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주요경제예측기관에 의하면 내년 수출증가율이 1%~3% 로 올해 24%~26%에 비해
현저하게 낮아질 것으로 예상하고있습니다.
Industries expected to grow at slower pace over pandemic, weakened Chinese economy
팬데믹과 약화된 중국경제와 함께 저조한 산업성장예상
By Yi Whan-woo 이환우 기자
Posted : 2021-12-30 09:36Updated : 2021-12-30 13:34
Korea Times
IT, telecom devices to benefit most from prolonged COVID 계속되는 코비드속에 IT와 통신장비가 혜택을 볼 것으로 예상 Korea's key export industries will mostly continue their growth momentum in 2022, but at a much slower pace from last year, as economic uncertainties persist amid the protracted pandemic and China's surprisingly rapid slowdown, according to industry experts and analysts. 업계 전문가와 애널리스트에 의하면 2022년 한국의 주요산업은 성장을 지속할 것 이지만 계속되는 팬데믹속에 경제적인 불확실성이 지속되고 중국경제의 급속한 침체로 작년보다 성장속도가 느릴 것이다. Strategic sectors such as semiconductors and batteries face continued disruptions to global supply chains, especially if the raw materials used to manufacture them are weaponized in the Washington-Beijing trade row. 반도체와 배터리 같은 전략부문은 특히 제조를 위한 원재료가 워싱턴과 베이징간 무역분쟁으로 무기화 된면서 글로벌 공급망 붕괴에 직면하고있다. The heightened goals in global green campaigns can present opportunities for the battery, automotive and shipbuilding industries, with a surge in demand for electric vehicles (EVs) and ships powered by sustainable fossil fuels such as liquefied natural gas (LNG) and liquefied petroleum gas (LPG). 글로벌 그린 캠페인 속에 상향된 목표는 액화천연가스 (LNG)와 액화석유가스(LPG)와 같이 지속가능한 화석연료로 동력을 얻는 선박, 전기차(EV)에 대한 수요증가와 함께 배터리, 자동차, 조선산업에 기회를 줄 수 있다. The campaigns, however, will put mounting pressure on steel mills to cut carbon emissions drastically, as they are known to be extremely energy intensive. 그러나 이 캠페인은 에너지를 많이 필요해서 제철소는 탄소배출을 획기적으로 줄여야 하는 압박이 쌓여간다. Consumer electronics and display screens, except for OLEDs, will see a stalemate, because the market has been saturated following peak demand in 2021. OLED를 제외한 소비자 가전, 디스플레이 스크린은 2021년 수요가 최고점에 달해 시장이 포화상태이기 때문에 저조할 것이 예상된다. Smartphones and other telecommunications devices are possibly a handful of industries that are unlikely to be interrupted by the aforementioned global challenges. The demand for the two accordingly will go on an upswing due to the increasing trends of remote work and reliance on digital technology, said experts. 스마트폰과 다른 통신장비를 제조하는 몇 개 회사는 앞에서 이야기한 글로벌한 도전에 방해받지않을 것 같다. 전문가들은 이러한 두 기술에 대한 수요는 디지털 기술에 의존하고 원격근무증가추세로 증가할 것이다. The same goes for the bioscience, pharmaceuticals and healthcare sectors, as health protection remains a priority worldwide. 바이오 사이언스, 제약, 헬스케어부문은 건강보호가 최우선이기 때문에 비슷해 보인다. Regarding service sectors heavily concentrated on domestic consumption, the growth of the travel, airline, leisure and dining industries will depend on the successful handling of COVID-19 reeling from the latest variant. |
Export growth dipping as low as 1%
수출증가율이 1%까지 하락예상
In its 2022 outlook report of the 13 leading export industries, the Korea Institute for Industrial Economics and Trade (KIET) said their combined year-on-year growth rate will plunge from 25.6 percent in 2021 to 3.4 percent. KIET is a research institute operated under the wing of the Prime Minister's Office.
13개 선도 수출산업에 대한 2022년 전망에 대해 산업연구원은 년간 상승율이 2021년의 25.6%에서 3.4%로 떨어질 것을 예상했다. 산업연구원은 국무총리실 산하 연구기관이다.
The 13 are automobiles, shipbuilding, machinery, steel, refineries, petrochemicals, textile chemicals, bioscience and healthcare, IT and telecommunications, consumer electronics, semiconductors, display screens and secondary batteries.
13개 부문은 자동차, 조선, 기계, 철강, 정유, 석유화학, 섬유화학, 바이오 사이언스와 헬스케어, IT와 통신장비, 소비자 가전, 반도체, 디스플레이 스크린 과 2차 전지이다.
Two other studies had similar forecasts as KIET's.
다른 두 연구기관도 산업연구원과 비슷한 전망을 했다.
The Federation of Korean Industries (FKI), a business lobby group, said the total exports of major manufacturing businesses will expand by 24.1 percent year-on-year in 2021 but only 3.1 percent in 2022.
산업로비단체인 전국경제인 연합회(FKI)는 2021년 주요제조업수출은 24.1% 증가하지만 2022년에는 3.1%가 될 것으로 전망했다.
Hyundai Research Institute viewed the rate for the same businesses will be 21.8 percent in 2021 and 1 percent in 2022.
현대경제연구소는 같은 기준으로 2021년은 21.8%, 2022년은 1% 상승할 것으로 예상했다.
"I'd pick the China risk as one of the major factors behind such a drastic decline in export growth," said Park Sang-soo, a research fellow at KIET's Center for Growth Engine Industries who co-authored the institute's 2022 report.
“나는 급격한 수출증가세 하락의 중요한 요인들 중 하나가 중국 리스크로 본다. “고 연구소의 2022년 전망보고서를 공동 집필한 산업연구원의 성장산업엔진센터의 박상수연구원이 말했다.
The World Bank and OECD each project China to grow 5.1 percent, and the International Monetary Fund has it at 5.6 percent, amid mounting headwinds from Omicron and a severe property sector downturn.
오미크론의 역풍과 심각한 부동산부문 침체속에 세계은행과 경제협력 개발기구 (OECD)는 중국의 성장율을 5.1%로 국제통화기금(IMF)은 5.6%로 전망했다.
The outlook would mark the second-slowest pace of growth for the country since 1990, when its economy increased 3.9 percent following international sanctions related to the 1989 Tiananmen Square Massacre. China's economy grew 2.2 percent in 2020.
이 전망은 1989년 천안문사태로 국제적인 제제에 따라 3.9% 를 기록한 1990년이래 두번째로 낮은 경제성장율이다. 중국의 2020년 경제성장율은 2.2%였다.
The "China risk" can be greater for manufacturers of semiconductors and batteries, considering their need for raw materials that are rich in China, such as rare earth elements and graphite.
“중국위험”은 희토류, 그래파이트와 같은 중국에서 풍부한 원재료에 대한 수요를 고려할 때 반도체와 배터리의 제조업자에게 커질 것이다.
"China is increasingly building up its ability to weaponize trade," said Lee Buh-young, the executive leader at Hyundai Research Institute. "Korea's heavy reliance on China therefore can be fatal if Beijing judges us to be siding with Washington in their struggle over global supply chains."
“중국은 무역을 무기화하는 역량을 키우고있다.”고 현대경제연구원의 임원인 이부영씨는 말했다. “한국의 중국에 대한 큰 의존성 때문에 만약 베이징이 글로벌공급망 경쟁에 한국과 워싱턴이 같은 편이라고 판단하면 치명적이다.”
Concerning tougher carbon emission reduction targets, the battery makers are anticipated to benefit from rapid sales of EVs powered by lithium-ion batteries.
증가하는 탄소배출감축 목표로 인해서 배터리 제조업자는 리티움 이온 배터리에 의한 전기차판매증가로 혜택을 볼 것을 기대한다.
According to Hana Institute of Finance, the combined EV sales figure for the U.S, China and Europe was at 321,000 just months after the halfway point of 2021. The figure was up from 2.1 million in 2019 and 3.05 million in 2020.
하나금융연구소에 의하면 미국, 중국, 유럽의 전기차 판매는 2021년 상반기에 321,000 대였다. 2019년에는 2백10만 대 2020년에는 3백5만대였다.
In return, the global demand for lithium-ion batteries will rise by more than 100 gigawatt-hours in 2022 from 287 gigawatt-hours in 2021.
글로벌 리튬이온 배터리의 수요는 2021년 287 기가와트에서 2022년에는 100기가와트이상 증가할 것이다.
A co-author of the Korea Development Bank's (KDB) 2022 industrial outlook report called domestic EV models "globally competitive" amid carbon reduction initiatives.
한국산업은행의 2022년 산업전망보고서는 국내 전기자동차는 탄소배출 감소정책속에 “세계적으로 경쟁력 있다” 고 보고했다.
Speaking on condition of anonymity, the author pointed out that Hyundai Motor Group's eco-friendly car sales saw a year-on-year increase of almost 90 percent in September.
익명을 조건으로 저자는 현대자동차그룹의 환경친화 차량매출은 9월현재 전년대비 90% 상승했다.
In accordance with tougher climate goals and the energy transition, Korea is anticipated to expand its global market dominance for LNG and LPG carriers.
강화된 기후목표와 에너지전환정책에 따라 한국은 LNG와LPG 운반선의 글로벌 시장지배가 확대될 것으로 전망된다.
However, that does not make for a bright outlook for the shipbuilders, as the overall construction volume of ships worldwide will be 14.5 percent lower than last year, according to the KDB.
산업은행에 의하면 세계의 전체 조선물량은 전년대비 14.5%감소하면서 조선업의 전망은 밝지않다.
Unlike the export industries, the service sector has been affected by the social distancing campaign so far.
수출분야와는 달리 서비스부문은 사회적거리두기의 영향을 받았다.
Whether travel agencies, passenger airlines, hospitality and other relevant sectors will bounce back depends on the how the situation deteriorated by Omicron will improve.
여행사, 항공사, 접객산업 과 관련부문은 오미크론에 의해 악화된 상황이 어떻게 호전되는가에 따라 회복할 것이다.
"And from my understanding, it may take at least the first quarter for the reinstated social distancing rules to be eased," Lee of Hyundai Research Institute said.
“내 생각으로는 사회적 거리두기가 완화되려면 적어도 1분기가 걸릴 것이다.” 라고 현대경제연구소의 이 연구원은 말했다.
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