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미술평론 뉴스-신작읽기/ Art Review News- Reading New Works: 현대미술 회화 디자인: 개념적 의미 구조로서 욕망 개념의 추상화 디자인 프로세스, The artwork posted on Facebook: Modern Art Artist Louis Choi Chul-joo Conceptual Abstract Work Criticism: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Contemporary Art - Conceptual Art, Abstract Art, Pop Art, Cartoon Criticism/ Louis Choi Chul-joo Abstract Art work ( https://opensea.io/Louisland ) review: Louis Choi Chul-joo, Rendering the intersection of desire outside the window: 욕망의 교차점에서 만나는 결핍된 욕망은 대상의 구조를 가역적 빛의 음영으로 특정된 자리에서 이미지를 교환한다.
그리고 주체로서 욕망은 언어적 의미를 해석한 실재의 구조를 욕망의 이미지로서 욕망의 계기로서 사건이나 공연 이미지가 타자 욕망의 결과로 욕망의 주체가 무의식이 말하는 언어적 의미를 실재로 구조화한다.
Louis Chul-joo Choi, Rendering the intersection of desire outside the window, 140X186cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
창문밖 욕망의 교차점 렌더링
욕망의 구조를 이루는 가역적 빛이 교차하는 창문은 시간성에 따른 여러개 욕망의 교차점을 직면할 수 있다.
욕망의 교차점은 창문을 통해서 욕망의 선택자가 욕망 개념으로서의 이중적 자리를 만들고 그 이중적 자리에서 욕망 개념의 언어적 의미를 추월해서 주체로서 욕멍의 선택자가 원하는 추상으로 결핍된 욕망 구조를 의미적 존재로서 실재 이미지를 출현한다.
욕망의 의미적 존재로서 실재 이미지의 미적 가치는 그 이미지를 실재처럼 렌더링하여서 가상적 형상을 이루어서 욕망 개념에서 형성된 실재의 존재로서 가능하다. 여기서 렌더링은 미적 작품의 조건으로서의 질료성은 가역적 빛의 음영으로 구성된 평먼 구조를 렌더링으로 한 질료성을 표출함으로서 실재 이미지가 되면서 욕망 개념이 가역적 음영으로 이미지를 표출하고 창문밖 욕망의 교차점에서 그 이미지의 존재를 수학적 디자인 프로세스로서 최철주 욕망 공식을 적용하여서 욕망 대상의 렌더링으로 실제화한다.
창문밖 주체로 생성된 욕망은 추상적 욕망 개념의 언어적 의미로 돌출된 결핍된 욕망이 주체의 욕망을 지배하여서 그 욕망의 주체를 상실하게 만들고 분열하여서 감소된 욕망이 욕망을 지배하는 결핍된 욕망과 동일시 된다.
언어적 의미와 동일한 이미지의 복제가 어려운 타자의 욕망으로한 욕망 대상을 왜상적 이미지으로 렌더링한다.
여기서 왜곡된 이미지는 욕망 대상의 전체 이미지와 분리된 또 다른 현실로서의 욕망의 존재로서의 실제 이미지이다.
실제 이미지는 과거에 경험한 무의식의 지연된 행동 의미에 따라 무의식의 언어적 의미의 구조에 의해 욕망의 추상적 개념을 현실로 변환하여 기존의 실제 이미지로 욕망을 드러낸다.
욕망 구조는 사후적 욕망에 따라 과거 시각적 경험을 통한 무의식 욕망이 언어적 의미로서 동일한 시각적 경험의 대상이 현재의 욕망의 대상으로 출현한다. 이것은 시간성을 추월하여서 지난 시간의 경험한 욕망 구조가 창문에 비친 추상적 욕망의 개념을 지연된 욕망의 의미로 해석함으로써 무의식적 욕망의 개념과 의식적 현실의 이미지가 중첩되는 교차점을 형성한다.
그 교차점에서 가역적인 빛의 그림자는 욕망의 대상 공간과 접촉하지 않고 또 다른 빈 공간에서 현재와 교차하는 실제 이미지를 형성한다. 그 교차점에서 현재 실제 이미지에서 사후 욕망 개념에 의해 숨겨져 있는 욕망의 구조는 가역적인 빛과 만난다.
무의식적 욕망의 개념과 의식적 욕망의 대상은 불충분한 욕망이 사후적 욕망의 대상이 되려는 욕망의 주체로서 여러 대상을 만났을 때 교차한다. 그리고 그 교차점에서 무의식적 욕망의 개념은 의미론적 기능으로 디자인하여서 분할된 주체로서 의식적 욕망의 개념과 동일시되도록 설계된 실제 이미지로 전이된다.
여기서 무의식적 욕망 디자인은 일반성을 벗어나 예술성을 획득하고자 타자의 억압된 무의식을 가역적 빛의 시간성에 어울리는 존재의 이미지로서 드러난 욕망을 표출하여서 렌더링하여 예술성을 드러냄으로써 자율적 창조성으로 예술적 의미를 가진다.
시간성의 빛으로 보이는 욕망은 창문처럼 거리를 차이로서 이미지가 보이고 그 이미지의 벙향과 크기가 구분된 현재의 형태는 창문밖에서 교차한다.
따라서 창밖의 욕망의 교차점을 응시한 것으로 보이는 물체가 상대방인 주체의 눈에 반사된 빛의 교차점으로 드러나게 된다. 이는 무의식의 관점에서 바라본 비현실적인 이미지가 아니라 억압된 무의식의 관점에서 바라본 욕망의 시선 체계에서 바라본 실재 이미지이다.
이것은 거울 이미지와 같은 추상적 욕망의 개념으로 연못에 비친 다른 욕망의 대상을 식별하기 위해 욕망이 주체가 되어 생성하는 표현적 이미지를 생성하는 의식적 이미지를 최철주 욕망 공식으로 디자인할 수 있다.
따라서 시간성으로 구분되는 욕망은 서로 다른 형태의 욕망이 교차하여 점진적인 욕망의 변화를 이루고, 욕망은 가역적인 빛의 그림자 속에서 현실의 이미지로 나타나는 의식적 욕망의 개념이다. 이는 욕망의 대상을 바라보는 타인의 욕망과 시간성에 따라 다른 문화적 공간 사이에서 현실과 만나는 욕망의 교차점이다.
욕망의 교차점에서 만나는 결핍된 욕망은 대상의 구조를 가역적 빛의 음영으로 특정된 자리에서 이미지를 교환한다.
그리고 주체로서 욕망은 언어적 의미를 해석한 실재의 구조를 욕망의 이미지로서 욕망의 계기로서 사건이나 공연 이미지가 타자 욕망의 결과로 욕망의 주체가 무의식이 말하는 언어적 의미를 실재로 구조화한다. 그 구조는 언어적 의미를 이미지로 해석하지만 동일하지 않는 욕망을 언어적 의미를 타자가 원하는 필연적인 특정 대상으로 추상하여서 실재 이미지와 동일시한다. 여기서 창문은 욕망을 추상화하는 주체로서 욕망을 경험적 환상으로서 실재 이미지로 제한하고 타자의 욕망 중 하나를 선택하여 실제 이미지를 드러낸다.
그 욕망 개념에서 분열된 주체로서의 선택자는 타자의 욕망에 의해 특정 대상을 연못에 비쳐진 실재 이미지로 강제하여서 시간성으로 한 가역된 빛의 음영이 상상적 추상의 틀로서의 창문을 만들고, 창 밖의 욕망의 교차점에서 창 너머의 실제 이미지의 방향을 형성하는 벡터는 욕망의 개념을 이미지 벡터와 연결시키며, 욕망의 개념에서 선택자가 결여한 이미지를 생성한다. 그리고 타자의 욕망을 욕망의 교차점에서 벡터의 수치 이미지로 전환할 수 없지만 결핍된 욕망 구조에 실재 이미지를 제한하고 소외된 언어적 의미와 동일시하여서 추상적 타자의 욕망을 실재 이미지로 실제화 한다.
실재 이미지 속에 무의식적 욕망 개념의 심리적 벡터로 구성된 특정 대상과 주체로서 욕망이 서로의 시선으로 한 지시 벡터가 대립하여서 결핍된 욕망을 연출시킨다.
그 욕망을 라캉은 1971년 강의를 통해서 응시로서 결핍된 욕망을 존재로서 수학적 기호로 수학소(數學素)라고 말했다.
욕망 개념으로 추상적 대상을 공리적 명제로서 수학(mathematical statement)는 욕망을 논리적으로 판단하는 언어적 의미를 담고있다. 이것은 결핍된 욕망이 특정한 대상을 정할 수 있도록 언어적 의미를 실재의 대상을 정하여서 욕망 개념을 실재 이미지와 구분하지 않고 동일한 욕망으로 판단한다.
이렇게 욕망 개념에서 수학적 욕망을 논리로서 한 공리로서 추상 디자인을 거쳐 언어적 의미의 외적 구조에 근거하지 않고 구체적인 현상으로서의 실재로 귀결한다.
따라서 창문밖 욕망의 교차점에서 실재와의 추상적 만남으로 드러난 욕망 구조의 렌더링은 수학적 욕망 개념 추상디자인 즉 욕망 개념의 이미지를 최철주 욕망 공식에 적용하여서 2022년3월1일 뉴욕 (Flushing Town Hall, New York)에서 욕망의 배경 구조를 "나팔꽃" 전시에서 가역적 빛의 음영으로 욕망의 주체로서 나팔꽃을 평면적 실재 이미지로 출현한다.
욕망의 개념과 추상적 구조가 교차하여 발생하는 실제 이미지의 렌더링은 욕망의 개념으로 추상화된 의미의 윤곽과 가역적인 빛의 음영이 교차하여 발생하는 것으로, 가역적인 빛의 음영이 실제 이미지와 중첩된 3차원 형상을 욕망의 개념으로 추상화된 의미의 윤곽과 동일한 위치에 그림자를 그려 평면 이미지를 생성한다.
나팔꽃이 만들어내는 창밖 욕망의 교차점에서의 렌더링, 불충분한 욕망의 배경, 무의식적 욕망 개념의 의미를 특정 장소의 실제 이미지로 형성하는 무의식적 욕망 개념의 추상화는 최철주의 욕망 공식에 따라 그려진다.
최철주의 욕망 공식은 I/I(이미지)와 D/d(디자인)를 기호로 사용하여 디자인 이미지의 개수와 이벤트 및 퍼포먼스 이미지를 연결하여 다항식의 욕망 이미지를 생성하는 곱셈 공식이다.
기호로서의 이미지의 언어적 의미는 욕망의 추상적 개념을 식별하고자 하는 욕망 개념의 이미지(I/i)이다. 이 이미지는 실제 구조의 틀로서 창을 만들어 불충분한 욕망의 주체가 가역적인 빛의 그늘에 가려진 욕망의 개념을 실제 이미지로 보이게 하고, 특정 욕망 개념이 추상적인 기호로서 실제 이미지로 응시할 수 있는 존재로서의 선 공간을 구성한다.
욕망 디자인은 욕망 개념을 추상적 기호로 평면화하여서 욕망 대상를 미적를 생성한다. 여기서 추상적 기호는 존재로 한 욕망의 언표적 의미 구조다. 그 구조는 욕망 개념의 무의식적 의미와 추상적 기호로서 실재 의식적 이미지와의 디자인적 균형을 연쇄하는 최철주 욕망 개념 추상디자인 프로세스를 통해서 추상화로 전이한다.
욕망 구조의 수학적 욕망 공식으로 한 디자인 프로세스로서 형이상학적 욕망 개념이 기호적 미학 이미지로 동일시 될때까지 디자인을 연쇄한다.
이렇게 욕망 개념이 미학적 추상화로 해석된다. 형식미학을 정확하게 대응할 수 있는 욕망 개념을 미학적 추상화로 해석하여서 감상적 수용미학으로서 현대미술의 미적 쾌감을 강조하는 흐름에 순응하지않고 욕망의 개념 이미지를 최철주 욕망 공식에 적용하여 추상미술 운동의 역사를 실제 이미지로 형성한 새로운 현대미술이다.
따라서 욕망 개념의 추상화는 실재하는 피사체를 대상으로 재현하는 언어적 욕망 개념의 구상한다. 이것은 추상 구조를 가역적 빛의 음영으로 분할하는 실재를 시각화한 입체주의적 구상 작품이다.
빛의 가역적 그림자와 시간성에 따른 현실의 조형성을 중첩하여 언어적 의미의 실제 이미지를 관찰할 수 있도록 실제 구조를 평면적으로 단순화하는 디자인을 반복하는 욕망의 구조는 무의식적 욕망 개념에 내재된 언어적 의미를 엮어 창조되는 것이 아니라 전체 이미지와 동일시되는 현실을 구성한다. 그리고 실재 구조의 틀로서 창문밖 여러 조각의 욕망 구조가 가역적 빛의 방향을 달리하여 조명된 조각들이 서로 엇갈려서 마주친 자리에서 교차점을 이룬다. 이것은 가역적 빛의 음영에 흡수되지 않고 시간성에 따라 존재로서 별처럼 실재의 자리 밝히는 흰색 교차점으로 포치된다.
실제 시간성의 구조는 존재 당시의 의미 있는 이미지로 해석된다. 따라서 시간성에 따르면 실존적 현실 이미지는 시간의 가역적 비존재로서 추상화된다. 욕망의 구조는 과거와 미래를 현재로 통합하는 언어적 의미로서 기존의 이미지에서 시작하여 일반적인 실제 이미지로 구성된다. 이는 추상적인 과거와 미래의 이미지가 원래의 상태로 돌아가지 않도록 창밖의 욕망의 교차점에서 기존의 상징적 관계에서 전달된 실제 이미지를 소환함으로써 욕망 개념의 인과적 객체로서의 구조를 구성한다./ 글. 현대 미술평론가 최철주 (문화디자인박사)
Louis Chul-joo Choi, Rendering the intersection of desire outside the window, 140X186cm, acrylic and composite materials on cloth, 2024
Rendering the intersection of desire outside the window
Reversible light-crossed windows that make up the structure of desire can face multiple intersections of desires depending on their temporality.
Through the window at the intersection of desire, the selector of desire creates a double place as a concept of desire and overtakes the linguistic meaning of the concept of desire, and the actual image emerges as the meaning substance of the abstractly deficient desire structure desired by the selector of desire as the subject.
The aesthetic value of a real image as a semantic being of desire is possible as a real being formed in the concept of desire by rendering the image as if it were a real thing to form a virtual shape. Here, rendering under the condition of an aesthetic work expresses materiality by rendering a flat structure composed of reversible shades of light, the concept of desire becomes a real image to express the image in reversible shades, and applies the Choi Chul-joo Desire Formula as a mathematical design process to realize the existence of an image at the intersection of desire outside the window.
Desire created as a subject outside the window is the linguistic meaning of the concept of abstract desire, and insufficient desire dominates the subject's desire, loses the subject of that desire, and desire reduced by division is identified with the deficient desire that dominates desire.
The object of desire is rendered as a distorted image containing the desire of the other person, which is difficult to replicate the same image as the linguistic meaning.
Here, the distorted image is a real image as the existence of desire as another reality separated from the entire image of the object of desire.
Real images reveal desires as existing real images by transforming abstract concepts of desire into reality by the structure of the linguistic meaning of the unconscious according to the deferred action meaning of the unconscious experienced in the past.
In the structure of desire, unconscious desire through past visual experiences becomes a verbal meaning according to delayed desire, and the object of the same visual experience appears as the object of desire in the present. This forms an intersection where the concept of unconscious desire and the image of conscious reality overlap by grasping the reality of the desire structure experienced in the past time reflected in the window beyond temporality and interpreting the concept of abstract desire reflected in the window as the meaning of delayed desire.
The reversible shadow of light at that intersection forms a real image that intersects the present in another empty space without contacting the object space of desire. At that intersection, the structure of desire hidden by the concept of ex post desire in the current real image meets reversible light.
The concept of unconscious desire and the object of conscious desire intersect when insufficient desire meets several objects as the subject of the desire to be the object of ex post desire. And at that intersection, the concept of unconscious desire is transferred to a real image designed to identify with the concept of conscious desire as a semantic function and a divided subject.
Here, unconscious desire design has an artistic meaning as autonomous creativity by rendering the other's suppressed unconsciousness into an aesthetic image suitable for reversible light timeliness in order to acquire artistry beyond generality.
Desire, which appears to be the light of temporality, shows the image as a difference in distance, like a window, and the current form that distinguishes the direction and size of the image intersects outside the window.
As a result, an object that appears to have stared at the intersection of desire outside the window is revealed as the intersection of light reflected in the eyes of the other, the subject. This is not an unrealistic image viewed from the perspective of desire from the perspective of the unconscious, but a real image viewed from the gaze system of desire from the perspective of the suppressed unconscious.
This is a concept of abstract desire, such as a mirror image, and in order to identify other objects of desire reflected in the pond, a conscious image that generates an expressive image generated by desire as a subject can be designed with the Choi Chul-joo Desire Formula.
As a result, desire, which is distinguished by temporality, is a concept of conscious desire in which different forms of desire intersect to achieve a gradual change in desire, and desire appears as an image of reality in a reversible shadow of light. This is the intersection of desire that meets reality between the desire of others to look at the object of desire and the cultural space that differs according to temporality.
The lack of desire that meets at the intersection of desire exchanges images in a place specified by the structure of the object as a reversible shade of light.
In addition, desire as a subject structures the structure of reality that interprets the linguistic meaning as an image of desire, and the event or performance image as an opportunity for desire as a result of other desires, and the subject of desire structures the linguistic meaning spoken by the unconscious.
The structure interprets linguistic meaning as an image, but abstracts linguistic meaning into the inevitable specific object the other person wants, equating it to a real image.
Here, as the subject of abstracting desire, the window limits desire to a real image as an empirical illusion, and selects one of the other's desires to reveal the real image.
In the concept of desire, the selector as a divided subject forces a specific object into a real image reflected in the pond by the other's desire, a reversible shadow of light with temporality creates a window as an abstract virtual frame, and the vector that forms the direction of the real image beyond the window at the intersection of desire outside the window connects the desire concept to the image vector, and creates an image that the selector lacks in the concept of desire.
In addition, although the other's desire cannot be transformed into a numerical image of a vector at the intersection of desire, it realizes the abstract other's desire as a real image by limiting the real image to a deficient desire structure and equating it with an alienated linguistic meaning.
In a real image, a specific object composed of a psychological vector of the concept of unconscious desire and an instruction vector in which desires are opposed to each other's gaze creates a lack of desire. In a 1971 lecture, Lacan expressed desire as a mathematical sign, explaining the lack of desire seen as a gaze as a mathematical sign.
As an axiomatic proposition, mathematical statements contain linguistic meanings that logically judge desire. This determines it as a real image with the same desire structure as the concept of desire without distinction from the real image by defining a linguistic meaning so that insufficient desire can determine a specific object.
In this way, mathematical statements desire as an axiom of logic in the concept of desire results in reality as a concrete phenomenon rather than based on the external structure of the linguistic meaning through abstract design.
In this way, mathematical desire as an axiom of logic in the concept of desire results in reality as a concrete phenomenon rather than based on the external structure of the linguistic meaning through abstract design.
Therefore, the rendering of the desire structure revealed by abstract encounter with reality at the intersection of desire outside the window applies the mathematical desire concept abstract design, or the image of the desire concept, to the Choi Chul-joo desire formula, and on March 1, 2022, morning glory appears as a flat real image as the subject of desire as a reversible shade of light in the Flushing Town Hall (New York) exhibition.
The rendering of the real image resulting from the intersection of the concept of desire and the abstract structure overlaps the real image in the same position as the outline of the meaning abstracted by the concept of desire with a shade of reversible light, resulting from the intersection of the concept of desire and the abstract structure, creating a flat image by shadowing the three-dimensional shape in which the shade of reversible light overlaps with the real image in the same position as the outline of the meaning abstracted by the concept of desire.
The rendering at the intersection of desire outside the window created by the morning glory, the background of insufficient desire, and the abstraction of the concept of unconscious desire, which forms the meaning of the concept of unconscious desire as a real image in a specific place, are drawn according to Choi Chul-joo's desire formula.
Choi Chul-joo's Desire Formula is a multiplication formula that uses I/I (image) and D/d (design) as symbols to produce a desire image of polynomial products by linking the number of design images with event and performance images.
The linguistic meaning of an image as a symbol is an image (I/i) of the concept of desire to identify the abstract concept of desire. This image creates a window as a frame of the real structure so that the subject of insufficient desire makes the concept of desire hidden in the shade of reversible light appear as a real image, and constitutes a line space as a being in which a specific concept of desire can gaze as a real image as an abstract symbol.
Desire design creates an aesthetic for the object of desire by flattening the concept of desire into abstract symbols. Here, the abstract symbol is the expressive semantic structure of desire as being. The structure transitions to abstraction through the Choi Chul-joo concept of desire, which connects the unconscious meaning of the concept of desire and the design balance with the real conscious image as an abstract symbol.
As a design process with a mathematical desire formula of desire structure, the design is repeated until the metaphysical desire concept is identified as a symbolic aesthetic image.
In this way, the concept of desire is interpreted as an aesthetic abstraction.
The concept of desire that can accurately respond to formal aesthetics is interpreted as an aesthetic abstraction, and it is a new modern art that applies the image of the concept of desire to the Choi Chul-joo Desire Formula without conforming to the trend of emphasizing the aesthetic pleasure of contemporary art as sentimental acceptance aesthetics, forming the history of the abstract art movement with real images.
Therefore, the abstraction of the concept of desire envisions the concept of linguistic desire that reproduces the real subject. This is a stereoscopic conceptual work that visualizes reality that divides abstract structures into reversible shades of light.
The structure of desire, which repeats the design that simplifies the actual structure flat so that the actual image in the linguistic sense can be observed by overlapping the reversible shadow of light and the formability of reality according to temporality, constitutes a reality identified with the entire image in the place of being created by weaving the linguistic meaning inherent in the concept of unconscious desire.
Additionally, as a framework for the actual structure, the desire structures of several pieces outside the window differ in the direction of the reversible light, and the illuminated pieces alternate with each other to form an intersection. This is not absorbed by the reversible light shadow, but is captured by a white intersection that illuminates the place of reality as a being like a star according to temporality.
The actual structure of temporality is interpreted as a meaningful image at the time of existence. Therefore, according to temporality, the existential reality image is abstracted as a reversible non-existence of time. The desire structure consists of a general real image, starting with the existing one as a linguistic meaning that unifies the past and the future into the present.
This constitutes a structure as a causal object of the concept of desire by summoning the real image transferred from the existing symbolic relationship at the intersection of desire outside the window so that the abstract past and future images cannot return to their original state,/ Writing. Choi Chul-joo, a contemporary art critic (Doctor of Cultural Design)