롯데, 신세계, 현대 등 국내 3대 백화점은 작년에 경기침체에도 불구하고 매출이 증가했다고 발표했습니다.
우리나라의 명품매출은 2020~2022 팬데믹기간 동안 여행과 쇼핑을 놓친 것에 대한 보복소비로 급증했습니다.
2024년 롯데백화점의 럭셔리 매출은 전년대비 5%, 신세계 6.2%, 현대 11.7 증가했습니다.
과연 우리나라의 명품매출은 언제까지 상승곡선을 그릴까요?
Luxury goods sales at department stores rise despite economic downturn
경기침체에도 불구하고 백화점의 명품 매출증가
(Yonhap) 연합
Posted : 2025-01-28 10:44 Updated : 2025-01-29 08:50
Korea Times
Korea's three major department store chains said Tuesday their luxury goods sales continued to rise last year on steady demand for premium products despite an economic slowdown.
한국의 세 주요 백화점 체인들은 화요일 경제 침체에도 불구하고 프리미엄 제품에 대한 꾸준한 수요로 인해 작년에 명품매출이 계속 증가했다고 밝혔다.
Luxury goods sales at Lotte, Shinsegae and Hyundai department stores sharply increased during the 2020-2022 period when people were engaged in what economists call "revenge spending," in which they made up for missed travel and shopping during the COVID-19 pandemic.
2020~2022 기간 동안 롯데, 신세계, 현대 백화점의 명품매출은 코로나19 팬데믹기간 동안 여행과 쇼핑을 놓친 것을 만회하기 위해 경제학자들이 '보복소비'라고 부르는 기간 동안 급격히 증가했다.
The pace of sales growth in luxury goods slowed in 2023 as consumers spent more on travel and other leisure experiences. But in the following year, the three companies came up with robust sales results.
2023년에는 소비자들이 여행 및 기타 여가 경험에 더 많은 지출을 하면서 명품 판매 성장 속도가 둔화되었다. 하지만 이듬해에는 세 회사가 견조한 판매실적을 발표했다.
Luxury sales at Lotte Department Store, the country's biggest department store by sales, rose 5 percent in 2024 from a year earlier.
매출 기준으로 국내 최대 백화점인 롯데백화점의 2024년 럭셔리 매출은 전년대비 5% 증가했다.
Shinsegae's and Hyundai's luxury sales climbed 6.2 percent and 11.7 percent, respectively, over the same period.
신세계와 현대의 명품 매출은 같은 기간 동안 각각 6.2%와 11.7% 증가했다.
The companies did not provide the value of their luxury goods sales.
그 회사들은 명품판매의 금액은 제공하지 않았다.
"Demand for luxury goods remained strong and steady last year, though the sales growth of luxury items was not as explosive as in the pandemic period," an official at Hyundai Department Store told Yonhap.
현대 백화점 관계자는 연합뉴스와의 인터뷰에서 "명품에 대한 수요는 지난해에도 강하고 꾸준한 수준을 유지했지만, 명품의 매출 성장은 팬데믹 기간만큼 폭발적이지는 않았다"고 말했다.
This year, department store officials expect luxury sales will likely be less affected by high interest rates and rising consumer prices, though they may weigh on consumer sentiment and the companies' overall sales.
올해 백화점 관계자들은 소비자 심리와 기업 전체 매출에 부담을 줄 수 있지만, 높은 금리와 소비자 물가 상승의 영향을 덜 받을 것으로 예상하고 있다.
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