쿠팡이 2024년 매출액이 전년대비 29% 증가한 41조원을 달성했습니다.
이는 국내백화점소매판매액(40조)과 대형마트판매액(37조원) 보다 많았 금액입니다.
쿠팡 창업자인 김범석 의장은 로봇공학과 네트워크, AI와 함깨 성장과 마진확대를 할 것을 다짐했습니다.
작년에 영업이익 6,023억원을 기록한 쿠팡이 올해 영업이익 1조원을 달성할 수 있을까요?
Coupang posts record $27.9 bil. sales, cements retail leadership in Korea
쿠팡, 한국에서 279억 달러 매출 기록, 리테일 리더십 강화
By Ko Dong-hwan 고동환 기자
Posted : 2025-02-26 16:50 Updated : 2025-02-26 16:53
Korea Times
CEO highlights AI's larger role in future
CEO, 향후 AI의 더 큰 역할 강조
The country's largest online commerce platform, Coupang, saw its sales from last year surpass 40 trillion won ($27.9 billion), a record figure for the New York Stock Exchange-listed firm and a figure no company in the Korean retail industry has reached before. The company disclosed the data to the U.S. Securities and Exchange Commission on Wednesday.
국내 최대 온라인 상거래 플랫폼인 쿠팡의 지난해 매출이 40조 원(279억 달러)을 돌파하며 뉴욕증권거래소 상장기업으로는 사상 최대치이자 국내 유통업계에서 이전에 달성한 기업은 없는 수치이다. 쿠팡은 수요일 미국 증권거래위원회에 이 데이터를 공개했다.
The company’s founder and CEO Kim Bom said after the disclosure that robotics and automation helped the company save the most on operation costs.
회사의 창립자이자 CEO인 김범석은 공개 후 로봇공학과 자동화가 회사 운영비용을 가장 많이 절감하는 데 도움이 되었다고 말했다.
He added the company still has a lot to benefit from technologies based on artificial intelligence (AI) and will rely more on innovative strategies.
그는 회사가 여전히 인공지능(AI)에 기반한 기술로부터 많은 혜택을 누릴 수 있으며 혁신적인 전략에 더 많이 의존할 것이라고 덧붙였다.
Coupang said its sales from 2024 registered nearly 41.3 trillion won ($28.8 billion), up 29 percent from 31.8 trillion won in the previous year.
쿠팡은 2024년 매출이 전년도 31조8천억원에서 29% 증가한 약 41조3천억원(288억달러)을 기록했다고 밝혔다.
Its operating profit was registered at 602.3 billion won, down 2.4 percent from 617.4 billion won the previous year. The company highlighted that despite the slip it logged earnings over 600 billion won for the second consecutive year.
영업이익은 전년 6,174억 원에서 2.4% 감소한 6,023억원으로 집계됐다. 이 회사는 실적부진에도 불구하고 2년 연속 6,000억원 이상의 실적을 기록했음을 강조했다.
The company’s performance in the fourth quarter was particularly outstanding. Sales registered over 11.1 trillion won and operating profit at 435.3 billion won, up 28 percent and 154 percent from the previous year, respectively.
특히 4분기 실적이 돋보였다. 매출은 11조 1,000억원 이상, 영업이익은 4,353억 원으로 전년 대비 각각 28%, 154% 증가했다.
Most of Coupang’s sales came from its product commerce business, the company’s key growth engine. It raked in over 36.4 trillion won, up 18 percent from the previous year.
쿠팡의 매출 대부분은 쿠팡의 핵심 성장 동력인 상품 커머스사업에서 발생했다. 쿠팡은 전년대비 18% 증가한 36조 4,000억 원 이상의 매출을 올렸다.
The company’s other fledgling businesses, like fast courier service Rocket Delivery in Taiwan and Farfetch, a British luxury fashion retailer it acquired in January last year, generated over 4.88 trillion won in total, contributing to the company’s overall sales.
대만의 빠른 택배 서비스 로켓 딜리버리와 작년 1월에 인수한 영국의 고급 패션 소매업체 파페치와 같은 회사의 다른 신생 사업들은 총 4조 8,800억원 이상의 매출을 올리며 회사전체 매출에 기여했다.
The sales figure, from what the company called its “developing offering,” is more than four times the sector’s performance in the previous year, which was 1.03 trillion won.
회사가 "개발 중인 서비스"라고 부른 매출수치는 전년도 1조 3,000억 원이었던 부문의 4배가 넘는 수치이다.
The number of customers who spent money on Coupang’s online platform reached 22.8 million in 2024 at least once, up 10 percent from the previous year. Average individual spending reached 446,500 won last year, up 6 percent from the previous year.
쿠팡의 온라인 플랫폼에서 한 번이상 돈을 쓴 고객 수는 2024년에 전년 대비 10% 증가한 2,280만 명에 달했다. 지난해 개인 평균 지출액은 44만 6,500원으로 전년대비 6% 증가했다.
In a conference call following Coupang’s public disclosure, Kim expressed hope for the Rocket Delivery service in Taiwan and Farfetch, which expanded its global market to 190 countries. He mentioned the potential of upgrading the global luxury commerce experience through Farfetch, saying, “I believe the playbook made in Korea can be successfully applied to other markets.”
쿠팡의 공시 이후 컨퍼런스콜에서 김 대표는 글로벌시장을 190개국으로 확대한 대만과 파페치의 로켓배송 서비스에 대한 희망을 표명했다. 그는 "한국에서 만든 플레이북이 다른 시장에도 성공적으로 적용될 수 있을 것으로 믿는다"며 파페치를 통한 글로벌 명품커머스 경험 업그레이드의 가능성을 언급했다.
He said the company saved 16 percent of logistics operation costs last year by improving its “fulfillment process” using robotics and automation. He added the company doubled automation throughout the entire process to improve productivity.
그는 로봇공학과 자동화를 사용하여 '이행 프로세스'를 개선함으로써 작년에 물류 운영비용을 16% 절감했다고 말했다. 그는 생산성을 향상시키기 위해 전체 프로세스에서 자동화를 두 배로 늘렸다고 덧붙였다.
Kim, however, said the company still had a lot of room for improvement in its use of future technologies.
그러나 김대표는 회사가 미래기술 사용에 있어 여전히 많은 개선의 여지가 있다고 말했다.
He said, “We have only begun to tap automation’s full potential. The percentage of our infrastructure that is highly automated is just in the low 10s. That is a huge runway for further improvements.”
그는 "우리는 이제서야 자동화의 잠재력을 최대한 활용하기 시작했다. 고도로 자동화된 인프라의 비율은 10% 초반에 불과하다. 이는 추가개선을 위한 거대한 활주로이다." 라고 말했다
Kim expressed a strong belief in AI, saying, “The next wave, from robotics and our networks to AI and trillions of predictions we make daily, promises to drive even higher levels of growth and margin expansion in quarters and years to come.”
김 대표는 "로봇공학과 네트워크, AI, 그리고 우리가 매일 하는 수조개의 예측에 이르기까지 다음 물결은 앞으로 분기와 수년 내에 더욱 높은 수준의 성장과 마진확대를 이끌 것을 약속한다."라고 말하며 AI에 대한 강한 믿음을 표명했다.
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