KakaoTalk messenger suffers brief service disruption
일부 카카오톡 이용자 메시지 전송 일시 지연
Kim Na-young Economy 10:59 September 20, 2024 Yonhap News
SEOUL, Sept. 20 (Yonhap) -- Kakao Corp., the operator of South Korea's dominant mobile messenger app KakaoTalk, said Friday its service has experienced a brief disruption. Some users experienced problems sending or receiving messages on KakaoTalk for about six minutes from 9:24 a.m., the company said, adding that it immediately responded to the issue and normalized the service at 9:30 a.m. The company did not elaborate on the exact cause of the service failure. KakaoTalk has suffered a number of service outages this year, including a 90-minute disruption in July. KakaoTalk has some 45 million monthly active users in South Korea.
A captured image of KakaoTalk's logo (PHOTO NOT FOR SALE) (Yonhap) nyway@yna.co.kr (END) |
------------------------------------------------------------------------------------
일부 카카오톡 이용자 메시지 전송 일시 지연
송고시간2024-09-20 09:54 최현석 기자 연합뉴스
(서울=연합뉴스) 최현석 기자 = 20일 오전 카카오톡 전송이 일시 지연되는 현상이 발생했다.
카카오[035720]는 20일 오전 9시 24분부터 6분간 일부 이용자에게 카카오톡 메시지 수발신 지연 현상이 발생했다며 이를 파악한 즉시 대응해 9시 30분에 복구를 완료됐다고 밝혔다.
앞서 카카오톡은 지난 5월 13일과 20, 21일 메시지 수·발신 지연 현상을 보였다. 7월 18일에는 1시간 반 가까이 PC 버전 카카오톡과 포털 다음 일부 이용자의 로그인 등이 원활하게 이뤄지지 않았다.
[카카오톡 캡처. 재판매 및 DB 금지]
harrison@yna.co.kr
21세기 영어교육연구회 / ㈜ 파우스트 칼리지
전 화 : (02)386-4802 / (02)384-3348
이메일 : faustcollege@naver.com / ceta211@naver.com
Cafe : http://cafe.daum.net/21ceta 21세기 영어교육연구회
Blog : http://blog.naver.com/ceta211 21세기 영어교육연구회
Web-site : www.faustcollege.com (주)파우스트 칼리지