Q: When/How often should I check the valves?
A: Unless you’re racing, do it right after break in, somewhere in the neighborhood of 10-15 hours. After that, check it once a season. If you flog the bike, do it quarterly. One key point to remember is that the valves must be checked with the engine dead cold. The best way to do this is to let the bike sit for at least 12 hours before checking.
* 밸브간극은 언제 얼마나 자주 측정해야 하나?
길들이기 끝난 후 한번
10~15시간 주행후 한번
그 다음부터는 봄에 한번, 여름에 한번, 가을에 한번, 겨울에 한번
* 밸브간극측정에서 아주 중요한 핵심?
엔진이 완전히 식었을 때 측정해야 한다.
12시간 이상 시동꺼진 상태로 보관후 재면 된다.
* 시동성이 나빠졌다.
그래서 밸브간극 조절을 해 줬는데, 킥시동으로는 잘 걸리는데, 셀시동이 안된다.
밧데리도 새걸로 바꾸고 스타트모터도 새것으로 교환했는데도 셀시동이 안된다...
왜 그런거 같은가요?
I have a 04 wr450 that is acting up. Started getting hard to start so I adj valves. It starts fine kicking but will not start using the electric starter. i have replaced the battery and the starter motor but still doing the same thing. Has anyone else had this problem.
접지가 제대로 안되서 그럴 수 있다.
자동감압장치가 고장나도 그렇게 될 수 있다.
* 2-싸이클 250을 팔고 4-싸이클 250을 사고는 싶은데, 일설에 의하면 20시간마다 밸브를 교환해 줘야 한다는 말을 들어 고민된다.
밸브수명은 얼마나 되남요?
the bike bike you own and your maintence schedule will have a difference on when you have to replace your valves. yamaha's can go 150+ hours without replacing valves. I have 35 hours on my bike and OVER REV the piss out of it and my valves are still within spec. the only time my bike sees dirt is on a track.
야마하꺼는 150시간이상 교환않고 쓴다. 내꺼는 35시간이상 사용했고 레드존까지도 사용했지만 아직 간극이 맞는다.
Check out the new MXA Sept/09 that did a rebuild on a Suzuki RMZ at 40 hours!! New valves alone were $600 just for the valves!! The whole rebuild set them back ok ready for this $1250 bucks and that was at only 40 hours!!!!!!!!!
스즈키꺼 RMZ를 40시간만에 밸브교환했는데 밸브값만 600달라에 총 1250달라 까먹었다... 졸라 비싸다...
I've seen Yamahas with over 250 hrs on a 426/450 with no need for adjustment.
야마하 426/450 중에는 250시간이 지났는데도 밸브간극조절조차 안해도 되는 바이크가 있다.
i have over 600 hours on the valves in my 04 250f. Desert riding. One adjustment and one set of valve seals. What kills valves is dirty air filters.
제꺼는요~ 04 250F인데 600시간이상 타면서 밸브간극조절과 밸브실교환을 딱 한번밖에 안했음다.
밸브 고장내키는 건 더러운 에어필터라는 것을 명심해야 함다.
keep the airfilter clean and your valves will last.
에어필터를 깨끗하게 해서 쓰면 밸브를 오래 쓸 수 있능겨~.
The valves will last many years. Just keep the dust out of the carb.
The crank bearing is probably the first thing to go, that or the cam chain will crack and or stretch.
Both happened on my '05 TE 510 after 7000 very hard miles. (bearing went, and i found a stretched carm chain with some cracked links) I freshened it up with a new piston too, but the valves where perfect.
Lexus has used Ti valves for many years. Common to find cars with 150,000 miles on Ti valves.
밸브는 캬브레터로 먼지만 안 들어가면 몇년씩 쓸 수 있는 거다.
제대로 관리하면 크랭크베아링이 먼저 고장나고, 캠체인이 늘어나고 하는 것이 다음이고, 그 다음이 밸브차례다.
내꺼 '05 TE 510는 700마일 타고 크랭크베아링 교환했고, 캠체인 늘어지고 조금씩 금간데가 발견되어 바꾸고, 피스톤도 교환했는데 밸브는 멀쩡해서 그냥 뒀다.
렉서스자동차에서도 티타늄밸브 쓰는데 몇년씩 쓸 수 있고, 15만 마일씩 밸브교환없이 쓰는 게 보통이다.
I needed to replace my TC510 valves after about 90 hours of hard riding. I shimmed them once about 60 hours in.
내 TC510는 90시간 타고 밸브교환 한번 했고, 60시간 타고 쉼교환 한번 했다.
although not a Husky, a Yamaha 450 I owned with titanium valves had over 400 hours on it with three pistons/ring changes and the valves, guides and seats were all fine.
I can't imagine an engine requiring new valves after 80 hours.
내 야마하 450은 400시간을 넘게 타는동안 피스톤, 링교환은 3번을 했는데 밸브, 밸브가이드, 밸브시트 모두 좋은 상태였다. 80시간타고 밸브교환해야 한다는 것은 상상도 못하겠다.
* 쉼교환은 어떻게 하나?
중요한 것은 특수공구가 없어도 된다.
엔진 내리지 않고 작업 가능하다.
자세하고, 더 많은 사진은 아래에 나오니까 실제 할 때는 연구 좀 더 하시고~
* 밸브 쉼키트의 구성품
야마하 WR450F는 흡기밸브 3개, 배기밸브 2개짜리라, 두개 두개인 다른 바이크 것보다 갯수가 많은 것 같습니다.
모두 외경은 9.48mm이고, 제일 얇은 것은 1.20mm짜리이고 제일 두꺼운 것은 3.50mm이며 0.05mm 간격이므로 47종입니다.
각 사이즈마다 3개씩 들어 있으니까 총 갯수는 141개 되겠습니다.
다 합쳐서 포장까지 80달라~
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아래는 밸브간극조절 무지하게 자주해줘야 하는 걸로 소문난 초창기 CRF250R의 쉼교환 안내인데, 중요한 한마디;
Use The Closest Shim to the Calculated New Size (In Red) If not Exact go to the next smaller size.
; 계산결과에 가장 가까운 두께의 쉼을 사용하되 딱 맞는 것이 없을 때는 고다음으로 작은 쉼으로 교환한다~
CRF 250R/X Valve Shim Guide
Enter Values in Blue to Calculate New Shim Size (All Values Should be metric)
Left Intake Inch To Metric Right Intake
Conversion
Measured Clearence: 0 Measured Clearence: 0
Inch 0
Spec. 0.127 Metric 0.0000 Spec. 0.127
Measured Old Shim: 0 Measured Old Shim: 0
New Shim Size: -0.127 New Shim Size: -0.127
Left Exhaust 25.4 Right Exhaust
Measured Clearence: 0 Measured Clearence: 0
Spec. 0.280 Spec. 0.280
Measured Old Shim: 0 Measured Old Shim: 0
New Shim Size: -0.28 New Shim Size: -0.28
Avaliable Honda Shims
Use The Closest Shim to the Calculated New Size (In Red) If not Exact go to the next smaller size.
Size Part Number Size Part Number
SHIM, TAPPET (1.200) 14901-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.025) 14934-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.225) 14902-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.050) 14935-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.250) 14903-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.075) 14936-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.275) 14904-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.100) 14937-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.300) 14905-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.125) 14938-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.325) 14906-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.150) 14939-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.350) 14907-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.175) 14940-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.375) 14908-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.200) 14941-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.400) 14909-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.225) 14942-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.425) 14910-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.250) 14943-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.450) 14911-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.275) 14944-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.475) 14912-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.300) 14945-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.500) 14913-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.325) 14946-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.525) 14914-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.350) 14947-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.550) 14915-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.375) 14948-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.575) 14916-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.400) 14949-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.600) 14917-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.425) 14950-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.625) 14918-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.450) 14951-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.650) 14919-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.475) 14952-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.675) 14920-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.500) 14953-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.700) 14921-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.525) 14954-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.725) 14922-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.550) 14955-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.750) 14923-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.575) 14956-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.775) 14924-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.600) 14957-KT7-013
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SHIM, TAPPET (1.825) 14926-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.650) 14959-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.850) 14927-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.675) 14960-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.875) 14928-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.700) 14961-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.900) 14929-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.725) 14962-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.925) 14930-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.750) 14963-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.950) 14931-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.775) 14964-KT7-013
SHIM, TAPPET (1.975) 14932-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.800) 14965-KT7-013
SHIM, TAPPET (2.000) 14933-KT7-013 SHIM, TAPPET (2.825) 14966-KT7-013
SHIM, TAPPET (2.850) 14967-KT7-013
SHIM, TAPPET (2.875) 14968-KT7-013
SHIM, TAPPET (2.900) 14969-KT7-013