
(A) The ads really well with the focus groups.
So, it's strange that they're not popular with the general public.
(B) I know .
We tested them extensively before putting them on TV.
I don't know what went wrong.
(A) Well, next time. maybe we should just trust our gut.
Focus groups can be wrong some times,too.
Tip) --[1] = " focus group" 이란 테스트 대상의 특정 상품이나 그상품과 관련되는
사항을 토의하는 소비자 그릅을 말하며,
주로 시장 조사 목적으로 사용한다.
-- [2] = To break even (=본전을 찾다,)
(a) What kind of return can we expect on these?
(얼마 정도의 수익을 예상하면 되나요?)
(b) Actually, we expect to break even quickly and make a nice profit.
(사실, 꽤 빨리 본전을 찾고 상당한 이윤을 낼거라고 생각 함니다.)
(a) That's good news. Let's proceed with it then.
(좋은 소식 이군요. 그럼 진행합시다.)
-- [3] = "To break even" 의 반대 표현
(1) To be in the red ; 적자을 내다.
(2) To make a killing; 큰 돈을 벌다.