|
박스 내에 제시된 정보에 기초할 때, differ의 1번 의미에서 differ(ent) 다음에 from과 in이라는 전치사가 그리고 differ의 2번 의미에서 differ 다음에 about/ as to/ on/ over 혹은 with가 동반될 수 있는 가능성이 나타나게 됩니다. 뿐만이 아니라 특히 구어체에서 different from과 other than의 혼성(blend)으로 different 다음에 than이 자주 그리고 from의 반대전치사인 to가 가끔 나타나기도 합니다. 참고로 말씀드리면, COCA에서 검색 결과 differ(ent) from이 18,886회, different than이 4569회, differ between이 381회, differ with가 297회, differ about(45회)/ as to(6회)/ on(538회)/ over(15회)가 604회 출현하는 것으로 밝혀집니다. “영어학 입문” 강좌의 교재로 널리 사용되는 Meyer (2009)의 교재에 나타나는 예를 통해 빈도 면에 있어 different than이 different from에 미치지는 못하지만 상당히 많이 사용된다는 것을 확인해 봅시다. (각각 2가지의 예를 제시합니다.) It describes language as one of many different systems of communication, a system that is unique to human beings and different from, for instance, the systems of communication that animals employ. (Meyer 2009: 1) Prior to the study of these languages in the early twentieth century, most of what was known about human language was based upon the investigation of western languages, such as Greek, Latin, and German: languages that are structurally quite different from the indigenous languages of the Americas. (Meyer 2009: 2)
Because of his age, Michael A. also speaks differently than his parents. Although he is familiar with many regional vocabulary items ― tonic meaning ‘soft drink’ or spa used to refer to a convenience store ― he does not actually use these expressions, since he perceives them as words used mainly by “older people.” (Meyer 2009: 72) 그럼에도 불구하고 different from을 무조건적으로 외우도록 강요하는 한국 영어교육을 우찌 할꼬? |
관련 게시물
http://cafe.daum.net/ksbac/PgWy/106
http://cafe.daum.net/ksbac/PgWy/107 우찌 할꼬? #3 |
|