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출처: 패러매니아 원문보기 글쓴이: 김대수
제가 직접한 번역이라 오역이 많을수도 있습니다.......
영어는 중학교이후로.......단절되어서..
.............여하튼 무모한 스킬도전은 하지마세요
본문에도 나오지만 단계를 밟으랍니다. 윙오버에서
풀스톨 스핀 SAT이런식으로......
상기의 원문 내용은 저스트아크로에서 가져온글입니다.
Tumbling
텀블링
Description:
설명
This trick was invented by Raul Rodriguez in 2001.
이기술은 2001년에 라울로드리게즈에 의해서 발명되었다.
It is a SAT, leaded in from a Looping.
이것은 SAT이다. 루프로 부터 리드(이끌어내어지다)되어졌다.
At this moment this is the most powerful manouvre, whilst the G-Force could reach more than 6 G (The danger of losing the vision [seeing grey] is possible from 4.1 G, but actually not by a short loading like this).
이순간에 가장 강력한 기동이다, G-Force가 6G이상되는게 가능하다. (시야를 상실할
위험이있다. (회색으로 보인다) 가능하면 4.1G로부터이지만 실제로는 짧은로딩(하중)이다.)
The movement is very similar to the Asymmetric SAT, but the axle of the rotation can be so high, that the pilot passes above the middle of the glider.
이 운동은 비대칭 SAT와 매우 유사하다, 그러나 회전의 축이 더 높게 될수있다,
조종자는 글라이더의 가운데 위를 통과하게된다.
Enter:
진입
In the following text I describe a Tumbling to the left:
왼쪽텀블링을 본문에서 말한것이다.
Start an impressive Asymmetric Spiral to the right.
인상적인 오른쪽으로 비대칭 스파이럴로 시작하라
When you have LOT'S of energy, pull a SAT to the left with extremely weight shifting, just at
당신이 에너지를 많이 가졌을때, 왼쪽으로의 SAT를 당겨라 극단적인 웨이트쉬프팅(체중이동)과 함께,
the same moment, you would do the Looping.
같은순간에, 당신은 루프를 할것이다.
Than just keep the brakes and enjoy the effect of the high G-Forces
그리고 브레이크를 유지하고, 높은 G-Forces의 효과를 즐겨라
(When you do an Asymmetric Spiral to the right, and pull a SAT to the right, that would be an Asymmetric SAT, if you pull a SAT to the left (in a Looping) that's a Tumbling)
오른쪽을 비대칭스파이럴할때, 당신이 오른쪽으로의 SAT를 당기고, 비대칭SAT를 한다,
왼쪽으로 SAT를 당긴다면(루프중에) 텀블링을 할것이다
Or
또는
You can also enter a Tumbling from a big Wing-Over with the same technique, but I advise you to try the first way, because there's more energy in Asymmetric Spirals, so it's much safer!
당신은 같은 큰윙오버와 같은 테크닉으로부터 텀블링을 들어갈수있다, 그러나 나는 당신에게 첫번째
방법으로 시도할것을 조언한다. 비대칭스파이럴에서 더큰에너지를 가지기때문에 그래서 더 많이 안전
하다.
Keep in mind:
정신을 유지해라
dynamic=safety!
동적인것이 안전하다. (에너지를 많이 가지구있으라는뜻인듯)
The most important thing is take enough energy for the enter.
가장중요한것은, 진입할때 충분히 에너지를 가져야한다.
With some dynamic acro gliders it's possible to do nice Tumblings just after 2-3 Wing-Over
어떤 동적인 아크로글라이더들은 2-3회의 윙오버후에 멋진 텀블링이 가능하다.
turns, but with serial gliders it's usually necessary to build up a well timed and really
그러나 시리즈의글라이더들을 가지고 이것을 할때는 시간을 잘잰후에 만들필요가있다.
dynamic Asymmetric Spiral to have enough energy to finish the second turn safe.
실제적으로 다이나믹 비대칭스파이럴에서 두번째의 턴을 마치고 충분한에너지를 가지는것이 안전하다.
Try the following technique if you need more energy:
당신이 많은 에너지를 필요로 한다면 다음에 따라서 기술을 시도해보아라
Enter a clear deep spiral by braking and weight shifting.
브레이크와 체중이동으로 깨끗하게 딥스파이럴을 진입해라.
Take care not to get a tip collapse on the outside, bacause you loose energy.
바깥쪽의 팁이 붕괴되면 에너지를 손실하기때문에 주의해라
However if it happens reopen it it and wait until the spiral stabilizes again.
그러나 그것은 재오픈할것이다. 그리고 다시 스파이럴이 안정화될때까지 기다려라.
After 1-2 turns when the leading edge starts to be facing to the ground and you have quite a lot
1-2회전을 한후에 리딩에지가 땅으로보기 시작하고, 상당히 많은 속력을 가지는때에
of speed already,
quickly release the brake and shift your weight to the outside, just as you
재빠르게 브레이크를 놓고, 바깥쪽으로 당싱의 체중을 이동하라,
would lead out the spiral very fast to swing down straight under the glider.
글라이더는 아래로 곧바로 내려가며 매우빠르게 흔들리며 스파이럴밖으로 리드될것이다.
But before you reach the lowest point with lot's of speed, start an impressive asymmetric turn to the same side, much earlier as you do it in a normal Asymmetric Spiral.
그러나 많은 스피드를 가지고 저점에 도착하기전에, 같은쪽으로 인상적인 비대칭턴을 시작하라,
노멀 비대칭스파이럴을 할때 보다 좀더 일찍
The following turn will be really dynamic but asymmetric, so it's very good to enter a Tumbling from.
이하의 회전은 정말로 동적일것이지만, 그러나 비대칭적일것이다, 그래서 그것은 텀블링을 들어가기에
매우 좋다.
To enter the Tumbling you have to start weight shifting quite early, after passing the highest 텀블링을 진입할때 당신이 매우 일찍 체중이동을 시작한다, 최고점을 지난 후에,
point, than pull the brake just before or on the lowest point.
브레이크를 이전이나 최저점에서 당기는것보다.
Advanced technique:
고급 기술
If you just keep the brake locked, with some gliders the second turn will be higher but slower than the first.
브레이크가 락되는걸유지한다면, 어떤글라이더들은 2회전높을것이다, 그러나 처음보다 느릴것이다.
When the pilot is above the glider in the second turn, the energy is on it's lowest, until the pilot passes trough.
조종사가 2회전일때 글라이더보다 위에있을때, 에너지는 최저이다, 파일럿이 골(기압골산골짜기trough)
통과할때까지
Because the brake is pulled very hard, during these moments the glider turns a little bit
브레이크는 매우강하게 당기기때문에, 글라이더가회전하는동안 SAT에서 조금더 험하게되어서
steeper in the SAT (except this period the brake is too heavy and it cannot happens because of
(이 기간에 브레이크를 아주무거워서 제외하고,
the high tension and speed).
높은장력과 속도때문에 일어날수(happens)없을것이다. )
괄호안은 먼말인지모르겠음 ㅠㅠ;
By this the second turn will be more vertical, but with less energy.
이것은 두번째의 회전일때 더 수직이 될것이다, 그러나 에너지는 적다.
If you want to prevent this angle change you have to release the brake a little bit on the top of the second turn.
만일 당신이 각도의 변경을 막기를 원한다면, 두번째 회전의 탑(위)에서 약간 브레이크를 놓아주라.
If you want to keep the height and the energy of the first turn do the same on the top of the first turn as well (by releasing the brake the glider shoots forward faster so it gets more energy).
만약당신이 머무르고 싶으면 첫번째 회전의 높이와 에너지는 또 첫번째 회전의 위와 같은것을 한다.
(브레이크를 놓아주는것에 의해 글라이더는 앞으로 더 빨리 쏠것이다)
In this case pull back the brake at the moment the glider starts to shoot below and you experience the highest G-Force.
이경우 글라이더가 아래로 쏘기 시작하는 순간에 브레이크들을 뒤로당겨라 //당신은 아주높은 G-Force 경험한다.
You can see this technique working in the Tumbling video clip.
비디오클립에서 이테크닉을 볼수있을것이다.
Exit:
탈출
Lead out the Tumbling by braking the glider when it starts to 'dive' again, just like in Asymmetric SAT.
글라이더가 멈추는것에서 텀블링을 빠져나와라, // 그것이 비대칭SAT와 같이 다이브를 다시 시작할때
If the remaining energy is considerable, you should brake the glider pretty hard to stop the glider otherwise you will get a huge collapse and free fall down next to, or into the canopy!
만약 많은 에너지가 남아있다면, 당신은 당신은 멈출때 강력하게 브레이크를 걸어야한다,
반면에 아주거대한 붕괴를 가져올것이고, 다음에 캐노피를 향해서 자유낙하하게된다...뜨아보쌈...
At the exit the glider (especially with high aspect ratio) could get a shape 'U' while it's in front of you, due to the forceful braking.
글라이더가탈출할때(특히나 AR이높은 고급기) 들은 U 형를 가질수있다. 당신의 앞에서 강력한브레이킹
을 하는동안
If there's less energy at the end, you may have to perform a Full Stall when you swing back under the glider to return normal flight.
끝날때 에너지의 손실이 적다면, 당신은 풀스톨을 실행해야될지도 모른다 // 일반적인 비행으로
돌아가기위해 글라이더가 아래로 흔들어댈때
Just as in Asymmetric SAT, the right timing of the exit is the most important thing ever (that's why it's necessary to know the Asymmetric SAT very well before you try this trick)!
비대칭 SAT에서, 오른쪽으로 빠져나가는 타이밍에 가장중요한 것이다.
(그래서 이트릭(기술)을 시도하기전에 비대칭 SAT를 매우 잘알필요가 있다)
With a serial glider it's possible to do 2 times tumbles safe.
시리얼 글라이더는 2번의 텀블에서 하는것이 안전하게 하는것이 가능하다.
The best acro pilots can do 3 or maybe 4 tumble turns with dynamic acro wings, but that's more like a Rhythmic SAT than a Tumbling.
최고의 아크로파일럿은 동적인 아크로글라이더를 가지고 3이나 4회전의 텀블을 할수있다,
그러나 텀블링이라기보다 리드믹SAT 같다.
I strongly advise to exit the Tumbling after 2 turns, exept if your technique is advanced and you are absolutely sure there's enough energy to do the next loop.
나는 2회전의 텀블링 후에 빠져나가라구 강력히 조언한다, 당신의 테크닉이 고급이고,
다음루프를 하는데 충분한 에너지가 있다고 확신한다면, 제외한다.
Advanced technique:
고급 기술
Usually the glider shoots forward very violently and asymmetrically (much more radical than in 보통 글라이더들은 매우 과격하게 비대칭적으로(비대칭SAT보다 더많이 라디컬(과격)하게) 앞으로 쏜다
the Asymmetric SAT!), so it's hard to stop and you can easily get very big collapses on the
그래서 멈추는것이 강하다, 낮은쪽이나 바깥쪽이 매우크게 아쥐쉽게 붕괴될수있다.
lower (outer) side.
To make the surge more symmetrical, try the following technique:
보다 대칭적으로 동요를 만들려면, 다음의 기술을 따라라.
Release the inner brake (left in our case) a little bit in the second turn, when the glider is above you (you see the sky behind).
두번째회전에서 약간의 안쪽 브레이크(우리경우에는 왼쪽브레이크) 놓아라, 글라이더가 당신의 위에
있을때(당신의 뒤에서 하늘을 본다)
Wait just a moment, than start braking only with the right side and only than pull the left also.
아주잠시 기다린다, 오른쪽으로만 브레이크가 걸리고 시작하는것보다, 또한 왼쪽으로 당기는것만..
In a left Tumbling the left side is higher, so if you release that brake, and than pull the
왼쪽편의 텀블링에서 왼쪽이 더높고, 그래서 당신이 브레이크를 놓아준다면, 그리고
right first, the leading edge will turn to be facing to the horizon (because the left side
처음으로 오른쪽브레이크를 당기는것보다, 리딩에지가 수평면으로 회전할것이다. (왼쪽편이가속되고
accelerates) and it's an easier and safer situation to stop the glider.
있기때문에) 그리고 쉽고 안전하게 글라이더를 멈추는 상황이다.
Dangers!
위험들
All dangers of Asymmetric SAT and even much more, because if you try to do another loop without enough energy you can easily fall into the canopy.
비대칭 SAT보다 더 위험하다, 충분한에너지 없이 다른루프를 하려고 시도한다면 캐노피로 떨어질수
있기때문에
Also be prepared for the massive impact of high G-Forces!
강력한 높은 G-Forces 덩어리이기 때문에 충격에 준비해야한다.
Because of the big pendulum it's more difficult to pull a negative at the enter, but be careful not to do a big MacTwist unintented!
진입할때 반대쪽을 당기기가 어렵다 큰진자이기 때문에, 그러나 주의해라 큰 맥트위스트를 unintented(사전에안나오는단어)
During this manouvre the glider is under extremely increased loading.
글라이더가 이기동을 하는동안 극단적인 하중이 아래로 걸린다.
Make sure your glider's condition is good enough to stand out these high G's, otherwise the
글아이더의 컨디션을 좋게하라, 그리고 이높은 G를 충분이 버틸수있어야한다.
lines and even some parts of the canopy can break!
그렇지 않다면 라인이나 캐노피의 어떤부분이 파괴될수있다.
It's also not much fun if your brakeline gone in the middle of the manouvre
기동의 중간에 당신의 브레이크라인이 간다면 우습지 않을것이다....하중을 엄청받는군요.
In this case you manage to stabilize the glider, go to land as soon as possible using the 'D' riser.
이경우 글라이더를 안정화시키고, 땅이 다가오기전에 D라이저를 사용하라.
If one of the 'A' or 'B' lines break, the loading on the rest will increases and many others will follow.
A나 B라인이 끊어진다면, 다른라인들에 하중들이 증가하고 뒤이어서 ......무섭다..
If the canopy is not safely steerable anymore, don't hesitate to throw your reserve!
캐노피가 더이상 조종이 불능하다 생각하면 주저없이 보조산을 던지라.
As you can see this is a very complex manouvre (the combination of Asymmetric Spiral, Looping, SAT and others), please do not try it, until you are really advanced with most of the acro manouvres.
매우 복잡한 기동들을 볼수있다.( 비대칭스파일러, 루프, SAT 그외의 다른것의 조합), 제발 시도하지
마라, 당신의 대부분의 아크로스킬을 진짜로 고급화될때까지.
Slow motion - Infinity tumbling from guillaume chatain on Vimeo.
Acro tricks: Tumbling failures from justACRO on Vimeo.
AcroTour 2006: Tumbling from justACRO on Vimeo.
첫댓글 아우~~ 할것두 아닌데...이미지 트레이닝을 하면 무섭습니다...ㅠㅠ
무서운 맛에 하는거지.