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Rugged Country, Rugged History in California’s Owens Valley
켈리포니아 오웬즈 계곡의 러기드(바위투성이의) 산과 거친 역사
By VANESSA GREGORY. Published: May 7, 2010
ACROSS the Owens River, a climber ascended a chalk-marked cliff with such strength and skill that his movements appeared effortless. I, however, had a death grip on the rock, fear in my stomach, and a leg, balanced on a thin ledge about 70 feet up, that shook from nerves and fatigue. With a final, clumsy motion, I clipped the rope that was tied to my harness into two carabiners at the route’s end. Now totally safe, I was able to relax, lean back from the anchor and appreciate the surrounding Owens River Gorge. I looked south to the river, shaded by cottonwood trees, coursing down between 300-foot-high walls of volcanic tuff. The gorge, well known among climbers, sits on the northern edge of the Owens Valley in eastern California, a place of austere beauty and violent history, from huge volcanic eruptions 730,000 years ago to bitter water wars waged in the last century. This high desert valley — one of the world’s deepest — is sometimes dismissed by travelers zooming up Highway 395 to the ski resort at Mammoth Lakes and, in the summer, to the campgrounds and trailheads of the High Sierra. But it’s a worthy destination, especially pleasant in fall and spring, when the Sierra Nevada range on its western flank and the White Mountains, to the east, are mostly inaccessible because of snow. On my last visit, taken with my husband, we started by exploring the Alabama Hills, near the small town of Lone Pine, and slowly drove north on Highway 395 to Bishop and the nearby gorge. We were traveling in the Sierra’s rain shadow, where the low rainfall — less than six inches most years — results in a color scheme for the wide-open landscape that runs to browns and muted greens. Desert dust, wind and extreme temperatures are common, but the Owens Valley also shelters marvels, including pink, fist-size flowers that bloom on cactus plants in spring. I easily found other loyalists.
오웬즈 강 건너편에 한 클라이머가 동작이 에포트리스(힘들지않는)한 듯 보이는 서치(대단히) 강한 힘과 스킬을 가지고 회반죽 칠 표시가 된 절벽을 올라갔다. 그러나 나는 마음속에 공포를 느끼며 바위위에서 데쓰그립을 꽉 쥐고 너무 신경을 쓰고 피곤함에 벌벌떨며 한발은 약70피트 높이의 얇은 렛즈(선반,암붕)위에서 균형을 잡고 있었다. 마지막의 클럼지(서투른,어색한) 동작으로 나는 나의 장구를 루트끝에 있는 두개의 카라비나에다 연결시켜 로프를 클립(쥐다)하였다. 지금 완전이 안전을 확보한 나는 바위에 박은 앙커에 의지 린백(등을기대다,상체를 젖히다)한체 휴식을 취하면서 주변 오웬즈강 씨에쿠를 감상하였다. 나는 화산 텁(굉장한,응회암)의 300피트 고공절벽사이를 하염없이 흘러내려가는 미류나무숲에 의해 그늘진 강 남쪽을 바라 보았다. 클라이머 사이에 잘 알려진 그 씨에쿠는 73만년전의 거대한 화산폭팔과 지난세기에 벌어진 격렬한 물전쟁에 이르기까지 치열했던 역사의 현장인 남부 켈리포니아의 오웬벨리의 북쪽끝에 위치하고 있다. 세계에서 가장 깊은 곳에 위치한 귀중한 사막 계곡은 395번 고속도로에서 마모스호수에 있는 스키 휴양지와 여름에 야영장과 하이 시에라의 트레일헤드(들머리,깃점)으로 차를 타고 저지에서 고지로 급상승하는 여행객들에 의해 가끔은 그 진가가 무시되기도 한다. 그곳은 한번 가볼만 한 곳으로 특히 그 사막의 동쪽 플렝크(측면)에 솟은 시에라 네바다 산맥과 동쪽으로 난 화이트 산맥들이 주로 눈때문에 접근할수 없는 계절인 가을과 봄의 쾌청한 날씨에는 딱이다. 나의 남편과 동행한 나의 가장최근 그쪽 여행에서 우리는 론파인의 작은 마을 인근 엘라베마 힐을 둘러보며 여행을 시작했고 천천이 395번 고속도로를 타고 비셥과 인근 씨에쿠를 향하여 북쪽으로 차를 몰았다. 우리는 연간 강수량이 6인치에 불과한 그런 소우량으로 인하여 브라운색과 뮤티드(연한) 그린색으로 런(변하다)한 탁트인 일망무제의 경치의 칼라스킴(색채배합)의 역사를 만든 시에라의 레인쉐도우(소우량)지역에서 여행을 시작하였다. 사막먼지 바람과 고온의 날씨는 일상적이지만 오웬계곡은 또한 봄에 선인장에 활짝핀 핑크색의 주먹만한 꽃들을 포함 경이로움의 보고 이다. 나는 쉽게 이곳에 미친 또다른 사람들을 발견하였다
At Elevation, an outdoor gear shop in Lone Pine, I met Myles Moser, a 22-year-old sales clerk and climber, who spent his first six months in the Owens Valley camping out of a 1972 Volkswagen Super Beetle he had customized with solar panels, refrigeration and removable sleeping pads. When we spoke, he had upgraded to more spacious quarters that still kept him near nature: a 1995 Chevrolet van. “I’m totally out here every day,” said Mr. Moser, who had been climbing in the Alabama Hills before his morning shift. “I climb and I never run into anybody else. It’s this new, radical adventure.” Hollywood preceded such outdoor enthusiasts in the Alabama Hills. Movie directors came to the plateau, which is strewn with weather-worn granite boulders set below dark Sierra peaks, at least as early as the 1920s. Scenes from “Gunga Din,” “How the West Was Won” and “The Lone Ranger” were filmed here. More recently, the hills appeared as backdrop in parts of “Gladiator,” “Iron Man” and a fantastically melodramatic Meat Loaf video. My husband and I climbed in the Alabama Hills and took a self-directed hike that wandered through sandy washes and sagebrush and skirting the edge of Tuttle Creek. Marked trails are scarce, but a signed path leads to a granite arch through which Lone Pine Peak and Mount Whitney, the highest point in the lower 48 states, are perfectly framed. Some Owens Valley wonders are less natural. A giant pipe near the rim of the Owens River Gorge is one reminder that the Los Angeles Department of Water and Power owns 312,000 acres of Eastern Sierra land. About 35 percent of the city’s water supply originates in the rivers, streams and groundwater of this region, and is carried downhill for more than 200 miles through multi-million-dollar aqueducts. That water was famously hard won more than a century ago, largely through questionable maneuverings by William Mulholland, the department’s first superintendent and chief engineer. His tactics would later help inspire the movie “Chinatown.” In the 1920s valley farmers (soon to lose precious water for their crops) fought Los Angeles by dynamiting the aqueduct and opening weirs to let the river flow into Owens Lake. Today the exposed lake bed is a strange feature, wet in some sections and white with saline in others — an unusually visible example of the effects of water diversions.
론파인에 있는 아웃도오 장비샵 엘리베이션에서 나는 그가 테양전지판과 냉장고 그리고 탈부착식 슬리핑 패드로 갖춘 커스터마이즈(주문제작하다)한 1972년형 폭스바겐 슈퍼 비를에서 야영을 하면서 오웬계곡에서 첫 6개월을 보낸 판매점원이자 클라이머인 22세 모저를 만났다. 우리가 이야기를 나누던 당시에는 그는 1995년식 쉐로릿 밴으로 바꿔 자연에 더 가깝게 계속 살수 있도록 더 넓은 쿼터즈(처소,숙소)로 업그레이드를 하였었다. 나는 완전이 매일 매일 이곳에서 살아 가고 있읍니다 라고 그의 아침 교대시간 이전에 알라배나 힐을 암벽등반하고 있었던 모저씨가 말 했다. 나는 다른 사람은 만나지 않고 오직 등반에만 올인하고 있읍니다. 그것은 새롭고도 과격한 모험이지요 라고 그는 말 했다. 할리우드는 앨라베마 힐에서 대단이 열정적인 영화 촬영을 했다. 영화감독들은 1920년대 초부터 검은 시에라 봉우리 아래에 있는 풍화된 화강감 볼더들이 여기저기 흩어져 있는 이곳 고원으로 몰려 들었다. 강가딘의 경치,서쪽 전쟁이 승리하는 방법,외로운 레인저등이 이곳에서 영화로 만들어졌다. 가장 최근에 이 힐들은 글레디에이터,철인과 환상적인 멜로극 미트로프 비디오에 일부 이곳 배경이 등장하는 것 같다. 나의 남편과 나는 엘리베나 힐을 올라 갔다가 모래 워쉬(침식)과 세이즈브러쉬(산쑥) 속을 경유하여 거닌다음 터틀크릭의 경계의 스커트(언저리를 따라가다)하는 독자적인 하이킹을 택했다. 등산로 표시가 된 트레일은 드물었지만 작은 표시가 있는 소로등산로는 저지대 48개주에서 가장 높은 지점인 론파인봉과 마운트 휘트니산을 경유하는 화강암 아취로 인도하는 작은 소로들이 완벽하게 자리를 잡고 있었다. 일부 오웬벨리 경이로움은 자연스러움은 조금 부족하다. 오웬강 씨에쿠의 림(테두리,가장자리) 인근의 거대한 파이프는 로스엔젤레스수도전력국이 이스턴 시에라땅중 312,000에이커를 소유하고 있다는 것을 나타내 주는 의미심장한 의미가 된다. 로스엔젤레스가 이용하는 수자원의 약35퍼센트는 이지역의 강,개천과 지하수를 사용하고 있는대 그 물들은 수백만달라짜리 에쿼덕(수로) 시설을 통하여 200마일 이상의 다운힐을 통하여 운반된다. 그물은 로스엔젤레스가 1세기 전 아주 어렵게 확보한 수자원으로 주로 초대 수도전력국 국장이나 토목담당이었던 윌리암이 수상쩍은 양동작전을 펼처 확보한 귀중한 수자원이다. 그의 전략은 나중에 영화 차이나 타운의 영감을 주는대 기여하였다. 1920년대 밸리 농민들은(작물 재배용 수자원을 일케 되자 마자) 수로를 다이나마이트로 폭파하고 강이 오웬호로 흘러들어가도록 위어(뚝)을 개방하는등 로스엔젤레스와 싸웠다. 오늘날 표면이 들어난 호수 바닥은 어떤곳은 물이 있고 어떤곳은 소금기로 하야케 들어나능등 이상한 피처(볼거리,지형)인대 물을 잘못 배분하면 어떤 결과를 초래하는지 잘 알수있는 보기드문 생생한 예가 된다
“The Owens Valley, for being a desert, had a very high water table,” said Carla Scheidlinger, president of the Owens Valley Committee, an environmental group. “The Owens Valley had streams and meadows and even marshes.” Lawsuits and growing environmental awareness have improved some of the impact. The City of Los Angeles permits hiking, climbing, birding and fishing on much of its Owens Valley land, and it has partly restored water in certain areas, including a limited amount in the lower 62 miles of the Owens River. After a day in the Alabama Hills, we went roughly parallel to the river as we drove to Manzanar National Historic Site, where United States citizens and residents of Japanese descent were held in a detention camp during World War II. The federal government, fearful of sabotage, made more than 10,000 men, women and children live in wood and tar-paper barracks after forcing them from their homes and businesses. The barracks are gone, but the free interpretive center, in the auditorium of the former Manzanar High School, does a fine job chronicling this American shame. Exhibitions mix old newspaper clippings, racist cartoons and radio broadcasts that illuminate the nation’s hysterical mood with artifacts evoking daily life at Manzanar: a gardener’s lawn mower, a child’s sketch of a watchtower, a basketball scorebook from Block 16, its game results neatly recorded in pencil. “I was learning, as best one could learn in Manzanar, what it meant to live in America,” reads a quotation from John Tateishi , a man who had lived in Manzanar as a child. “But I was also learning the sometimes bitter price one has to pay for it.” Manzanar closed in 1945, but a white memorial obelisk, erected in the cemetery by camp residents and the subject of a famous photograph by Ansel Adams, still stands in sandy soil behind the center.
사막으로 변한 오웬계곡은 높은 대수층을 가지고 있다 라고 환경그룹인 오웬벨리위원회의 위원장 칼라씨가 말 했다. 오웬계곡은 개울도 있고 초원도 있고 심지어 마쉬(늪,습지)도 가지고 있다 라고 그는 말 했다. 소송과 환경에 대한 인식이 높아짐으로서 그 영향의 일부를 개선하여 왔다. 로스엔젤레스시는 시소유 오웬계곡땅의 대부분에 하이킹,등산과 탐조여행과 낙시를 허용하고 있으며 오웬강의 저지대 62마일에는 제한된수량으로 특정지역의 수자원을 부분적으로 복원시켰다. 엘라베마 힐에서 하루를 보낸후 우리는 미국시민들과 일본인 후손들이 2차 대전동안 수용되었던 수용소가 자리잡고 있는 네셔널 역사 유적지로 향하면서 대충 강과 비슷한 방향으로 나 갔다. 폭동을 우려한 연방정부는 그들을 강제로 그들의 집과 직장에서 소개시킨후 나무와 타르종이로 지어진곳에 1만명 이상의 남성과 여성 어린이들을 수용소에서 살게 했다. 그들을 수용한 집들은 없어졌지만 멘자나 하이스쿨의 강당에 있는 무료 인터프러티브센터(자료관)에서는 이런 부끄러운 미국역사를 잘 인식 시키는 훌륭한 역할을 한다. 전시품으로는 맨자니에서의 매일 매일의 생활을 환기시키는 사람이 만든 인공산물로 미국의 히스테릭컬한 분위기를 잘 말해주는 라디오방송 가드너의 잔디깍기기계, 어린아이의 감시탑 스케취, 게임결과를 깔끔하게 연필로 기록한 블락16에서 나온 야구경기 스코어북등 옌날 신문 클리핑(오려낸것),인종주의 카툰등 여러가지들이 뒤섞여 전시되고 있다. 나는 멘나나에서 배울수 있는 가장 좋은 것으로 미국에서의 생활이 어떠했는가하는 생활상을 배우고 있다 라고 어린시절 맨자나에서 살았었던 사람인 존 타테이스의 말이 쓰여져 있다. 그러나 나는 한 인간이 치루어야만 하는 힘든 고통에 대하여 배우게 된다 라고 쓰여져 있었다. 맨자나는 1945년 패쇄되었고 하얀 기념 오벨리스크 기둥이 거주지 켐프에 솟아 있고 유명한 사진사 아담의 사진의 피사체가 센터뒤의 새디 소일땅에 여전이 서 있다
A few miles away, tiny Independence is home to a very different attraction, the Still Life Cafe, where we stopped for lunch. Run by a French expatriate couple, Michel and Malika Patron, it’s a classic bistro in an improbable spot.
“I was attracted to the desert because of the space and all that,” said Mr. Patron, explaining his journey from Reims, France, to Los Angeles and then to the remote Owens Valley. Specials on my visit included onion soup gratinée ($10.95), moules marinière with pommes frites ($23.95) and a satisfyingly thick burger topped with caramelized onions and Stilton cheese ($15.95). After lunch, we headed to Bishop. Highway 395 slices right through Bishop’s main business district, as it does those of Lone Pine and Independence. But with 3,575 residents at last count, Bishop is the Owens Valley’s biggest town, and has some good restaurants and shops. I knew I’d want caffeine before descending the steep trail into the gorge on Day 3, so we spent the morning clutching mugs of house-roasted coffee at Bishop’s Black Sheep Espresso Bar. Next door, Mountain Light Gallery sells wilderness photographs by the mountaineer Galen Rowell, and by his wife, Barbara. The Rowells, who both died in 2002, opened the gallery when they lived in Bishop, and it’s now run by family members. Mr. Rowell took photos around the world for publications like National Geographic, but many of his color-rich images were taken in this part of California. I coveted “Back Road Through Owens Valley, Near Bishop,” depicting a gravel road bordered by lush grasses, the sun setting orange and purple over distant mountains ($675 for a 20-by-30-inch print). It was both beautiful and lonely, capturing the spirit of the Owens Valley more eloquently than any words.
몇마일 떨어진 작은 인디펜던스는 우리가 점심을 먹기 위해 길을 멈추었던 또다른 매력지 스틸라이프카페의 본거지 이다. 프랑스출신 귀화인 커플 미하엘과 페이트론에 의해 운영되는 그곳은 기발한 장소에 존재하는 클레식한 비스트로(작은바)이다. 나는 탁트인 넓은 경치 때문에 사막에 매료 되었다 라고 프랑스 레임즈에서 로스엔젤레스로 이주한 다음 외딴 오웬즈 벨리로 흘러들어온 그의 인생 역정을 설명하며 페이트론씨가 그렇게 말 했다. 나의 특별 방문에는 오니온스프 그레티니(10.95달라),포메스프라이트를 곁들인 물레(23.95달라)과 엿지름에 담근 다마네기와 스틸턴치즈로 고명을 올려놓은 아주 먹을만한 두꺼운 버거(15.95달라) 등이 포함되어 있다. 점심식사후 우리는 비숍으로 향했다. 395번 까오쑤꿍루는 론파인과 인디펜던스와 마찬가지로 비샵의 메인비지니스 지구를 라이트쓰루(관통하여) 슬라이스(가로지르듯달리다)하였다. 최근의 인구조사에서 3575명의 주민들이 사는 비숍은 오웬의 가장큰 도시로 좋은 식당과 샵들이 있다. 나는 3일째 여행에서 씨에쿠 속으로 가파른 트레일속으로 내려가기에 앞서 커피를 먹고 싶어 우리는 비샵의 쉽프레소바에서 가양커피잔을 움켜쥐고 아침을 보냈다. 옆에 있는 마운틴 라이트 겔러리는 등산가 로웰과 부인 바바라가 찍은 야생화 사진을 팔고 있다. 둘다 2002년에 죽은 로웰씨 부부는 그들이 비숍에 살때 겔러리를 오픈했고 그곳을 지금은 그의 가족들이 운영하고 있다. 로웰씨는 내셔널 지오그래픽같은 출판사를 위하여 전세계에서 사진을 찍었지만 다양한 색채의 사진들의 대부분은 켈리포니아의 이쪽 지역에서 찍은 사진들이다. 나는 무성한 풀들에 의해 경계가 구분되는 자갈길을 묘사한 그리고 먼산넘어로 지는 오랜지및 자주색 일몰 사진인 비샵 인근 오웬계곡의 뒤안길 이라는 사진(20인치에서 30인치 사진에 675달라)을 커빗(갈망하다)했다. 그것은 어떤 말이 필요없는 아주 엘러퀀틀리(웅변적으로) 오웬계곡의 영혼을 잘 포착한 아름다우면서 외로운 사진이다
If You Go : 만약 여러분이 가신다면
Sierra Mountain Guides (312 North Main Street, Bishop; 760-648-1122; sierramtnguides.com) offers rock-climbing courses with certified guides. Instructional classes are $375 for the first person and $60 for each additional person. Information about camping and recreation on public lands is available at the Eastern Sierra Interagency Visitors Center (junction of Highway 395 and State Route 136; 760-876-6222; www.fs.fed.us/r5/inyo). The Manzanar National Historic Site (760-878-2194; nps.gov/manz) is nine miles north of Lone Pine on Highway 395.
Mountain Light Gallery (106 South Main Street, Bishop; 760-873-7700; mountainlight.com) sells photographs by Galen and Barbara Rowell and others and offers workshops by professional landscape photographers.
시에라 마운틴 가이드즈는 인증 가이드로 암릉 등산을 안내 한다. 등산반 수업료는 한사람당 375달라이지만 추가 1인당 60달라이다. 공유지에서의 켐핑과 레크레이션 정보는 이스턴 시에라 관계부처에서 이용가능하다. 매낮나 국립역사유적지는 395번 고속도로상에서 론파인 9마일 북쪽에 있다. 마운틴 라이트 겔러리는 겔런과 바바라로웰과 다른사람들이 찍은 사진을 팔고 있으며 전문적인 경치 사진사들의 사진촬영 기술 워크샵도 제공한다
WHERE TO EAT : 먹을 곳
Authentic croque monsieur and salade niçoise are at the Still Life Cafe (135 South Edwards, Independence; 760-878-2555). It’s best to call ahead: hours can be inconsistent. The Black Sheep Espresso Bar (124 South Main Street, behind Spellbinder Books, Bishop; 760-872-4142; blacksheepcoffeeroasters.com) serves coffee, bagels and other snacks.
정통 크로케 몬시어와 살라드 니코이즈는 스틸 라이프 카페에서 팔고 있다. 미리 전화하는 것이 가장 좋다, 개패관 시간이 들쑥날쑥하기 때문이다. 더블랙 쉽 엑스프레소 바에서는 커피,바젤과 다른 스낵을 판다
WHERE TO STAY : 숙박할곳
The Bureau of Land Management’s Tuttle Creek Campground (west of Lone Pine on Horseshoe Meadow Road; blm.gov/ca/st/en/fo/bishop.html) offers 85 basic but scenic sites; $5 a night. The Best Western Creekside Inn (725 North Main Street, Bishop; 800-273-3550; bishopcreekside.com) has a pool and wi-fi. Rates from $110.
터틀크릭 컴파운드는 85달라 짜리 일반실이 있지만 멋진곳을 볼수 있는 방은 하루에 95달라 이다. 더베스트 웨스턴 크릭사이드인 호텔은 풀장과 와이파이(무선인터넷)을 확보하고 있다. 요금은 110달라에서 시작한다.
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