고기도 먹지 않고 포도주도 마시지 않고 형제를 걸려 넘어지게 하는 어떤 일도 하지 않는 것이 좋습니다.—로마 14:21. It is good neither to eat flesh, nor to drink wine, nor any thing whereby thy brother stumbleth, or is offended, or is made weak. Barnes' Notes on the Bible It is good - It is right; or it is better. This verse is an explanation or enlarged specification of the meaning of the former. To eat flesh - That is, such flesh as the "Jewish" convert regarded as unclean; Romans 14:2. Nor to drink wine - Wine was a common drink among the Jews, and usually esteemed lawful. But the Nazarites were not allowed to drink it Numbers 6:3, and the Rechabites Jeremiah 35 drank no wine, and it is possible that some of the early converts regarded it as unlawful for Christians to drink it. Wine was moreover used in libations in pagan worship, and perhaps the Jewish coverts might be scrupulous about its use from this cause. The caution here shows us what should be done "now" in regard to the use of wine. It may not be possible to prove that wine is absolutely unlawful, but still many friends of "temperance" regard it as such, and are grieved at its use. They esteem the habit of using it as tending to intemperance, and as encouraging those who cannot afford expensive liquors. Besides, the wines which are now used are different from those which were common among the ancients. That was the pure juice of the grape. That which is now in common use is mingled with alcohol, and with other intoxicating ingredients. Little or none of the wine which comes to this country is pure. And in this state of the case, does not the command of the apostle here require the friends of temperance to abstain even from the use of wine? Nor anything - Any article of food or drink, or any course of conduct. So valuable is peace, and so desirable is it not to offend a brother, that we should rather deny ourselves to any extent, than to be the occasion of offences and scandals in the church. Stumbleth - For the difference between this word and the word "offended," see the note at Romans 11:11. It means here that by eating, a Jewish convert might be led to eat also, contrary to his own conviction of what was right, and thus be led into sin. Or is made weak - That is, shaken, or rendered "less stable" in his opinion or conduct. By being led to imitate the Gentile convert, he would become less firm and established; he would violate his own conscience; his course would be attended with regrets and with doubts about its propriety, and thus he would be made "weak." In this verse we have an eminent instance of the charity of the apostle, and of his spirit of concession and kindness. If this were regarded by all Christians, it would save no small amount of strife, and heart-burnings, and contention. Let a man begin to act on the principle that peace is to be promoted, that other Christians are not to be offended, and what a change would it at once produce in the churches, and what an influence would it exert over the life! 반스의 성경 노트 좋다 - 옳다; 또는 더 좋다. 이 구절은 전자의 의미에 대한 설명 또는 확대된 설명입니다. 고기를 먹는 것 - 즉, “유대인” 개종자가 부정한 것으로 간주하는 것과 같은 고기를 말합니다(로마서 14:2). 포도주를 마시지 않음 - 포도주는 유대인들 사이에서 흔히 마시는 음료였으며 일반적으로 합법적인 것으로 간주되었습니다. 그러나 나실인은 민수기 6:3에서 포도주를 마실 수 없었고, 레갑 사람 예레미야 35장은 포도주를 마시지 않았으며, 초기 개종자 중 일부는 기독교인이 포도주를 마시는 것을 불법으로 간주했을 수 있습니다. 또한 와인은 이교도 예배에서 술잔을 기울이는 데 사용되었기 때문에 유대인들은 이러한 이유로 와인 사용에 대해 신중했을 수 있습니다. 여기서 주의 사항은 포도주 사용과 관련하여 “지금” 무엇을 해야 하는지를 보여줍니다. 와인이 절대적으로 불법이라는 것을 증명할 수는 없지만, 여전히 많은 '절제'의 친구들은 와인을 그렇게 여기고 그 사용에 대해 슬퍼합니다. 그들은 와인을 사용하는 습관을 절제하지 못하는 경향이 있고 값비싼 술을 살 여유가 없는 사람들을 격려하는 것으로 간주합니다. 게다가 현재 사용되는 와인은 고대인들이 흔히 마셨던 와인과는 다릅니다. 그것은 포도의 순수한 주스였습니다. 현재 일반적으로 사용되는 와인은 알코올과 다른 중독성 성분이 섞여 있습니다. 이 나라에 들어오는 포도주 중 순수한 포도주는 거의 또는 전혀 없습니다. 이런 상황에서 사도의 명령은 절제의 친구들에게 포도주 사용조차 삼가라고 요구하지 않습니까? 어떤 것도 - 음식이나 음료 또는 어떤 행동도 금지합니다. 화평은 매우 귀중하며 형제를 불쾌하게 하지 않는 것이 매우 바람직하므로, 교회에서 범죄와 스캔들의 원인이 되기보다는 오히려 자신을 어느 정도까지 부인해야 합니다. 걸려 넘어지게 하는 - 이 단어와 “불쾌하게 하다”라는 단어의 차이점은 로마서 11:11의 주석을 참조하세요. 여기서 이 단어는 유대인 개종자가 음식을 먹음으로써 옳다는 자신의 확신에 반하는 음식을 먹게 되어 죄에 빠지게 될 수 있음을 의미합니다. 또는 약해지다 - 즉, 그의 의견이나 행동이 흔들리거나 “덜 안정적”이 됩니다. 이방인 개종자를 본받도록 이끌림으로써 그는 덜 확고하고 확고해지며, 자신의 양심을 어기게 되고, 후회와 그 타당성에 대한 의심을 품게 되고, 따라서 “약하게” 될 것입니다. 이 구절에서 우리는 사도의 자선과 양보와 친절의 정신에 대한 저명한 사례를 볼 수 있습니다. 모든 그리스도인이 이 점을 고려한다면 분쟁과 가슴앓이, 다툼이 적지 않게 줄어들 것입니다. 평화를 증진하고 다른 그리스도인들을 불쾌하게 해서는 안 된다는 원칙에 따라 행동하기 시작한다면, 그것이 교회에 얼마나 큰 변화를 일으키고 삶에 얼마나 큰 영향력을 발휘할까요! |