Now we're going to go for mobile phone VR. There's quite a range of options. What I've got here is the Samsung Gear VR, which only works with their phones, and it's got some extra bits and bobs, a little trackpad on the side and menu keys and so on.
What I've got here is really the most easy access and affordable VR, which is the Cardboard. It has two lenses inside it just like all the other headsets but essentially, other than that, it's a cardboard box. It's just one of many types. You got all sorts ranging from things you print out on the Internet and simply cut out.
This one is the higher end audio mobile phone VR. Again, there's a disadvantage and advantages. The resolution on it is pretty comparable to one of the major handsets, but you've got a lot less functionality.
You've got an app in here, the switch on, and then very carefully, as it popped in there, and you can now look in it to be like that, and you're in a VR environment. Again, it's quite high resolution, it's pretty good. And the key thing to realize with this, is that there are millions of them.
The market in terms of the high end machines like the Vive, the Oculus is in a few hundred thousand. There's millions of these so if you want to develop games in VR, there's a market.
Would you like to tell us more about the? Obviously, the cardboard is very affordable access way into VR. It essentially offers you much the same as the Gear VR, missing a few buttons and controls. It's actually very minimum but just like Gear VR, it needs any mobile phone for this not specifically Samsung. It has two lenses in it, just like the high end headsets. It goes in, you position it in front of the lenses and simply vault a great shot and on it guys, and I can then involve myself in VR just the same way as anyone else really for very little money at all. It's important to say I think at this point that this contain no positional tracking so one limitation we do have is that it only manages our rotational information from accelerometers.
We do not have the positional tracking that we do in Vive and Oculus. I mean that's the key thing that's not here. In this one got little joypad on the side but it remains a single camera at the center of a ball of video. And you must really always bear in mind these limitations. As a developer of VR, I'd say that you know your target, and you develop games that are sensible for that.
이제 휴대전화 VR로 가보겠습니다. 선택의 폭이 꽤 넓습니다. 제가 가지고 있는 것은 삼성 기어 VR인데, 휴대폰으로만 작동하고 있고, 옆에 작은 트랙패드와 메뉴 키 등이 있습니다.
제가 지금 가지고 있는 것은 가장 쉽게 액세스할 수 있고 저렴한 VR입니다. 바로 카드보드입니다. 다른 헤드셋과 마찬가지로 내부에 렌즈가 두 개 있습니다. 하지만 본질적으로 다른 헤드셋을 제외하고, 이것은 마분지 상자입니다. 여러 가지 유형 중 하나일 뿐입니다. 인터넷에서 인쇄하는 것에서부터 간단히 잘라내는 것까지 다양합니다.
이건 고급 오디오 휴대전화 VR입니다. 이번에도 단점과 장점이 있습니다. 주요 핸드셋 중 하나에 비해 해상도는 매우 낮지만 기능성은 훨씬 낮습니다.
여기에 앱이 있고, 스위치를 켰고, 아주 조심스럽게, 그 안에서 그렇게 보이도록 들여다 볼 수 있습니다. VR 환경에 있습니다. 다시 말하지만, 꽤 높은 해상도입니다. 꽤 괜찮죠. 그리고 이것을 통해 깨달아야 할 중요한 것은, 수백만 마리가 있다는 것입니다.
바이브(Vive)와 같은 하이엔드 머신의 시장에서는 오큘러스(Oculus)가 수십만 달러에 달합니다. 이런 것들이 수백만 개가 있기 때문에 VR에서 게임을 개발하려면 시장이 있습니다.
우리에게 그것에 대해 더 말해 줄래요? 물론 마분지는 VR에 매우 저렴하게 액세스할 수 있습니다. 기본적으로 기어 VR과 동일한 기능을 제공합니다. 몇 개의 버튼과 컨트롤이 없습니다. 이건 사실 최소이지만 기어VR과 마찬가지로 삼성에 대한 어떤 휴대폰도 필요하지 않습니다. 하이엔드 헤드셋처럼 렌즈가 두 개 들어 있습니다. 렌즈를 렌즈 앞에 놓고 멋진 샷을 그리고 그 위에 올려 놓으면 저는 다른 사람들과 마찬가지로 아주 적은 돈으로 VR에 참여할 수 있습니다. 중요한 것은 이 시점에서 위치 추적을 포함하지 않기 때문에 한 가지 제한은 가속도계의 회전 정보만 관리한다는 것입니다.
우리는 Vive와 Oculus에서 하는 위치 추적은 없습니다. 제 말은 그것이 여기 없는 중요한 것입니다. 이 사진에는 측면에 작은 조이스패드가 있지만 비디오 볼의 중심에 하나의 카메라로 남아 있습니다. 그리고 여러분은 항상 이러한 한계를 명심해야 합니다. VR 개발자로서 목표를 알고 있고, 거기에 맞는 게임을 개발한다고 말씀드리고 싶습니다.