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119. Evidence of Zechariah pleading. 11 What the Lord does to those who abandon, the evil shepherd.(Zech.11:1-17)
119. 스가랴 변론 증거. 11장. 하나님께서 버린 자에게 하시는 일, 못된 목자.
(슥11:1~17)
# World glory devastation, flocks caught. A stick of grace, a stick of contact, an evil three shepherd, a silver thirty, attack a pair of shepherds
# 세상 영화 멸망, 잡힐 양떼. 은총의 막대기, 연락의 막대기, 못된 세 목자, 은 삼십, 짝된 목자를 침 #
In this chapter, the person who has chosen as chapter 10 will be given the trials and the blessings of the most delightful new age, but the ones who will throw away are treated as follows.
본장은 10장과 같이 택한 자는 시련을 주어서 가장 기뻐하는 새 시대의 축복을 받게 하지만 버릴 사람들은 다음과 같이 취급 하신다는 것입니다.
* Important verse: 17. Woe to the idol shepherd that leaved the flock! the sword shall be upon his arm, and upon his right eye: his arm shall be clean dried up, and his right eye shall be utterly darkened.
* 요절: 17절. 화 있을 찐저. 양떼를 버린 못된 목자여 칼이 그 팔에, 우편 눈에 임하리니 그 팔이 아주 마르고 그 우편 눈이 아주 어두우리라.
* The explanation) God will lift up to the Messiah and save human beings while the evil shepherds use the flock they were ruined.
So when Lord come again, the evil shepherds rose and taught that they would fall down while they were hurting the flock.
* 강해) 하나님은 메시야를 들어서 인간을 구원할 때에도 못된 목자들이 양떼를 이용하다가 망하고 만 것입니다.
이와 같이 주님이 다시 올 때에도 못된 목자들이 일어나서 양떼를 해치는 일을 하다가 망한다는 것을 가르쳤습니다.
* Zech.11:1~3. Open your doors, O Lebanon, that the fire may devour your cedars. Howl, fir tree; for the cedar is fallen; because the mighty are spoiled: howl, O you oaks of Bashan; for the forest of the vintage is come down. There is a voice of the howling of the shepherds; for their glory is spoiled: a voice of the roaring of young lions; for the pride of Jordan is spoiled.
* 슥11:1~3. 레바논아 네 문을 열고 불이 네 백향목을 사르게 하라. 너 잣나무여 곡할 찌어다 백향목이 넘어졌고 아름다운 나무가 훼멸 되었도다 바산의 상수리나무여 곡할 찌어다 무성한 삼림이 엎드러졌도다.
목자의 곡하는 소리가 남이여 그 영화로운 것이 훼멸 되었음이로다 어린 사자의 부르짖는 소리가 남이여 이는 요단의 자랑이 황무하였음이로다.
* The explanation) They are is extremely arrogant and is left to live in a glorious life in world glory, so that he will be destroyed on the day of judgment.
Those who have chosen the blessing of trials and those who have forsaken are left to glorify until the judgment, no matter how wrong they are.
Those who will receive the blessings of the earth that he will smite even if they have a slight mistake, those who were abandon and they will leave whatever they may have done,
If the pastor does not pray and likes to play and is comfortable, he is a abandon child. A lot of trials are servants to receive the throne.
Now spiritual servants and spiritual believers can not live in luxury. Now, those who live gloriously and luxury will not go up to the spiritual world;
Even if Lord’s servants do not try hard without your labors, you will have no hope if you live in peace well. Now it is a world where unbelievers and not prayers live well.
* 강해) 극도로 교만해지고 세상 영화에 영화롭게 사는 자리에 버려두었다가 심판 날에 멸망을 당하게 한다는 것입니다. 택한 종은 시련을 주어서 축복하시고 버린 자들은 아무리 잘못이 있어도 심판 때까지 그냥 호화롭게 둔다는 것입니다.
지상 축복을 받을 자는 조금이라도 말에 실수가 있어도 치고 버린 자들은 아무런 짓을 해도 그냥 둡니다. 목사가 기도하지 않고 놀기 좋아하고 편하게 지낸다면 버린 자식입니다. 시련 많이 오는 종들은 왕권 받을 종들입니다. 지금 신령한 종과 신령하게 믿는 사람은 호화롭게 못삽니다.
지금 영화롭고 호화롭게 사는 사람은 영계가 안 올라가고 주의 종이 시련 안 받고 애쓰지 않아도 평안히 잘 산다면 소망이 없는 사람입니다. 지금은 불신자나 기도 않는 자가 잘 사는 세상입니다.
* Zech.11:4~6. Thus saith the LORD my God; Feed the flock of the slaughter; Whose possessors slay them, and hold themselves not guilty: and they that sell them say, Blessed be the LORD; for I am rich: and their own shepherds pity them not. For I will no more pity the inhabitants of the land, saith the LORD: but, lo, I will deliver the men every one into his neighbour's hand, and into the hand of his king: and they shall smite the land, and out of their hand I will not deliver them.
* 슥11:4~6. 여호와 나의 하나님이 가라사대 너는 잡힐 양떼를 먹이라. 산 자들은 그들을 잡아도 죄가 없다 하고 판 자들은 말하기를 내가 부요케 되었은즉 여호와께 찬송하리라 하고 그 목자들은 그들을 불쌍히 여기지 아니하는도다. 여호와가 말하노라 내가 다시는 이 땅 거민을 불쌍히 여기지 아니하고 그 사람을 각각 그 이웃의 손과 임금의 손에 붙이리니 그들이 이 땅을 칠 찌라도 내가 그 손에서 건져내지 아니하리라 하시기로
* The explanation) These are the servants of the so-called God, who do not know how to feel pity for their flocks and eat use them with their flocks. God will not pity them, but will kill them in the hands of their enemies in the day of wrath.
These people do not sleep for the flock, they can not pray, they do not feed the martyrs and use the flocks. He will be the one who wants to save the flock, and they will leave it to the enemy on the day of judgment.
If you do not save your lives for the flock to do Lord’s work, you will make a lot of sins. In order to become a pastor, we must give press oil to grace and bear fruit. They are the sheep of the Lord, and your sheep, my sheep, and one man should not be made to fail.
Now They have to think about sending the flock to a new era. Political ministers, social ministers, and shepherds Pastors who do not feel compassionable can not remain on the day of tribulation.
It is a sin if we can not enter the new era by arming the members of the church spiritual world well. It is a world that buys and sells churches and church members.
* 강해) 이들은 소위 하나님의 종이라 하면서 양떼를 불쌍히 볼 줄 모르고 양떼를 이용해서 먹는 삯군들이니 하나님은 이들을 불쌍히 보지 아니하고 진노의 날에 원수의 손에 죽게 할 것입니다.
이런 사람은 양떼를 위해서 밤잠 안자고 기도하지 못하고 순교적인 사상으로 먹이지 못하고 양떼를 이용합니다. 양떼를 살리려는 자가 되어야 하는데 이들은 심판 날에 원수에게 맡기겠다는 것입니다. 목숨 내놓고 양떼를 살려야 하며 주의 일 하려면 양떼를 위해 목숨을 바치는 것이 아니면 죄를 많이 짓게 됩니다.
목회자가 되려면 기름을 짜 바쳐야 은혜를 끼칠 수 있고 열매를 맺는 것입니다. 주님의 양인데 네 양, 내 양 하면서 한 사람이라도 실족케 해서는 안 되는 것입니다.
지금은 양떼를 새 시대 보낼 생각을 해야 하는데 헌금이나 잘 하게 하려는 목자는 죄가 크고 망합니다. 정치 목사, 사교적 목사, 양떼 불쌍히 볼 줄 모르는 목사는 환란 날에 남지 못합니다. 교인 영계를 잘 무장시켜 새 시대 인도 못하면 죄입니다.
교회와 교인을 사고파는 세상입니다.
* Zech.11:7~11. And I will feed the flock of slaughter, even you, O poor of the flock. And I took unto me two staves; the one I called Beauty, and the other I called Bands; and I fed the flock. Three shepherds also I cut off in one month; and my soul loathed them, and their soul also abhorred me.
Then said I, I will not feed you: that died, let it die; and that is to be cut off, let it be cut off; and let the rest eat every one the flesh of another. And I took my staff, even Beauty, and cut it asunder, that I might break my covenant which I had made with all the people.
And it was broken in that day: and so the poor of the flock that waited upon me knew that it was the word of the LORD.
* 슥11:7~11. 내가 이 잡힐 양떼를 먹이니 참으로 가련한 양이라 내가 이에 막대기 둘을 취하여 하나는 은총이라 하며 하나는 연락이라 하고 양떼를 먹일 쌔. 한 달 동안에 내가 그 세 목자를 끊었으니 이는 내 마음에 그들을 싫어하였고 그들의 마음에도 나를 미워하였음이라. 내가 가로되 내가 너희를 먹이지 아니하고 죽는 자는 죽는 대로, 망할 자는 망할 대로, 그 나머지는 피차 살을 먹는 대로 두리라. 하고 이에 은총이라 하는 막대기를 취하여 잘랐으니 이는 모든 백성과 세운 언약을 폐하려 하였음이라. 당일에 곧 폐하매 내게 청종하던 가련한 양들은 이것이 여호와의 말씀이었던 줄 안지라.
* The explanation) God saves the poor sheep for mercy, but the evil shepherd punishes everything and dismisses the stick of grace for a short time, but through him he saves the sheep. At Jesus' time there were three evil shepherds: orthodox(Pharisee), negotiation(party Herod), and contact (Judith Grotto). Even now the evil shepherd torments the stick of grace.
It is the same as the First Coming or the Second Coming, just as the no priests received the Messiah at the time of the First Coming, at the Second Coming same. We always wish to be a stick of grace, and to be a system of grace we must be trampled like Jesus.
People who are always in the way of human means must endure like Jesus when tormenting those who are the rod of grace. Anyone who is to be a stick of grace must be prepared to damage to the evil shepherd.
We are the one who chose to use as a stick of grace. If you work hard for your sheep and sweat and work, then you are the king forever of the world. It is the way of the Apostle to devote all of his wealth, honor, wive and children to the gospel.
The bar of grace was martyred at the end of the Japanese rule. The Stick of Grace Jesus is sold from the evil shepherd, but he uses the stick of grace to save the sheep.
* 강해) 하나님께서 가련한 양을 불쌍히 보므로 구원해 주시되 못된 목자는 다 벌하고 은총의 막대기를 잠깐 동안 버리는 것 같이 하시지만 그로 말미암아 양을 구원하신다는 것입니다. 예수님 당시에 못된 목자 셋이 있었는데 정통(바리새인), 협상(헤롯 당), 연락(가롯 유다)입니다. 지금도 못된 목자가 은총의 막대기를 괴롭힙니다.
초림 시나 재림 시나 똑 같은데 초림 시에 제사장들이 메시야를 영접한 사람이 없듯이 재림 시에도 그렇습니다. 우리는 언제나 은총의 막대기가 되기가 소원인데 은총의 계통되려면 예수님같이 짓밟혀야 합니다.
언제나 인간 수단 방법으로 하는 사람들이 은총의 막대기 계통인 사람들을 괴롭힐 때 예수님같이 참고 견뎌야 합니다. 누구든지 은총의 막대기가 되려면 못 된 목자한테 손해 볼 각오를 해야 합니다. 우리 참 종 반열은 은총의 막대기로 쓸려고 택한 자입니다. 양떼 위해 실컷 울고 땀 흘리고 일하면 그 조건으로 세세왕권입니다.
복음 하나 바로 전하기 위해서 재산, 명예, 처자식 다 바치는 것이 사도의 길입니다. 왜정 말엽에도 은총의 막대기는 순교 당했습니다. 은총의 막대기 예수님이 못된 목자로부터 팔렸지만 은총의 막대기로 양을 살린다는 것입니다.
* Zech.11:12~14. And I said unto them, If ye think good, give me my price; and if not, forbear. So they weighed for my price thirty pieces of silver.
And the LORD said unto me, Cast it unto the potter: a goodly price that I was prised at of them. And I took the thirty pieces of silver, and cast them to the potter in the house of the LORD. Then I cut asunder mine other staff, even Bands, that I might break the brotherhood between Judah and Israel.
* 슥11:12~14. 내가 그들에게 이르되 너희가 좋게 여기거든 내 고가를 내게 주고 그렇지 아니하거든 말라 그들이 곧 은 삼십을 달아서 내 고가를 삼은지라. 여호와께서 내게 이르시되 그들이 나를 헤아린바 그 준가를 토기장이에게 던지라 하시기로 내가 곧 그 은 삼십을 여호와의 전에서 토기장이에게 던지고 내가 또 연락이라 하는 둘째 막대기를 잘랐으니 이는 유다와 이스라엘 형제의 의를 끊으려 함이었느니라.
* The explanation) When God caused Jesus to be sold for the sins of the peoples of the nations by selling them to the silver thirty, Bands taught the fall of Judas Gariot.
What the Son of God has sold to his disciples is the Word of God. Why should we think about whether the Son of God was hit by these shame?
What can we be disgusted with considering Jesus suffering? There are not many true shepherds in the church.
* 강해) 하나님께서 예수 그리스도를 은 30에 팔리게 해서 만민의 죄를 위하여 죽음을 당하게 할 때에 연락이란 것은 가룟 유다의 멸망을 가르쳤습니다.
하나님의 아들이 제자에게 팔린 것이 하나님의 말씀이란 것입니다. 어찌해서 하나님의 아들이 이러한 수치를 당했느냐를 생각해야 합니다.
예수님이 고난당하신 것을 생각하면 우리가 무엇을 수치스럽게 생각할 수 있습니까?
교회 안에 참 목자가 많지를 않습니다.
* Zech.11:15~17. And the LORD said unto me, Take unto you yet the instruments of a foolish shepherd. For, lo, I will raise up a shepherd in the land, which shall not visit those that be cut off, neither shall seek the young one, nor heal that is broken, nor feed that stood still: but he shall eat the flesh of the fat, and tear their claws in pieces.
Woe to the idol shepherd that leaveth the flock! the sword shall be upon his arm, and upon his right eye: his arm shall be clean dried up, and his right eye shall be utterly darkened.
* 슥11:15~17. 여호와께서 내게 이르시되 너는 또 우매한 목자의 기구들을 취할 찌니라 보라 내가 한 목자를 이 땅에 일으키리니 그가 없어진 자를 마음에 두지 아니하며 흩어진 자를 찾지 아니하며 상한 자를 고치지 아니하며 강건한 자를 먹이지 아니하고 오히려 살찐 자의 고기를 먹으며 또 그 굽을 찢으리라. 화 있을 찐저. 양떼를 버린 못된 목자여 칼이 그 팔에, 우편 눈에 임하리니 그 팔이 아주 마르고 그 우편 눈이 아주 어두우리라.
* The explanation) When God hold up the Messiah and saved man, like the evil shepherds used the flock and ruined to teach them that even when they came again, the evil shepherds rose and destroyed using their flocks. This is the evil shepherds of the Lord's second coming.
This shepherd does not relive spiritually, but sinks without strength. The eyes should be bright, but the Bible becomes my life and the Word must be my personification, and it becomes a stick of grace.
Even when he came to the Lord's Day, there was a wicked shepherd, and he taught that there would be a wicked shepherd even when he was second coming. Self-proclaimed Jews are ecclesiastical authority peoples.
It is a true shepherd when the Bible is brightened and the spirit is relived and armed. The Bible is the word of God.
The church must be revived until God has enough debate to work. The evil shepherd eat flesh and sheep.
* 강해) 하나님은 메시야를 들어서 인간을 구원할 때에도 못된 목자들이 양떼를 이용하다가 망하고 만 것 같이 다시 올 때에도 못된 목자들이 일어나서 양떼를 해치는 일을 하다가 망한다는 것을 가르쳤습니다. 이것은 주 재림 기에 못된 목자들입니다.
이 목자는 영적으로 소성하는 것이 없고 힘이 나지 않고 가라앉습니다. 눈이 밝아야 하는데 성경이 내 생활이 되고 말씀이 내 인격화되어야 은총의 막대기가 됩니다.
초림 주 오실 때에도 못된 목자가 있었고 재림 주 오실 때에도 못된 목자가 있을 것을 가르쳤습니다. 자칭 유대인이 교권 주의자들입니다. 성경이 환해지고 심령이 소성하고 무장이 되어야 참된 목자입니다. 성경은 하나님의 말씀이니 하나님께서 역사 할 정도로 변론해야 교회가 부흥됩니다. 못된 목자는 양의 살 찧고 뜯어먹습니다.
@ Who hate the good, and love the evil; who pluck off their skin from off them, and their flesh from off their bones; Who also eat the flesh of my people, and flay their skin from off them; and they break their bones, and chop them in pieces, as for the pot, and as flesh within the caldron. (Mic.3:2~3)
@ 너희가 선을 미워하고 악을 좋아하여 내 백성의 가죽을 벗기고 그 뼈에서 살을 뜯어 그들의 살을 먹으며 그 가죽을 벗기며 그 뼈를 꺾어 다지기를 남비와 솥 가운데 담을 고기처럼 하는도다.(미3:2~3).
* God is always trying to lift up and test the evil shepherd is to save only those who follow Jesus who is a stick of true grace.
* 하나님께서 언제나 못된 목자를 들어서 시험해 보는 것은 참된 은총의 막대기가 되시는 예수님을 따르는 자만 구원하기 위한 목적이라는 것입니다.
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