우리는 모두 여러 번 실수를 저지릅니다. If any man offend not in word, the same is a perfect man —야고보 3:2, 각주. 어떤 사람이 말로 불쾌감을 주지 않으면 완벽한 사람입니다.(KJV) Barnes' Notes on the Bible If any man offend not in word - In his speech; in the use of his tongue. The same is a perfect man - Perfect in the sense in which the apostle immediately explains himself; that he is able to keep every other member of his body in subjection. His object is not to represent the man as absolutely spotless in every sense, and as wholly free from sin, for he had himself just said that "all offend in many things;" but the design is to show that if a man can control his tongue, he has complete dominion over himself, as much as a man has over a horse by the bit, or as a steersman has over a ship if he has hold of the rudder. He is perfect in that sense, that he has complete control over himself, and will not be liable to error in anything. The design is to show the important position which the tongue occupies, as governing the whole man. On the meaning of the word perfect, see the notes at Job 1:1. And able also to bridle the whole body - To control his whole body, that is, every other part of himself, as a man does a horse by the bridle. The word rendered "to bridle," means to lead or guide with a bit; then to rein in, to check, to moderate, to restrain. A man always has complete government over himself if he has the entire control of his tongue. It is that by which he gives expression to his thoughts and passions; and if that is kept under proper restraint, all the rest of his members are as easily controlled as the horse is by having the control of the bit. 반스의 성경 노트 우리가 많은 일에서 모든 사람을 실족하게 하니 - 우리는 모든 일에서 실족하게 합니다. 여기서 범죄한다는 말은 넘어지다, 넘어지다, 실수하다, 의무를 다하지 못한다는 뜻이며, 그 의미는 모든 사람이 실수를 범할 가능성이 있으며, 이러한 고려는 사람들이 실수로 인해 많은 피해를 입힐 가능성이 있는 직분을 구할 때 조심하도록 유도해야 한다는 것입니다. 의심할 여지없이 사도의 눈에 비친 특별한 것은 오류를 범하거나 혀로 잘못을 행할 수 있는 특이한 책임이었습니다. 물론 이 책임감은 대중 앞에서 대화하는 직책에서 매우 큰 책임감이 있습니다. 혀의 부적절한 사용이 잘못을 일으킬 수 있는 곳이 있다면 그것은 종교적 교사의 직분입니다. 사도는 혀의 위험성과 그 직분을 구할 때 주의해야 할 중요성을 보여주기 위해 혀가 어떤 잘못을 일으킬 수 있는지 계속해서 보여줍니다. 만일 어떤 사람이 말로 불쾌하게 하지 않는다면 - 그의 연설에서; 그의 혀의 사용에서. 완전한 사람도 마찬가지입니다 - 사도가 즉시 자신을 설명하는 의미에서 완벽합니다. 그는 자신의 몸의 다른 모든 지체를 복종시킬 수 있습니다. 사도 자신이 방금 "모든 사람이 여러 가지로 범죄한다"고 말했기 때문에 그의 목적은 사람을 모든 면에서 절대적으로 흠이 없고 죄가 전혀없는 것으로 표현하려는 것이 아닙니다. 하지만 이는 사람이 자신의 혀를 통제할 수 있다면, 마치 사람이 말의 고삐를 잡고 있는 것처럼, 또는 조타수가 배의 키를 잡고 있는 것처럼 자신을 완전히 지배할 수 있다는 것을 보여주기 위해 고안된 것입니다. 그런 의미에서 그는 자신을 완전히 통제할 수 있고 어떤 일에도 실수할 수 없다는 점에서 완벽합니다. 이 그림은 혀가 사람 전체를 다스리는 중요한 위치를 차지하고 있음을 보여주기 위한 것입니다. 완전하다는 단어의 의미에 대해서는 욥기 1:1의 주석을 참고하세요. 또한 온몸에 굴레를 씌울 수 있다 - 사람이 굴레로 말을 다스리는 것처럼 그의 온몸, 즉 자신의 다른 모든 부분을 다스리는 것입니다. "굴레를 씌우다"로 번역된 단어는 약간으로 이끌거나 안내하고, 고삐를 잡고, 견제하고, 조절하고, 억제하는 것을 의미합니다. 사람이 혀를 완전히 통제할 수 있다면 그는 항상 자신을 완전히 다스릴 수 있습니다. 혀는 그가 자신의 생각과 열정을 표현하는 수단이며, 혀를 적절히 절제하면 나머지 모든 구성원은 말처럼 쉽게 통제할 수 있습니다. |