Cities: Skylines - Natural Disasters - Dev Diary 2: Scenario editor
Hello everyone, it’s time to give a few more details on our awesome scenario editor, and how we made it!
모두들 안녕하세요, 오늘은 우리의 짱멋진 시나리오 에디터에 대해 설명하고 어떻게 만들었는지에 대해서 이야기 해볼까 합니다!
Firstly, as I'm relatively new to the Colossal Order team, let me introduce myself - I am Lukas, originally from Germany, however the Finns are quite nice to me. I've been with CO for a bit over half a year now, mostly taking care of UI and programming related tasks, with the scenario editor being the first big thing I am working on. It's been great!
아 먼저, 전 새로이 들어오게 된 콜로셜 오더 직원입니다. 독일에서 온 루카스입니다. 그러나, 핀란드인들이 맘에 드는군요. 콜로셜 오더에 일한지도 반년이 넘어가는데, 특히 UI와 일에 관련된 프로그래밍등을 맡아서 했는데, 시나리오 에디터는 제가 일하게 된 후로 최초의 큰 물건이네요. 정말 좋아요!
So, what is the scenario editor going to be?
자, 시나리오 에디터는 어떻게 흘러갈까요?
Cities: Skylines has so far been a very sandbox-y game. While that is awesome and fun for many players, the idea of offering gameplay where you can either win or lose had been around for quite a while, so that's what scenarios are all about! The scenario editor lets you pick either a map or an existing savegame and add win- and losing conditions to it.
시티즈: 스카이라인은 지금까지 매~~~우 샌드박스적인 게임이었죠. 샌드박스적 요소들은 많은 플레이어들에게 굉장한 재미를 줬으며, 그러나 승과 패가 나뉘는 게임 플레이에 대한 생각은 약간씩 있었고, 그리고 여기 시나리오 에디터가 있습니다! 시나리오 에디터는 지도 혹은 존재하는 게임 파일 그리고 승리/패배 상황을 추가할수 있습니다.
With the "Natural Disasters" expansion, various disasters will also be available to be placed in your scenario, and there will be 5 pre-made scenarios for you to play.
"Natural Disasters" 확장책에서는 여러 재난들을 시나리오에 넣을수 있으며, 미리 만들어진 5개의 시나리오도 있습니다.
Setting disasters markers to where the meteors will visit...
어디에 메테오가 떨어질지 마커를 설정하는 중입니다.
A few words on the development process: As Mariina felt that this should become a big feature, and wanted it to be greater and more powerful than initially planned, we we ended up scrapping the first design of the scenario editor mid-development and rebuilding the whole editor from scratch. So for the second round of developing, we implemented a trigger-based system that lets you come up with all kinds of combinations of cause and effect, which also includes additional effects such as story messages or making the player pay a fine.
개발 도중에 몇가지 단어가 나왔습니다: 마릴라(Mariina, CEO)는 이건 큰 기능이고, 처음 계획했던것보다 더 거대하고 강력한 기능들을 요구했고, 우리는 처음 디자인했던 시나리오 에디터가 중간 개발 단계에 접어들었을때 이걸 쓰레기 통에 집어넣고, 쓰레기 통에서 에디터를 다시 만들기 시작했습니다. 그래서 두번째 개발때, 우리는 트리거 기반 시스템을 추가하여 여러분이 원하시는 재앙 및 영향에 대한 조합들을 집어넣을수 있으며, 여기엔 메시지를 중단하거나(ㅃㅃ 채피), 혹은 플레이어가 벌금을 물게 만드는 등의 부가 효과도 포함 됩니다.
It ended up being much more powerful than the first version, so I’m actually quite happy that we did it that way - I am already looking forward to seeing what kind of scenarios all you creative people out there will make with this!
시나리오 에디터는 처음 버전보다 더 강력해졌기에, 우리가 이걸 해낸것에 대해 정말 행복을 느꼈습니다. 전 더 나아가 여러분들이 만들어낼 시나리오가 진짜 기대되는거 있죠?!
Each trigger has a set of conditions that will cause it to trigger a set of effects, a simple example would be this:
각각의 트리거는 트리거가 일으킬 조건들을 갖고 있습니다, 간단한 예로 이걸 보시면 되겠네요:
In this case, only one condition has to be met, which is having played for zero weeks (= having started playing the scenario), to
trigger one of the meteor strikes.
이 경우 한 조건만 충족하면, 그러니까 0주에 접어들때 (= 시나리오를 처음 시작할때), 하나의 메테오를 트리거 합니다.
And a more complex one:
그리고 더 복잡한건 여기 있습니다:
A few random conditions and effects thrown together for an example of what could be a more complex trigger. This one would give the player a cash reward and show an explanatory story message at the same time, while also chirping a chirp.
무작위 상황과 미치는 영향들이 서로 뭉쳐서 더 복잡한 트리거를 만드는걸 보실수 있습니다. 하나는 플레이어에게 자금을 주고, 설명을 추가하고, 거기다가 채피는 짹짹짹 거리게 만들었죠.
Triggers effects can also be used for winning or losing the game, so you are free to create scenarios with the most creative combinations of winning or losing conditions.
트리거 효과는 또한 승/패를 만드는데 사용됩니다, 그러니까 새로이 시나리오를 만들어 창조적인 승/패 상황들을 만들어보세요
The list of things that can be used as conditions is very long already, but, to give you an idea what you can do with this, I’ll give you a few examples other than the ones you can see in the screenshots:
아래 목록은 이미 만들어진 예시로 아주 예전에 완료되었습니다. 그러나, 여러분께서 어찌해야 할지 알려드리기 위해 스샷에서 볼 수 있는것보다 더 많은 목록들을 알려드리도록 하겠습니다.
Possible Conditions:
- City Value
- Having a certain amount of squares of a certain zone built
- Amount of people transported with by bus, tram, metro etc.
- Citizen health
- Crime rate
- Amount of snow collected ;)
가능한 조건:
- 도시 가치
- 총 지역 건축으로 인해 얼마 만큼의 땅을 점유하고 있는가?
- 어느정도의 시민들이 버스, 트램, 지하철등 대중교통을 이용하고 있는가?
- 시민들의 건강
- 범죄율
- 얼마나 눈이 모였는가 ;)
Effects are:
- Start a disaster
- Win the Game
- Lose the Game
- Give money to the player
- Take money from the player
- Show a story message
- Chirp something :D
영향들은 다음과 같습니다:
- 재앙 시작하기
- 게임에서 승리하기
- 게임에서 패배하기
- 플레이어에게 돈을 더 주기
- 플레이어에게서 돈을 뺏어가기
- 스토리 메시지 띄우기
- 짹짹거리기 :D
...and this is how it looks after the meteors dropped by.
그리고 이건 위에서 메테오가 떨어졌을때의 도시 광경입니다. (5.5인데 저정도면, 10은 얼마나 큰거지... 여튼 도시 하나 망하게 만드는덴 메테오가 짱일듯 하네요)
So much about the scenario editor, I hope you are excited about it - I definitely am!
시나리오 에디터에 대해서 여러분이 좋아했으면 좋겠습니다 - 그럴거라고 알고 있어요!
Cheers, Lukas (co_luukas)
그럼 안녕히, 루카스
ps. 맨 마지막 괄호안은 역자주
첫댓글 빡침요소 하나더추가?
자기가 설정(혹은 모드로 설치)하고 자기가 빡치는 거죠... 여튼 시나리오 에디터의 경우엔 SC3K 에서도 존재했던 터라 어찌될진 저도 궁금하긴 하네요... (거기선 MS Access를 DB로 삼았더랬죠)
스크랩 해갑니다!!
the Finns면 핀란드가 아니라 핀란드인...핀란드인들이 자기한테 잘 해준다는 이야기.
아 그렇군요;;; 수정하겠습니다
그것보다 차량제한 증가좀 ㅂㄷㅂㄷ
창조 끝에 파괴가 있으리 ㅋㅋ