https://www.pakistantoday.com.pk/2024/11/19/ethanol-fuel-as-a-solution-to-pakistans-smog-crisis/
Ethanol fuel as a solution to Pakistan’s smog crisis
파키스탄의 스모그 해결책으로서의 에탄올 연료
Pakistan Today Nov 19, 2024 (요약)
The smog problem in Pakistan is a result of multiple sources, predominantly vehicular emissions, industrial pollution, and agricultural practices. As Pakistan’s cities grow, vehicle numbers have surged, contributing significantly to urban air pollution. Major pollutants from cars, trucks, and motorcycles—such as NOx and volatile organic compounds (VOCs)—interact with sunlight to form ground-level ozone, a key smog component. Factories and power plants, primarily burning fossil fuels, release sulphur dioxide (SO2) and particulate matter (PM), further polluting the atmosphere.
파키스탄의 스모그 문제는 주로 자동차 배출가스, 산업 오염, 농업 관행 등 여러 가지 원인에서 비롯된다. 파키스탄의 도시가 성장함에 따라 자동차 수가 급증하여 도시 대기 오염을 일으키고 있다. 자동차, 트럭, 오토바이에서 나오는 주요 오염 물질(예: NOx 및 휘발성 유기 화합물(VOC))은 햇빛과 상호 작용하여 주요 스모그 성분인 오존을 만들고 있다. 주로 화석 연료를 연소하는 공장과 발전소의 이산화황(SO 2 )과 미세먼지(PM)를 방출하여 대기를 더욱 오염시키고 있다.
Amidst the ongoing smog crisis, ethanol fuel appears to offer a promising alternative. Derived from renewable sources like sugarcane and corn, ethanol burns more cleanly than conventional gasoline. Ethanol-blended fuels emit fewer pollutants, including carbon monoxide (CO), particulate matter (PM), and other smog-forming chemicals. Research shows that ethanol blends can reduce greenhouse gas emissions by up to 39 percent, potentially lowering the smog burden on Pakistan’s urban centres. Moreover, ethanol is biodegradable, non-toxic, and less environmentally harmful in the case of spills, posing fewer risks to water and soil quality. By switching to ethanol as a renewable energy source, Pakistan could not only improve air quality but also reduce its dependency on fossil fuels, achieving greater energy security and environmental sustainability.
지속적인 스모그의 위기 속에서 에탄올 연료는 유망한 대안으로 부상하고 있다. 사탕수수와 옥수수와 같은 재생 가능한 자원에서 생성되는 에탄올은 기존 가솔린보다 더 깨끗하게 연소된다. 에탄올 혼합 연료는 일산화탄소(CO), 미세먼지(PM) 및 기타 스모그 형성 화학 물질을 포함한 오염 물질을 덜 배출한다. 연구에 따르면 에탄올 혼합은 온실 가스 배출을 최대 39%까지 줄여 파키스탄 도시 중심지의 스모그 부담을 잠재적으로 낮출 수 있다.
또한, 에탄올은 생분해성이고 무독성이며 유출 시 환경에 덜 해로워 물과 토양의 질에 대한 위험이 적다. 파키스탄은 에탄올을 재생 에너지원으로 전환함으로써 대기 질을 개선할 수 있을 뿐만 아니라 화석 연료에 대한 의존도를 줄여 더 큰 에너지 안보와 환경적 지속 가능성을 달성할 수 있다.
Pakistan’s agricultural resources and infrastructure provide a strong foundation for ethanol production, making it a feasible solution. The country is one of the largest global producers of sugarcane, a crop with high sucrose content that is ideal for ethanol production. Sugarcane is cultivated predominantly in the Punjab and Sindh provinces, regions that could supply a steady feedstock for ethanol, reducing reliance on imported fuels. Additionally, the sugar industry in Pakistan produces large quantities of molasses— a by-product used for ethanol production. Rather than exporting molasses, utilizing it for domestic ethanol production could help fulfil Pakistan’s fuel needs while keeping more value within the country.
파키스탄의 농업 자원과 인프라는 에탄올 생산을 위한 강력한 기반을 제공하여 실행 가능한 솔루션이 될 수 있다. 파키스탄은 에탄올 생산에 이상적인 작물인 사탕수수의 세계 최대 생산국 중 하나이다. 사탕수수는 주로 펀잡과 신드 주에서 재배되는데, 이 지역은 에탄올을 위한 안정적인 원료를 공급할 수 있어 수입 연료에 대한 의존도를 줄일 수 있다. 또한 파키스탄의 설탕 산업은 에탄올 생산에 사용되는 부산물인 당밀을 대량으로 생산하고 있다. 당밀을 수출하는 대신 국내 에탄올 생산에 활용하면 파키스탄의 연료 수요를 충족하는 동시에 국내 가치를 더 많이 유지할 수 있다.
Transitioning to ethanol fuel, however, comes with challenges. Ethanol production, storage, and distribution infrastructure require significant investment, particularly in adapting current fuel stations and developing ethanol production facilities. Educating the public about the benefits of ethanol would also be essential for widespread acceptance, as misconceptions about its environmental and economic advantages persist. Government support, including subsidies and incentives, will be crucial to promote ethanol adoption. Policies that encourage ethanol use in public transport and government fleets could serve as a model for broader adoption. Additionally, continuous research is necessary to enhance ethanol production technologies, reduce costs, and make the industry more sustainable, potentially through collaborations between government, industry, and research institutions.
하지만 에탄올 연료로의 전환에는 어려움이 따른다. 에탄올 생산, 저장 및 유통 인프라에는 상당한 투자가 필요하며, 특히 현재 주유소를 개조하고 에탄올 생산 시설을 개발하는 데 투자해야 한다. 에탄올의 이점에 대한 대중의 교육도 에탄올의 환경 및 경제적 이점에 대한 오해가 지속됨에 따라 광범위한 수용을 위해 필수적이다. 보조금 및 인센티브를 포함한 정부 지원은 에탄올 채택을 촉진하는 데 매우 중요하다. 대중 교통 및 정부 차량에서 에탄올 사용을 장려하는 정책은 보다 광범위한 채택을 위한 모델이 될 수 있다. 또한 에탄올 생산 기술을 향상시키고 비용을 절감하며 산업을 보다 지속 가능하게 만들기 위한 지속적인 연구가 필요하며, 이는 정부, 산업 및 연구 기관 간의 협업을 통해 이루어질 수 있다
Ethanol fuel holds the potential to reduce Pakistan’s smog levels, providing a cleaner and more sustainable fuel alternative. By leveraging abundant agricultural resources, particularly sugarcane and corn, Pakistan can produce ethanol domestically, reducing reliance on imported fossil fuels and supporting the local economy. Transitioning to ethanol requires a coordinated effort involving government policies, public awareness, and private sector collaboration.
에탄올 연료는 파키스탄의 스모그 수준을 낮출 수 있는 잠재력을 가지고 있어 더 깨끗하고 지속 가능한 연료 대안을 제공한다. 풍부한 농업 자원, 특히 사탕수수와 옥수수를 활용함으로써 파키스탄은 국내에서 에탄올을 생산하여 수입 화석 연료에 대한 의존도를 줄이고 지역 경제를 지원할 수 있다. 에탄올로 전환하려면 정부 정책, 대중 인식 및 민간 부문 협력을 포함하는 조정된 노력이 필요하다.