.10:11~Rev.11:4,the work in the previous three and a half years (Rev.11:3) prophesied again(Rev.10:11) of the truth of the plumb line(Rev.11:1, Zech.4:10, Amos.7:7~8) and the work of the final argument(Is.1:18, Is.3:13, Micah.6:1~2) The two olive trees(Zech.4:12, Rev.11:4), the two candlesticks(Rev.1:12, 20, Rev. 11:4), the altar of the pure gold lampstand altar, the altar where the work of the Candlestick Church comes to an end.
인간 종말에 학2:6~7과 21~23절, 슥1:7, 슥4:2절에 천지를 진동시키고 열국의 보좌를 뒤집어엎을 제단의 순금등대 제단, 속화 바벨화 된 21세기 초에 슥6:10~12, 슥3:8절에 요시아 집에 순의 종의 제단, 계10:11~계11:4절에 전 삼년 반에 역사할(계11:3) 다시 예언(계10:11)의 다림줄의 진리(계11:1, 슥4:10, 암7:7~8)의 최종 변론(사1:18, 사3:13, 미6:1~2)의 역사할 두 감람나무(슥4:12, 계11:4) 두 촛대(계1:12, 20, 계11:4)의 순금등대 제단의 촛대교회 역사가 끝을 맺는 제단입니다.
Now let’s argue about the central altar for the Lord of the land of Egypt.
이제 애굽 땅 여호와를 위한 중앙 제단에 대하여 변론 하도록 하겠습니다.
@ In that day shall there be an altar to the LORD in the midst of the land of Egypt, and a pillar at the border thereof to the LORD.(Is.19:19)
@ 그 날에 애굽 땅 중앙에는 여호와를 위하여 제단이 있겠고 그 변경에는 여호와를 위하여 기둥이 있을 것이요.(사19:19)
At the time of the Lord’s Advent, people’s hearts will be extremely deteriorating, extreme famine, extreme delusion, and extremely fearful things will come. At this time, it is a matter of pondering what kind of church will be the remaining altar. Even when a difficult test like this comes, there will be an altar that remains.
Human beings cannot live without religion, and religion cannot exist without altars. Therefore, we must know that the altar that must exist at the end of humankind is a certain kind of altar. When God worked on the people of that age and age, He always worked centering on the altar. There were Noah’s altars at the end of the Age of Conscience, Abraham’s Altars in the Age of Covenant, Passover Altars in the Age of Law, and Upper Room Altars in the Age of Grace. It is said in the text that there will be an altar for Jehovah in the end of mankind.
주님께서 강림하실 때는 극도로 인심이 악화되고, 극도로 기근이 오고, 극도로 미혹이 오고, 극도로 두려운 일이 올 것이니 이러한 때에 어떠한 교회가 남는 제단이 될 것이냐 하는 것을 깊이 생각할 문제입니다. 이와 같은 어려운 시험이 올 때에도 남는 제단은 있게 됩니다. 인간이라는 것은 종교가 없이 살 수 없고 종교라는 것은 제단이 없이 있을 수 없습니다. 그러므로 우리는 인간 종말에 반드시 있어야 할 제단은 어떠한 제단이라는 것을 알아야 합니다. 언제나 하나님께서는 그 시대 시대의 사람에게 역사하실 때에 제단을 중심하여 역사하셨습니다.
양심 시대 말기의 노아의 제단, 언약 시대 아브라함의 제단, 율법 시대의 유월절 제단, 은혜 시대의 다락방 제단이 있었고 인간종말에 여호와를 위하여 제단이 있을 것을 본문에 말씀하셨습니다.
Christian salvation includes both personal salvation and corporate salvation. If the salvation of the soul is individual, the salvation of the body is corporate. When saving the soul, it is time to call out sinners, and when saving the body, it is time to get rid of the wicked in the world. Therefore, the altar must accompany corporate salvation.
기독교의 구원이라는 것은 개인적인 구원도 있고, 단체적인 구원도 있습니다. 영혼 구원은 개인적이라면 몸의 구원은 단체적입니다. 영혼을 구원할 때는 죄인을 부를 때라면 몸을 구원할 때는 세상의 악인들을 없이 할 때입니다. 그러므로 단체적인 구원에는 반드시 제단이 따르게 되는 것입니다.
There are many denominations now bearing the name of Christ, but the Bible foretells that at the time of the Lord’s Second Coming, works will take place centering on the altar and a new age will come. During the period of the Lord’s Second Advent, the works of God appear, but they do not take place through the movement of the gospel of the kingdom, but through the movement of judgment and the truth of the new age. It was said that there was an altar in the center of Egypt for the Lord, but this Egypt taught the land to be plagued during the Second Coming. When disaster strikes, the altar of Jehovah is there and works take place as follows.
지금 그리스도의 이름을 가지고 여러 가지 교파가 많이 있지만, 주 재림 시에는 제단 중심으로 역사가 일어나서 새 시대가 올 것을 성경에 미리 말씀하셨습니다. 주 재림기에는 하나님의 역사가 나타나되 천국 복음 운동으로 일어나는 것이 아니요, 심판과 새 시대에 대한 진리 운동으로 일어나는 것입니다. 여호와를 위하여 애굽 중앙에 제단이 있다고 했는데 이 애굽이라는 것은 주 재림기에 재앙을 받는 땅을 가르쳤습니다. 재앙이 임할 때에 여호와의 제단이 있게 되어 역사가 일어나는 것은 다음과 같습니다.
1. It is an altar only for Jehovah.(19)
1. 여호와만을 위한 제단입니다.(19)
The reason why there is an altar for Jehovah here is an altar that was created from the center of God, which transcends denominations, and God will express His will and make it come true centering on that altar.
At the time of the Lord’s Second Advent, when people’s hearts are extremely deteriorating, the economy is in chaos, politics is corrupt, and the world is being deceived, the central altar means the place where the work of salvation on the day of calamity will take place through that altar. There are many churches today, but there are many churches who do not know what works that will save many people on the day of wrath. In the day of wrath, when the work of spiritual and physical salvation takes place, it is not centered on any denomination, but an altar appears and works centered on that altar, teaching that a new era will come. This is today’s text.
여기에 여호와를 위하여 제단이 있게 된 것은 교파를 초월한 하나님의 중심에서 이루어진 제단이니 하나님은 그 제단을 중심해서 당신의 뜻을 나타내기도 하고 이루어지게도 할 것입니다. 주 재림시기에 극도로 인심이 악화되고 경제가 혼란하고 정치가 부패되고 세계가 미혹을 받는 때에 중앙 제단이라는 것은 그 제단을 통하여 재앙의 날에 구원을 받는 역사가 일어날 곳을 뜻합니다. 오늘날 많은 교회가 있지만 진노의 날에 많은 사람을 구원해 주는 역사가 무엇인지 알지 못하는 교회가 많습니다. 진노의 날에 영육이 구원을 받는 역사가 일어나는데 있어서는 어느 교파를 중심한 것이 아니고 한 제단이 나타나서 그 제단을 중심하여 역사가 일어나므로 새 시대가 올 것을 가르친 것이 오늘 본문입니다.
There are many churches today, but those groups cannot save the body in the day of wrath. This is because the chaff and grain are mixed. On the day of wrath, corporate salvation exists because those who cry to the end unite and build the altar no matter what kind of trials come. Therefore, God’s work comes upon one altar, and through that work, those who are fully armed become the remaining servants and receive corporate salvation while crying out to the end. For Jehovah to bring about a new age through one altar is a way to reveal perfect signs and evidence centering on that altar.
오늘에 많은 교회가 있지만 그 단체로는 진노의 날에 몸이 구원을 받을 수 없습니다. 왜냐하면 쭉정이와 알곡이 섞여 있기 때문입니다. 진노의 날에 단체적인 구원은 어떠한 시련이 온다 하여도 끝까지 부르짖는 자들이 합심하여 제단을 쌓게 되므로 있는 것입니다. 그러므로 하나님의 역사가 한 제단에 임하여 그 역사로 말미암아 완전 무장을 갖춘 자들이 남은 종이 되어 끝까지 부르짖는 가운데서 단체적인 구원을 받게 되는 것입니다. 여호와께서 한 제단을 통하여 새 시대를 이루게 하시는 것은 그 제단을 중심하여 완전한 표적과 증거를 나타내기 위한 방법입니다.
Therefore, Jehovah cannot give an answer to those who oppose the work that is being done on that altar. Because it is against God’s work. Response means that there are individual responses as well as corporate responses. However, since the answer to save the body in the end times is a corporate response, only the work of answering at the altar of Jehovah exists. It is a method of judgment for God to bring about a new era only through the work of the Jehovah’s altar. When God judges the church, He awakens the true servants centered on one altar so that there can be a work of uniting them so that they can receive corporate salvation.
그러므로 그 제단에 나리는 역사를 반대하는 자는 여호와께서 응답을 내릴 수가 없습니다. 왜냐하면 하나님의 역사를 대적하는 일이기 때문입니다. 응답이라는 것은 개인적인 응답도 있고, 단체적인 응답도 있는 것입니다. 그런데 종말에 몸을 구원하는 응답은 단체적으로 오는 응답이므로 여호와의 제단에 응답이 나리는 역사로만 있게 됩니다. 하나님께서 여호와의 제단에 나리는 역사로만 새로운 시대를 이루게 하시는 것은 심판하기 위한 방법입니다. 하나님께서 교회를 심판할 때는 한 제단 중심으로 참된 종들을 깨우쳐 하나가 되는 역사가 있게 하여 단체적인 구원을 받게 하므로 그 제단을 중심한 단체에 응답을 내리시게 됩니다.
God is doing this as a way to gather only the grain into one place. Grain refers to those who are saved both physically and spiritually on the day of wrath. In the future, no matter which denomination, those who will enter the new era will automatically be united around one altar.
하나님께서 이렇게 하시는 것은 알곡만을 한 곳으로 모으기 위한 방법입니다. 알곡이라는 것은 진노의 날에 영과 육이 아울러 구원받는 자를 말합니다. 앞으로 어느 교파나 새 시대에 들어갈 알곡 된 자들은 자동적으로 한 제단을 중심하여 뭉쳐지게 될 것입니다.
2. It is an altar that provides evidence of the times.(20)
2. 시대적인 증거가 되는 제단입니다.(20)
@ And it shall be for a sign and for a witness unto the LORD of hosts in the land of Egypt: for they shall cry unto the LORD because of the oppressors, and he shall send them a saviour, and a great one, and he shall deliver them.(Is.19:20)
@ 이것이 애굽 땅에서 만군의 여호와를 위하여 표적과 증거가 되리니 이는 그들이 그 압박하는 자의 연고로 여호와께 부르짖겠고 여호와께서는 한 구원자, 보호자를 보내사 그들을 건지실 것임이라.(사19:20)
@ And also upon the servants and upon the handmaids in those days will I pour out my spirit. And I will shew wonders in the heavens and in the earth, blood, and fire, and pillars of smoke.(Jeol.2:29~30)
@ 그 때에 내가 또 내 신으로 남종과 여종에게 부어 줄 것이며 내가 이적을 하늘과 땅에 베풀리니 곧 피와 불과 연기 기둥이라.
(욜2:29~30)
God works according to the age, but there can be no work without the altar. When the Age of Law passed and the Age of Grace came, the altar to testify of the resurrection was the upper room of John Mark. In this way, the altar that shows the signs and evidence of the times in times of calamities when tribulation occurs is the altar of Jehovah that does not center on large denominations.
하나님은 시대를 따라 역사하시되 제단 없이 역사가 있을 수 없는 것입니다. 율법 시대가 지나고 은혜 시대가 올 때 부활을 증거하기 위한 제단은 마가 요한의 다락방이었습니다. 이와 같이 환난이 일어날 재앙시에 시대적인 표적과 증거가 나타나는 제단은 큰 교파를 중심하지 않는 여호와의 제단입니다.
The servants who will stand and work like pillars during the period of the Lord’s Second Advent will stand up through the altar and give the final testimony. Therefore, the second coming of the Lord will come centering on those servants. This is because the Lord of the First Coming came to call sinners, but the Lord of the Second Coming came to save the servants who did not waver in the slightest and cried out no matter what kind of pressure there was. Therefore, changeable saints arise centering on the altar, but they are servants who persevere to the end for the sake of the Jehovah at the altar of the Jehovah.
주 재림기에 기둥같이 서서 역사할 종들은 제단을 통하여 일어나되 마지막 증거를 하게 됩니다. 그러므로 그 종들을 중심하여 주의 재림이 임하게 되는 것입니다. 왜냐하면 초림의 주는 죄인을 부르러 오셨지만, 재림의 주는 어떠한 압박이 있다 하여도 조금이라도 흔들리지 않고 부르짖던 종들을 구원하시려고 오시기 때문입니다. 그러므로 변화성도는 제단을 중심하여 일어나되 여호와의 제단에 여호와를 위하여 끝까지 참고 역사하는 종들입니다.
It is clear that God always caused work to occur in one place first when work appeared in that era and caused all people to follow that work. Therefore, in the future, when the Lord returns, the works that appear will take place from one place and show them as signs and evidence to the people of that era. The church today will not be able to welcome the Lord of the Second Coming without any work. Therefore, while works take place at the center of the altar, great evidence is manifested through the servants who stand firm as pillars, and all people follow the work.
언제나 하나님은 그 시대에 역사가 나타날 적에 한 곳에 먼저 역사가 일어나서 모든 사람들이 그 역사를 따라오게 한 것이 분명합니다. 그러므로 앞으로도 주님이 재림할 때에 나타나는 역사는 한 곳에서부터 일어나서 그 시대 사람들에게 표적과 증거로 보여줄 것입니다. 오늘날 교회가 아무런 역사 없이 재림의 주를 맞이할 수는 없을 것입니다. 그러므로 제단 중심으로 역사가 일어나되 기둥 같이 굳게 서는 종들로 말미암아 큰 증거가 나타나므로 모든 사람들이 그 역사를 따라 오게 됩니다.
3. It is an altar where the oppressed cry out to Jehovah. (20)
3. 압박을 받은 자들이 여호와께 부르짖는 제단입니다.(20)
This is an extremely deteriorating society and an extremely delusional world. Those who try to overcome deterioration and delusion to live will inevitably be oppressed, and they will encounter situations where they cannot help but cry out to God. The salvation and protection of the people of the world will surely take place centering on the altar. During the Age of Grace, the work of salvation arose centering on the upper room in Jerusalem and saved the world. This is the salvation that leads all dead spirits from hell to heaven. However, salvation and protection taught here to save and protect both the spirit and the body.
이것은 극도로 악화된 사회 극도로 미혹이 심한 세상에서 악화를 이기고 미혹을 이기고 살려는 사람은 필연코 압박을 받게 될 것이니 이들은 하나님께 부르짖지 않을 수 없는 사정을 만나게 될 것입니다. 세계 인류가 구원을 받고 보호를 받는 일은 반드시 제단을 중심하여 일어날 것입니다. 은혜 시대에는 예루살렘의 다락방을 중심하여 구원의 역사가 일어나서 세계를 구원하였는데 이것은 모든 죽은 영들을 지옥에서 천국으로 인도하는 구원입니다. 그러나 여기에 구원과 보호라는 것은 영육을 아울러 구원해 주고 보호해 주는 것을 가르쳤습니다.
Rather than working centered on any denomination, working centered on the altar where the word of Jehovah came is the work of the end. No matter how much each denomination now presses the new thing(Converted Saints) monastery, it is a fact that the victory will inevitably be in the new thing Transformation Monastery. This is because the truth of the Bible, unknown to the present religious world until today, appears like sunlight when the word is continuously pouring down. Since God always works according to the truth, it is impossible for those who oppress the altar where the truth descends to win. Now, the Transfiguration Monastery is an altar that gathers world-class missionaries. This is the final work of the Pure Gold Lampstand and Candlestick Church.
(Zech.4:2, Rev.11:1~4).
어떤 교파를 중심해서 역사하는 것보다도 여호와의 말씀이 임한 제단 중심으로 역사하는 것을 종말의 역사라는 것입니다. 지금 아무리 각 교파에서 새일(변화성도) 수도원을 압박하지만 필연코 승리는 새일 변화성도 수도원에 있을 것은 사실입니다. 왜냐하면 현저히 계속으로 말씀이 내리는데 있어서는 현 교계에서 이날까지 알지 못하던 성경의 진리가 햇빛같이 나타나기 때문입니다. 하나님께서는 언제나 진리를 따라 역사하시는 것이니 진리가 임하는 제단을 압박하는 자가 승리한다는 것은 있을 수 없는 일입니다. 이제 변화성도 수도원이 세계적인 사명자를 모으는 제단입니다. 순금등대 촛대교회의 마지막 역사입니다.(슥4:2, 계11:1~4)
@ Blow the trumpet in Zion, sanctify a fast, call a solemn assembly: Gather the people, sanctify the congregation, assemble the elders, gather the children, and those that suck the breasts: let the bridegroom go forth of his chamber, and the bride out of her closet. Let the priests, the ministers of the LORD, weep between the porch and the altar, and let them say, Spare your people, O LORD, and give not your heritage to reproach, that the heathen should rule over them: wherefore should they say among the people, Where is their God? Then will the LORD be jealous for his land, and pity his people. (Jeol.2:15~18)
@ 너희는 시온에서 나팔을 불어 거룩한 금식일을 정하고 성회를 선고하고 백성을 모아 그 회를 거룩케 하고 장로를 모으며 소아와 젖먹는 자를 모으며 신랑을 그 방에서 나오게 하며 신부도 그 골방에서 나오게 하고 여호와께 수종드는 제사장들은 낭실과 단 사이에서 울며 이르기를 여호와여 주의 백성을 긍휼히 여기소서 주의 기업으로 욕되게 하여 열국들로 그들을 관할하지 못하게 하옵소서 어찌하여 이방인으로 그들의 하나님이 어디 있느뇨 말하게 하겠나이까 할찌어다 그 때에 여호와께서 자기 땅을 위하여 중심이 뜨거우시며 그 백성을 긍휼히 여기실 것이라.(욜2:15~18)
4. It is an altar built by God to deliver people from trouble. (20).
4. 하나님께서 환난에서 건져내기 위해서 세운 제단입니다.(20하)
Those who gather at this altar will receive what God sends a savior and protector to deliver, and at this time the evil world will know that God is alive. In the day of wrath corporate salvation cannot exist without supplication. The salvation of the soul means that those who have already been regenerated are called by God, but the salvation of the body and soul on the day of wrath is to receive salvation because they are not afraid of the enemy at all and receive special protection as a response to their prayers.
이 제단에 모인 사람들은 구원자 보호자를 하나님께서 보내어 건져 주는 것을 받게 될 것이니 이때 하나님은 살아 계신다는 것을 악한 세상은 알게 될 것입니다. 진노의 날에 단체적인 구원은 간구가 없이는 있을 수 없습니다. 영혼이 구원받는 것은 이미 중생을 받은 자가 하나님의 부르심을 받는 것이지만, 진노의 날에 영육이 구원을 받는 것은 조금도 원수를 두려워하지 않고 간구하는 기도 응답으로 특별 보호를 받게 되므로 구원을 받는 것입니다.
In corporate salvation, Jehovah completely heals, so that both the body and soul are saved. The salvation of the body means that Jehovah heals the body so that it becomes a perfect body, so that it does not taste death and enjoys the glory of the new age. The work of sealing the minister who produces gold oil as a servant of the branch of the olive tree appears and the altar that causes the changeable saints through the work of the seven spirits is the candlestick of the pure gold lampstand altar
The two witnesses of the Candlestick Church of the pure gold lampstand altar according to the words of the prophecy in Haggis.2:21-23 and Zech. chapter 4, It is the work of authority of the wittiness(Rev.11:4) and through the work of the plumb line, the sealed 144,000 people (Rev.7:2-4) will be raised up. And a great multitude that cannot be counted(Rev.7:9) will be led to the reserve place(Rev.12:6).
단체적인 구원은 여호와께서 완전히 고쳐 주는 일이 있음으로서 영육이 아울러 구원을 받게 됩니다. 몸의 구원이라는 것은 여호와께서 완전한 몸이 되도록 고쳐 주는 일이 있으므로 죽음을 맛보지 않고 새 시대의 영광을 누리게 되는 것입니다. 감람나무 가지된 종으로 금 기름을 내는 사명자가 인치는 역사가 나타나 일곱 영의 역사로 변화성도를 일으키는 제단은 학2:21~23, 슥4장의 예언의 말씀대로 순금 등대 제단의 촛대교회의 두 증인 권세 역사(계11:4)이며 다림줄의 역사를 통하여 인 맞은 십사만 사천 명(계7:2~4)을 일으키게 됩니다. 그리고 능히 셀 수 없는 큰 무리(계7:9)를 예비처로 인도(계12:6)하게 됩니다.
@ And I saw another angel ascending from the east, having the seal of the living God: and he cried with a loud voice to the four angels, to whom it was given to hurt the earth and the sea, Saying, Hurt not the earth, neither the sea, nor the trees, till we have sealed the servants of our God in their foreheads. And I heard the number of them which were sealed: and there were sealed an hundred and forty and four thousand of all the tribes of the children of Israel.(Rev,7:2~4)
@ 또 보매 다른 천사가 살아계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로부터 올라와서 땅과 바다를 해롭게 할 권세를 얻은 네 천사를 향하여 큰 소리로 외쳐 가로되 우리가 우리 하나님의 종들의 이마에 인치기까지 땅이나 바다나 나무나 해하지 말라 하더라. 내가 인맞은 자의 수를 들으니 이스라엘 자손의 각 지파 중에서 인 맞은 자들이 십사만 사천이니(계7:2~4)
@ After this I beheld, and, lo, a great multitude, which no man could number, of all nations, and kindreds, and people, and tongues, stood before the throne, and before the Lamb, clothed with white robes, and palms in their hands;(Rev.7:9)
@ 이 일 후에 내가 보니 각 나라와 족속과 백성과 방언에서 아무라도 능히 셀 수 없는 큰 무리가 흰 옷을 입고 손에 종려 가지를 들고 보좌 앞과 어린 양 앞에 서서(계7:9)
5. The work of world unification takes place.(23-25)
5. 세계 통일의 역사가 일어나는 일.(23~25)
God works to gather His chosen people in one place, no matter where they are. Therefore, the blessed people automatically become one. No matter how hostile the country may be, the chosen ones will become one, so a new era will be established on this earth. World peace is not achieved through war, but because Jehovah works according to His word, great reforms take place, and at the same time, those who are blessed in any country will remain, and everyone else will be annihilated, so all will become one and the kingdom of peace will be established..
하나님께서는 어느 나라에 있든지 당신의 택한 백성을 한 곳에 모으기 위하여 역사하십니다. 그러므로 복 받을 백성들은 자동적으로 하나가 되는 것입니다. 아무리 원수의 나라 사람이라도 택한 자는 하나가 되므로 새로운 시대가 이 땅에 이루어지게 되는 것입니다.
세계 평화라는 것은 전쟁으로 이루는 것이 아니고 여호와께서 말씀대로 역사하시므로 큰 개혁이 일어나는 동시에 어느 나라나 복 있는 자는 남게 될 것이고 그 밖의 사람은 전멸을 받게 되므로 다 하나가 되어 평화의 왕국이 이루어지게 되는 것입니다.
@ And the LORD shall be known to Egypt, and the Egyptians shall know the LORD in that day, and shall do sacrifice and oblation; yea, they shall vow a vow unto the LORD, and perform it. And the LORD shall smite Egypt: he shall smite and heal it: and they shall return even to the LORD, and he shall be intreated of them, and shall heal them. In that day shall there be a highway out of Egypt to Assyria, and the Assyrian shall come into Egypt, and the Egyptian into Assyria, and the Egyptians shall serve with the Assyrians.(Is.19:21~23)
@ 여호와께서 자기를 애굽에 알게 하시리니 그 날에 애굽인이 여호와를 알고 제물과 예물을 그에게 드리고 경배할 것이요 여호와께 서원하고 그대로 행하리라. 여호와께서 애굽을 치실 것이라도 치시고는 고치실 것인고로 그들이 여호와께로 돌아올 것이라 여호와께서 그 간구함을 들으시고 그를 고쳐주시리라. 그 날에 애굽에서 앗수르로 통하는 대로가 있어 앗수르 사람은 애굽으로 가겠고 애굽 사람은 앗수르로 갈 것이며 애굽 사람이 앗수르 사람과 함께 경배하리라.(사19:21~23)
6. Blessing and salvation.(23-25)
6. 축복과 구원.(23-25)
If the soul is saved by grace, the body is saved by grace. This blessing is a blessing received on earth. As promised to Abraham, those who have received special blessings from any country will enter the new era. This blessing is a blessing received collectively.
영혼이 구원받는 것은 은혜라면 몸이 구원받는 것은 축복이 됩니다. 이 축복이라는 것은 지상에서 받는 축복입니다. 아브라함에게 약속한 말씀대로 어느 나라 민족이든지 특별히 축복을 받은 자들이 새 시대로 들어가게 되는 것입니다. 이 축복은 단체적으로 받는 축복입니다.
Blessed people without discrimination of national borders will become one group and a new nation will be established on this earth. Atonement meant the salvation of the soul, whereas blessing meant the salvation of the body. The Garden of Eden will be restored centering on the altar on this earth, which was cursed because Adam did not obey, and the blessed nation of the thousand-year peace kingdom on earth will be established (Revelation.20:1~3).
국경의 차별 없이 축복 받은 사람들로 한 단체가 되어 새로운 나라가 이 땅에 이루어지는 것입니다. 속죄라는 것은 영혼 구원의 역사라면 축복이라는 것은 몸의 구원을 뜻했습니다. 아담이 순종치 않았으므로 저주받았던 이 땅에 제단 중심으로 에덴동산이 회복 되여 지상 천년평화왕국의 복된 나라가 이루어지는 것입니다.(계20:1~3)
@ In that day shall Israel be the third with Egypt and with Assyria, even a blessing in the midst of the land: Whom the LORD of hosts shall bless, saying, Blessed be Egypt my people, and Assyria the work of my hands, and Israel mine inheritance. (Is.19:24~25)
@ 그 날에 이스라엘이 애굽과 앗수르로 더불어 셋이 세계 중에 복이 되리니 이는 만군의 여호와께서 복을 주어 가라사대 나의 백성 애굽이여, 나의 손으로 지은 앗수르여, 나의 산업 이스라엘이여, 복이 있을찌어다 하실 것임이니라.(사19:24~25)
@ And I saw an angel come down from heaven, having the key of the bottomless pit and a great chain in his hand. And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years,
And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season. And I saw thrones, and they sat upon them, and judgment was given unto them: and I saw the souls of them that were beheaded for the witness of Jesus, and for the word of God, and which had not worshipped the beast, neither his image, neither had received his mark upon their foreheads, or in their hands; and they lived and reigned with Christ a thousand years.(Rev.20:1~4)
@ 또 내가 보매 천사가 무저갱 열쇠와 큰 쇠사슬을 그 손에 가지고 하늘로서 내려와서 용을 잡으니 곧 옛 뱀이요 마귀요 사단이라 잡아 일천년 동안 결박하여 무저갱에 던져 잠그고 그 위에 인봉하여 천년이 차도록 다시는 만국을 미혹하지 못하게 하였다가 그 후에는 반드시 잠간 놓이리라. 또 내가 보좌들을 보니 거기 앉은 자들이 있어 심판하는 권세를 받았더라. 또 내가 보니 예수의 증거와 하나님의 말씀을 인하여 목 베임을 받은 자의 영혼들과 또 짐승과 그의 우상에게 경배하지도 아니하고 이마와 손에 그의 표를 받지도 아니한 자들이 살아서 그리스도로 더불어 천년 동안 왕노릇 하니(계20:1~4)
conclusion
As God works through such an altar, many people will repent and return to God, and great reformation will take place (22). God always appears to the weak, the poor, and the oppressed when difficult things come and works in the past, present, and future. The end of mankind does not come to an end centered on a certain country or government, but because Jehovah works centering on one altar, it will come to an end, but a perfect kingdom of peace will be established.
결 론
하나님께서 이와 같은 제단을 통하여 역사함으로 많은 사람이 회개하고 하나님께 돌아오므로 큰 개혁이 일어날 것입니다(22). 하나님은 언제나 어려운 일이 올 때는 약하고 가난하고 압박 받는 사람들에게 나타나셔서 역사하는 것은 과거와 현재와 미래에도 있되 특히 재림시의 역사는 세계적인 큰 역사가 될 것입니다. 인간 종말이라는 것은 어떤 나라나 어떤 정권을 중심하여 끝을 맺는 것이 아니고 한 제단을 중심하여 여호와 역사하시므로 끝을 맺되 완전한 평화 왕국이 이루어질 것입니다.
Now many are neglecting the altar and speaking of personal salvation. However, at the end of the world, the salvation that both the body and soul receive together is corporate salvation, and at the same time the kingdom of peace is realized. In order for God to save His chosen people in a world where the religious world is corrupt and people’s hearts are deteriorating, He makes an altar for Jehovah. Therefore, God’s answers come through that altar, and the glory of the Lord is revealed.
지금 많은 사람들은 제단에 대해서 등한해지고 개인적인 구원을 말하고 있습니다. 그러나 세상 끝 날에 영육이 아울러 받는 구원은 단체적인 구원인 동시에 평화의 왕국이 이루어지는 것입니다. 하나님께서 교계가 부패하고, 인심이 악화된 세상에서 택한 백성을 구원하기 위해서는 여호와를 위하여 한 제단이 있게 하십니다. 그러므로 그 제단을 통하여 하나님의 응답이 내리게 되어 주의 영광을 나타내게 되는 것입니다.
* Great servant’s testimony) On September 5, 1964, more than 69 years ago, when God’s voice was heard from the air, it was said that the place to build the altar like Isaiah.19:19 was in Mt. Gyeryong. Therefore, I clearly listened to this voice and got a position at the Saeil Monastery, where the truth of the end appeared like sunlight and began to spread to the world, which is a fact that the Bible answers. Thus, the ground was laid on September 24, 1964, and the completion ceremony was held on May 15, 1965.
* 대종님의 증언) 지금으로부터 69년 전인 1964년 9월 5일에 하나님의 음성이 공중에서 들려 올 때에 사19:19과 같은 제단을 세울 장소가 계룡산에 있다는 것이었습니다. 그러므로 이 음성을 똑똑히 듣고 「새일 수도원」 자리를 얻게 되었는데 여기에서 종말의 진리가 햇빛같이 나타나서 세계로 전파되기 시작한 것은 성경이 응하는 사실이라고 봅니다. 그리하여 1964.9.24일 지대를 놓아 1965.5.15일 준공식을 하게 되었습니다.
We definitely need to know The 2,000-year history of Christianity does not end with the salvation of souls who go to heaven by believing in Jesus and being born again. It ends with becoming the remaining servants and remaining people, receiving familial salvation and enjoying the blessings of all generations. It is to enjoy the age of rest of the millennial kingdom on earth by restoring the tree of life, the royal authority, and the Garden of Eden that were lost in the battle of the Word in the Garden of Eden.
우리는 분명히 알아야 합니다. 기독교 2000년의 역사가 예수를 믿고 중생 받아서 천국 가는 영혼구원으로 끝을 맺는 것이 아니고, 이제는 원죄와 자범죄를 해결 받고 죽지 않고 새 시대 가고, 죽음을 맛보지 않고 재림의 주를 영접하는 영과 육이 구원을 받아 남은 종, 남은 백성이 되어 가족적인 구원을 받아 자손만대의 축복을 누리는 것으로 끝을 맺는 것입니다. 에덴동산에서 말씀 싸움에 져서 빼앗겼던 생명과와 왕권과 에덴동산을 회복하여 지상 천년왕국의 안식시대를 누리는 것입니다.
Thank you for watching until the end. You can see the English and Korean texts of the more detailed defense sermons that the Word responds to on the Internet homepage, blog, and the Candlestick Central Church in the internet. I hope you are in the peace of the Lord until next time. thank you.
끝까지 시청해 주셔서 감사합니다. 말씀이 응하는 좀 더 자세한 변론 설교의 영문과 한글의 본문을 인터넷 홈페이지, 블로그, 카페의 촛대중앙교회에서 볼 수 있습니다.
다음시간까지 주님의 평강 안에 있기를 기원합니다. 감사합니다.
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