Hi and welcome to another Stellaris dev diary. Today we’re going to talk about some of the things we’re adding in the upcoming Kennedy update.
스텔라리스 개발일지가 돌아왔습니다! 오늘은 케네디 업데이트에 변경될 사항들을 보도록 하죠.
The Extradimensionals didn't work quite as we had imagined them. Players were more or less forced to throw everything they had at their dimensional portal, but there was no way to slowly push them back. The mechanics through which they received reinforcements also felt a bit too arbitrary, so we decided to shake things up a bit.
언비든은 저희가 생각한 것만큼 잘 작동하질 않았습니다. 플레이어는 어쨌든 차원관문을 박살 내기 위한 영혼의 한타를 벌여야 했지만, 저희는 언비든을 천천히 무찔러나가는 걸 계획했으니까요. 병력 재충원 메커니즘 또한 너무 억지라고 여겨졌고, 결국 약간의 변화를 주기로 했습니다.
As before, the Unbidden care little for planets (aside from harvesting their populations). They are an entirely space-based civilization, but now they will also build a new class of station: Dimensional Anchors. These Anchors increase the ability of the Unbidden to bring in reinforcements from their portal. The more Anchors they have constructed, the shorter the time between their reinforcement waves. In addition to that, they will also bring in a new fleet from their portal every time an Anchor finishes construction.
지금까지 언비든은 행성 자체에는 별 신경을 쓰지 않았습니다. 거주민을 수확하는 일을 제외하고는요. 우주 기반 문명이라는 정체성을 잃지는 않겠지만, 이제 언비든은 새로운 클래스의 우주정거장을 건설할 것입니다. 차원거점입니다. 차원거점은 언비든이 관문에서 병력을 충원하는 능력을 강화합니다. 더 많은 거점이 건설될수록 병력 충원 사이의 간격이 짧아지는 방식이죠. 추가로, 거점이 완성될 때마다 관문에서 신규 함대가 차원을 건너옵니다.
As long as an Anchor is active, the Dimensional Portal will be indestructible.
차원거점이 활성화되어있는 한, 차원관문은 파괴 불가능합니다.
Anchors are very large stations, and they take a long time for the Unbidden to build. They also function as Frontier Outposts, in that they generate borders. If you see one under construction, you may want to consider a preemptive strike before it comes online…
거점은 대단히 거대한 정거장이기에, 언비든이라 할지라도 건설에 긴 시간을 들여야 합니다. 거점은 또한 전초기지의 역할도 합니다. 국경을 넓히는 기능 말이죠. 만약 여러분이 건설 중인 차원거점을 발견한다면, 활성화되기 전에 제거해버리고 싶을지도 모르겠군요.
Overall these changes mean that the Extradimensionals can no longer simply be defeated with a single surgical strike once they have had time to establish themselves in the galaxy, but also that they don’t get unlimited and instant reinforcements, so you can wear them down in a war of attrition.
이 변경점들은 언비든이 더는 종양 수술과 같은 기습공격으로 간단히 제거되지 않음을 의미합니다. 일단 거점을 건설할 시간을 줘버린 후엔 말이죠. 하지만 이제 언비든은 무제한으로 병력을 충원받지 못할 것이고, 우리 은하에서 소모전을 펼치는 전략도 선택해볼 수 있을 겁니다.
Our illustrious Art Department has not been idle while we worked on these changes. They have added new death animations for all Extradimensional ships and stations:
저희 그래픽 부서 친구들도 놀고만 있었던 건 아닙니다. 언비든 함선과 정거장의 새로운 파괴 애니메이션을 작업하고 있었죠:
Extradimensional Constructors have also been given a new effect when they are building stations:
언비든 건설함 또한 정거장 건설 시에 새로운 이펙트를 가지게 됐습니다:
We have also revisited the Precursor anomalies. It was much too difficult (sometimes impossible) to collect all six artifacts needed to finish their chains. As you approach the mid-game now, there is a chance that you will get a new event that spawns an additional anomaly somewhere inside your space.
아, 그리고 고대제국 말인데요. 사실 6개 모두 발견하는 게 너무 어렵고(어떨 땐 불가능했죠) 상황 로그에 천천히 썩어가는 게 현실이죠. 게임 중반부에, 제국 내에 추가적인 이상현상을 생성하는 이벤트를 추가했습니다.
That’s all for today! Next week we’ll be talking about new Achievements coming in the Kennedy update.
끝! 다음 주는 케네디 업데이트에서 추가되는 도전과제들과 만나보시죠!
2016.12.01.19.01. 끝!
추신 - 예아, 제가 돌아왔습니다! 수능 자-알 봤습니다!
추신2 - 앞으로 하루 간격으로 밀린 개발일지를 올리려 합니다. 일단 가장 최근 52, 53부터 시작하죠.
추신3 - 스텔 관련 번역 요청받습니다. 대학 입학할 때까진 남는 게 시간이니까요. 쪽지에 링크를 남겨주시거나 댓글에 달아주세요.
@핌야미르아하! 그렇군요! http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=738611313 이 모드의 번역은 어떤가 싶어서 문의드려봤습니다. 일단 뒤벼보니 한 860줄 정도 되는것 같네요. 절반 정도가 짧은 단어긴 합니다만.
첫댓글 그 요청의 대상은 어떤건가요?
1. 스텔라리스 관련 글(새소식게시판나 스텔라리스게시판에 올릴 만한 걸로요)
2. 영어
면 됩니다!
@핌야미르 아하! 그렇군요!
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=738611313
이 모드의 번역은 어떤가 싶어서 문의드려봤습니다. 일단 뒤벼보니 한 860줄 정도 되는것 같네요. 절반 정도가 짧은 단어긴 합니다만.
@상치군 모드 자체의 한글화를 말씀하시는 거라면... 스크립트를 제공해주시면 단순 번역 자체는 물론 가능하지만 기술적인 부분에서는 제가 문외한이라 좀 힘들겠네요 ㅋㅋ
차원관문..!
꺄륵꺄륵
언비든은 dlc나 그런거 구입안해도 나오는건가요?
네 바닐라에서도 만날 수 있어요