The rich are different from you and me—and they say they are happier
부자는 당신과 나와 다르다. 그리고 그들은 행복하다고 말한다.
EVERY summer, the world has its temperature taken twice—once by climate scientists, literally; a second time by opinion pollsters, metaphorically. This year two new surveys have thrown up a lot of fresh data on how the world really feels. And they have, so the pollsters say, cast some unexpected light on the link between wealth and happiness.
매년 여름 세계는 2번의 열기를 갖는다. 한번은 말 그대로 기후 과학자에 의해, 두번째는 은유적으로 여론조사원에 의해서이다. 올해 두 가지 새로운 조사에서 세상사람들은 진짜 어떻게 느끼는지 많은 신선한 자료들이 쏟아져 나왔다. 그리고 여론 조사원들이 말하기를 사람들은 돈과 행복 사이에 관계에 대해서 예상치 못한 의견을 내놨다고 한다.
Ever since social scientists at the University of Pennsylvania found that mansion-dwelling American millionaires are barely happier than Masai warriors in huts, some economists have been downplaying the link between cash and contentment. In a 2005 book, Richard Layard, a British scholar, said family circumstances, employment and health all mattered more to a sense of well-being than income. Rich countries might be happier than poor ones, but beyond a threshold, the connection weakens, and more cash would not buy more happiness—so the theory goes.
펜실베니아대학의 사회과학자들은 대저택에 사는 미국 부자들은 오두막집에 사는 마사이 부족 전사들보다 거의 행복하지 못하다는 것을 발견하였다. 몇몇 경제학자들은 돈과 만족간의 관계에 대해 경시해 왔다. 2005 책 리차드 래이야드 영국 철학자는 가족 환경, 고용과 건강은 모두 수입보다 복지에 더 관심을 두고 있다고 말했다. 부유국은 후진국 보다 더 행복할지도 모른다. 그러나 그 연관성은 매우 미약하고 더 돈이 많다고 더 많은 행복을 살수는 없을 것이다.
The new polls cast some doubt on that school of thought. They add weight to the contention that growth and income play a big part in boosting people's satisfaction with life and their attitude to the future.
새로운 여론조사는 학교측의 의견에 몇 가지 의문점은 던진다. 그들은 성장과 수입은 사람들의 미래의 삶과 태도에 대한 만족을 높이는데 큰 역할을 한다는 논쟁거리에 중점을 두고 있다.
One of these surveys claims to be the first genuinely global opinion poll. Called World Poll, and conducted by the Gallup organisation, it spans 130 countries, many of which are being polled for the first time. Other surveys are smaller. The respected Global Attitudes Survey of the Pew Research Centre, an offshoot of an American charity, operates annually in just over 50 countries. The World Values Survey run from the University of Michigan is more comprehensive (over 80 countries), but updated only once in five years.
이 조사 중에 한가지는 최초의 실제 세계여론 조사라고 주장한다. 이 조사는 월드 폴이라고 불리고 캘럽 기관에 의해 운영되고 있는데, 130개국에 걸쳐 있고 이 중 많은 나라는 처음으로 조사되었다. 다른 조사들은 더 규모가 적다. 그 높이 평가되는 퓨 조사센터의 세계 태도 조사는 미국 자선단체의 한 분과인데 50개국 이상에서 매년 조사를 한다. 미시간 대학의 세계 가치조사는 더 포괄적이다. (80개국 이상) 그러나 5년에 단 한번 정보를 업데이트한다.
첫댓글 수고하셨습니다.