[1월 5일] 워크북 5과
I am never upset
for the reason I think.
나는 결코
내가 생각하는 이유로
속상한 것이 아니다.
1. This idea, like the preceding one, can be used with any person, situation, or event you think is causing you pain. Apply it specifically to whatever you believe is the cause of your upset, using the description of the feeling in whatever term seems accurate to you. The upset may seem to be fear, worry, depression, anxiety, anger, hatred, jealousy, or any number of forms, all of which will be perceived as different. This is not true. However, until you learn that form does not matter, each form becomes a proper subject for the exercises for the day. Applying the same idea to each of them separately is the first step in ultimately recognizing they are all the same.
1
오늘의 아이디어는
어제의 아이디어처럼,
너를 고통스럽게
만든다고 생각하는,
어떤 사람이나 상황,
사건에도 사용할 수 있다.
너의 감정을
정확히 묘사하는 듯한
표현이라면
무엇이든 사용해서,
너를 속상하게 만드는
원인이라고 믿는 것이라면
무엇에든,
오늘의 아이디어를
구체적으로 적용하라.
그 속상함은
두려움, 걱정, 우울, 불안, 분노,
증오, 질투처럼 보이거나,
다른 많은
형태로 보일 수 있고,
이 모든 것은
다르다고 지각될 것이다.
이것은 참이 아니다.
하지만
형태는 중요하지 않음을
배울 때까지는,
각 형태는
오늘의 연습을 위한
적절한 대상이 된다.
똑같은 아이디어를
각 형태에
따로따로 적용하는 것은,
그 형태들이
사실 모두 같다는 것을,
궁극적으로
인식하는 데 있어서
첫 번째 단계다.
2. When using the idea for today for a specific perceived cause of an upset in any form, use both the name of the form in which you see the upset and the cause which you ascribe to it. For example:
2
어떤 형태의 속상함이든,
그 구체적인
원인으로 지각하는 것에,
오늘의
아이디어를 사용할 때,
속상한 형태의 이름과
네가 생각하는 원인의 이름을
함께 사용하라.
예를 들면 다음과 같다.
3 I am not angry at ( )
for the reason I think.
I am not afraid of ( )
for the reason I think.
3
나는 내가 생각하는 이유로
( )에게 화가 난 것이 아니다.
나는 내가 생각하는 이유로
( )을 두려워하는 것이 아니다.
4. But again, this should not be substituted for practice periods in which you first search your mind for "sources" of upset in which you believe and forms of upset which you think result.
4
하지만 오늘도
이런 연습을 하기 전에
먼저 마음을 살펴서,
네가 믿는
속상함의 "근원"을 찾아내고,
그 결과라고 생각하는
속상함의 형태를 찾아내는
연습 시간을 따로 가져야 한다.
5. In these exercises, more than in the preceding ones, you may find it hard to be indiscriminate and to avoid giving greater weight to some subjects than to others. It might help to precede the exercises with the statement:
5
이러한 연습을 할 때는,
이전 연습들에 비해
대상을 차별하지 않고,
특정한 대상에
더 큰 비중을 두지 않기가,
더 어렵다는 것을
느낄 수도 있다.
연습에 앞서
다음의 문장을 말한다면,
도움이 될 것이다.
6. There are no small upsets.
They are all equally disturbing to my peace of mind.
6
사소한 속상함이란 없다.
속상함들은 모두 똑같이
내 마음의 평화를 깨뜨린다.
7. Then examine your mind for whatever is distressing you, regardless of how much or how little you think it is doing so.
7
그런 다음
마음을 살펴서
너를
괴롭히는 것이면,
무엇이든 찾아내라.
그것이
너를 얼마나 많이
괴롭힌다고 생각하든,
얼마나 조금
괴롭힌다고 생각하든
상관없다.
8. You may also find yourself less willing to apply today's idea to some perceived sources of upset than to others. If this occurs, think first of this:
8
또한
속상함의 근원이라고
지각하는 것 중에는,
오늘의
아이디어를 적용하기가
더 꺼려지는 것도
있을 수 있다.
그런 경우에는 먼저
다음과 같이 생각하라.
9. I cannot keep this form of upset and let the others go.
For the purposes of these exercises, then, I will regard them all as the same.
9
이 형태의
속상함은 간직하면서
다른 형태의 속상함을
내려놓을 수는 없다.
따라서 나는
이 연습의 목적을 위해
그 모든 속상함을
똑같이 여기겠다.
10. Then search your mind for no more than a minute or so, and try to identify a number of different forms of upset that are disturbing you, regardless of the relative importance you may give them. Apply the idea for today to each of them, using the name of both the source of the upset as you perceive it and of the feelings as you experience it.
10
그런 다음
1분 정도 마음을 살펴서,
너를 괴롭히는
몇몇 속상함의 형태를
네가 부여하는
상대적인 중요성과 상관없이
찾아내려고 시도하라.
네가 지각하는
속상함의 근원과
네가 경험하는
감정의 이름을
함께 사용하여,
각 형태에
오늘의 아이디어를
적용하라.
11. I am not worried about ( )
for the reason I think.
I am not depressed about ( )
for the reason I think.
11
나는 내가 생각하는 이유로
( )에 대해 걱정하는 것이 아니다.
나는 내가 생각하는 이유로
( )에 대해 낙심한 것이 아니다.
12. Three or four times during the day are enough.
12
오늘의 연습은
3, 4회로 충분하다.
ㅡ 기적수업ㆍ공부모임 ㅡ
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