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한국에서는 처음으로 현대자동차가 트럼프의 관세압박에 대한 대응조치를 취했습니다.
현대의 정의선회장은 2028년까지 210억달러를 미국에 투자한다고 백악관에서 발표했습니다.
현대는 이번 투자로 미국내 연간 자동차생산량이 100만대를 넘어설 것으로 보입니다.
다음으로 미국에 트럼프의 관세압박에 대응하여 투자계획을 발표할 기업은 어디일까요?
Hyundai officially announces plan to invest $21 bil. in US through 2028
현대, 2028년까지 미국에 210억 달러 투자계획 공식발표
(Yonhap) 연합
Posted : 2025-03-25 07:51 Updated : 2025-03-25 07:51
Korea Times
Korean conglomerate Hyundai Motor Group said Monday it will invest $21 billion in the United States through 2028, as U.S. President Donald Trump is ramping up tariff pressure to boost domestic manufacturing.
도널드 트럼프 미국대통령이 국내 제조업 활성화를 위해 관세압박을 강화하고 있는 가운데, 한국 대기업 현대자동차 그룹이 2028년까지 미국에 210억 달러를 투자할 것이라고 월요일 밝혔다.
The group's Executive Chair Euisun Chung, alongside Trump and Louisiana Gov. Jeff Landry, made the announcement on the multipronged plan that includes an investment of $8.6 billion for the automotive sector, $6.1 billion for the steel industry, component parts and logistics, and $6.3 billion for future industry sectors and energy.
트럼프, 제프 랜드리 루이지애나 주지사와 함께 정의선 회장은 자동차 부문에 86억 달러, 철강산업, 부품 및 물류부문에 61억 달러, 미래산업 및 에너지 부문에 63억 달러를 투자하는 다각적인 계획에 대해 발표했다.
"Today, I am pleased to announce an additional $21 billion in new investment over the next four years — our largest U.S. investment ever. A key part of this commitment is our $6 billion investment to strengthen the U.S. supply chain (for) steel and parts for automobiles," he said at the White House.
"오늘 나는 향후 4년간 210억 달러의 신규투자를 추가로 발표하게 되어 기쁘게 생각한다. 이는 미국 역사상 가장 큰 규모의 투자이다. 이 약속의 핵심 부분은 자동차용 철강 및 부품의 미국 공급망을 강화하기 위한 60억 달러의 투자이다."라고 그는 백악관에서 말했다.
"We are especially excited about Hyundai Steel's multibillion (dollar) investment in a new facility in Louisiana, which will create 1,300 American jobs and serve as a foundation for a more self-reliant and secure automotive supply chain in the U.S."
"우리는 특히 루이지애나에 새로운 시설을 설립하여 1,300개의 미국 일자리를 창출하고 미국 내 더 자립적이고 안전한 자동차 공급망의 토대가 될 현대 스틸의 수십억 달러 투자에 대해 기대하고 있다."
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Chung also said that Hyundai will open a new $8 billion automotive plant in Georgia this week.
정 회장은 또한 현대가 이번 주에 조지아에 80억 달러 규모의 새로운 자동차 공장을 열 것이라고 말했다.
"With this, our U.S. vehicle production will exceed 1 million units per year," he said. "Our decision to invest in Savannah, Georgia — creating more than 8,500 American jobs — was initiated during my meeting with President Trump in Seoul in 2019."
"이를 통해 미국 자동차 생산량은 연간 100만 대를 넘어설 것이다."라고 그는 말했다. "조지아 주 사바나에 투자하기로 결정한 8,500개 이상의 미국 일자리 창출은 2019년 서울에서 트럼프 대통령과의 회담에서 시작되었다."
In addition, the tycoon said that the conglomerate will purchase $3 billion worth of U.S. liquefied natural gas to support America's energy industry and enhance Korea's energy security. He also invited Trump to visit one of Hyundai's U.S.-based manufacturing facilities to see first-hand Hyundai's commitment to the U.S.
또한 이 재벌은 미국의 에너지 산업을 지원하고 한국의 에너지 안보를 강화하기 위해 30억 달러 상당의 미국 액화천연가스를 구매할 것이라고 말했다. 또한 트럼프 대통령에게 현대의 미국 내 제조 시설 중 한 곳을 방문해 현대의 미국에 대한 의지를 직접 확인해 보라고 초대했다.
Trump stressed that Hyundai's investment is a "clear" demonstration that his tariff policy "very strongly" works.
트럼프는 현대의 투자가 그의 관세 정책이 "매우 강력하게" 작동한다는 "명확한" 증거라고 강조했다.
"The tariffs are bringing them in at levels that have not been witnessed. Hyundai will be producing steel in America and making its cars in America," he said.
"관세가 전례 없는 수준으로 수입되고 있다. 현대는 미국에서 철강을 생산하고 미국에서 자동차를 생산할 것이다."라고 그는 말했다.
"As a result, they will not have to pay any tariffs. You know, there are no tariffs if you make your product in America. ... That's why so many people are coming."
"그 결과 관세를 지불할 필요가 없다. 미국에서 제품을 만들면 관세가 없다. ... 그래서 많은 사람들이 오고 있다."
The president called Hyundai a "truly great company."
대통령은 현대를 "정말 위대한 회사"라고 불렀다.
"Hyundai is a great company. We have other great companies coming in, and we have some that are going to be staying here and very much expanding, and we have tremendous interest in every business," he said. "I can't just say automobiles, but automobiles is a big one, and this is the beginning of a lot of things happening."
"현대는 훌륭한 회사이다. 우리는 다른 훌륭한 회사들도 합류하고 있으며, 이곳에 머물며 매우 확장할 회사들도 있으며, 모든 비즈니스에 엄청난 관심을 가지고 있다."라고 그는 말했다. "자동차라고만 말할 수는 없지만 자동차는 큰 회사이며, 이것이 많은 일들이 일어나고 있는 시작이다."
With its new $8.6 billion investment on the automotive front, Hyundai seeks to establish a capacity for building 1.2 million cars per year by bolstering the yearly manufacturing capacity of Hyundai Motor Group Metaplant America — a soon-to-be-opened complex in Georgia — to 500,000 vehicles from 300,000 vehicles.
현대는 자동차분야에 86억 달러를 새로 투자하여 조지아에 곧 개장할 복합공장인 현대 모터그룹 메타플랜트 아메리카의 연간 생산 능력을 30만 대의 차량에서 50만 대로 강화하여 연간 120만대의 자동차를 생산할 수 있는 역량을 구축하고자 한다.
The conglomerate's envisioned steel plant in Louisiana is aimed at producing 2.7 million metric tons of steel a year, as well as supplying U.S.-produced steel for Hyundai cars, as part of efforts to address business uncertainties arising from U.S. tariffs, according to the company.
회사 측에 따르면 이 대기업이 루이지애나에 구상하는 철강 공장은 미국 관세로 인한 비즈니스 불확실성을 해결하기 위한 노력의 일환으로 연간 270만 톤의 철강을 생산하고 현대 자동차에 미국산 철강을 공급하는 것을 목표로 하고 있다.
On the future industry and energy front, Hyundai plans to expand cooperation with U.S. enterprises over cutting-edge technologies, such as autonomous driving, robotics, artificial intelligence and advanced air mobility. The company also seeks to accelerate projects of its U.S. subsidiaries — Boston Dynamics, a robotics design firm; Supernal, a smart mobility service provider; and Motional, an autonomous vehicle company.
미래산업 및 에너지 측면에서 현대는 자율주행, 로봇공학, 인공지능 및 첨단 항공모빌리티와 같은 첨단 기술에 대해 미국 기업들과 협력을 확대할 계획이다. 또한 로봇 설계 회사인 보스턴 다이내믹스, 스마트 모빌리티 서비스 제공업체인 슈퍼널, 자율주행차 회사인 모티온 등 미국 자회사의 프로젝트를 가속화하기 위해 노력하고 있다.
Separately, the automotive company is proceeding with Korea-based investments totaling 24.3 trillion won this year, it pointed out.
이와는 별도로, 이 자동차 회사는 올해 총 24조 3천억 원의 한국기반 투자를 진행하고 있다고 지적했다.
Monday's announcement made Hyundai the first Korean firm to announce a large-scale investment plan in the face of Trump's tariff threats.
월요일의 발표로 현대는 트럼프의 관세 위협에 직면하여 대규모 투자 계획을 발표한 최초의 한국기업이 되었다.
In its recent press releases, the White House mentioned Hyundai is planning to "localize production in the U.S." as it underscored progress in the Trump administration's efforts to position America as a "global superpower in manufacturing."
백악관은 최근 보도자료에서 현대가 미국을 "제조업의 글로벌 초강대국"으로 자리매김하려는 트럼프 행정부의 노력이 진전되고 있음을 강조하면서 "미국 내 생산을 현지화할 계획"이라고 언급했다.
Hyundai's investment scheme is raising cautious hopes that it could help Korea ease Trump's tariff pressure.
현대의 투자계획은 한국이 트럼프의 관세 압박을 완화하는 데 도움이 될 수 있다는 신중한 희망을 불러일으키고 있다.
The Trump administration plans to roll out country-by-country "reciprocal" tariffs to match what other countries levy on U.S. exports. The new tariffs are to be customized based on trading partners' tariff- and non-tariff barriers, as well as other factors, such as exchange rates.
트럼프 행정부는 다른 국가들이 미국 수출에 부과하는 관세에 맞춰 국가별 '상호' 관세를 부과할 계획이다. 새로운 관세는 무역 파트너의 관세 및 비관세 장벽과 환율과 같은 기타 요인에 따라 맞춤화될 예정이다.
Korean officials have been ramping up diplomatic efforts to avoid new U.S. tariffs or at least minimize their impact on Asia's fourth-largest economy at a time when Trump appears to have a negative view on Korea as a trading partner.
트럼프가 한국을 무역 파트너로 부정적인 시각을 가지고 있는 것처럼 보이는 상황에서, 한국 관리들은 새로운 미국 관세를 피하거나 아시아에서 네번째로 큰 경제에 미치는 영향을 최소화하기 위해 외교적 노력을 강화해 왔다.
During an address to Congress earlier this month, Trump claimed Korea's average tariff is four times higher than that of the U.S. — a charge that Seoul countered by saying that it stands at less than 1 percent under a bilateral free trade agreement (FTA) with the U.S.
이달 초 의회연설에서 트럼프는 한국의 평균 관세가 미국보다 4배 높다고 주장했는데, 이에 대해 한국은 미국과의 양자 자유무역협정(FTA)에 따라 관세가 1% 미만이라고 반박했다.
Korea's average tariff on its most-favored nations (MFNs) stands at around 13.4 percent — compared with the U.S.' 3.3 percent on its MFNs — but that rate is not applicable to countries with FTAs with Korea. (Yonhap)
한국의 최혜국(MFN) 평균 관세는 약 13.4%로 미국의 MFN 평균 관세 3.3%에 비해 높지만, 이 비율은 한국과의 FTA 체결국가에는 적용되지 않는다. (연합)
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