나는 의인이 아니라 죄인을 부르러 왔습니다. I am not come to call the righteous, but sinners to repentance. —마태 9:13. Barnes' Notes on the Bible But go ye and learn ... - To reprove them, and to vindicate his own conduct, he appealed to a passage of Scripture with which they ought to have been acquainted: "I will have mercy, and not sacrifice," Hosea 6:6. This is not a declaration on the part of God that he was opposed to "sacrifices" or "offerings for sin;" for he had appointed and commanded many, and had therefore expressed his approbation of them. It is a Hebrew mode of speaking, and means, "I prefer mercy to sacrifice;" or, "I am more pleased with acts of benevolence and kindness than with a mere external compliance with the duties of religion." Mercy here means benevolence or kindness toward others. "Sacrifices" were offerings made to God on account of sin, or as an expression of thanksgiving. They were commonly bloody offerings, or animals slain; signifying that the sinner offering them deserved to die himself, and pointing to the great sacrifice or offering which Christ was to make for the sins of the world. "Sacrifices" were the principal part of the worship of the Jews, and hence came to signify "external worship in general." This is the meaning of the word here. The sense in which our Saviour applies it is this: "You Pharisees are exceedingly tenacious of the "external" duties of religion; but God has declared that he prefers benevolence or mercy to those external duties. It is proper, therefore, that I should associate with sinners for the purpose of doing them good." I came not to call the righteous ... - No human beings are by nature righteous, Psalm 14:3; Romans 1:18-32; Romans 3:10-18. The Pharisees, however, "pretended" to be righteous. Christ might have meant by this answer that it was not the design of his coming to cal such persons to repentance, knowing that they would spurn his efforts, and that to a great extent they would be vain; or, more probably, he meant to affirm that his proper and only business was to call to repentance such people as he was now with. He came to seek and save such, and it was his "proper business," therefore, to associate with them. Repentance - See the notes at Matthew 3:2. 반스의 성경 주석 그러나 너희는 가서 배우라... - 그는 그들을 책망하고 자신의 행동을 옹호하기 위해 그들이 알고 있어야 할 성경 구절에 호소했습니다: "나는 자비를 베풀고 제사를 드리지 아니하리라"(호세아 6:6). 이것은 하나님께서 '제사'나 '죄를 위한 제물'에 반대한다는 선언이 아닙니다. 왜냐하면 하나님께서 많은 사람을 임명하고 명령하셨고, 따라서 그들에 대한 찬성을 표명하셨기 때문입니다. 이 말은 히브리어로 "나는 제사보다 자비를 선호한다." 또는 "나는 종교의 의무를 단순히 외적으로 준수하는 것보다 자비와 친절의 행위를 더 기쁘게 생각한다."라는 뜻입니다. 여기서 자비는 타인에 대한 자비 또는 친절을 의미합니다. "희생"은 죄 때문에 또는 감사의 표현으로 신에게 바치는 제물입니다. 제물은 보통 피를 흘린 제물이나 죽인 동물로, 제물을 바치는 죄인이 스스로 죽어 마땅하다는 것을 의미하며, 그리스도께서 세상의 죄를 위해 이루실 위대한 희생 또는 제물을 가리킵니다. "희생"은 유대인 예배의 주요 부분이었고, 따라서 "일반적으로 외적인 예배"를 의미하게 되었습니다. 이것이 여기서 이 단어의 의미입니다. 우리 구주께서 이 단어를 적용하신 의미는 이렇습니다: "너희 바리새인들은 종교의 '외적인' 의무에 지나치게 집착하지만, 하나님께서는 그러한 외적인 의무보다 자비나 자비를 더 선호하신다고 선언하셨습니다. 그러므로 내가 죄인들과 교제하는 것은 그들에게 선을 행하기 위한 목적에 합당합니다." 나는 의인을 부르러 온 것이 아닙니다... - 인간은 본질적으로 의롭지 않습니다(시편 14:3, 로마서 1:18-32, 로마서 3:10-18). 그러나 바리새인들은 의로운 척했습니다. 그리스도께서는 이 대답으로 그러한 사람들을 회개하도록 부르려는 것이 자신의 오심의 목적이 아니었다는 것을 의미하셨을 수도 있고, 그들이 자신의 노력을 배척할 것이며 그 노력이 헛된 것임을 알고 계셨을 수도 있으며, 더 나아가 지금 자신과 같은 사람들을 회개하도록 부르는 것이 자신의 적절하고 유일한 사업임을 확언하기 위한 것이었을 수도 있습니다. 예수님은 그런 사람들을 찾아 구원하러 오셨고, 따라서 그들과 교제하는 것이 그의 "적절한 사업"이었습니다. 회개 - 마태복음 3:2의 주석을 참조하세요. |