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[Today’s K-pop] BTS’ “DNA” music video surpasses 1.4b views
(오늘의 K 팝) BTS의 “DNA” 뮤직비디오가 14억뷰 돌파
By Hwang You-mee 황유미 기자
Published : Jan 21, 2022 - 18:51 Updated : Jan 21, 2022 - 18:51
Korea Herald
The music video for BTS’ “DNA” gathered 1.4 billion views on YouTube on Thursday, announced label Big Hit Music Friday. 금요일 레코드회사 빅 히트 뮤직은 유투브에서 BTS의 뮤직 비디오 “DNA”가 14억뷰가 되었다고 발표했다.
This is the seven-member band’s second video to reach the milestone after the music video for “Boy With Luv (Feat. Halsey).”
이 7명으로구성된 밴드의 비디오는 “작은 것을 위한 시”(피처링 할시)에 이어 두번째로 기록을 세운 비디오이다.
“DNA” is the main track from its 2017 album “Love Yourself 承 ‘Her’” and entered Billboard’s Hot 100 at No. 85 and climbed up to No. 67 while staying on the chart for four weeks in a row. The band became the first K-pop act to enter both the main singles chart and Billboard 200 at the same time.
“DNA”는 2017년 앨범 “Love Yourself 承 ‘Her’”의 메인 트랙이고 빌보드 핫100에 85위로 진입해서 4주 연속 차트에 머물면서 67위까지 올라갔다. 이 밴드는 동시에 메인 싱글 차트와 빌보드200에 진입한 첫번째 K팝 밴드가 되었다.
BTS has six videos with over 1 billion views on the platform -- those of “Dynamite,” “MIC Drop Remix,” “Fake Love” and “Idol” as well as the two mentioned before -- and a total of 35 videos with more than 100 million views.
BTS는 10억 뷰가 넘는 비디오를 6개 가지고있다. – “다이나마이트”, “MIC Drop Remix”, “Fake Love”, “아이돌”과 앞에서 언급한 2곳 – 그리고 1억 뷰가 넘은 것은 35개이다.
In the meantime, its collaborative work with Coldplay “My Universe” ranked No. 94 on the latest Billboard Hot 100, extending its stay on the chart to 16th week.
한편, 콜드플레이와 협연한 “My Universe”는 16주를 차트에 머물면서 최근 빌보드 핫100에서 94위를 차지했다.
Enhypen tops Oricon’s weekly combined album chart
엔하이픈 오리콘 주간통합 앨범차트에서 1위 차지
Enhypen rose to the top of Oricon’s weekly combined album ranking with “Dimension: Answer,” repackaged first LP that came out on Jan. 10, announced the media Friday.
금요일 미디어발표에 의하면 엔하이픈은 1월10일 출시된 첫번째 리패키지된 LP “Dimension: Answer,”이 주간 통합앨범 1위에 올랐다.
The chart is based on album sales, digital downloads and streams.
이 차트는 앨범 판매, 디지털 다운로드와 스트리밍을 기준으로 선정된다.
The band put three consecutive albums at No. 1 on the chart, the repack following the second EP “Border: Carnival” from April 2020 and first LP “Dimension: Dilemma” from six months later. 이 밴드는 2020년 4월부터 두번째 EP “Border: Carnival”과 6개월후 첫번째 LP “Dimension: Dilemma”에 이어 세 앨범이 연속으로 1위를 차지했다.
The repacked album topped the iTunes top albums chart in 10 regions, and entered Oricon’s both daily and weekly album charts at No. 1. 다시 패키지된 앨범은 10개지역에서 아이튠 톱앨범 차트에서 1위를 했고 오리콘의 일간과 주간 앨범차트에서 1위를 차지했다.
The music video of main track “Blessed-Cursed” generated 10 million views on YouTube only four days after release. On Thursday, Billboard announced that the song debuted as No. 7 on its world digital song sales chart, two rungs higher than another track from the repack, “Polaroid Love.”
메인트랙이 “Blessed-Cursed”인 뮤직비디오는 출시한 지 4일만에 유투브 조회수 천만 뷰를 기록했다. 목요일 빌보드는 세계 디지털 송판매 차트에서 리팩의 다른 곡 “폴라로이드 러브”보다 2계단 높은 7위로 데뷔했다고 발표했다.
Oh My Girl to host fan party
오 마이걸이 팬파티 계획
Oh My Girl will meet its fans through a fan meet event that will be held in Seoul Feb. 11. The event, titled “Oh My Princess Diary,” will also be broadcast live.
오 마이걸이 2월11일 서울에서 팬과 만나는 행사를 통해서 팬들을 만날 계획이다. “이행사는 이름이 “오 나의 공주일기”이며 생방송이 될 예정이다.
The “fan party” is fashioned after the seven princesses that were featured in the group’s reality show “Otlantis Kingdom: New Era” and “Shark,” a single from last month that was released in collaboration with global fandom platform Universe.
“팬 파티”는 지난 달 세계적인 팬덤 플랫폼 유니버스와 합동으로 출시한 “Otlantis Kingdom: New Era” 과 “Shark” 의 리얼리티 이며 7명의 공주가 협연하는 것이다.
"Meanwhile, the band is releasing a limited-edition seven-inch vinyl record at the 10th Seoul Record Fair. It is one of the three records available exclusive at the fair and will include “Secret Garden,” focus track from its fifth EP of the same title. 한편 이 밴드는 제10회 서울 레코드행사에 한정판 7인치 비닐 레코드를 출시할 계획이다. 이 레코드는 이행사에만 독점적으로 판매하는 3개 레코드 중 하나이며 같은 제목의 5번째 EP 트랙에 중점을 둔 “Secret Garden”을 포함할 것이다.
KARD’s BM to return with solo single
KARD의 BM이 솔로 싱글로 복귀
BM of KARD dropped a project single on his own Friday. BM의 KARD가 금요일 프로젝트 싱글을 발표했다.
The title track is dubbed “LIE (Lost In Euphoria)” as he vows to always be on the side of his loved one. The performer’s canny vocal is a solid base for the catchy melody highlighted by singing rap.
타이틀 곡은 그가 언제나 자신이 사랑하는 사라들 편이라고 맹세하는 “LIE(Lost In Euphoria), 행복에 빠져” 이다. 공연자의 보컬은 랩을 노래하며 멜로디를 강조하는 단단한 기초를 가지고 있다.
The song’s title initially was “Lost In Euphoria” but was shortened to “LIE” as he realized, while acting the part of one breaking up with his partner, that all promises turned into lies.
이 곡의 제목은 원래 “Lost In Euphoria” 였지만 자신의 파트너와 결별하면서 모든 약속이 거짓말이라는 것을 인식하면서 “LIE”로 줄였다.
It has been approximately six months since his previous digital single “The First Statement” and will demonstrate how BM has been expanding his musical spectrum ever since. 그의 직전 디지털 싱글 앨범 “The First Statement”을 발표한 지 약 6개월이되었고 그후 어떻게 BM이 자신의 음악 스펙트럼이 확대되었는지를 보여줄 것이다.
He debuted as a member of the quartet in 2017, and put out his solo debut song “Broken Me” in June last year. The song was used as a theme song for the short film “The Brave New World.”
그는 2017년 4인조의 멤버로 데뷔했고 작년 6월 “Broken Me”라는 곳으로 솔로 데뷔를 했다. 이 곡은 단편영화 “용감한 신세계”의 주제곡으로 사용됐다.
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