왜 예수님이어야 하는지...
2021.11.22
(히7:11-28)
11 If perfection could have been attained through the Levitical priesthood (for on the basis of it the law was given to the people), why was there still need for another priest to come--one in the order of Melchizedek, not in the order of Aaron? 12 For when there is a change of the priesthood, there must also be a change of the law. 13 He of whom these things are said belonged to a different tribe, and no one from that tribe has ever served at the altar. 14 For it is clear that our Lord descended from Judah, and in regard to that tribe Moses said nothing about priests. 15 And what we have said is even more clear if another priest like Melchizedek appears, 16 one who has become a priest not on the basis of a regulation as to his ancestry but on the basis of the power of an indestructible life. 17 For it is declared: "You are a priest forever, in the order of Melchizedek." 18 The former regulation is set aside because it was weak and useless 19 (for the law made nothing perfect), and a better hope is introduced, by which we draw near to God. 20 And it was not without an oath! Others became priests without any oath, 21 but he became a priest with an oath when God said to him: "The Lord has sworn and will not change his mind: 'You are a priest forever.'" 22 Because of this oath, Jesus has become the guarantee of a better covenant. 23 Now there have been many of those priests, since death prevented them from continuing in office; 24 but because Jesus lives forever, he has a permanent priesthood. 25 Therefore he is able to save completely those who come to God through him, because he always lives to intercede for them. 26 Such a high priest meets our need--one who is holy, blameless, pure, set apart from sinners, exalted above the heavens. 27 Unlike the other high priests, he does not need to offer sacrifices day after day, first for his own sins, and then for the sins of the people. He sacrificed for their sins once for all when he offered himself. 28 For the law appoints as high priests men who are weak; but the oath, which came after the law, appointed the Son, who has been made perfect forever.
히브리서 기자를 통한 하나님은 오늘의 말씀을 통해서
언약신학(言約神學)을 말씀하고 계심을 본다
제사장(祭司長)과 예수님의 관계를 놓고
율법(律法)과 예수님의 관계를 놓고...
한마디로 이 두 관계는
그림자와 실체(實體)
예정(豫定)과 성취(成就)
서론(序論)과 결론(結論)이라 비유(比喩)할 수 있을 것
아론의 반차(班次)가 아닌 멜기세덱의 반차(班次)를 따른다는 것
그것은 유한존재(有限存在)와 영원존재(永遠存在)
유한영향(有限影響)과 영원영향(永遠影響)
유한중보(有限仲保)와 영원중보(永遠仲保)의 의미(意味)
27절에 사용하신 ‘once for all’
‘영단번(永單燔)’이라 표현할 수 있는 이 표현은
예수님의 가치(價値) 영향(影響)이 어떠하며
따라서 예수님의 존재(存在)가 실상 누구인가를 언급하신 것이라 할 수 있다
요1:14의 ‘말씀이 육신...’ 되신 분
곧 태초(太初) 우주만물(宇宙萬物)의 창조주(創造主) 곧 삼위일체이위신(三位一體二位神)
그러니까 신뢰신앙숭배대상(信賴信仰崇拜對象)은 오직 예수 그리스도여야만 한다는 주장
아멘!
롬8:30
‘나를 부르시고 ...의롭다 ...영화롭게...’하신 분
내게 에벤에셀
그 명칭(名稱)이라 하여 ‘목사(牧師)’가 되게 하신 분...
그분은 내게 마28:18-20의 지상명령(至上命令)을 주셨으나
나는
아무짝에도 쓸모없는
도통매(道通媒)....!
늘
죄송
죄송
죄송....!!!
빌4:13 행1:8이 필요한데...
매일 매 순간 사도들과 선지자들 족장들을 생각하며
부러워함과 아쉬움만 가지고 한숨짖는 신세라니...
아~ 이렇게 세월만 흘려 보내고 히9:27 빈 손으로 주님을 만나야 하는 두려움에 빠져 있으니...
내 영혼(靈魂)이 참으로 안타까운가 보다
염려(念慮)되는가 보다
매일 새벽이면 눈을 뜨게 하고
주님의 말씀을 통해서 어떻게 하면 하나님의 마음에 들게할까...하는 묵상(默想)의 문(門)을 하루도 거르지 못하게 하면서 열게 하니...
그러니 주여!
나를
긍휼(矜恤)히 여겨 주옵소서!
은혜(恩惠)를 베푸시는 김에 역동적(力動的)이게 하옵소서... 주여!
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♬ 찬송 329장-주날불러이르소서
(1)
주 날 불러 이르로서 말씀대로 전하리라
나 주님의 뜻을 따라 길 잃은 양 찾으리다
(2)
주 날 인도하옵소서 나도 남을 인도하리
주 말씀에 주린 양떼 다 먹이게 하옵소서
(3)
저 든든한 반석 위에 날 세우사 힘 주소서
네 손을 펴 물에 빠진 저 무리를 건지리다
(4)
내 주 얼굴 뵙기까지 주님 나를 도우소서
이 천한 몸 받으셔서 주 뜻대로 쓰옵소서 아멘