|
2009년 원불교신문 연재
1. 개관 / ŭonbulismo
A. 원불교는 무엇인가요?
B. 원불교는 1916년 소태산 대종사님이 세운 종교이지요.
C. 원불교는 약 100년의 역사를 가진 새 종교이네요.
A. Kio estas ŭonbulismo?
B. Ŭonbulismo estas religio fondita de Sotesano en 1916.
C. Ĝi estas nova religio kun ĉirkaŭ centjara historio.
2. 원불교 개교의 동기 / Fondmotivo de ŭonbulismo
A. 왜 원불교가 세워졌나요?
B. 물질의 노예가 된 사람들을 낙원으로 인도하기 위해섭니다.
C. 그래서 진리적 종교의 신앙과 사실적 도덕의 훈련이 필요하군요.
A. Kial fondiĝis ŭonbulismo?
B. Por konduki al paradizo homojn en sklaveco al materio.
C. Al homoj do necesasverreligia kredo kaj realmorala trejno.
3. 원불교 교법의 총설 / Instruresumo de ŭonbulismo
A. 원불교의 신앙 대상과 수행 표본은 무엇인가요?
B. 법신불 일원상입니다.
C. 그래서 원불교는 불상 대신에 일원상을 모시고 있군요.
A. Kio estas la kredobjekto kaj praktikmodelo de ŭonbulismo?
B. Ĝi estas la darmkorpa budho, unu cirklo.
C. Tial unu cirklo anstataŭ budhostatuo estas adorata en ŭonbulismo.
4. 일원상의 진리 / Vero de unu cirklo
A. 원불교에서는 무엇이 진리를 상징하나요?
B. 일원상이 진리를 상징하지요.
C. 일원상 진리의 구체적 내용이 바로 사은이지요.
A. Kio simbolas la veron en ŭonbulismo?
B. Unu cirklo simbolas la veron.
C. La konkreta enhavo de la vero estas la kvar bonfaroj.
5. 사은 / La kvar bonfaroj
A. 사은은 무엇인가요?
B. 천지은, 부모은, 동포은, 법률은이지요.
C. 어떤 것을 은이라고 하나요?
D. 서로 없어서는 살 수 없는 것이지요..
A. Kio estas la kvar bonfaroj?
B. Tio estas la bonfaroj de ĉielo-tero, gepatroj, kunvivuloj kaj leĝoj.
C. Kio estas bonfaro?
D. Tio estas, ke ni ne povas vivi unu sen la alia.
6. 천지은 / Ĉiela-tera bonfaro
A. 천지로부터 무슨 은혜를 입고 있나요?
B. 공기가 있어 숨 쉬고, 땅이 있어 몸을 의지할 수 있지요.
C. 없으면 살 수가 없으니까 감사해야 되겠네요.
A. Kion bonan al ni faras ĉielo kaj tero?
B. Ni povas spiri pro aero kaj apogi nin pro grundo.
C. Ne eblas vivi sen ili kaj do ili dankendas.
7. 부모은 / Gepatra bonfaro
A. 부모로부터 무슨 은혜를 입고 있나요?
B. 부모는 낳아주고 길러주는 큰 은혜를 베풀었지요.
C. 자기 부모에게만 보은해야 하나요?
D. 아니요. 내 부모뿐만 아니라 타인의 부모에게도 보은해야 해요.
A. Kion bonan al ni faras gepatroj?
B. Ili faris grandan bonfaron, ke ili naskis kaj kreskigis nin.
C. Ĉu ni devas danki nur niajn proprajn gepatrojn?
D. Ne. Ni devas danki kaj proprajn kaj aliulajn gepatrojn.
8. 동포은 / Kunvivula bonfaro
A. 동포로부터 무슨 은혜를 입고 있나요?
B. 사농공상으로 우리가 살 수 있도록 도와주고 있지요.
C. 그러면 어떻게 보은을 해야 하나요?
D. 모두 공정한 자리에서 자리이타로 도와야 해요.
A. Kion bonan al ni faras kunvivuloj?
B. Ili ja helpas nian vivon per ofico, terkultivo, metio kaj komerco.
C. Kiel do ni devas danki kunvivulojn?
D. Ni ĉiuj devas helpi ilin en reciproka profito bazita sur justeco.
9. 법률은 / Leĝa bonfaro
A. 법률로부터 무슨 은혜를 입고 있나요?
B. 안녕 질서 속에 우리를 평안히 살게 해주고 있지요.
C. 그러면 어떻게 보은을 해야 하나요?
D. 법률을 잘 배워서 실행하는 것이지요.
A. Kion bonan al ni faras leĝoj?
B. Ili helpas nin trankvile vivi en paco kaj ordo.
C. Kiel do ni devas danki leĝojn?
D. Ni ĉiuj devas bone lerni kaj plenumi la leĝojn.
10. 사요 / La kvar nepraĵoj
ctrl + F10 ->
유니코드 문자표 ->
라틴확장 -A -> 맞는 에스페란토 글자를 찾는다
A. 사요는 무엇인가요?
B. 사요는 세상을 평등하게 하는 네 가지 방법이죠.
C. 구체적으로 네 가지는 무엇인가요?
D. 자력양성, 지자본위, 타자녀교육, 공도자숭배입니다.
A. Kio estas la kvar nepraĵoj?
B. Ili estas kvar metodoj por egaligi la mondon.
C. Kio estas konkrete la kvar?
D. Kreskigo de propra forto, unuaigo al saĝulo, eduko de aliula infano, estimo al sindonulo.
11. 자력양성 / Kreskigo de propra forto
A. 자력을 양성한다는 것은 무엇을 의미하나요?
B. 육체의 자활력, 정신의 자주력, 경제의 자립력을 갖추는 것이지요.
C. 그렇게 되면 무슨 평등을 이룰 수 있나요?
D. 바로 인권평등을 이룰 수가 있죠.
A. Kion signifas do kreskigi propran forton?
B. Tio estas havi proprajn fortojn aktivi korpe, sendependi spirite kaj memstari ekonomie.
C. Kian egalecon oni povas akiri tiamaniere?
D. Oni povas ja akiri egalecon de homaj rajtoj.
12. 지자본위 / Unuaigo al saĝulo
A. 지자본위는 무엇을 의미하나요?
B. 나이, 남녀, 민족, 학력을 떠나서 나보다 더 아는 사람 누구든지를 스승으로 삼아서 배워나가는 것입니다.
C. 그렇게 되면 무슨 평등을 이룰 수 있나요?
D. 바로 지식평등을 이룰 수가 있죠.
A. Kion signifas do unuaigo al saĝulo?
B. Tio estas lerni de ajnaj plisciuloj, konsiderante ilin instruistoj senrilate al ilia aĝo, sekso, nacieco aŭ edukiteco.
C. Kian egalecon oni povas akiri tiamaniere?
D. Oni povas ja akiri egalecon de scioj.
13. 타자녀교육 / Eduko de aliula infano
A. 타자녀교육은 무엇을 의미하나요?
B. 내 자녀뿐만 아니라 남의 자녀들도 힘 미치는 대로 가르치는 것이지요.
C. 그렇게 되면 무슨 평등을 이룰 수 있나요?
D. 바로 교육평등을 이룰 수가 있죠.
A. Kion signifas eduko de aliula infano?
B. Tio signifas eduki ne nur siajn infanojn, sed ankaŭ laŭpove infanojn de aliaj homoj.
C. Kian egalecon oni povas akiri tiamaniere?
D. Oni povas ja akiri egalecon de edukiteco.
14. 공도자숭배 / Estimo al sindonulo
A. 공도자숭배는 무엇을 의미하나요?
B. 공중에 헌신한 사람을 존중하고 스스로 이타정신으로 살아가는 것이지요.
C. 모두가 그렇게 산다면 세상은 어떻게 되나요?
D. 모두가 서로 도와주고 잘 사는 평화롭고 번영하는 세상이 이루어집니다.
A. Kion signifas estimo al sindonulo?
B. Tio signifas estimi homon sindone laborantan por la publiko kaj mem vivi altruisme.
C. Se ĉiuj vivas tiel, kia fariĝas la mondo?
D. Ĉiuj helpas unu la alian kaj bone fartas, kaj do la mondo fariĝas paca kaj prospera.
15. 삼학 / Tri studoj
A. 삼학은 무엇인가요?
B. 일원의 진리를 깨치고 인간의 도덕성을 회복하는 세 가지 방법이다.
C. 구체적으로 세 가지는 무엇인가요?
D. 정신수양, 사리연구, 작업취사입니다.
A. Kio estas la tri studoj?
B. Ili estas la tri metodoj por iluminiĝi pri la vero de unu cirklo kaj reakiri homan moralecon.
C. Kio estas konkrete la tri?
D. Ili estas spirita kultivo, afera-principa esploro kaj justaga elekto.
16. 정신수양 / Spirita kultivo
A. 정신수양은 무엇인가요?
B. 이는 두렷하고, 맑고, 고요한 정신을 길러가는 공부이지요.
C. 어떻게 정신수양을 해야 하나요?
D. 기도, 염불, 좌선 등으로 정신수양을 할 수 있지요.
A. Kio estas spirita kultivo?
B. Tio estas kultivi la spiriton, por ke ĝi estu klara, pura kaj trankvila.
C. Kio estas manieroj por kultivi la spiriton?
D. Ili estas preĝo, budhonoma ĉantado, sidmedito kaj tiel plu.
17. 사리연구 / Afera-principa esploro
A. 사리연구는 무엇인가요?
B. 인간의 시비이해와 우주의 대소유무를 연구해서 지혜를 얻는 것입니다.
C. 어떻게 사리연구를 해야 하나요?
D. 경전공부, 강연, 회화, 의두연마 등이 있지요.
A. Kio estas afera-principa esploro?
B. Tio estas esplori la juston, maljuston, profiton kaj malprofiton de homo kaj la grandon, malgrandon, eston kaj neeston de la universo kaj tiel akiri saĝon.
C. Kio estas manieroj por esplori aferojn kaj principojn?
D. Ili estas studado de sanktaj libroj, prelego, diskuto, solvado de demandoj kaj tiel plu.
18. 작업취사 / Justaga elekto
A. 작업취사는 무엇인가요?
B. 이는 올바른 일을 취하고, 그른 일을 버리는 것이지요.
C. 어떻게 작업취사 공부를 해야 하나요?
D. 상시일기, 주의, 조행의 훈련과목 등으로 할 수 있지요.
A. Kio estas justaga elekto?
B. Tio estas preni justan agon kaj forlasi maljustan agon.
C. Kio estas manieroj por justaga elekto?
D. Ili estas trejnobjektoj de ĉiutaga taglibro, atento kaj konduto kaj aliaj.
19. 팔조 / Ok sintenoj
A. 팔조는 무엇인가요?
B. 이는 간직해야 할 네 가지와 버려야 할 네 가지입니다.
C. 네 가지는 각각 무엇인가요?
D. 간직해야 할 것은 신 분 의 성이고, 버려야 할 것은 불신 탐욕 나 우입니다.
A. Kio estas la ok sintenoj?
B. Ili estas kvar havendaj kaj kvar forigendaj sintenoj.
C. Kio estas la kvar respektive?
D. La havendaj estas kredo, sinkuraĝigo, scivolo kaj penado, dum la forigendaj estas nekredo, avido, maldiligento kaj malsaĝo.
20. 인생의 요도와 공부의 요도 / Esencaj vojoj de vivo kaj de lernado
A. 인생의 요도는 무엇인가요?
B. 사람이 인생에서 반드시 알고 행해야 할 사은사요이지요.
C. 공부의 요도는 무엇인가요?
D. 사람다운 인격을 갖추기 위해 반드시 배우고 행해야 할 삼학팔조를 말하지요.
A. Kio estas la esencaj vojoj de vivo?
B. Ili estas la kvar bonfaroj kaj kvar nepraĵoj, kiujn homoj devas nepre scii kaj plenumi en la vivo.
C. Kio estas la esencaj vojoj de lernado?
D. Ili estas la tri studoj kaj ok sintenoj, kiujn homoj devas nepre lerni kaj plenumi por havi humanan personecon.
21. 사대강령 / Kvar devizoj
A. 사대강령은 무엇인가요?
B. 원불교의 모든 가르침을 네 가지로 나누어놓은 것이지요.
C. 그러면 구체적으로 네 가지는 무엇인가요?
D. 사대강령은 정각정행, 지은보은, 불법활용, 무아봉공입니다.
A. Kio estas la kvar devizoj?
B. Ĉiuj instruoj de ŭonbulismo estas divitiaj en la kvar devizojn.
C. Kiuj estas la kvar konkrete?
D. Ili estas ĝustaj iluminiĝo kaj ago, pribonfara konscio kaj danko, utiligo de la budha darmo kaj sindonema servo al publiko.
22. 일상수행 / Ĉiutaga praktikado
A. 원불교인은 주로 어떻게 일상수행을 하나요?
B. 자성의 정, 혜, 계를 함께 세우는 것이지요.
C. 그리고 어떤 마음 자세로 살아가나요?
D. 감사하고, 자력으로 남을 위하는 마음으로 살아가야죠.
A. Kiel ŭonbulanoj faras precipe ĉiutagan praktikadon?
B. Ili kunstarigas la koncentriĝon, saĝon kaj precepton de memnaturo.
C. Kun kiaj mensaj sintenoj ili vivas?
D. Ili vivas kun dankemo, memstareco kaj altruismo.
23. 훈련 / Trejno
A. 원불교는 왜 훈련을 강조하나요?
B. 훈련이 인격을 형성하고 불보살을 만드는 데 아주 중요하기 때문이지요.
C. 어떠한 훈련이 있나요?
D. 정기훈련과 상시훈련이 있어요. 정기훈련은 11과목으로 구성되어 있지요.
A. Kial ŭonbulismo substrekas trejnon?
B. Ĉar trejno estas tre grava por formi personecon kaj fari homon budho aŭ bodisatvo.
C. Kiuspecaj estas trejnoj?
D. Estas fiksperioda kaj ĉiama trejnoj. Fiksperioda trejno konsistas el dek unu objektoj.
24. 염불 / Budhonoma ĉantado
A. 염불은 무엇인가요?
B. 나무아미타불을 반복해 염송함으로써 마음을 안정시키는 것이지요.
C. 나무아미타불을 무슨 뜻인가요?
D. 무량수각에 귀의해 자성극락을 누리는 것이지요.
A. Kio estas budhonoma ĉantado?
B. Tio estas trankviligi menson per ĉantado de Namu Amitabul.
C. Kion signifas Namu Amitabul?
D. Tio estas rifuĝi en senlima vivdaŭro kaj iluminiĝo kaj ĝui paradizon de memnaturo.
25. Budhonoma ĉantado 염불
A. Kie mi lasu mian spiriton dum budhonoma ĉantado?
B. Vi koncentru vian spiriton sur la ĉantata voĉo.
A. Kiajn pensojn mi havu dum budhonoma ĉantado?
B. Vi forlasu ĉiujn pensojn kaj tenu la mensostaton de libereco kaj senfareco.
A. 염불할 때 정신은 어디에 두나요?
B. 정신을 염불하는 일성에 집주하세요.
A. 염불할 때 생각은 어떻게 하나요?
B. 일체의 생각을 버리고 한가로움과 무의 심경을 가지세요.
26. Sidmedito 좌선
A. Kio estas sidmedito?
B. Medito estas ĉesigi iluzion kaj aperigi la veran naturon. Sidmedito estas unu el la ĉefaj meditoj.
A. Ĉu sidmedito ne estas malfacila?
B. Ĝi estas tiel simpla kaj facila, ke iu ajn povas fari ĝin.
A. 좌선은 무엇인가요?
B. 선은 망념을 쉬고 진성을 나타내는 것이고요. 좌선은 대표적인 선 중의 하나이지요.
A. 좌선은 어렵지 않나요?
B. 좌선은 간단하고 쉬워 누구라도 할 수 있지요.
27. Sidmedito 좌선
A. Kiel spiri dum sidmedito?
B. Spiru ekvilibre, sed enspiru iom pli longe kaj forte ol vi elspiras.
A. Kiel teni mian spiriton?
B. Ĉiam tenu ĝin vigla en trankvilo kaj trankvila en viglo.
A. 좌선할 때 호흡은 어떻게 하나요?
B. 호흡을 고르게 하되 들이쉬는 숨을 조금 길고 강하게 하세요.
A. 좌선할 때 정신은 어떻게 하나요?
B. 정신은 항상 적적한 가운데 성성하게 하고, 성성한 가운데 적적하게 하세요.
28. Sidmedito 좌선
A. Kio rezultas el longdaŭra sidmedito?
B. Oni fariĝas prudenta, sana, bonmemora kaj pacienca.
A. Kial oni koncentras menson sur la subabdomenon?
B. Ĉar penso facile ne moviĝas kaj la energio facile trankviliĝas, kaj tio estas bona por sano.
A. 좌선을 오래하면 어떤 결과가 있나요?
B. 신중하고, 건강하고, 기억이 좋아지고, 인내심이 생기지요.
A. 선을 할 때 왜 단전에 마음을 주하나요?
B. 생각이 잘 동하지 않고, 기운이 쉽게 안정되어 건강에 좋기 때문이지요.
29. Iluminiga demando 의두
A. Kio estas iluminiga demando?
B. Ĝi helpas homon akiri saĝon per profunda esploro.
A. Kion signifas tio, ke menso kreas ĉion?
B. Mem profunde cerbumu pri tio, kaj vi akiros la respondon.
A. 의두는 무엇인가요?
B. 의두는 깊은 연구를 통해 지혜를 얻게 하는 것이지요.
A. 일체가 다 마음이 짓는다는 것이 무슨 뜻인가요?
B. 스스로 깊이 숙고해보면 답을 얻을 것입니다.
30. Ĉiutaga taglibro 상시일기
A. Kial ŭonbulismo igas siajn anojn skribi la ĉiutagan taglibron?
B. Por ke ĉiu ajn ekzamenu siajn tiutagajn atentojn kaj senatentojn, studhorojn kaj preceptajn malobeojn.
A. Kiel mallertuloj de dokumentado povas kontroli atenton kaj senatenton?
B. Laŭ la fazeolesplora metodo ili povas uzi blankan fazeolon por atento kaj nigran por senatento kaj kalkuli iliajn fojojn.
A. 왜 상시일기를 쓰게 하나요?
B. 모두가 당일의 유무념 처리, 학습 시간과 계문 범과를 살펴보기 위해서이지요.
A. 서식에 능하지 못한 사람은 유무념 대조를 어떻게 하나요?
B. 태조사법에 따라 유념은 흰 콩, 무념은 검은 콩으로 사용해 번수를 계산할 수 있지요.
31. Fiksperioda taglibro 정기일기
A. Kion oni enskribas en la fiksperioda taglibro?
B. Oni enskribas siajn tiutagajn laborhorojn, enspezon kaj elspezon, korpajn kaj mensajn agojn, iluminiĝojn kaj impresojn.
A. Kial oni enskribas korpajn kaj mensajn agojn?
B. Por ke oni taksu siajn tiutagajn justojn kaj maljustojn, eksciu pri sia saldo de peko kaj feliĉo kaj akiru la fortojn forlasi maljuston kaj preni juston.
A. 정기일기에는 무엇을 기재하나요?
B. 당일의 작업수, 수입지출, 심신작용, 감각감상을 기재해요.
A. 왜 심신작용을 기재하나요?
B. 당일의 시비를 감정해 죄복의 결산을 알고 취사력을 얻기 위해서죠.
32. Iamajna medito 무시선법
A. Kio estas iamajna medito?
B. Tio estas mediti iam ajn senrilate al tempo kaj loko.
A. Kiel mi tenu menson dum mia uzo de la ses sentorganoj?
B. Vi ĉiam tenu vian menson pura kaj trankvila en koncentriĝo.
A. 무시선은 무엇인가요?
B. 때와 장소를 가리지 않고 어느 때나 선을 하는 것이지요.
A. 육근을 작용할 때 마음을 어떻게 해야 하나요?
B. 항상 마음을 입정 상태에서 청정하고 고요하게 유지하세요.
33. Iamajna medito 무시선법
A. Kio estas la ses sentorganoj?
B. Ili estas la ses organoj, per kiuj homoj konceptas situaciojn, t.e. okulo, orelo, nazo, lango, korpo kaj menso.
A. Kio estas la principo de iamajna medito?
B. "Kiam la ses sentorganoj ne laboras, forigu vanan penson kaj kultivu unu menson; kiam ili laboras, forigu majuston kaj kultivu juston."
A. 육근은 무엇인가요?
B. 육근은 경계를 인식케 하는 여섯 가지 감각기관으로 눈, 귀, 코, 입, 몸, 마음을 말합니다.
A. 무시선의 강령은 무엇인가요?
B. "육근이 무사하면 잡념을 제거하고 일심을 양성하며, 육근이 유사하면 불의를 제거하고 정의를 양성하라."
34. Pentvortoj 참회문
A. El kio fontas peko?
B. Peko fontas el menso kaj do neniiĝas laŭ ĝia pereo.
A. Kio estas la radikoj de peko?
B. Ili estas avido, kolero kaj malsaĝo en la menso.
A. 죄는 원래 어디에서부터 일어나나요?
B. 마음에서 일어나고, 그 마음이 멸함에 따라 없어지지요.
A. 죄업의 근본은 무엇인가요?
B. 마음속에 있는 탐․진․치입니다.
35. Pentvortoj 참회문
A. Kiel oni faras penton?
B. Estas du manieroj, t.e. peraga pento kaj iluminiĝa pento.
A. Kio estas iluminiĝa pento?
B. Tio estas iluminiĝi pri la origine malplena stato de peka naturo kaj forigi ĉiujn afliktojn kaj iluziojn.
A. 어떻게 참회를 하나요?
B. 두 가지가 있는데 사참과 이참입니다.
A. 이참은 무엇인가요?
B. 원래 죄성이 공한 것임을 깨달아 모든 번뇌 망상을 제거하는 것이지요.
36. Pentvortoj 참회문
A. Kial sinnomataj iluminiĝintoj malpurigas budhan instruon?
B. Ĉar ili scias nur la memnaturon sen distingo, sed ne tiun kun distingo.
A. Ĉu komplete finiĝas studo nur per naturvido?
B. Ne. Eĉ post naturvido oni devas plu fari penton kaj praktikadon.
A. 자칭 도인이 불문을 더럽히는 까닭은 무엇인가요?
B. 자성의 분별 없는 줄만 알고 분별 있는 줄은 모르기 때문이죠.
A. 견성만으로 공부가 다 끝나나요?
B. 아니요. 견성 후에도 계속 참회하고 수행해야 되지요.
37. Korkonfeso kaj preĝo 심고와 기도
A. Kial kune necesas propra forto kaj aliula forto?
B. Ĉar ambaŭ fortoj bazas unu sur la alia.
A. Al kiu ŭonbulanoj dankas kaj pardonpetas?
B. Ili dankas kaj pardonpetas al la darmkorpa budho, la kvar bonfaroj.
A. 왜 사람은 자력과 타력을 다 같이 필요하나요?
B. 자력과 타력은 서로 근본이 되기 때문이지요.
A. 원불교 교도들은 누구에게 감사하고 사죄를 올리나요?
B. 법신불 사은님께 감사하고 사죄를 올립니다.
38. Albudha adoro 불공
A. De kiu petis pekpardonojn kaj feliĉojn budhanoj en la pasinteco?
B. Ili petis de budhofiguro ilin en ĉiu okazo.
A. De kiu ilin petas ŭonbulanoj?
B. Ili petas rekte de la kvar bonfaroj laŭ la koncerna okazo.
A. 과거 불자들은 누구에게 죄복을 빌었나요?
B. 모든 경우에 다 불상에게 빌었지요.
A. 원불교 교도들은 누구에게 죄복을 비나요?
B. 해당 경우에 따라서 직접 사은에게 빌지요.
39. Preceptoj 계문
A. Kiom da preceptoj havas ŭonbulismo?
B. Ĝi havas entute tridek preceptojn po dek.
A. Kial ili estas dividitaj?
B. Ĉar homoj diferencas per la grado de kredo kaj studo.
A. 원불교는 계문이 몇 개인가요?
B. 10개씩 모두 30개가 있지요.
A. 왜 그렇게 계문을 나누었나요?
B. 사람마다 신심과 공부의 정도가 다르기 때문이지요.
40. Preceptoj 계문
A. Ĉu ŭonbulanoj manĝas viandon?
B. Jes, sed ili ne manĝas kvarpiedulan viandon senkiale.
A. Kion signifas 'senkiale'?
B. Do devas esti kialo objektive akceptebla.
A. 원불교 교도들은 고기를 먹나요?
B. 먹지만, 연고 없이 사육을 먹지 않아요.
A. 연고 없이는 무슨 뜻인가요?
B. 객관적으로 인정되는 까닭이 있어야 해요.
41. Naturutiligaĵoj 솔성요론
A. Kial estas dirite, ke ne kredu nur homon, sed lian darmon.
B. Ĉar la korpo de homo ŝanĝiĝas, sed lia darmo estas eterna.
A. Kiel mi devas agi ĉe malbona iro de afero?
B. Ne plendu kontraŭ aliulo, sed ekzamenu vin mem.
A. 왜 사람만 믿지 말고 법을 믿어라 했나요?
B. 사람의 육신은 변하지만, 법은 영원하기 때문이지요.
A. 일이 잘못되었을 때 어떻게 해야 하나요?
B. 남을 원망하지 말고, 자기 자신을 살펴야 해요.
42. Naturutiligaĵoj 솔성요론
A. Kiel mi devas agi eksciante aliulan kulpon?
B. Ne malkaŝu ĝin, sed korektu vian kulpon per ĝi.
A. Kiel mi devas agi, se aliulo ne volas laboron?
B. Ne altrudu ĝin al li, sed faru nur vian laboron.
A. 타인의 잘못을 알았을 때 어떻게 해야 하나요?
B. 드러내지 말고 자기의 잘못을 깨우치세요.
A. 남이 원하지 않을 경우 어떻게 해야 하나요?
B. 권하지 말고, 자기 자신의 일을 하세요.
43. Unua prediko 최초법어
A. Pri kio temas la unua prediko?
B. Ĝi temas pri sinkultivo, familiestrado, fortulo kaj malfortulo, kaj gvidanto.
A. Kiel devas konduti gvidanto?
B. Gvidanto devas havi pli da scio kaj ne perdi fidon de gvidato.
A. 최초법어는 무엇을 다루고 있나요?
B. 수신, 제가, 강자와 약자, 지도자에 관한 내용입니다.
A. 지도자는 어떻게 처신해야 하나요?
B. 지도 받는 사람 이상 지식을 가지고 신용을 잃지 말아야 해요.
44. Sufero kaj plezuro 고락
A. Kion malŝatas kaj kion ŝatas homoj?
B. Ili malŝatas suferon kaj ŝatas plezuron.
A. Kial ili travivas suferon, forlasinte plezuron?
B. Ĉar ili laŭplaĉe agas sen scii la fonton de sufero kaj plezuro.
A. 사람이 싫어하는 것과 좋아하는 것은 무엇인가요?
B. 싫어하는 것은 고이고, 좋아하는 것은 낙이지요.
A. 왜 낙을 버리고 고를 겪을까요?
B. 고락의 근원을 모르고 자행자지하기 때문이지요.
45. Malsana socio 병든 사회
A. De kio malsanas la nuntempa socio?
B. Ĝi malsanas de plendemo, dependa vivo, egoismo, malprava gvido ktp.
A. Kiel oni povas kuraci ĉi tiujn malsanojn?
B. Per dankemo, memstara vivo, altruismo kaj prava gvido.
A. 오늘날 사회는 어떤 병이 들어있나요?
B. 원망심, 의뢰생활, 이기주의, 부당한 지도 등으로 병이 들어있어요.
A. 어떻게 이 병들을 고칠 수 있나요?
B. 감사심, 자력생활, 공익심, 정당한 지도로 고쳐야 합니다.
46. Kunperfektigo de korpo kaj spirito 영육쌍전
A. Ĉu sinkultivantoj devas havi profesion?
B. Estas konsilinde havi ĝin laŭ sia kapablo.
A. Kiu estas pli grava inter sinkultivo kaj vivo?
B. En ŭonbulismo ambaŭ estas egale gravaj.
A. 수도인도 직업을 가져야 하나요?
B. 능력에 따라 직업을 가질 것을 권합니다.
A. 수도와 생활 중 어느 것이 더 중요한가요?
B. 원불교에서는 둘 다 동일하게 중요합니다.
47. Gradoj de darmforto 법위등급
A. Ĉu darmforto havas gradojn?
B. Jes. Ĝi dividiĝas en la ses gradojn per la stato de studo.
A. Al kiu grado apartenas liberiĝo de vivo kaj morto?
B. La liberiĝo apartenas al la grado de diablovenka darmforto.
A. 법위에도 등급이 있나요?
B. 물론이지요. 공부에 따라 여섯 등급으로 나눠집니다.
A. 생사해탈은 어느 법위에 속하나요?
B. 생사해탈은 법강항마위에 속합니다.
원불교과 불교의 관계