러시아 모스크바음악원의 교수이자 유명기타리스트 미카일 코르니신의 초청연주회가 열립니다. 음악의 나라 러시아의 기타리스트의 연주를 즐길수있는 좋은 기회입니다...
2009년 12월 10일 10일 (목).............부산 글로빌아트홀 . 7시30분. 장 소 : 글로빌아트홀 (051/505/5995 . 지하철3호선 미남역1번출구) 주 최 : (주)올인스 손정금 주 관 : 엠드리머스 후 원 : 문화방송 협 찬 : 센텀cell성형외과 입장권 : 2만원 문 의 : (주)올인스문화사업부 ( 010/5883/7080)
11일(금)............. 오거리문화센터 (목포시 무안동) 7시30분. 주최... Guitar & Guitar Club 전화번호는 010-6485-3651 입장권............2만원.
12일 (토)............. 전주 전북예술회관 . 5시 전화....... 063-284-4445 전북 전주시 완산구 경원동1가 104-5.. 입장권..... 2만원 (학생 1만원) 당일 연주회장에서 입장권 구입가능. 주최..........기타매니아 문의...........010-4136-2434
13일(일) .............공주 공주문예회관 소공연장 . 6시 전화....... 041-840-2467 충남 공주시 웅진동 283 입장권..... 2만원 (학생 1만원)당일 연주회장에서 입장권 구입가능 주최....기타매니아, 문의........010-4136-2434
14일(월).............부산 글로빌아트홀 . 7시30분. 장 소 : 글로빌아트홀 (051/505/5995 . 지하철3호선 미남역1번출구) 주 최 : (주)올인스 손정금 주 관 : 엠드리머스 후 원 : 문화방송 협 찬 : 센텀cell성형외과 입장권 : 2만원 문 의 : (주)올인스문화사업부 ( 010/5883/7080)
15.일(화)............ 대전 문화예술의전당 내. 대전시립미술관강당. 7시30분. 전화....... 042-602-3200 입장권......2만원 (학생 1만원) 당일 연주회장에서 구입 가능합니다. 주최..... 대전기타협회 042-488-2621, 010-3910-0100
Mikhail Кornishin (1978) - one of famous Russian guitarists.
" Mikhail Kornishin has shown bright artistic individuality with his game. Execution music of J.S.Bach has made stunning impression upon listeners. It became clear, that this is significant creative person before us."
미카일 코르니신은 눈부신 예술적인개성을 보여주었다. 바하의 음악에서 특별히 인상깊게 청중에게 다가갔다. 창조적인 기타리스트가 우리앞에있다는것은 분명한 사실이다...... 2006년 기타리스트 잡지에서. (magazine " Guitarist ", 2006г.)
The winner of many competitions: 아래의 많은 콩쿠르에서 우승 - the Moscow open competition of young gutarists (1992), 모스크바 영 컴페티션 - the Open competition of association "Classical heritage" (Moscow, 1993),클래시컬 유산 연합 콩쿠르 - the all-Russia competition of guitarists on a classical guitar (Yaroslavl, 1994), 전 러시아 클래시컬기타 컴페티션 - II and VI international competitions "Guitar in Russia" (Voronezh, 1994, 2002), 러시아 기타 국제컴페티션 - the International competition of guitarists "Virtuosoes of a guitar" (St.-Petersburg, 2004), 기타의 비루투오소 컴페티션 - 1-st International festival-competition of guitar art "Guitar Association" (Ukraine, Kiev, 2005), 기타연합 페스티발 컴페티션 - II International competition of guitar art "Constellations of Dnepr " (Ukraine, 2007). - with " Classical ensemble of guitarists " (Nataliya Ivanova-Kramskaya is art director) became the winner of the international competition of performers in Bulgaria (Varna, 1996).
Mikhail studied in Academic musical college of the Moscow Tchaikovsky Conservatory (class of Nataliya Ivanova-Kramskaya),at the State Classical Academy in Moscow (class of Evgeni Finkelstein). 미카일은 모스크바 차이콥스키 콘써바토리에서 공부했다. Now Mikhail Kornishin is the teacher of the guitar class at the State Classical Academy in Moscow. 현재 미카일은 모스크바 주립클래시컬 아카데미에서 가르치고있다..
Mikhail Kornishin has an active concert life as soloist and with ensembles ( guitar duet and trio "Classical ensemble of guitarists"). His concerts pass in Russia, Ukrain, Belarus,Lithuania etc. He took part in many festivals of guitar music in Russia and abroad.
프로그램
1 part
Fernando Sor -Introduction et Variations sur l'Air : "Malborough s'en va-t-en guerre-" op.28
Sergey Rudnev - "Ah tyi,step' shirokaya" (Russian folk song)
Sergey Rudnev - "Russian song"
J. S. Bach - Chaconne from Partita in D minor for solo violin (BWV 1004)
2 part
올인스국악단(찬조출연 ,10일 부산) 해금:신수진 가야금:오설아 피리:임진희 소금:엄주란 대금:박성주 태평소:신미주 모듬북:김명진 장구:최종택 소리:신현주 곡명: 축연문, 배띄워라, 성남진
변보경( 찬조출연. 부산, 목포, 공주)
쇼루 1번 (Choro No.1) ...................................... H.Villa-Lobos
전설 (Asturias) ............................................... I.Albeniz
숲속의 꿈 (Un Sueno en La Floresta) ................. A.B.Mangore
박이랑(찬조출연 .전주)
danza caracteristica..............leo brouwer 태극기 휘날리며................고충진기타편곡
주광호, 박승철 (찬조출연 , 대전) Guitar Duet: 주광호(1st),박승철(2nd) / 원자력발전기술원 클래식기타 동호회 Mazurka ....................................... F.Tarrega Dou in G op.34,no.2..................... F.Carulli
Ivanov-Kramskoy - "To the road I go alone" (Russian folk song)
Ivanov-Kramskoy - Impulse
Agustin Barrios Mangore - La Catedral 1- Preludio (Saudade) 2- Andante religioso 3- Allegro solemne
Alexander Ivanov-Kramskoy - Variations on two Russian folk songs "Kak u mesyatsa" and "U vorot, vorot"
Nikita Koshkin - Two Ballads ( 2 and 5 ) from suite for solo guitar "The Ballads"
작곡가 안내. Sergey Rudnev, laureate of International Festivals, Tula, Russia. ‘Overseas, as well as in Russia, they call him a Russian national guitarist – such is his recognized status… A citizen of Tula, Sergey Rudnev, is, perhaps, the only one in this country who has committed himself to reviving and further developing Russian guitar culture…’
Born in Tula, in 1955, Sergey revealed his- extraordinary music talent at a very young age. In 1971, having graduated from a music school with an honor diploma, he entered the Tula Music College named after A. Dargomyzhsli, people’s instruments speciality to study bayan (Russian accordion invented in Tula) and balalaika. By this time, having mastered the essentials of guitar play on his own, and due to the lack of guitar class at the College, he started taking private lessons from the Moscow professional guitarists V.Slavin and P.Panin.
From 1975 to 1977, being a student of the Tula Military College, he played for the garrison orchestra concurrently studying the basics of the instruments play and arrangement for various orchestras. Having done his service, he opened his own class of classical and Russian guitar at school No 3 in Tula. There he educated a number of students who continued their learning at Moscow music colleges. While pursuing the teaching career for 7 years, he played the guitar in various groups, sic as Rossiyane, Express, Molodye Golosa (Young Voices), and also worked as music manager at the jazz-rock State Orchestra called ‘Slides’.
In 1980 in Moscow, Sergey met the notable Argentinean Guitarist Maria Luisa Anido. The meeting made him modify his attitude to guitar techniques, as well as alter the focus of activities. Since then, S.Rudnev has been known as a guitar composer.
His first compositions were influenced by Western music, especially by the harmonic jazz language. However, pretty soon S.Rudnev diverted to Russian traditional music, particularly guitar music. Feeling lack of music material, he created his first 20 arrangements based on Russian folk songs and dances, which he used in his concerts.
He experiences success in Russia, France, Poland, Hungary, Israel, Austria and in Spain. His personal contacts won him practically all-best world guitar Schools. Having converged them, he has created his individual style and, hence, his own guitar school, some methods and imitations being uttely unique.
His first success confirmed the appropiateness of the path he chose, and guitarist Rudnev dedicated himself entirely to the guitar performance in a Russian style. Then numerous compositions based on various folk themes appear.
After his concert at the Column Hall of the Union House in Moscow, Rudnev got acquainted with Mr. Ophée, US publisher. In 1994 his compositions were released in a Russian album. His pieces of music are included into programs of notable performers. Among them are Vladimir Mikulka, Paco de Lucia, Kazukhito Yamashita, and others. The 1990s have been the period of probing. More interest in Russian folklore tradition, as well as in the romance genre, has lead to new works. Together with the trio Yasnaya Polyana, who won Grand Prix at All-Russian Romace Competition held in memory of V.Zhemchuzhni, he released several CDs. He also wrote folk opera based on N.Ostrovski’s Snow Girl using exclusively Tula folk material.
Since 1996, S. Rudnev has been working for the Leo Tolstoy State Memorial Museum-Estate ‘Yasnaya Polyana’ as cultural programs director, as well as music director of the Children’s State Philarmonics. In 2002, he released his huge research comprising 208 pages called The Russian Style of Classical Guitar. This work includes his know-how of the Russian guitar technique and pieces of Russian guitarists that have never been publishing before.
Currently, Sergey Rudnev also works as an accompaniment guitarist for lead Russian pop singers. His second volume of a guitar music called Heritage is been prepared.
Alexander Mikhaylovich Ivanov-Kramskoy - his name in the Soviet Union was the model of guitar skill, musical taste and fine understanding of russian musical folklore specificity for all guitar amateurs of our, at that time powerful and immense, home land. His name was well-known not only in the Soviet Union, but also abroad. The skill of this famous musician, brilliant virtuoso had a great success by the audience, guitar amateurs. Alexander Mikhaylovich led extensive concert activity. His first concert took place 1932, when Ivanov-Kramskoy was still a student of Moscow conservatory. From that time began his performances by radio and on the country concert stages with solo programs, in ensembles. His name could be met on the bills of Obukhova's concerts, the Beethoven and Komitas quartets. During many years the guitarist performed in ensemble with I. S. Kozlovsky. Alexander Mikhaylovich said: "My life is devoted to the six-stringed guitar". To Ivanov-Kramskoy belongs the great desert in creation of solo concert repertoire for the guitar. His programs included music from all epochs, from composers of the XVIth century to modern composers. Ivanov-Kramskoy acquainted the audience with many forgotten or little known compositions for guitar, in particular with compositions of russian composers. He is the author of many compositions, including two concerts for guitar and symphony orchestra, numerous pieces and arrangements. Very fruitful was the pedagogical activity of A. M. Ivanov-Kramskoy. He taught in the college by the Moscow State conservatory and at the Culture Institute, he was creator of the first in the Soviet Union amateur guitarists ensemble by the Moscow Culture House "Red textile-workers", on example of which were organized similar groups in many towns of the country. He is the author of "School of playing at the six-stringed guitar", on which worked many musicians-professionals and amateurs. Many reviewers, noting his timbre richness of sound, masterly technique, emotionness and interpretation nobility, fine style feeling, named him "Guitar magician". 1959 he was honoured with the title of "Honoured Artist of Russian Federation". From 1932 he worked also at the All-Union radio. 1933 he performed as soloist and ensemblist. 1939 he was honoured with the second prize of the All-Union radio at the All-Union competition of performers at folk instruments and from that year to 1945 he was the conductor of USSR NKVD song and dance ensemble. Then from 1947 to 1952 he was a conductor of Russian folk chorus and orchestra of folk instruments. From 1960 he taught in Musical College by the Moscow conservatory.
f.sor Born in Barcelona to a fairly well-off family, Sor was descended from a long line of career soldiers, and intended to continue that legacy, but was distracted from this when his father introduced him to Italian opera. He fell in love with music and abandoned a military career. Along with opera, Sor's father also introduced him to the guitar, which, at the time, was little more than an instrument played in taverns, thought to be inferior to orchestral instruments.
Sor studied music at a monastery on the slopes Montserrat, a mountain near Barcelona, until his father died. His mother couldn't afford to finance continued studies and withdrew him. It was at this monastery that he began to write his first pieces of music for the guitar.
In 1808, when Napoleon Bonaparte invaded Spain, he began to write nationalistic music for the guitar, often accompanied by patriotic lyrics. After the defeat of the Spanish army, Sor accepted an administrative post in the occupying government. After the Spanish repelled the French in 1813, Sor and many other artists and aristocrats who had befriended the French left Spain for fear of retribution. He went to Paris, and never returned to his home country again.
He began to gain renown in the Parisian art community for his skills of composition and for his ability at playing the guitar, and eventually began to tour across Europe, gaining considerable fame. In 1827, due partly to his advancing age, he settled down and decided to live out the rest of his life in Paris. It was during this retirement that he composed many of his better works.
His last work was a mass in honour of his daughter, who died in 1837. Her death sent the already sickly Sor into serious depression, and he died in 1839. He died of tongue and throat cancer. [9]
알베니즈 (1860 - 1909 ) 이삭 알베니즈는 카탈로니아 지방 북쪽 국경도시인 캄포로돈에서 태어나 벌써 4세에 대중앞에서 피아노 연주를 시작한 천재적 음악성을 발휘하였다. 6세에는 파리 음악원에 입학하여 하였으나 입학 심사도중 장난이 심한 알베니즈는 공으로 유리창을 깨는 사건을 일으키어 음악원측으로부터 입학을 거절당하고 8세에는 마드리드 음악원 ( Real Concervatory)에 입학하여 맨디사발의 제자가 되었다. 그러나 그 이후 집을 가출하여 스페인 각지를 방랑하며 연주여행을 하는 등의 악동(?)으로 기록되어 있다. 그후 세관관리인인 아버지에게 붙들려 집으로 돌아왔으나 12세 때에는 남미와 쿠바, 뉴욕, 샌프란시스코, 런던 등을 여행하며 살롱등지에서 피아노 연주를 하며 각국의 음악적 풍토를 익혔다. 그후 독일의 라이프찌히에서 피아노 수업을 받았고 18세에는 피아노의 거장인 리스트 앞에서 피아노 연주를 하기도 하였다. 그러나 그로부터 많은 음악적인 영향을 받지는 않았다. 1883년 페드렐과의 만남은 그의 음악적 성숙에 기여하게 되어 그로부터 작곡과 국민주의적 음악의 접근은 많은 음악적 변화를 가져왔다. 그후 알베니즈의 제자인 프랑스계의 로시나와의 결혼으로 한층 안정된 음악세계를 가지게 되었다. 1890년 경에는 파리로 이주하여 그곳에서 댕디, 포레, 쇼숑, 뒤카등의 인상주의적 작곡가와의 교류와 영향은 그의 음악에 시적인 색채와 향기를 가미하였다. 파리에서 스페인의 노래 ( Canto de Espana ) , 스페인모음곡 (Suite Espagnole), 여행의 추억( Recuerdos de Viaje )등의 대표적인 작품을 발표한다. 이곡들은 타레가등에 의하여 기타곡으로 편곡되어 마치 기타곡으로 작곡된 느낌을 준다. 그러나 1892년경 영국의 부유한 은행가며 삼류오페라 대본 작사가인 모니코트의 제안에 의하여 연봉 5000불 정도의 경제적 지원을 대가로 그의 대본에 오페라를 작곡해 주는 일을 시작하였으나 이는 알베니즈의 생애에 가장 치욕적이고 낭비적인 일이었다. 왜냐하면 그의 대본에 의한 오페라는 아무도 거들더 보지 않는 졸작이었기 때문이다. 후세에 평론가들은 이 일을 마치 파우스트가 메피스오펠레스에서 혼을 판 일에 비유하여 혹평을 하였다. 이는 알베니즈 음악세계 최대의 실패작이었다. 49세에 심장질환으로 사망하기까지 짧은 생애동안 더 좋은 작품을 남길 수도 있었기 때문이다. 또한 유년 시절 스페인 각지방의 방랑과 남미와 세계각국의 여행은 그의 음악적 소양과 창조에 커다란 영향과 정신적 보고를 제공하여 주었다. 알베니즈 그 자신은 무어인이라 자칭하며 남부 안달루시아지방의 화려하였던 이슬람제국의 문화, 전통을 계승하는 무어사람이라 생각하였다. 그는 기타곡으로는 단 한곡도 작곡하지 않았으나 안달루시아 지방의 민속음악 즉 플라멩코음악의 민속적 소재를 승화시킨 음악가이다. 또한 그의 음률은 지극히 기타적이다.
빌라 로보스 ( 1887 - 1959 ) 현대 브라질 음악을 대표하는 음악가로 어릴 적부터 부친에게서 첼로, 기타, 클라리넷, 피아노등을 배웠고 국립음악원에 재학하였으며 5년간 브라질 각 지방을 여행하였다. 브라질의 음악적 풍토와 특징을 그의 작곡에 영향을 주게 되었다. 또한 드뷔시 등의 인상주의적 음악에 심취하여 불란서 유학을 결심하였고 그곳에서 동창인 폰세, 로드리고 등과 교우관계를 맺었다. 1929년에는 세고비아와 만나 세고비아로 부터 새로운 기타작품의 의뢰를 받아 아름다운 기타작품을 작곡하였다. 그 후 브라질로 귀국하여 음악교육청의 감독으로 위임받아 브라질의 음악 교육 사업에 많은 공헌을 세웠다. 그의 대표적 기타작품은 Suite Populaire Bresilienne ( 1912 ) , 12 Etudies ( 1929 ), 5 Preludes ( 1929 ), 기타협주곡 ( 1951 ) 등이 있고 각분야의 약 2000여곡에 달하는 작품이 있다.
소비에트(구소련) 기타아 음악작곡가,연주가들 2차세계대전 이후 동서간의 이데올로기에의한 냉전으로 서방세계에 잘 알려지지 않았던 러시아의 음악은 오래된 비잔틴음악의 배경과 캐더린,피요르 대제에 이르러 유럽의 문화의 수입과 러시아 음악화 하였고 더우기 러시아 고유의 전통악기인 7현 기타아(시흘라 기타아)의 전통이 있다. 특히 다민족의 문화적 배경과 많은 아름다운 민요등이 음악적 영감을 제공한다.
이바노프 카람스코이(1912-1972) 2차세계 대전이후 소비에트의 기타아 음악을 주도하던 연주,작곡가이다. 유년시절 피아노,바이올린등의 체계적인 음악수업을 받았다. 세고비아의 제자였던 러시아 출신의 기타리스트인 피오틀 스피리도노비치 아가포신에게 기타아를 전수받았고 1930년대 중반부터 음악계에 각광을 받기 시작하였다. 교수로서 모스크바 음악원등지에서 후학의 길러내기도 하였다. 그의 작품 성향은 신 낭만주의의 경향을 나타내고 있다. 2개의 기타아 콘체르토를 비롯하여 다수의 러시아 민요 편곡집,기타아 돋주곡등이 있다. 다수의 음반 작업에는 유럽의 전통음악을 통해 연결고리를 확인해 주고 있다. 예술공로 훈장을 받기도 하였다.
세르게이 루드네프(1955) 툴라 추신으로 툴라음악학교에서 러시아식 아코디온인 바얀,발랄라이카등을 공부하였고 기타아는 슬라빈,페닌등에게 개인적인 교습을 받았다. 군사군악학교에서 오케스트라악기들과 러시아 민속 악기의 연주와 편곡법을 익혔다. 1980년 아르헨티나 출신의 여류기타리스트인 마리아 루이사 아니도를 만나 기타아 테크닉을 수정 보완하고 기타아음악에 더욱 정진한다. 그의 음악성향은 서구음악의영향과 특히 째즈화성법을 도입 하였다. 그러나 강한 러시아적 향기가 가득한 음악을 작곡하였다. 1990년도에는 미국의 에디션 오르피 출판사에 의해 러시안 앨범 시리즈 그의 민요 편곡집이출판되었다. 유럽,중근동의 연주여행을 톻해 서방세계에 러시아의 음악을 알리기도 하였다.
니키다 코시킨 (1956) 모음곡 코시킨은 소비에트시절의 작곡가인 쇼스타코비치,프로키에프등의 음악에서 영향을 받았고 할아버지의 음반에서 들은 세고비아의 음악에감동하여 기타아 음악가가 되기로 결심한다. 모스크바 그네신 음악원에서 알렉산더 프라치,빅토르 에그로프등에게 가르침을 받는다. 그의 음악은 신화,이야기, 소설등을 소재로한 현대적, 회화적 ,상징적인 곡을 작곡하였다. 모음곡 "발라드"는 코시킨의 어린시절 (사실 락기타리스트가 되길 원헀다.)을 회상하며 작곡된 곡이다.
바리오스 망고레 ( 1885 - 1944 ) 남미의 전설적인 기타연주가, 작곡가로 ' 정글의 파가니니' 라는 별명으로 불리웠고 많은 남미지역의 순회 연주을 통해 기타음악의 우수성을 사람들에게 알렸다. 그러나 여러가지 이유로 그의 음악작품과 음반등이 1970년도에 이르러 미국의 리챠드 스토버에 의해 발굴되고 세상에 널리 알려졌다. 그의 작품은 기타 음악에 한 획을 긋는 기념비적 작품으로 가득차 있다. 또한 다양한 스타일과 방대한 작품수는 타의 추종을 불허하였으며 그는 천재적이고 예술적인 감성을 가진 시인, 철학가, 언어학자, 미술가이기도 하였고 세계 동포주의적인 사상을 가지고 있었다 대성당 ( La Cathedral ) 은 1921년에 작곡된 망고레의 대표적인 곡으로 3악장 형식으로 구성되어 있는데 1악장 렌토, 2악장 안단테 (종교적으로), 3악장 빠르게 (장엄하게)로 되어 있는데 이는 망고레가 우루과이 몬테비데오에 있는 산호세 성당을 방문시 연주되고 있던 바하의 오르간 곡에 감명과 인상을 받아 작곡되었다 한다.
바하 ( J S Bach 1685 - 1750 ) 바하는 류트 조곡을 제외하고는 기타를 위한 음악은 전혀 작곡하지 않았으나 후세에 의해 편곡에 의한 작품들로 바하의 음악은 그의 곡을 연주했을 때 악기적 특성이 중요하지 않는 특징이 있다. 2), 샤콘느 BWV 1004 번 이 곡은 무반주 파르티타 ( 모음곡 ) 바이올린 독주곡으로 작곡 되었으나 근래에 이르러 세고비아 등에 의하여 기타 독주곡으로 편곡되었다. 샤콘느는 파사칼리아 같은 종류의 곡으로 바로크 악곡 형식중의 하나이다. 오스티나토 라는 반복 저음의 진행에 변주적인 형식을 가지고 있고 사라반드와 샤콘느는 스페인 또는 신대륙 ( 멕시코 ) 기원의 곡으로 삼박자 계통의 곡으로 두번째 박자에 엑센트가 붙는다.
.페르난도 쏘르(1778-1839) 말보로 주제에 의한 서주와 주제에 의한 5개의 변주곡OP.28 이곡은 쏘르의 러시아 생활을 마친 1827년에 파리에서 출판되었고 쏘르의 당시 참담하였던 분위기를 그대로 반영하는 곡으로 발레리나이자 연인이였던 헬리시테 울린(볼쇼이 발레단에 계약하고 러시아에 남는다.)과의 결별과 우울한 분위기를 가진곡이다.
(해설, 기타연구가 조국건)
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첫댓글 헐..언제찾아서 올리셨우?...혹 전북지역 티켓구하실분 저에게 연락주세요 할인해드립니다 010-2070-1447 (정경수)
찬조출연하는 박이랑양이 요즘 정샘에게 레슨받는 학생이군요 기대가 됩니다^^
이번주 토요일 이사하시고 다음주 토요일 연주회 보러가야하면 토요 수업 못하는거 아닌가요? .. 연주회도 보러가고픈디...--.--
이사에 지장없이 레슨은 합니다^^ 연주회날은 전주 강샘학원에서 미리 좀 받으시고 같이 연주회 보러 가죠~ ^^
기대되고 살짝 들뜨고.....낼 산새님이랑 갈려고 카툰트다운 하고 있습니다.ㅎㅎ
아...카랴멜들고 가야겠네요..ㅍㅎㅎ