|
안녕하세요 , 빅뱅 담당자 입니다.^^
빅뱅을 아껴주시는 분들이 모여 정성스레 준비한 마음을 전달하는 서포터즈 여러분들과
신규로 오픈 되고 있는 서포터즈 팀을 위해
서포트 진행 방법과 앞으로 달라지는 몇 가지 사항을 알려드립니다.
우선 지금까지 빅뱅에 대한 무한 사랑과 관심에 진심으로 감사의 말씀 드립니다.
서포터즈 여러분들의 정성 어린 마음으로 준비된 서포트 물품을 좀 더 명확하고 공정성 있게 진행하기 위해
아래와 같이 미리 신청을 받아 서포트를 진행 하려 합니다.
많은 분들의 사랑을 골고루 빅뱅에게 전달 하기 위함이니, 팬 여러분들의 많은 협조 부탁 드립니다.
★ 서포터즈란 ? ★
- ‘지원 또는 응원을 하는 사람들’ 이란 의미로 한 마음을 가진 사람들이 모여
물질적인 것에 국한된 것이 아닌 의미 있는 일을 하는 단체를 뜻한다.
★ 서포트 신청관련 ★
1. 담당자 와의 사전 연락을 통해 결정 된 서포트 물품 만 전달 가능
- 지정된 양식에 따른 신청서를 작성한 서포터즈 팀의 물품만 전달 가능합니다
- 같은 서포터즈 팀에서 한 주에 중복 서포트는 하실 수 없습니다.
- 신청서 제출 후 담당자가 별도의 연락을 드려 일정 조율 후 결정 된 서포트만 담당자를 통해서 전달 가능합니다.
- 음악프로, 라디오, 드라마, 영화 제작사 등 으로 담당자의 동의 없이 진행하는 모든 서포트를 금지 합니다.
(공식루트를 통하지 않고 직접 진행하는 서포트는 멤버를 비롯한 해당 스탭에게 해가 될 수 있으며 공식적으로 서포트를
신청하여 조율 하고 있는 팀들의 일정과 맞물려 차질이 빚어질 수 있습니다.
또한, 공식루트를 통하지 않는 서포터즈 팀은 추후 공식루트를 통한 서포트에 있어 불이익을 당할 수 있습니다.)
2. 같은 스케줄의 중복 서포트는 신청서 접수 순으로 진행
- 같은 날짜에 여러 팀의 중복신청 경우 메일로 신청서를 먼저 보낸 팀 순으로 진행합니다.
(중복신청이 예상되는, 각종 기념일 서포트 에는 요청이 있을 시 접수 메일상태를 캡쳐 해서 공개 합니다)
- 서포트 신청 후 3회 이상 취소 시 추후 서포트 신청을 받지 않습니다.
- 서포트를 진행 하신 뒤 전달상황에 대한 알림은 담당자가 최대 일주일 안에 서포트를 신청을 해주신 e-mail로만 전해드립니다.
- 서포트 관련 문의 및 스케줄 조정에 대한 개인전화 및 사무실 전화 문의는 받지 않습니다.
- 이미 정해진 스케줄이 부득이 하게 변경 될 시에는 담당자가 연락을 드립니다.
신청 시 꼭 지켜주세요!!
- 서포트 신청은 서포트 일로부터 최소 3일 전에 신청 하셔야 하며, 1개월 전,후 서포트 일정은 미리 예약 받지 않습니다.
- 빅뱅 및 멤버 개인 선물의 경우 100만원 이상의 고가 물품은 받지 않으며, 멤버에게 직접 전달하는 일 또한 금지 합니다.
- 준비하시는 물품은 꼭 사전에 담당자와 의견을 조율해 주시길 바라며, 신청서에 작성해 주셨던 물품 외의 것은
전달 하지 않습니다.
- 연습실 이나 아티스트의 숙소 서포트의 경우 일정이 불규칙 하므로 콘서트 주간에만 가능합니다.
- 서포트는 공지 된 공개적인 스케줄을 비롯한 생일 및 기념일 서포트만 가능합니다.
(그 외, 일정엔 서포트를 받지 않으며, 생일 및 기념일에 중복되는 서포트는 일부 조정될 수 있으니 양해 바랍니다.)
- 멤버 개인스케줄(드라마,영화,뮤지컬 등)에 대한 서포트는, 신청서의 일정 부분을 제외하고 작성하여 보내 주시면,
협의 후 가능할 시에만 진행합니다.
- 서포트 신청은 메일로 접수 후 1일 내에 담당자가 답 메일을 드립니다.
회신을 받으신 후 진행 하시고, 궁금하신 점 또한 메일로 문의하시면 바로 바로 답메일 보내드립니다.
- 콘서트 및 축하 화환의 경우, 사전 메일 신청 후 주문해주시기 바랍니다. 화환은 메일 도착순으로 배치됩니다.
- YG 직원들의 선물은 일체 받지 않을 예정입니다. 이 부분 참고 하시어 서포트 진행 부탁 드립니다.
★ 서포트 준비관련 ★
1. 서포트 물품이 음식물일 경우, 주의 해주세요!!
서포터즈 물품이 음식물의 경우, 이동시간과 아티스트의 스케쥴에 따라 변질되기 쉬운
음식물은 적합하지 않으며, 여름철엔 좀 더 각별한 주의를 부탁 드립니다.
※ 일시적으로 음식물 서포트 전달을 중단합니다.
★ 서포트 전달관련 ★
1. 주중(공휴일 제외) 오후 12:00 ~ 오후 7:00 이전에만 가능
주말의 경우, 스케줄이 있을 시에는 스케줄 장소로 서포트 전달이 가능하며
스케줄이 없을 시에는 주말 서포트는 전달이 불가능 합니다.
★ 기타 ★
개인 홈페이지나, 팬 사이트에서 진행되는 콘서트 현장을 비롯한 오프라인 이벤트의 경우,
담당자 에게 진행 전 사전연락을 주시고, 협의 후 진행가능 여부에 대해 답을 드리겠습니다.
사전동의 없이 이벤트 진행 시 불이익이 가해질 수 있으며, 사전 협의 없는 이벤트 진행 에서
발생 하는 문제에 대해서는 YG는 책임지지 않으니 꼭 주의사항과 함께 철저히 준비해주시기 바랍니다.
★ 신청양식 ★
메일 제목 : [서포트신청] oo월 oo일(신청희망일자) / 단체명 or 개인명
= 서포트신청 메일주소 : bigbangevent@ygmail.net
▶빅뱅 – 서포트신청서 (워드/한글) ◀
아래 파일 명을 클릭하여 다운로드 해주시기 바랍니다.
● BIGBANG_SUPPORT_신청서_양식_2015.zip
- 신청서를 다운받으신 후 작성하셔서 접수해주세요
감사합니다.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hello everyone, this is YG Entertainment.
We deeply appreciate the international fans for always supporting and showing great interests in BIGBANG.
In order to deliver the information in a more precise and clear manner, we would like to explain the procedures of
YG Artist Fan SUPPORT.
For those who want to partake in SUPPORT, please check the information below and apply by filling out the application form.
We will then inform you with the result upon checking and arranging the available dates.
Please read below for more details.
◆ Fan SUPPORT Information ◆
1. What is SUPPORTERS?
- Under the meaning of “people who SUPPORT”, this symbolizes a behavior of a group of people with the same
intention of carrying out a meaningful act, going beyond simply gifting materialistic objects.
2. Procedures of SUPPORT
1) The application form that is filled out in accordance with the schedule must be sent to the email (bigbangevent@ygmail.net) at least 3 days before the indicated date. (The date arrangement must be completed in advance for delivering SUPPORT, thus we would appreciate it if the application is submitted as soon as possible.)
2) After the application is submitted, a reply for making arrangements will come within a week.
3) After the final arrangement, SUPPORT can be delivered via the staff in charge on the indicated day.
※ Simple gifts can be delivered safely and quickly by post.
Address: YG Entertainment, Hapjeong-dong, Heeujong-ro 1gil 3, Mapogu, Seoul
(Indicate the artist name)
3. Information related to SUPPORT application
1) Only SUPPORT contents approved by the staff in charge upon prior communication can be delivered
- Only contents by SUPPORTERS teams that filled out the application form in accordance with the format can be delivered.
- One SUPPORTERS team can conduct no more than one SUPPORT a week.
- Only SUPPORT contents that go through an arrangement with the staff in charge after the submission of application can
be delivered by the staff.
- All delivery of SUPPORT contents to music and radio programs, and drama and film production companies without the
agreement with the staff in charge is prohibited.
(Personally conducted SUPPORT without going through the official steps can bring harm to the members and the staffers,
and will hinder the arrangement process of other teams who applied in line with the official procedure. Any
SUPPORTERS team that does not go through the official procedure will be disadvantaged when applying for SUPPORT
officially in the future.)
2) Application for the same date will be arranged in the order of submission
- In the case when more than one teams apply for the same date, SUPPORT will be selected in the order of submission.
(We will show the captured image of the state of the submitted emails upon request for a day when multiple
SUPPORTs are expected, like special days.)
- We do not accept any more SUPPORT applications if the applicant makes 3 or more cancellations after submission.
- Further information on delivery after conducting SUPPORT will only be notified by the staff in charge via the email
indicated on the application form within a week at the latest.
- We do not accept any inquiries via personal calls or office calls in relation to SUPPORT or schedule adjustments.
- In the case when the schedule has to be readjusted, the staff in charge will contact the SUPPORT team/applicant.
4. Things to note when applying for SUPPORT
- SUPPORT application must be made at least 3 days before the desired SUPPORT date. We do not take reservations for
SUPPORT one month in advance.
- Gifts for BIGBANG or individual member must not exceed KRW 1 million,
and applicants are prohibited from delivering SUPPORT contents directly to the member.
- Contents of SUPPORT must be discussed with the staff in charge in advance. The staff will not deliver any contents not
listed in the application form.
- SUPPORT is only available on publicly disclosed dates, birthdays and special days.
(We do not accept SUPPORT on any other dates that are not indicated. Overlapping SUPPORT on birthdays or special
days may partly be rearranged. We ask for your kind understanding.)
- In the case when sending a standing wreath for concerts or other celebrations, please make an order of the wreath after
applying via email. Wreaths will be placed in the order of email submission.
5. Preparation of SUPPORT
- Please pay close attention if the SUPPORT content is food-related!!
In the case when the SUPPORT content is food-related, please keep in mind foods that spoil easily are not suitable due
to the artists’ travelling hours and schedules.
Please note that we do not accept any food-related contents in the summer time.
(※ Each broadcasting system has different regulations on food. Inquiries must be made before
conducting SUPPORT with food-related items.)
6. Delivery of SUPPORT
- Only available from 12:00 pm – 7:00 pm on Weekdays (Excluding public holidays)
In the case of weekend, SUPPORT delivery is available to the site where the artists work. If the artists have no particular schedule on the weekend, delivery is unavailable.
7. SUPPORT Application Form
Email title: [SUPPORT APPLICATION] Month/Date (desired application date)/ Team name or Individual Name
SUPPORT application email address: bigbangevent@ygmail.net
▶Support Application Form (Word/ Hangeul)◀
Please click the file name below to download the application form.
● BIGBANG_SUPPORT_신청서_양식_2015.zip
Please fill out the downloaded application form and submit.
Please make inquiries related to SUPPORT via email.
(bigbangevent@ygmail.net)
Thank you!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
こんにちは。YGエンターテインメントです。
常にBIGBANGに多大なご関心とご声援を送ってくださっている海外ファンの皆様に
感謝のお言葉を申し上げます。
ファンの皆様が送ってくださるありがたい心を滞りなくお伝えするため
ファンサポートについてご案内致します。
サポートをなさりたい方は
下記の内容をご確認の上、フォームに沿ってメールにてお申し込みくださると
伝達可能な日程を確認・調整し、お知らせ致します。
詳しい内容は下記をご参考ください。
◆ ファンサポートに関するご案内 ◆
1. サポーターズとは?
-「支援または応援をする人たち」という意味で、同じ志を持った人たちが集まり
物質的なものに限らず、包括的に意味のあることをする行動・団体のことを指します。
2. サポート方法
1)サポートは最低3日前、日程に合わせて申込書を作成し
お問い合わせメール(bigbangevent@ygmail.net)に送信
(サポート品を伝達するにおいて日程の調整が必要であるため、
日程の調整期間を考慮し、可能な限り早めにお申込ください。)
2)受付後およそ1週間、協議のための返信を待機
3)最終的な協議を終えてから、サポート当日に担当者を通じてサポート品を伝達
※簡単なプレゼント等は郵便で送ってくださっても安全に素早くお伝え致します。
住所:ソウル特別市麻浦区喜雨亭路1キル3(合井洞)YGエンターテインメント(アーティストの名前)様
3. サポート申込
1) 担当者との事前連絡を通じて決まったサポート品のみ伝達可
- 指定されたフォームに沿って申込書を作成したサポーターズチームの品物のみ伝達致します。
- 同じサポーターズチームから1週間内に、重複サポートはできません。
- 申込書を提出されますと、担当者が別途連絡致します。その担当者と日程を調整して決めたサポート品のみ担当者を通じて
伝達されます。
- 音楽番組、ラジオ、ドラマ、映画制作会社等に担当者の同意なしに行う全てのサポートは禁じられています。
(公式サポートでないものはメンバーをはじめ該当スタッフに害を及ぼす可能性があり、公式サポートとして申し込み、
調整しているチームの日程と重なることで支障をきたす可能性もあります。
また、公式サポートで行わなかったチームは後に公式サポートをする際、不利益を被る可能性があります。)
2) 同じスケジュールの重複サポートは申し込み順に
- 同じ日に多数のチームの重複申請があった場合には、メールで申込書を先に送ったチームから進めていきます。
(重複申請が予想される各種の記念日のサポートに関しましては、ご希望がある際 メールの受付状態の画面をキャプチャーし、
公開致します。)
- サポート申込後、3回以上キャンセルをした場合、それ以後のサポートは受け付けません。
- サポート申込後の伝達状況に関するお知らせは、担当者が最長1週間内にサポート申込をしてくださったメールに
お知らせ致します。
- サポート及びスケジュール調整に関する個人電話及び事務所の電話でのお問い合わせは受け付けておりません。
- 既に決まったスケジュールが何らかの理由でやむを得ず変更になった場合には、担当者が連絡致します。
4. 申し込みの際の注意事項
- サポートの申し込みは、サポート日から最低3日前までお願い致します。また、1ヶ月前後のサポート日程に関する事前予約は
受け付けておりません。
- BIGBANG及びメンバー個人へのプレゼントであっても、100万ウォンを超える高価な品物は
お断り致します。また、メンバーに直接渡すことも禁じられています。
- 準備される品物は、必ず事前に担当者と意見を調整してくださるようお願い申し上げます。また、申込書に作成してくださった
サポート品以外のものは伝達致しません。
- サポートは事前にお知らせが出た公開スケジュールをはじめ、誕生日や記念日のサポートのみ可能です。
(その他のスケジュールにはサポートを受け付けておらず、誕生日や記念日の際に重複するサポートは一部調整される可能性が
ありますので、ご了承お願い致します。)
- コンサート及びお祝いの花輪は、事前にメールで申込をされてから注文してくださるようお願い申し上げます。
花輪はメールが到着した順に配置されます。
5. サポート品の準備
- サポート品が飲食品である場合、ご注意ください!!
サポート品が飲食品である場合、移動時間やアーティストのスケジュールによって変質し易い飲食品は適切ではないため、
特にご注意ください。
夏場には飲食品のサポートを受け付けておりませんので、ご参考お願い致します。
(※放送局別に飲食品の規定が異なりますので、サポート申込の前に必ずお問い合わせください。)
6. サポート品の伝達
- 平日(休日を除く)午後 12:00 ~ 午後 7:00以前のみ
週末は、スケジュールがある場合にはスケジュール場所にサポート品の伝達が可能であり、
スケジュールがない場合、週末のサポートは伝達できません。
7. 申し込みフォーム
メールタイトル : [サポート申込] OO月OO日(申込希望日)/ 団体名または個人名
サポート申込のメールアドレス:bigbangevent@ygmail.net
▶ サポート申込書 (ワード / ハングル)◀
下記のファイル名をクリックし、ダウンロードしてください。
● BIGBANG_SUPPORT_신청서_양식_2015.zip
申込書をダウンロード後、作成されてからお申込みください。
サポートに関するお問い合わせは、次のメールアドレスまでお願い致します。
(bigbangevent@ygmail.net)
ありがとうございます!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
大家好。我们是YG娱乐公司。
向一直对BIGBANG予以极大关注和支持的海外粉丝朋友们
表示感谢。
为了让粉丝朋友们精心准备的一份心意
更确切地递送到
发布关于给YG艺人寄送Fan support(粉丝礼物)
的具体方法的公告。
有寄送Support(礼物)意向的朋友
可参考以下指南,请按照要求填写表格后发送邮件递交申请,
我们确认及安排妥适当的日程后再通知您。
请参考如下的详细内容:
◆FAN SUPPORT指南◆
1. Supporters的含义?
- 包含“支持者或者是助威者”的意思,指志趣相投的人聚到一起
支持的事物不仅局限于物质方面的而是广泛意义的事情,或指团体等。
2. Supporters进行方法
1)要寄送Support时,最晚在3天前,先按照相关日程填好申请书后
发送到咨询邮箱(bigbangevent@ygmail.net )。
(关于Support的寄送须事先商榷和确定寄送的日程,
为了妥善安排日程希望您尽可能在最快的时间申请。)
2)请提交申请书后等待回执,在1周内回复关于协议的邮件。
3)最终达成协议后,寄送Support当天可通过负责人递送Support。
※ 简单的礼物等通过邮寄的方式同样可以安全并快速地递送到。
地址:首尔特别市麻浦区喜雨亭路1街(合井洞)YG娱乐公司(相关艺人名)收
3. Support申请须知
1) 仅限于寄送事先与负责人取得联系后获得允许的Support物品
-仅限于寄送根据指定表格在申请书上填写的Support物品。
-同一个Supporters组在一周内不得重复寄送Support。
-仅限于寄送提交申请书后负责人与您取得联系时谈妥时间并获得允许的Support物品。
-在没有获得负责人允许的情况下,禁止一切音乐节目、广播、电视剧、电影制作公司等
寄送Support。
(不经过官方渠道直接寄送Support会给包括成员在内及相关工作人员带来损害,
还可能与申请了官方寄送Support的Supporters组的时间重合而出现差池。此外,
不经过官方渠道的Supporters组在以后申请官方寄送Support时会受到不利影响。)
2) 两组的Support寄送时间重合时按照申请书递交的先后顺序安排
-同一日,多个Supporters组申请寄送的时间相重合时,按照发送申请书的邮件到达的
先后顺序进行安排。
(在各种纪念日申请寄送Support的日程可能会出现重合的问题,若提出邀请可公开
邮件投递顺序的截图。)
-提交Support申请后取消3次以上的情况,以后不再接收该Support申请。
-在寄送Support后对于递送情况的通知,负责人最晚会在一周内通过收到的Support申请
e-mail回复。
-不受理任何关于Support咨询和日程安排的个人电话及办公室电话咨询。
-已经确定的日程被迫需要更改时由负责人与您取得联系。
4. 递交Support寄送申请时须注意的事项
-Support寄送申请时间,从Support寄送日算起最晚在3天前申请,
不受理在1个月前/后的提前预约。
-给BIGBANG及成员寄送个人礼物时,拒不接受100万韩元以上的高额物品,
并禁止将物品直接寄送给成员。
-在寄送物品之前请务必与负责人进行商榷,申请书上未写明的物品一律不予递送。
-Support寄送仅限于在公告的活动日程、生日、纪念日可申请。
(除此之外的日程不接收Support,在生日与纪念日重复寄送的Support会做部分调整,
请予以谅解。)
-为演唱会及组合寄送庆典花篮时,请事先发送申请邮件后再订购。花篮的摆放按照邮件
到达的顺序安排。
5. 关于Support的物品准备
-准备的Support物品是食品时,请注意!!
准备的Support物品是食品时,若递送过程中以及随着艺人活动日程容易变质
的食品不符合寄送,请格外注意。
尤其是,夏季时不接收食品Support请做参考。
(※因为各电视台对外带食品的规定都不尽相同,请在Support寄送之前一定要事先咨询
相关规定)
6. 关于Support的递送
-平日(公休日除外)仅在下午12:00 ~晚7:00之前可以递送
周末时,如有日程安排Support可被递送到活动现场
无活动的日程安排时,周末不能递送Support物品。
7. Support申请书格式
邮件题目:[Support申请] oo月oo日(希望申请的日期)/团体名or个人姓名
Support申请邮箱地址:bigbangevent@ygmail.net
▶ Support申请书(Word / 韩文)◀
请点击下面的文件名下载附件。
● BIGBANG_SUPPORT_신청서_양식_2015.zip
请下载申请书填写表格后发送邮件递交申请。
关于Support的任何咨询,请通过(邮箱地址)进行咨询。
(bigbangevent@ygmail.net)
谢谢!!
|