- Regions in the Americas tend to start the game with low populations, and we do model the migration of people from Europe to the Americas as a result of dissatisfaction with their lives in the Old World. Therefore, American regions can see extremely fast development, with population and hence new towns growing much faster than is possible in Europe. Colonial regions also tend to produce exotic commodities such as sugar and tobacco.
- For the first time, we are actually having a technology tree that lets player's research pure technologies as well as construct and upgrade buildings. We have a host of different technologies that the player can choose to focus on. Some will give units new abilities on the battlefield, or allow your artillery to develop new types of ordnance. Some will improve ships' sailing and fighting performance, others will develop your economy and enable new buildings and infrastructure, and others will advance the educational level of your nation and speed up future research.
- We have dragoon units -- mounted men that you can order to dismount and fire and attack the enemy as infantry. Then you can order them to mount up again and chase across the field on horseback.
- We have artillery units, some of which can be limbered up and moved around the field at speed by teams of horses. You can develop all kinds of exotic ammo for them to fire.
- We are working hard to ensure that naval battles assume a greater significance on the campaign map as well and that fleets really project power rather than just being transport containers for armies.
- Religion plays a role in the game, but it doesn't play such as central part as in the medieval era. Religion does have an impact on happiness levels, and conversion can still help bring a newly conquered region under your control.
- We've really beefed up the diplomacy side of the game, and tried hard to make the AI factions behave in a more human way and respond to the player's treatment of them. Religion does play a role in terms of factions' attitudes towards each other, and it can be harder to maintain a close friendship with a faction with a different religion.
- On the battle map (both land and sea), the increase in visual quality and the number of men on the battlefield is incredible. The new engine has allowed huge improvements in graphics, terrain & vegetation, destructible buildings, as well as more advanced unit behaviour and abilities
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미대륙에 있는 지역들은 낮은 인구수에서 켐페인이 시작될 것입니다. 또한 우리는 구세계에서 삷에 불만족을 가진 결과 유럽에서 미대륙으로
이주해오는 시스템을 모델링할 거예요. 따라서 미대륙들의 지역들은 인구유입의 증가와 그로인해 유럽에서는 불가능한 속도로 마을들이 빠르게 발전을 하게 될 것입니다. 미대륙 식민지들은 또한 설탕, 담배등의 기호품들을 생산할 것입니다.
토탈워 사상 처음으로 우리는 테크트리개념을 심고있는데요, 플레이어가 순수기술을 연구하고 건물을 올리고 업그레이드하도록 할 것입니다. 우리는 플레이어가 선택집중할 수 있는 많은 서로다른 테크트리를 심을 것입니다. 테크중에 몇몇은 전장에서 유닛들에게 특수한 능력을 부여하거나, 대포가 새로운 탄을 발사할 수있도록 할 것이예요. 또 몇몇테크는 배의 항해능력과 전투임무능력을 향상 시킬 것입니다. 그리고 나머지 테크들은 플레이어의 경제력을 향상시키며 새로운 건물과 기간산업을 가능하게 하고, 그 나머지는 플레이어의 국민들의 교육수준 향상시키며, 신기술의 발전속도를 높일 것입니다.
우리는 드라군 유닛을 심을 거예요-드라군이란 말을 타며 달리다가 플레이어가 명령하면 말에서 내려서 보병처럼 적에게 총을 쏘고 공격할 수
있습니다. 또한 플레이어는 말에서 내린 드라군을 다시 말에 태워 전장을 가로지르며 적을 추격하게 할 수 있습니다.
우리는 대포를 심을 겁니다. 몇몇대포는 견인포로써 말이 끌고가게 되어 보다 높은 속도로 전장을 누빌겁니다. 플레이어는 대포에 모든종류의 탄을 발사할 수있도록 업그레이드 할 수 있습니다.
우리는 해전이 캠페인맵에서 아주 큰 비중을 차지하도록, 그래서 함대가 단순히 병력을 운반하는 역할보다 화력화되도록 가열차게 작업하고있습니다.---이렇게 되면 아주 가열차게 수정해버릴거라능...해상전투는 육상전투의 연장선이자 보조적 재미로써 추구하고 진국은 육상전이
돼야...
종교가 게임에서 어떤 역할을 하긴 합니다. 그러나 중세시기처럼 중추적 역할을 하지는 않을 거예요. 종교는 행복지수에 영향을 끼친다던가할 것이고, 개종은 여전히 새롭게 정복한 지역을 통제할 수있도록 도와줄 겁니다.
우린 정말...게임상에 외교(역할)를 강화시켰어요. 그리고 AI 팩션이 보다 인간적으로 행동하고, 플레이어가 어떻게 다루는지에 따라 다르게 행동하도록 노력했습니다. 종교는 각 팩션의 서로에 대한 태도에 대해 일정한 역할을 할거예요. 따라서 종교가 서로다르다면 외교적으로 친밀함
을 유지하는게 힘들 수 있습니다.
배틀맵상에서는, 육상 해상 모두, 그래픽의 질감과 병력수의 대규모 증가가 이루어질 겁니다. 새로운 엔진덕택에 그래픽, 지형, 수목과잡초, 파괴가능한 건물들 뿐만 아니라 더욱 발전된 유닛의 움직임과 능력이 발전되었습니다.
첫댓글 오오오오 출시가 늦어지고 사양이 올라가도 하던거 안빼먹고 다 나왔으면 함. 일찍 나와봐야 나에겐 군대크리가-_-
컴퓨터에게 너무 많은 요구를 하는듯한? ㅋㅋ 컴터를새로갈아야하나 ㅋㅋ
어차피 토탈워 시리즈는 모드 나올 때까지 기다렸다 할 거니까 별로 상관없음. 미디블2도 아직 활용도가 많고.(EB2 등)
파라독스 게임처럼 맨파워같은 개념이 있었으면 ㄱ-
각 도시의 인구가 맨파워 역할을 해주는게 아닌가요?... ;;
미디2는 턴 채우면 유닛을 뽑을 수 있어서 ㄱ- 턴과 돈만 무제한이면 군대도 무제한
예에!
랄라라라라라라라라라.... 컴퓨터를 사야것구나~ ㅠ.ㅠ
만세
이거 기대하는 맛에 살고 있슴다. 꼭 살 겁니다.
만세@@기대만땅~~
라라라라랄 글만 봐도 흘러넘치는 이기쁨
" AI 팩션이 보다 인간적으로 행동하고, 플레이어가 어떻게 다루는지에 따라 다르게 행동하도록" ㄴ 아주 거칠게 다뤄주겠어
S&M
저도 바라네요 ㅋㅋㅋㅋ
...이거 새로운 개념이라는 점에서 고대,중세 시대 유저 모드들도 기대되는(김칫국부터 마시는)
이거 엄청 머리 굴려야될거 같은데..=-ㅅ-;;
AI 향상이 제일 눈에 들어오네요 ㅎㅎ