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대통령이 계엄령을 선포하고 12월3일 밤과 4일 새벽은 혼란의 연속이었습니다.
화요일 밤 윤석열 계엄령 선포 이후 식료품, 물 및 기타 생필품 판매가 급증했습니다.
24시간 편의점 고객이 급증했고 네이버의 실시간 키워드에서 '물'이 10위에서 6위로 뛰어올랐습니다.
정상적인 민주주의 국가에서 도저히 상상할 수 없는 해프닝이었습니다.
Martial law triggers panic buying of essentials
계엄령으로 인해 생필품 구매에 대한 패닉 촉발
By Ko Dong-hwan 고동환 기자
Posted : 2024-12-04 16:08 Updated : 2024-12-04 16:10
Korea Times
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A photo shared on a social media platform early Wednesday shows stacks of instant cup noodle boxes inside a convenience store. The uploader said he purchased them following President Yoon Suk Yeol’s declaration of martial law on Tuesday night. Screen capture from online community
수요일 이른 아침 한 소셜 미디어 플랫폼에 공유된 사진에는 편의점 내부에 인스턴트 컵라면 상자가 쌓여 있는 모습이 담겨 있다. 업로더는 화요일 밤 윤석열 대통령의 계엄령 선포 이후 이를 구매했다고 밝혔다. 온라인 커뮤니티의 화면 캡처
Instant noodles, water bottles dominate online keyword searches
인스턴트 라면, 물병 온라인 키워드 검색을 지배
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At Homeplus' online mobile platform, real time hot keywords show milk, rice, instant noodle, drinking water, dumplings and rice (10kg) are ranked among top 10 as of Wednesday at 1 a.m. Screen capture from Homeplus website
홈플러스의 온라인 모바일 플랫폼에서 우유, 쌀, 라면, 식수, 만두, 쌀(10kg)을 보여주는 실시간 인기 키워드가 수요일 오전 1시 기준 상위 10위 안에 들었다. 홈플러스 웹사이트 화면 캡처
Sales of food, water and other essentials surged late Tuesday night after President Yoon Suk Yeol's martial law declaration, indicating that worried citizens hurried to stock up in case the military intervention disrupted their usual shopping routines.
화요일 밤 늦게 윤석열 대통령의 계엄령 선포 이후 식료품, 물 및 기타 생필품 판매가 급증했으며, 이는 군사 개입으로 인해 평소 쇼핑 루틴에 차질이 생길까 봐 걱정하는 시민들이 서둘러 비축에 나섰음을 나타낸다.
Both on and offline stores saw items being sold faster than usual. People rushed to certain online shopping platforms, causing bottlenecks and taking business operators hours to ship ordered purchases to their customers.
온오프라인 매장 모두 평소보다 빠르게 상품이 판매되고 있었다. 사람들이 특정 온라인 쇼핑 플랫폼으로 몰려들어 병목 현상이 발생하고 비즈니스 운영자가 주문한 구매 상품을 고객에게 배송하는 데 몇 시간이 걸렸다.
After the controversial declaration was aired at 10:25 p.m., the shopping spree started showing signs nationwide.
논란이 된 이 선언문이 오후 10시 25분에 방영된 후, 이 쇼핑 행렬은 전국적으로 조짐을 보이기 시작했다.
The panic buying began shortly after the controversial declaration was broadcast at 10:25 p.m., spreading rapidly across the country.
공황매수는 오후 10시 25분에 논란이 된 선언문이 방송된 직후부터 시작되어 전국으로 빠르게 확산되었다.
Convenience stores, most of which operate 24 hours a day, experienced a surge in customers after the announcement. With most discount chain stores already closed and supermarkets getting ready to close, convenience stores became the last accessible option.
대부분 24시간 운영되는 편의점은 발표 이후 고객이 급증했다. 대부분의 할인 체인점이 이미 문을 닫고 슈퍼마켓이 문을 닫을 준비를 하면서 편의점은 마지막으로 이용할 수 있는 옵션이 되었다.
Convenience franchise companies saw sales surge less than two hours after the announcement.
편의점 프랜차이즈 기업들은 발표 후 2시간도 채 지나지 않아 매출이 급증했다.
Between 11 p.m. and midnight, one retailer saw sales of canned foods increase by 75.9 percent from the previous day. Sales of microwavable rice increased by 38.2 percent, bottled water by 37.4 percent, instant noodles by 28.1 percent, batteries by 25.7 percent and other food products by 23.8 percent.
오후 11시부터 자정 사이에 한 소매업체는 통조림 식품 판매가 전날보다 75.9% 증가했다. 전자레인지용 쌀 38.2%, 생수 37.4%, 라면 28.1%, 배터리 25.7%, 기타 식품 23.8%의 매출이 증가했다.
Another major convenience franchise operator saw a surge in sales across its 4,000 stores concentrated around residential areas. Compared to a week before, the company saw sales of drinking water rise by 23.1 percent, instant noodles by 16.4 percent, canned foods by 15.5 percent, microwavable rice by 14.8 percent and first-aid items by 12.1 percent.
또 다른 주요 편의점 프랜차이즈 운영업체는 주택가에 집중된 4,000개 매장에서 매출이 급증했다. 이 회사는 일주일 전에 비해 식수 23.1%, 라면 16.4%, 통조림 15.5%, 전자레인지용 쌀 14.8%, 구급용품 12.1%의 매출이 증가했다.
A married couple bought four boxes of instant noodles from a convenience store and shared online a photo of the boxes stacked on top of one another.
한 부부가 편의점에서 라면 4박스를 사서 상자를 겹겹이 쌓아 올린 사진을 온라인에 공유했다.
Another shopper said they stocked up on energy bars, bread and chocolates “to prepare for possible food shortages and to avoid cooking.”
또 다른 쇼핑객은 "가능한 식량부족에 대비하고 요리를 피하기 위해" 에너지 바, 빵, 초콜릿을 비축했다고 말했다
“Canned foods were sold fast because they can be stored for a long term,” a convenience franchise industry official said. “The shopping rush was mostly active around residential areas and carried out by those in their 50s and 60s.”
편의점업계 관계자는 "캔 식품은 장기 보관이 가능해 판매가 빨랐다"며 "쇼핑 러시는 대부분 주택가를 중심으로 활발했고 50~60대가 진행했다"고 설명했다
Rushed purchases were more visible online, where people more actively searched for information, shopped, paid and requested delivery late at night. Real-time hot keywords on Naver, the country's largest online search engine, showed the words “drinking water” jumping from 10th to 6th at 12:01 a.m. in just one hour.
온라인에서는 심야에 정보를 더 적극적으로 검색하고, 쇼핑하고, 결제하고, 배달을 요청하는 서두른 구매가 더 눈에 띄었다. 국내 최대 온라인 검색 엔진인 네이버의 실시간 인기 키워드에 따르면 오전 12시 1분에 '먹는 물'이라는 단어가 10위에서 6위로 1시간 만에 뛰어올랐다.
The top three keywords on the online platform of the discount store chain Homeplus at 1 a.m. included “milk,” “rice” and “instant noodle.”
새벽 1시 할인점 체인 홈플러스의 온라인 플랫폼 상위 3개 키워드에는 '우유', '쌀', '즉석면'이 포함됐다.
Even on 11Street, a shopping platform usually dominated by fashion-related searches, instant noodles climbed to fifth place among real-time hot keywords around 1 a.m., highlighting the late-night surge in demand for essential food items.
평소 패션 관련 검색이 주를 이루는 쇼핑 플랫폼인 11번가에서도 새벽 1시경 라면이 실시간 인기 키워드 중 5위로 올라섰으며, 이는 필수 식품에 대한 심야 수요 급증을 잘 보여준다.
People particularly flocked to Coupang, Korea's largest online shopping platform, until midnight when its Rocket Delivery service ended.
특히 로켓배송 서비스가 종료되는 자정까지 국내 최대 온라인 쇼핑 플랫폼인 쿠팡에 사람들이 몰려들었다.
Social media platforms saw users share what they purchased just minutes or a few hours ago.
소셜 미디어 플랫폼에서는 사용자가 불과 몇 분 또는 몇 시간 전에 구매한 제품을 공유했다.
A mother of a baby said that out of concern for her child, she bulk-purchased powdered milk cans and diapers on Coupang. Another said he bought supplies of butane gas cans, milk and bread enough to last for a week.
한 아기의 엄마는 아이가 걱정되어 쿠팡에서 분유 캔과 기저귀를 대량으로 구입했다고 말했다. 또 다른 아기는 일주일 동안 사용할 수 있을 만큼의 부탄 가스 캔, 우유, 빵을 구입했다고 말했다.
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