[1월 7일] 워크북 7과
I see only the past.
나는 오로지 과거만 본다.
1. This idea is particularly difficult to believe at first. Yet it is the rationale for all of the preceding ones.
1
이 아이디어는 특히
처음에는 믿기 어렵다.
하지만 이것은 전에 나온
모든 아이디어의 이론적 근거다.
2. It is the reason why nothing that you see means anything.
2
이것이
바로 네가 보는 것이
아무것도
의미하지 않는 까닭이다.
3. It is the reason why you have given everything you see all the meaning that it has for you.
3
이것이 바로
네가 보는 모든 것이,
너에게 갖는 의미를, 전부
네가 부여한 까닭이다.
4. It is the reason why you do not understand anything you see.
4
이것이 바로
너는 네가 보는 그 무엇도
이해하지 못하는 까닭이다.
5. It is the reason why your thoughts do not mean anything and why they are like the things you see.
5
이것이 바로 너의 생각은
아무것도 의미하지 않으며,
네가 보는
대상과 같은 까닭이다.
6. It is the reason why you are never upset for the reason you think.
6
이것이 바로 너는
결코 네가 생각하는 이유로
속상하지 않은 까닭이다.
7. It is the reason why you are upset because you see something that is not there.
7
이것이 바로
네가 거기에 없는 것을
보기에 속상한 까닭이다.
8. Old ideas about time are very difficult to change because everything you believe is rooted in time and depends on your not learning these new ideas about it. Yet that is precisely why you need new ideas about time. This first time idea is not really so strange as it may sound at first. Look at a cup, for example.
8
시간에 대한
낡은 아이디어를 바꾸기란
굉장히 어렵다.
네가 믿는 모든 것은
시간에 뿌리를 두고 있으며,
네가 시간에 대한
새로운 아이디어를 배우지
않아야, 유지되기 때문이다.
하지만
바로 그런 이유로,
너에게는 시간에 대한
새로운 아이디어가 필요하다.
시간에 관해 처음으로
소개하는 이 아이디어는
처음에는
이상하게 들릴 수 있지만,
실제로는
그리 이상하지 않다.
예를 들어
컵을 한 번 바라보자.
9. Do you see a cup, or are you merely reviewing your past experiences of picking up a cup, being thirsty, drinking from a cup, feeling the rim of a cup against your lips, having breakfast, and so on? Are not your aesthetic reactions to the cup, too, based on past experiences? How else would you know whether or not this kind of cup will break if you drop it? What do you know about this cup except what you learned in the past? You would have no idea what this cup is except for your past learning. Do you, then, really see it?
9
너는 컵을 보는가?
아니면
단지 컵을 들어 올리고,
갈증을 느끼고, 컵으로 마시고,
입술에 닿는 컵의 가장자리를 느끼고,
아침을 먹는 등의
과거 경험을 회상할 뿐인가?
컵에 대한
너의 심미적 반응 또한
과거의 경험에
근거하고 있지 않은가?
그렇지 않다면,
이런 종류의 컵을 떨어뜨리면
깨질지 말지 과연
네가 어떻게 알겠는가?
너는 과거에 배운 것 외에
이 컵에 대해 무엇을 아는가?
너는 과거의
배움을 제외한다면
이 컵이 무엇인지
전혀 알지 못할 것이다.
그렇다면 너는 정말로
그 컵을 보고 있는 것인가?
10. Look about you. This is equally true of whatever you look at. Acknowledge this by applying the idea for today indiscriminately to whatever catches your eye. For example:
10
주위를 둘러보라.
이것은
네가 무엇을 바라보든
똑같이 해당되는 사실이다.
눈에 띄는 것이면 무엇에든,
오늘의 아이디어를 차별 없이
적용함으로써, 이것을 인정하라.
예를 들면 다음과 같다.
11. I see only the past in this pencil.
I see only the past in this shoe.
I see only the past in this hand.
I see only the past in that body.
I see only the past in that face.
11
나는 이 연필에서 오로지 과거만 본다.
나는 이 신발에서 오로지 과거만 본다.
나는 이 손에서 오로지 과거만 본다.
나는 저 몸에서 오로지 과거만 본다.
나는 저 얼굴에서 오로지 과거만 본다.
12. Do not linger over any one thing in particular, but remember to omit nothing specifically. Glance briefly at each subject, and then move on to the next.
12
어떤 한 대상에도 특별히
오래 머물지 말아야 하지만,
그 어떤 대상도 특별히 빠뜨리지
말아야 한다는 점도 기억하라.
각 대상을 잠시 바라본 후
다음 대상으로 넘어가라.
ㅡ 기적수업ㆍ공부모임 ㅡ
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