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FMCG(Fast Moving Consumer Goods-신속하게 판매되며 비교적 저가의 제품) 판매가 저소득 계층에 의해 움직임
- 닐슨(미국의 시장 조사 회사)사(社)의 보고에 따르면, 인도 도심의 첫 구매자와 가장 하위계층이 2015년에 30억 달러를
비(非)내구 소비재(오래 쓸 수 없는 소비재) 소비에 지출할 것으로 예상됨
- 인도 도심의 저소득층이 연간 72,000 루피 미만의 저조한 수익을 창출함에도 불구하고 위와 같이 예상하는 이유는,
집계된 1,000만 가구에 이르는 도심 저소득층이 전체지출의 1/5가량을 고품질 비(非)내구 소비재 구매에 쓰고 있기
때문임
- 또한 저소득층 소비자들의 사고방식이 변함에 따라 물건 품질에 대한 인식 고취로, 브랜드 제품을 더 선호하기 시작함
- 고품질 제품을 찾는 저소득층 가구의 소비는 향후 3년간 24억 달러에서 50% 상승한 36억 달러로 성장할 것으로 예상
되며, 또한, 전체 지출 비용의 5%를 소비하여, 2015년에는 1억7,500만 달러로 확장될 것으로 예상됨
[원문] FMCG SALES DRIVEN BY BOTTOM OF PYRAMID
A study by Nielsen on the bottom of the pyramid in terms of its spending and its effect in totality was an eye opener. The study says that first time shoppers and the poorest households of urban India will spend around $3 billion on consumer packaged goods industry by 2015.
The reason for this huge number - despite the fact that this low-income group in urban India earns less than Rs.72,000 annually ? is that it comprises an estimated 10 million households and that they spend one-fifth of their household expenditure on 'value' consumer packaged goods.
These low-income value seekers are expected to increase their spend by 50% in the next three years from $2.4 billion to $3.6 billion. They also spend 5% of their budget on modern trade which is expected to expand to $175 million by 2015.
The mindset of these urban bottom of the pyramid consumers has changed, they are now willing to pay more for branded products than unbranded ones due to quality perceptions. In fact, around 50% of them have already begun this consumption over the past few years. An inflection point will be reached in the coming years and brands or modern trade which hit upon the correct formula to deliver to this group will be in a position to rake in profits.
출처: KITA's Marketing Info