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팬데믹으로 집에서 음주하는 사람들이 증가해서 와이과 위스키 수입액과 매출액이 급증했습니다.
소주와 맥주 매출액의 감소와 수제맥주의 매출 증가 등 주류업계의 경영환경변화와 대응에 대해 알아봅니다.
As pandemic wipes out gatherings, alcohol industry sets eyes on at-home drinkers
팬데믹이 모임이 사라지고 주류업계는 집에서 음주하는 수요에 주목
Posted: 2022-01-28 09:29Updated : 2022-01-28 04:47
Korea Times
With gathering restrictions and business curfews in place nationwide due to the COVID-19 pandemic, the alcoholic beverage industry, among other hospitality-related sectors, has faced setbacks.
코비드19 팬데믹으로 전국적인 영업시간제한과 모임을 제한해서 다른 접객 산업과 함께 주류업계는 영업침제에 직면해왔다.
But on the back of the shifting drinking culture, such as the growing trend of at-home solo drinking and home parties, and changing demand, the industry is learning to navigate through the pandemic by adapting to new consumer needs.
그러나 증가하는 집에서 혼술을 하거나 홈파티를 하며 변화하는 수요 등의 트렌드와 같은 음주문화변화의 배경으로 업계는 새로운 소비자의 요구에 맞춰서 팬데믹을 통해서 배우고 있다.
Within the industry, the wine market has outshone others during the crisis, with imports reaching an impressive $506.2 million in the January-November period of 2021, up 76 percent from a year earlier, according to the Korea Customs Service.
관세청에 의하면 주류업계안에서 와인시장은 2021년 1~11월간 5억6백2십만 달러를 수입해서 전년동기대비 76% 증가하여 위기속에서도 다른 시장을 압도했다.
This was the first time for the country's wine imports to surpass the $500 million level. South Korea's imports had been on a steady rise ― amounting to $244 million in 2018 before rising to $259.3 million in 2019 and $332 million in 2020.
우리나라의 와인수입액이 5억달러를 넘은 것은 처음이다. 한국의 와인수입은 2018년 2억4천4백만달러, 2019년 2억5천9백만달러, 20120년 3억3천2백만달러로 지속적으로 증가했다.
Industry watchers attribute the growth to the increase in the number of stay-at-home drinkers, such as parents with young children, drinking by themselves or with family members at home instead of going to bars amid the pandemic.
업계전문가들은 이러한 증가는 아이들을 가진 재택 음주가들, 팬데믹속에 술집에 가는 대신 집에서 가족들과 마시거나 혼자 마시는 사람들이 증가 때문이라고 분석했다.
Lee Myung-jin, a working mother of two children living in Mapo, western Seoul, told Yonhap News Agency that she often enjoyed having wine with her husband as a stress reliever recently at home after putting their children to sleep.
서울 서쪽 마포에 사는 두아이를 가진 워킹 맘 이명진씨는 최근 아이들이 잠든 후 집에서 스트레스를 풀기위해 남편과 와인을 자주 즐긴다고 연합통신에 말했다.
"I've rarely met with coworkers at restaurants or bars after work due to concerns about infection," Lee said. "Fortunately, I've been enjoying having wine in the comfort of my home, especially as wine has become more common and affordable nowadays," she added.
“나는 감염이 걱정되어 일이 끝난 후 식당이나 술집에서 동료들과 거의 만나지 않는다.” 고 이씨는 말했다. “다행히, 나는 요새 와인이 더욱 일반화되고 가격도 부담이 없어서 집에서 즐기고 있다.”고 그녀는 덧붙였다.
Whiskey was also in high demand, with imports hitting a five-year high of $154.3 million in the 11-month period, up 37.4 percent from a year earlier and marking the first year-on-year rise in three years, amid an increase in demand among young drinkers.
위스키도 젊은 음주가들의 증가속에 올해 11개월간 1억5천430만 달러를 수입하여 전년대비 37.4% 증가해서 지난 5년간 최고액을 기록했고 지난 3년중에 최고의 전년대비성장율을 보였다.
"The growth in demand for wine and whiskey is a reflection of home drinkers wanting to have something that is supposedly higher grade than the common soju or beer," an industry insider said.
“와인과 위스키에 대한 수요증가는 집에서 마시는 음주자들이 아마도 일반적인 소주나 맥주보다 등급이 높은 술에 대한 욕구를 반영한 것이다.” 라고 업계 관계자는 말했다.
A representative at retail giant Emart agreed, saying, "Sales of whiskey have increased dramatically, as it has grown popular among young consumers."
소매유통 대기업 이마트의 관계자는 “위스키판매는 젊은 소비자들의 인기가 높아져서 극적으로 증가했다.” 고 말하며 동의했다.
"Whiskey products normally don't display dramatic changes in sales due to higher price tags and strong alcohol levels, but we've seen a growing trend of young people sharing images of their highball drinks on Instagram," he added.
“위스키제품은 통상 높은 가격과 높은 알코올 도수 때문에 매출의 극적변화가 일어나지 않는데 인스타그램에서 하이볼 음료의 이미지 공유하는 트렌드가 증가하고 있는 것을 보고있다.” 고 그는 덧붙였다.
To meet demand for more diversity in alcohol strength levels, companies have released new products with weaker alcohol percentages to cater to women and younger consumers who prefer smoothness in their drinks.
더 많은 알코올농도의 다양성에 대한 수요에 부응하기위해 기업들은 음료의 부드러움을 선호하는 여성들과 젊은 층을 위해서 저 알콜 신제품을 출시했다.
The South Korean unit of London-based Diagio PLC, which owns the Johnnie Walker and Windsor whisky brands, has released W 19 and W Honey spirit products, both with a lowered alcohol percentage of 32.5 percent.
런던에 본사가 있고 조니 워커와 윈저 위스키를 소유하고 있는 디아지오 PLC는 32.5%의 알코올 도수를 낮춘 W19와 W 허니 스피리트 제품을 출시했다.
The South Korean subsidiary of France-based Pernod Ricard, which owns the Ballantine and Chivas Regal spirit brands, also reported sales growth of 31.6 percent in 2020 and is also largely expected to see increased earnings for 2021.
발렌타인과 시바스리갈 스피리트 브랜드를 가지고있고 프랑스에 본사가 있는 페르노리카의 한국법인은 202년에 31.6%나 매출이 성장했고 2021년에도 이익이 증가할 것으로 예상하고있다.
Local beer and soju makers, which rely heavily on supplies to restaurants and bars, are still struggling from the fallout of business curfews. Hite Jinro Co., maker of the lager beer Terra, for example, suffered a 30.31 percent loss in operating profit in the third quarter of last year.
식당과 주점에 대한 매출에 크게 의존하고 있는 국내 맥주와 소주업체들은 아직도 영업시간 제한조치로 인한 매출감소로 고전하고있다. 예를 들어 라거 맥주 테라의 제조회사인 하이트 진로는 작년 3분기에 영업손실 30.31%로 어려움을 겪고 있다.
Hence they are trying to offset further risks by now focusing their business more toward the consumer retail market and also tapping the growing craft beer market to deliver more diverse and unique tasting products.
따라서 그들은 소비자를 위한 소매시장에 초점을 맞추고 보다 다양하고 독특한 맛의 제품을 공급하기위해 성장하고 있는 는 수제맥주시장에도 진입하면서 추가적인 위험을 상쇄하려고 하고있다.
Market leader Oriental Brewery Co., for example, launched the Korea Brewers Collective, a sub-brand dedicated to craft beers. Lotte Chilsung Beverage Co. also started producing craft beers though an original equipment manufacturer (OEM) contract last year.
예를 들어 시장 선두기업인 OB맥주는 수제맥주 전문기업인 한국맥주 컬렉션을 인수했다. 롯데 칠성음료는 작년에 주문자 생산방식으로 수제맥주를 생산하기 시작했다.
With the fast spread of the Omicron variant, industry watchers also expect companies this year to adapt to changing market conditions by presenting more choice in terms of packaging sizes and variety in alcohol level strengths of new and existing products. (Yonhap)
시장 전문가들은 올해 기업들이 오미크론의 급속한 확산으로 기존제품과 신제품에 다양한 알코올 도수를 적용하고, 포장규격을 다양화해서 변화하는 시장조건에 적응해 갈 것으로 예상했다.
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