정부는 내수경기를 진작하기위해 1월27일을 임시공휴일로 지정했습니다.
그러나 자영업자들은 반기지않는 것 같습니다.
1월 27일이 임시 공휴일로 지정된 후 설 연휴 주간의 출국 예약 건수가 43.1% 급증했기 때문입니다.
공휴일 연장에 따라 내수를 진작하기위한 정책은 없을까요?
Self-employed workers unhappy with extended Lunar New Year holiday
자영업자들 설연휴 연장에 불만
By Yi Whan-woo 이환우 기자
Posted : 2025-01-13 17:01 Updated : 2025-01-13 17:03
Korea Times
Self-employed workers are not happy after the government's designation of Jan. 27 as a temporary holiday last week to boost consumer spending on the occasion of the Lunar New Year.
지난주 정부가 설을 맞아 소비자 지출을 늘리기 위해 1월 27일을 임시 공휴일로 지정한 후 자영업자들은 행복해하지 않았다.
Many salaried workers are anticipated to enjoy six days off in a row, as Jan. 27 comes between the weekend and the Lunar New Year holiday, which is scheduled for Jan. 28 to 30.
1월 27일은 주말과 1월 28일부터 30일까지 예정된 설날 연휴 사이에 있기 때문에 많은 급여 근로자들이 연속으로 6일간 휴가를 즐길 것으로 예상된다.
Workers can even get nine days in a row off if they take Jan. 31 off, as it is followed by another weekend.
근로자들이 1월 31일을 쉬면 9일 연속으로 휴가를 받을 수 있는데, 이는 주말이 더 이어지기 때문이다.
The government expressed hope that the extended holiday will help boost the domestic economy amid sluggish private spending, as people head back to their hometowns for ancestral rituals and to spend time with their families.
정부는 사람들이 조상 제사를 지내고 가족과 시간을 보내기 위해 고향으로 돌아가는 가운데, 민간지출이 부진한 상황에서 연장된 휴일이 국내경제를 활성화하는 데 도움이 될 것이라고 희망을 표명했다.
However, multiple surveys suggest that many people plan to travel abroad during the long holiday, raising doubts about the effectiveness of the government’s plan to stimulate domestic demand.
그러나 여러 조사에 따르면 많은 사람들이 긴 연휴 동안 해외여행을 계획하고 있는 것으로 나타나 정부의 내수 진작계획의 효과에 대한 의문이 제기되고 있다.
“The Lunar New Year holiday is usually when we have more visitors and sales, but it is good for nothing when the holiday lasts too long,” said a snack vendor at a traditional market in central Seoul. “Based on my experience, people go abroad when the holiday is stretched to six days or longer and the market remains virtually empty.”
서울 중심가의 한 전통시장 과자 상인은 "설 명절은 보통 방문객과 매출이 많아지는 날인데, 명절이 너무 오래 지속되면 아무 소용이 없다"고 말했다. "나의 경험상 명절이 6일 이상 길어지고 시장이 사실상 텅 비어 있으면 해외로 나가는 것 같다."
According to Kyowon Tour, a Seoul-based travel agency, the number of outbound travel reservations for the week of the Lunar New Year holiday jumped by 43.1 percent after Jan. 27 was designated as a temporary holiday.
서울에 본사를 둔 여행사 교원투어에 따르면, 1월 27일이 임시 공휴일로 지정된 후 설 연휴 주간의 출국 예약 건수가 43.1% 급증했다.
Statistics Korea data already showed that a temporary holiday that comes between a weekend and an official holiday does not necessarily result in higher consumer spending.
통계청 데이터에 따르면 주말과 공휴일 사이에 발생하는 임시 공휴일이 반드시 소비자 지출 증가로 이어지지는 않았다.
For instance, retail sales ticked down by 0.4 percent in October 2024 from the previous month, when Armed Forces Day on Oct. 1 was designated as a holiday.
예를 들어, 2024년 10월 소매판매는 10월 1일 국군의 날이 공휴일로 지정된 전월 대비 0.4% 감소했다.
A separate finding from Trip.com, an online travel agency, indicated that overseas travel shot up 63 percent in the same month.
온라인 여행사인 Trip.com 의 별도 조사에 따르면 같은 달 해외 여행이 63% 증가한 것으로 나타났다.
“The data shows a long holiday works against the sake of the self-employed, and that the government should be cautious about the timing of a temporary holiday,” said Kim Jung-sik, an honorary professor of economics at Yonsei University.
연세대학교 경제학과 김정식 명예교수는 "데이터는 장기 휴가가 자영업자를 위해 효과가 있다는 것을 보여주며, 정부가 임시휴가의 시기에 대해 신중해야 한다는 것을 보여준다."고 말했다.
The self-employed have been facing an increasing financial burden as private spending declines.
자영업자들은 민간 지출이 감소함에 따라 재정적 부담이 증가하고 있다.
According to the Korean Statistical Information Service (KOSIS), a website run by Statistics Korea, the index for retail sales fell 2.1 percent in the first 11 months of 2024 from a year earlier.
통계청이 운영하는 웹사이트인 한국통계정보원(KOSIS)에 따르면, 2024년 첫 11개월 동안 소매 판매지수는 전년 대비 2.1% 하락했다.
The decrease was the steepest since the same period in 2003, when it slid 3.1 percent.
감소폭은 2003년 같은 기간에 3.1% 감소한 이후 가장 가파른 것이다.
In particular, the sales of all durable, semi-durable and non-durable goods fell for the second straight year. This fall was unprecedented even during the Asian financial crisis in the late 1990s and the global financial crisis in the late 2000s.
특히 내구재, 준내구재, 비내구재의 판매가 2년 연속 감소했습니다. 1990년대 후반 아시아 금융위기와 2000년대 후반 글로벌 금융위기 당시에도 이러한 하락세는 전례가 없었다.
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