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참부모가 되기 이전의 과정
천성경
제2권 참부모
제4장 참부모의 사명
3) 참부모가 되기 이전의 과정
예수님은 이스라엘 민족의 반대로 전체적인 사명을 완성하지 못하시고 낙원에 가셔서 영적으로 이스라엘을 수습하여 영적인 부모의 입장에 계십니다. 참부모가 세계적인 승리의 판도를 지상에 닦을 수 있는 노정이 어떤 노정이냐 하면, 4년 노정이라는 것입니다. 이 4년 노정에 영계와 육계가 일치하여 승리의 기점을 세우는 날에는 온 세계의 인류가 낙원 이상의 영계로 행군할 수 있는 시대적인 혜택권 내로 들어간다는 것입니다.
그런데 이런 역사과정을 거쳐 나가는 데 있어서 오시는 참부모는 개인적인 십자가를 져야 하는 단계에서 세계 인류의 십자가를 대신 져야 되고, 가정적인 십자가를 져야 하는 단계에서 세계 인류의 십자가를 대신 져야 되고, 종족적 민족적 국가적인 십자가를 져야 하는 단계에서도 세계 인류의 십자가를 대신 져야 된다는 것입니다.
이스라엘 민족의 역사를 보면, 야곱은 에서와의 개인적인 투쟁에서 승리했기 때문에 개인적인 복귀의 조건을 세울 수 있었습니다. 그리고 나서 라반의 집에 가서 하늘이 협조하는 가운데 가정적인 싸움에서 승리했기 때문에 가정을 찾을 수 있었습니다.
그 후 야곱의 후손은 민족을 형성하기 위해서 사탄세계인 애급으로 들어갔는데, 그들은 거기에서 하늘의 협조로 구출되어 나와서 가나안에 들어갈 수 있었고, 가나안 7족을 멸할 수 있었습니다. 이렇게 이스라엘 민족은 가나안 복귀노정 40년을 거쳐 나가면서 비로소 사탄세계에 대하여 공격할 수 있었습니다.
40년 광야노정 이전에는 3일 노정이 있었습니다. 이스라엘 민족은 3일 노정을 거친 후에야 비로소 가나안 복귀를 할 수 있었다는 것입니다. 그리고 이스라엘 민족은 가나안에 들어가서는 또다시 40수를 찾아 세워야 했습니다.
복귀섭리가 이런 노정을 거쳐왔기 때문에 선생님도 40년 노정을 거친 후 3년 노정을 걸어야 하고, 4년 노정을 걸어야 한다는 것입니다. 3년 노정과 4년 노정을 합하면 7년 노정이 되는 것입니다.
이러한 과정을 거쳐야 비로소 복귀역사를 종결짓고 하늘의 주권을 세울 수 있는 것입니다. 예수님도 원래는 33세부터 7년 노정을 걸어서 하나님이 바라는 부모의 기준을 세우고, 거기서부터 만물복귀의 기준을 세워서 40세에 모든 것을 종결짓고 하늘의 뜻을 이루어야 했습니다. 이것이 예수님의 사명이었으나, 예수님이 이 뜻을 이루지 못하고 십자가에 돌아가심으로 말미암아 이 뜻은 그대로 남게 되었습니다.
그래서 다시 오시는 참부모가 내적 외적인 싸움을 책임지지 않을 수 없기 때문에, 40년 준비 기간, 혹은 투쟁 기간을 거쳐 가는 것입니다. 외적으로 40년 준비 기간이었지만, 이것이 내적으로는 투쟁 기간이었던 것입니다. 이리하여 영적으로 승리의 기반을 닦아서 비로소 지상에 영육을 합한 실체적인 기반을 닦을 수 있는 토대를 마련한 것입니다.
참부모가 중심이 되어서 3년 노정을 거치고 만물복귀의 기간, 즉 사방성을 갖추기 위한 4년 노정을 거쳐야 하는 것입니다. 그래서 7년 노정으로서 탕감복귀를 종결해 나가야 된다는 것입니다. 참부모를 찾기까지의 3년 노정, 4년 노정, 40년 노정은 짧은 노정이지만 역사적인 모든 슬픔을 전체적으로 탕감복귀하는 기간이요, 역사적인 분함을 총체적으로 탕감복귀하는 기간이요, 역사적인 십자가를 전체적으로 탕감복귀하는 기간입니다. 역사적인 모든 슬픔과 고통과 분함에도 굴복당하지 않는다는 절대적인 기준을 세우지 않고는 참부모의 날, 참부모의 승리의 날은 맞을 수 없다는 것입니다.
하늘을 대신하여, 참부모의 인연을 대신하여 뜻을 책임지고 받들어 나오는 우리 통일교회는 그래서 이런 시련을 자초해서 당해 나가고 있는 것입니다.
그 과정에서 사탄세계와 분별된 자신을 세우고, 참부모가 승리의 한 본보기를 취해 사탄세계를 심판할 수 있는 참자녀의 기준을 세워 놓아야 됩니다. 그렇게 종족, 민족, 국가의 기준을 세워 놓지 않고는 참부모에 대한 본연의 뜻을 지상에 이룰 수 없는 것입니다.
이 기간에 나와 더불어 싸우고 있는 여러분은 참부모의 개인적인 대신자요, 가정적인 대신자요, 민족적인 대신자요, 국가적인 대신자들입니다. 이런 부모의 대신자로서 지금까지 한국은 물론이요, 세계 무대에서 책임지고 싸워야 하는 것이 여러분의 책임이라는 것입니다.
이런 관점에서 볼 때, 지금까지의 영계와 육계의 슬픔이 무엇이었느냐? 본래는 참부모가 이 땅에 나타나면, 그날부터 하늘땅이 평화를 노래해야 되고, 온 천주가 행복권 내에 들어가야 되고, 하나님을 중심으로 지상천국이 이루어져야 하는 것입니다. (13-285, 1964.4.12) p.213
선생님이 참부모를 선포할 때까지 고생을 얼마나 하고, 욕을 얼마나 많이 먹고, 감옥살이를 얼마나 했습니까? 여섯 번이나 감옥에 들어갔습니다. 이래 가지고 참부모를 선포한 것입니다. 그러니까 참부모입니다. 그러니까 세계에서 최고로 불쌍한 왕 중의 왕이 선생님입니다. 어머니 아버지가 뭐 어떻고 어떻고 하지만, 제일 불쌍한 사람이 선생님입니다. (211-161, 1990.12.30) p.213
선생님은 세계를 위해서 얼마나 많이 투입했는지 모릅니다. 피눈물을 얼마나 쏟았고, 땀을 얼마나 흘리고, 얼마나 한숨을 쉬었겠어요? 내가 밥을 위해서, 출세를 위해서 그런 것이 아닙니다. 지상세계, 천상세계, 하나님을 해방하기 위해서 그랬습니다. 이런 사람은 역사시대에 문총재 외에는 없습니다. 참부모 외에는 없는 것입니다.
그런 배후의 역사를 지니고 있습니다. 그것이 관념만이 아닙니다. 실전무대에서 실제권을 형성하는 데 있어서 그 이상 기반을 닦아 나왔기 때문에 세계 만국이 숙연하게 머리를 숙일 수 있는 단계에까지 왔다는 것입니다. (210-363, 1990.12.27) p.213
Ⅱ 真の父母になる以前の過程
天聖経P.221
イエス様が、イスラエル民族の反対で、全体的な使命を完成なさることができず、楽園に行かれて霊的にイスラエルを収拾して、霊的父母の立場に立っておられたのと同様に、世界的な勝利の版図を地上に築くことができるときがいつかというと、四年路程であるということです。この四年路程の間に霊界と肉界が一致して、勝利の起点を立てる日には、全世界の人類が楽園以上の霊界で行軍することができる時代的な恵沢圏内に入るというのです。
ところで、このような歴史過程を経ていくのにおいて、来られる真の父母は、個人的な十字架を背負うべき段階から、世界人類の十字架を代わって背負うべきであり、家庭的な十字架を背負うべき段階から、世界的人類の十字架を代わって背負うべきであり、氏族的、民族的、国家的十字架を背負うべき段階でも、世界人類の十字架を代わって背負うべきなのです。
イスラエル民族の歴史を見ると、ヤコブはエサウとの個人的な闘争で勝利したために、個人的な復帰の条件を立てることができました。そうしてから、ラバンの家に行き、天が協助する中で、家庭的な戦いで勝利したために、家庭を見出すことができました。その後、ヤコブの後孫は、民族を形成するため、サタン世界であるエジプトに入りましたが、彼らは、そこで天の協助で救い出されて出てきて、カナンに入ることができ、カナン七族を滅ぼすことができました。このようにイスラエル民族は、カナン復帰路程四〇年を経ていきながら、初めてサタン世界に対して攻撃することができました。
四〇年荒野路程以前には、三日路程がありました。イスラエル民族は、三日路程を経た後に、初めてカナン復帰をすることができたのです。そして、イスラエル民族は、カナンに入っては、また四〇数を探して立てなければなりませんでした。
復帰摂理がこのような路程を経てきたために、今まで先生も四〇年路程を経た後、三年路程を歩まなければならず、四年路程を歩まなければならないのです。それで、我々が三年路程と四年路程を合わせれば、七年路程になるのです。
このような過程を経てこそ、初めて復帰歴史を終結し、天の主権を立てることができるのです。イエス様も、本来は三三歳から七年路程を歩んで、神様が願う父母の基準を立て、そこから万物復帰の基準を立て、四〇歳にすべてを終結して、天のみ旨を成すべきでした。これが、イエス様の使命でしたが、イエス様がこのみ旨を成しえず、十字架に亡くなることによって、このみ旨はそのまま残るようになりました。
それで、再び来られる真の父母が、内的外的な闘いに責任を持たざるをえないので、四〇年準備期間、あるいは、闘争期間を経ていくのです。外的に四〇年準備期間ですが、内的には闘争期間であったのです。こうして、霊的に勝利の基盤を築いて、初めて地上に霊肉を合わせた実体的な基盤を築くことができる土台を備えたのです。
真の父母が中心になっていく三年路程を経て、万物復帰の期間、すなわち、四方性を備えるための四年路程を経なければならないのです。それで、七年路程として蕩減復帰を終結していかなければならないのです。
真の父母を探すまでは、歴史路程についてみると、三年路程、四年路程、四〇年路程は短い路程ですが、歴史的なすべての悲しみを全体的に蕩減復帰する期間であり、歴史的な無念さを総体的に蕩減復帰する期間であり、歴史的な十字架を全体的に蕩減復帰する期間です。歴史的なすべての悲しみと苦痛と無念さにも屈服されないという、絶対的な基準を立てずには、真の父母の日、真の父母の勝利の日は、迎えることができないのです。
天に代わって、真の父母の因縁に代わって、み旨に責任を持って、奉ってきた我々統一教会は、それでこのような試練を自ら招いて受けていっているのです。
その過程でサタン世界と分別された自分を立て、真の父母が勝利の一つの手本を取って、サタン世界を審判しうる真の子女の基準を立てておかずには、氏族、民族、国家基準を立てておかずには、真の父母に対する本然のみ旨を、地上に成すことができないのです。
この期間に、私とともに闘っている皆さんは、真の父母の個人的な身代わりであり、家庭的な身代わりであり、民族的な身代わりであり、国家的な身代わりです。このような父母の身代わりとして、今まで韓国各地へ出て闘っているのです。今は、世界的な舞台に向かって出て、責任を持って闘わなければならないのが皆さんの責任であるのです。
このような観点から見るとき、今までの霊界と肉界の悲しみが何か? 本来は、真の父母がこの地に現れれば、その日から天地が平和を歌うべきであり、全天宙が幸福圏内に入るべきであり、神様を中心に地上天国が成されるべきです。(一三・二八五)
私が真の父母を宣布するまで、苦労をどれほどし、悪口をどれほど聞き、監獄生活をどれほどしましたか? 六回も監獄に出入りし、こうして今年に入って真の父母を宣布したのです。(ですから、真の御父母様であられます)。ですから、世界最高のかわいそうな王の中の王が文総裁です。お母さん、お父さんが、何、どうのこうのと言いますが、いちばんかわいそうな人が文総裁です。(二一一・一六一)
先生が世界のために、どれほど多く投入したかというのです。血涙をどれほど注ぎ、汗をどれほど流し、どれほどため息をついたでしょう。私がご飯のために、出世のために、そうなのではありません。地上世界、天上世界、神様を解放するためです。このような人は、歴史時代に文総裁以外にはいません。真の父母以外にはいないのです。
そのような背後の歴史を持っているのです。それが観念だけではありません。実戦舞台で実際圏を形成するのにおいて、それ以上の基盤を築いてきたために、世界万国が粛然と頭を下げうる段階まで来たのです。(二一〇・三六四)
The Course Prior to Becoming the True Parents
Cheon Seong Gyeong
Book Two - True Parents
Chapter Four - The Mission of the True Parents
Section 3. The Course Prior to Becoming the True Parents
Due to the opposition of the people of Israel, Jesus went to paradise without completing his mission. Since then, he has been able to bring Israel together spiritually in the role of spiritual parent. The course, whereby True Parents can establish the worldwide foundation of victory on earth, is a four-year course. When the spiritual and physical worlds unite and establish the starting point of victory during this four-year course, all humankind will receive the benefit of the age such that they can march into the spirit world above paradise. However, the True Parents who come as we pass through this historical course must bear the cross on behalf of humankind at the levels of individual, family, people, nation and world.
If we look at the history of the people of Israel, we see that Jacob could establish the conditions for individual restoration because he was victorious in the individual struggle with Esau. Later on, he could have a family because with God's help he had prevailed in the family-level struggle at Laban's house. Afterwards, Jacob's descendants entered Egypt, the satanic world, in order to create a people. They were rescued from there with God's help and were then able to enter Canaan and gain victory over its seven tribes. In this way, the Israelites could finally attack the satanic world while going through the forty-year course for the restoration of Canaan. Prior to the forty-year wilderness course there was a three-day course. The Israelites were finally able to begin the restoration of Canaan after going through this three-day course. Moreover, after entering Canaan, the Israelites had to restore the number forty once more.
Since the providence of restoration has passed through such courses, I have to walk a three year course and a four year course after going through a forty year course. Adding the three year course and the four year course together gives you a seven year course. I will be able to bring the history of restoration to a conclusion and establish the heavenly sovereignty only when I pass through all of these courses.
Originally, Jesus also was to have walked a seven-year course from the era of thirty-three and then established the standard of parents desired by God. He was to establish the standard for the restoration of all things, thereby concluding everything and fulfilling God's will at the age of forty. Although this was the mission of Jesus, the Will remained unfulfilled because Jesus died on the cross without being able to accomplish it. Since the True Parents, the Second Coming, must inevitably take responsibility for the internal and external conflicts, they have passed through a forty year preparation period, a period of conflict. Although externally it was a forty year period of preparation, internally it was a period of strife. After having laid the spiritual foundation for victory, the groundwork for laying the substantial foundation combining the spiritual and physical was finally prepared on earth.
True Parents must be the central figures in going through the three year course and the period of the restoration of all things -- that is, a four year course to embrace all four directions. In this way, they must bring restoration through indemnification to a conclusion through this seven year course. The three year course, four year course, and forty year course prior to establishing True Parents may seem like short courses, yet they are time periods designed to reverse, through indemnity, all historical sorrows, historical resentments, and the historical cross as a whole.
We cannot welcome the day of the victory of True Parents without first establishing an absolute standard of not succumbing to any historical sorrow, pain or resentment. This is why our Unification Church, which is taking responsibility for and is upholding God's will on behalf of Heaven and True Parents, is volunteering to take on this kind of trial. In undergoing this process, you must not only separate yourself from the satanic world, but also establish the standard of a true child whereby you can adopt the model of victory of True Parents and be able to judge the satanic world.
Also, the original will of God in relation to True Parents cannot be realized on the earth until this standard is established at the level of a tribe, a people and a nation. You who are fighting on my side during this period are representatives of True Parents on the individual, family, ethnic and national levels. As such representatives of True Parents, it is your responsibility to fight on the world stage, not to mention in Korea. From this perspective, what has been the sorrow of both the spiritual and physical worlds until now? It should have been that from the day True Parents appeared on earth, heaven and earth should have sung songs of peace, the entire cosmos should have entered the realm of happiness, and the Kingdom of Heaven on Earth should have been be realized with God at its center. (13-285, 1964.4.12)
How much did I suffer, how many curses did I receive, and how often did I go to prison before I proclaimed the True Parents? I have been to prison as many as six times. I declared True Parents after all these hardships. Because of this course, we are the True Parents. Therefore, I am the most pitiful king among the kings in the world. You may say whatever you want about True Mother and True Father, but I am the most miserable person. (211-161, 1990.12.30)
You have no idea how much I have invested for the sake of the world. How much blood and how many tears do you think I have shed? How much sweat? And how much do you think I have sighed deeply? I did not do this in order to eat well or obtain worldly success, but so that I could liberate the earthly world, heavenly world, and God. There has never been someone like this in all of history -- only myself. There has been no one except the True Parents. This is not just a concept, but is my personal background. Since by establishing the sphere of truth on the stage of actual battle, I have been building a foundation on a still higher level; I have reached the stage where all nations can solemnly bow their heads. (210-363, 1990.12.27)
成為真父母之前的過程
天聖經
第二篇 真父母
第4章 真父母的使命
3)成為真父母之前的過程
人的墮落導致了假父母的產生。因此,為了在這撒但中心的世界建立起天國真父母的位置,文老師不得不行走苦難的道路。這件事應該由父母來復歸,父母必須對那扭曲破碎的一切負起完全的責任,並償付蕩減。(131–62, 1984.4.1)
為了成為真父母,必須愛該隱世界。這該隱世界是長子的世界。因為該隱世界正如同墮落的長子世界,所以即使這個世界反對,也必須樹立將天的愛完全給予他們的條件,否則就無法復歸撒但世界。
必須先愛長子。在原則上撒但是長子,所以,神若想愛亞伯,就必須先樹立愛該隱的條件。除非神將這樣的愛彰顯給撒但看,否則就無法愛亞伯。這是符合原理的。
身為母親,夏娃所應做的就是讓該隱、亞伯合一並回到亞當面前。所以,真母親縱然渴望能獲得宇宙性的愛,我也無法給予她那樣的愛。這就是真母親的立場。(124–73, 1983.1.23)
文老師在愛的關係上保持著世界紀錄,因為我教導出可在良心方面創下天宙史紀錄的群體。這不只是觀念,而是現實和事實,是歷史性的事實。對於撒但而言,這是多麼 大的威脅;然而對於神來說,卻又是多麼充滿希望的事!我們統一教會的未來必定是光輝燦爛的,基於這樣的認識,要懂得深深地感謝。
為了開創這條路,神與文牧師、神與真父母是怎麼行走過來的呢?為了修築這條路,一路上突破了重重的鐵絲網,每一個腳步都凝聚著血跡與淚痕,甚至烙下了被殘酷拷打的鞭痕。這條路經歷了如此的開闢過程。
絕不能使如此勞苦的天上父母、地上父母傷心難過,要知道這就是宇宙的寶庫。在這裡,是可以消滅地獄、建立天國的。(216–325, 1991.4.15)
真父母必須是兩個人,如果不是兩個人,就無法站在真父母的基準上。即使在靈的戰鬥中樹立了勝利的基準,但倘若沒有在地上樹立起實體的真父母,就無法在實體世 界建立勝利的基準。也就是說,縱使在靈界樹立了勝利的條件,假若地上沒有樹立起真父母,就無法在地上奠定與靈界基台相呼應的根基。
為此,將來的真父母必須不惜付出生命的代價,代替天與地而戰。這場戰鬥的期間是四十年。
在這四十年間,真父母要經歷怎樣的戰鬥呢?首先他要在靈界通過靈的考驗,然後在地上通過實體的考驗。他必須能在這重重的考驗中屹立不倒並具備穩固的中心,如此方能靈肉合一地樹立真父母之因緣,成就六千年攝理史的宿願。
我們在一九六0年制訂了父母之日。這是一個怎樣的日子呢?它是在靈肉合一之下、確立真實的勝利之起點的日子,是真父母的理念出發之日。雖然這日子只不過是一天的時間,這一天的因緣也只不過是部分性的因緣,但是這父母之日的因緣卻將貫穿整個天宙史。
以這一天為起點,神可以在靈界與肉界同時實踐祂的計畫。意即,在地上界建立了可以和靈界相呼應的根基。從此,神終於擁有了祂能作戰的基地。既然勝利的根基已被樹立起來,只要再建立與此一致的家庭性基礎、宗族性基礎、民族性基礎、國家性基礎以及世界性基礎就可以了。
耶穌遭到以色列民族的反對,未能完成整體使命而去到樂園。他在靈的層面上整頓以色列並站在靈的父母之立場。真父母可在地上奠定世界性勝利版圖的路程是四年路 程。通過這四年路程,當靈界與肉界聯合一致地樹立起勝利的基點時,全人類都將進入可朝向比樂園更高之靈界前進的時代性恩澤圈內。
然而,來臨的真父母在這一歷史性進展中,必須代替全人類背負起十字架。要在背負個人性十字架的階段中代替全人類背負十字架;要在背負家庭性十字架的階段中代替全人類背負十字架;在背負宗族性、民族性和國家性十字架的階段中,也要代為背負起全人類的十字架。
從以色列民族的歷史中可以看到,雅各憑藉與以掃之間個人爭戰的勝利,樹立了復歸個人的條件。然後他去拉班家,在神的協助下取得了家庭爭戰的勝利,進而尋找到家庭。
後來雅各的後代為了形成民族而進入了撒但世界的埃及,並在神的協助下獲救,然後進入迦南地,滅了迦南七族。如此,以色列民族經歷了四十年的迦南復歸路程後,方能對撒但世界展開攻擊。
在四十年曠野路程之前,還有三日路程。以色列民族在經歷了三日路程之後,才開始復歸迦南,在進入迦南之後,還要重新尋找並樹立四十數。
因為復歸攝理是經過這樣的路程,所以文老師也必須在經歷四十年路程之後,行走三年路程和四年路程。三年路程與四年路程相加,就成為了七年路程。
唯有經過這一過程,才能終結復歸歷史並樹立天的主權。本來耶穌也應從三十三歲起行走七年路程,樹立神所希望的父母之基準,再從那裡開始樹立復歸萬物的基準; 到了四十歲,則應結束一切,完成天的旨意。這原是耶穌的使命,但是耶穌未完成這旨意就被釘死在十字架上,這旨意也就被封存下來。
於是再臨的真父母不得不負起內外兩面的戰鬥,經歷四十年的準備期間和戰鬥期間。從外在來看,這四十年是準備期間,然而從內在來說,則是鬥爭期間。如此奠定了靈的勝利基台,準備了可在地上樹立靈肉合一之實體性基台的根基。
必須以真父母為中心經歷三年路程,並且經歷復歸萬物的期間,也就是以具備四方性為目的的四年路程,以這七年路程來結束蕩減復歸。尋找到真父母為止的三年路程、四年路程以及四十年路程雖是短暫的路程,但卻是在整體上蕩減復歸所有歷史性傷痛的期間,是在總體上蕩減復歸歷史性憤怒的期間,也是全面蕩減復歸歷史性 十字架的期間。除非樹立即使遭受歷史性的所有悲傷、痛苦和憤怒也毫不屈服的絕對基準,否則便無法迎接真父母之日、真父母勝利之日。
基於這個理由,代替天、代替真父母的因緣而為旨意負責的我們統一教會,才會心甘情願地遭受如此考驗。
在那過程中,我們必須從撒但世界中將自己分立並樹立真子女的基準,成為真父母審判撒但世界時,可以作為標準的一個勝利的榜樣。除非我們如此樹立起宗族、民族、國家的基準,否則無法在地上實現關於真父母的本然旨意。
在這期間,與我並肩作戰的各位,是真父母的個人性代表、家庭性代表、民族性代表以及國家性代表。作為父母的代表,你們至今都是在韓國爭戰,往後更要在世界舞臺上戰鬥,那就是你們的責任。
從這個觀點來看,迄今為止,靈界與肉界的傷痛是什麼?本來,只要真父母出現在這地上,從那天起,天地應當歌頌和平,全天宙都將進入幸福圈內,並以神為中心形成地上天國。(13–285, 1964.4.12)
直到宣佈真父母為止,文老師吃了多少苦、挨過多少罵,又有多少次身陷囹圄呢?有六次之多。經歷了這些之後,才宣佈成為真父母。也正因為如此,才是真父母。世界上最可憐的王中之王就是文老師。雖然你們的父母對我有諸多不滿,但是最可憐的人是文老師。(211–161, 1990.12.30)
我已不記得自己為世界付出了多少。不知流了多少血淚、灑下多少汗水,也不知歎息過多少次。我這樣做並不是為了自己的飯碗或為了出人頭地,而是為了解放地上世界、天上世界和神。在歷史上,這樣的人除了文老師之外再無別人,除了真父母之外沒有其他人。
在真父母的背後,累積沉澱了如此的歷史。那並非只是觀念。我在實戰的舞臺上為取得實際權柄而打下了充足有餘的根基,因而如今已到達可使世界萬國肅然低頭的階段。(210–363, 1990.12.27)
첫댓글 고맙습니다*^^*