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나. media의 종류
인쇄 media |
신문, 책 |
영상 media |
TV. 영화(motion pictures) |
multimedia |
internet, smart phone |
다. 장점
⑴ 상호작용적(interactive)
⑵ 비선형적(nonlinear) : 순차적이지 않고 예측불가능하다
⑶ media간 정보의 통합적 처리 및 전달이 가능
2. SNS와 smart phone
가. SNS(social networking service, social networking site)
소셜 네트워크 서비스(사회관계망서비스)는 관심, 활동 또는 실생활 연고를 공유하는 사람들 사이에서 사회 네트웍 또는 사회관계를 구축하는 플랫폼이다. 소셜 네트워크 서비스는 각 사용자(종종 profile), 그의 링크와 다양한 부가 서비스로 구성되어 있다(A social networking service (also social networking site or SNS) is a platform to build social networks or social relations among people who share interests, activities, backgrounds or real-life connections. A social network service consists of a representation of each user (often a profile), his or her social links, and a variety of additional services)
나. SNS의 발달과정
1990년 internet 발달 |
동호회, cafe, blog, personal homepage |
무선통신과 smart phone의 보급 |
twitter, facebook, Me2day, Google+, LinkedIn, Instagram, Reddit, Pinterest, Vine, Tumblr와 같은 microblog |
다. smart phone
⑴ 의의
이동전화기에 personal computer급의 운영체계(operating system)이 결합된 이동통신기기(移動通信器機)
⑵ 발전
smart phone의 발전은 SNS의 발달과 확산을 가져왔다.
3. 정보 유통 방식의 변화
가. 개인화(個人化. individualization)
SNS와 smart phone의 확산으로 개인이 정보와 소비를 포괄하는 유통의 주체로 등장하였다. 따라서 각 개인의 정보 획득의 능력과 함께 정보의 진위(眞僞)를 판단하는 능력이 요구되고 있다.
나. 간결화(簡潔化. 核心化. simplification, nucleatization)
넘쳐나는 정보 중 필요한 정보를 쉽게 판단하는 위해 축약된 정보에 대한 사회적 욕구가 커졌기 때문이다.다. mobilization
무선 인터넷망의 보급과 smart phone과 같은 이동통신 수단의 발달 및 SNS와 같은 관계망의 발달에 기인한다.
cloud computing : 인터넷 기반(cloud)의 컴퓨팅(computing) 기술
Cloud computing is a computing term or metaphor that evolved in the late 2000s, based on utility and consumption of computer resources. Cloud computing involves deploying groups of remote servers and software networks that allow different kinds of data sources be uploaded for real time processing to generate computing results without the need to store processed data on the cloud. Clouds can be classified as public, private or hybrid.
social commerce : 소셜 미디어와 온라인 미디어를 활용하는 전자 상거래의 일종
Social commerce is a subset of electronic commerce that involves social media, online media that supports social interaction, and user contributions to assist online buying and selling of products and services.
More succinctly, social commerce is the use of social network(s) in the context of e-commerce transactions.
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토론주제(논제)[택일]
1. 국회의원에 대한 국민소환제를 도입해야 한다.
2. 국가(國歌)를 새로 제정해야 한다.
3. 동해안의 수산물은 안전하다.
과제 : 추후 게제