◈ 사업내용 및 회사연혁 |
어플라이드머티리얼즈코리아는 반도체, 평판 디스플레이, 태양전지 등의 제조를 위한 혁신 장비, 서비스 및 소프트웨어를 제공하는 세계적 선두 기업 어플라이드머티리얼즈(Applied Materials Inc.)의 한국 법인입니다.
어플라이드머티리얼즈의 기술력은 스마트폰, 평면 TV, 태양전지 패널 등의 혁신적인 제품들이 전 세계 소비자들과 기업들에게 보다 합리적인 가격에 편리하게 사용될 수 있도록 기여해 왔습니다. 어플라이드머티리얼즈는 오늘의 혁신을 내일의 산업으로 구현합니다. 어플라이드머티리얼즈코리아는 최첨단 기술을 제공하고 글로벌 선진 사례를 공유하며, 국내 기업으로부터 부품을 조달 받는 등 지난 20여 년 동안 한국 IT 산업의 발전에 기여해 왔습니다.
|
◈ 모집분야 (업무내용) |
Software Support Engineer(Entry level / 신입)
Roles and Responsibilities - Local account team representative for customer software support including issue reporting, tracking and resolution to maintain Customer satisfaction with system software performance for Factory Automation, Real Time and Factory Interface Software. - Individual Training to understand Applied Materials culture, software, systems, automation and customer support skills. - Troubleshoots software problems of limited difficulty. |
◈ 지원 자격 |
Job Specific Knowledge: - Knowledge necessary to perform job includes basic knowledge of software and real time system controller engineering concepts and techniques, general knowledge of relevant software languages, Oracle data base, networking and domain knowledge of semiconductor, LCD and solar.
Skills - Skills and abilities to perform job include good root cause analysis skills, Good English communication skill, good oral and written communication skills, good problem solving and troubleshooting skills, detail oriented, and ability to work in a team. Domain Knowledge for Semi, LCD, Solar and Unix Platform (HP-UX, Sun Solaris), Oracle data base and Program Language Knowledge(C, C++, .Net, Java)
Education: - Knowledge and skills typically acquired by a completed BS in Science, Engineering or related technical discipline (or equivalent knowledge) |